یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 12:10:37

عوارض اپیلاسیون

درمان موهای زیرپوستی

جلوگیری از حساسیت پوست بعد از اصلاح

 

عوارض اپیلاسیون چیست؟


اپیلاسیون نیز مانند هر روش دیگر اصلاح موهای زائد بدن، دارای مزایا و مضراتی می باشد. از مزایای آن می توان به کاهش رشد موهای زائد اشاره کرد که یکی از مهم ترین نکات نیز به شمار می رود. در مقابل، اگر اپیلاسیون را در محیط غیربهداشتی و به صورت غیر اصولی انجام دهیم، احتمال ابتلا به انواع بیماری های واگیردار و مشکلات دیگر همچون التهاب و سوختن پوست و ... وجود دارد. در ادامه مطلبی که پیش رو دارید، قصد داریم به بررسی عوارض اپیلاسیون بپردازیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


پیدایش موهای زیر پوستی


موهای زیرپوستی به مویی گفته می شود که سر آن از پوست بیرون نیامده و به دور خود می پیچد. این عارضه بیشتر در افراد دارای موهای فر رخ می دهد. معمولا افرادی که اپیلاسیون انجام می دهند یا به طور مرتب شیو می کنند، دچار موهای زیر پوستی می شوند. این موضوع زمانی رخ می دهد که موی کنده شده به جای این که از فولیکول بیرون بیاید، شروع به رشد در زیر پوست کند. فرآیند فوق موجب قرمزی پوست، تحریک، عفونت یا حتی زخم های دائمی خواهد شد. البته راه های بسیاری جهت پیشگیری و درمان موهای زیرپوستی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

پیشگیری از موهای زیرپوستی

یکی از موثرترین روش های جلوگیری از موهای زیرپوستی، لایه برداری پوست است. لایه برداری، سلول های مرده پوست را از بین برده و از گیر کردن فولیکول مو در پوست جلوگیری کند. بهتر است با استفاده از جوش شیرین و اندکی آب، یک لایه بردار طبیعی تهیه کرده و هفته ای یک بار به صورت دایره ای روی مناطق مورد نظر ماساژ دهید.
مرطوب نگه داشتن پوست و مو نیز می تواند از خشک شدن پوست و شکستن مو در داخل آن جلوگیری کند. موهای نرم و پرآب را راحت تر می توان اصلاح کرد. به همین به شما پیشنهاد می کنیم به بعد از لایه برداری، از مرطوب کننده استفاده نمایید.
یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از بروز موهای زیرپوستی، شستشوی محل اصلاح است. اکثر روش های از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، موجب مستعد شدن پوست و فولیکول مو جهت آلوده شدن می باشد. می توانید با استفاده از آب گرم و تمیز کننده های ملایم، هر گونه کثیفی و باکتری را قبل از اصلاح، از روی پوست و موی خود پاک کنید.

 

روش های پیشگیری و درمان موهای زیرپوستی

 

از بین بردن موهای زیرپوستی

یکی از بهترین راهکارهای برای از بین بردن موهای زیرپوستی، استفاده از کمپرس آب گرم است. این کار باعث نرم کردن پوست می شود. برای این کار میتوانید یک دستمال را با آب داغ خیس کرده و آب آن را بگیرید. سپس روی موهای زیرپوستی خود قرار دهید. با چند بار تکرار این فرآیند می توانید مو را به سطح پوست برسانید.
موهای زیرپوستی بسیار شبیه به جوش هستند؛ به خصوص اگر با چرک نیز همراه باشند. برای از بین بردن موهای زیر پوستی می توانید بنزویل پروکساید و اسید سالیسیلیک را روزی چند مرتبه روی محل مورد نظر قرار دهید. این ترکیب موجب لایه برداری پوست شده که نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت. همچنین، باعث کاهش تورم و دادن فضا به مو جهت رشد به سمت بیرون را خواهد داشت.


کشیدگی و شل شدن پوست


همان طور که می دانید، اپیلاسوین یا وکس موهای زائد به معنی ریشه کن کردن موها به صورت موقت است؛ به طوری که موهای زائد از ریشه و پیاز پوست جدا شده و بسته به جنس موها و رشد آن ها 2 تا 5 هفته ظاهر نخواهند شد. در مورد استفاده از روش اپیلاسیون، شایعاتی مبنی بر شدل شدن پوست وجود دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته، اپیلاسیون در صورتی که از روش های اصولی و توسط فرد متخصص انجام شود، به هیچ عنوان موجب شل شدگی و کشیدگی پوست نخواهد شد. اما این احتمال وجود دارد که منافذ باز پوست را بازتر کرده و موجب جذب آلودگی بیشتر و در نتیجه جوش و آکنه شود.
بنابراین، تصور این که اپیلاسیون و وکس موجب ضعیف شدن پوست و شل شدن آن می‌شود، کاملا نادرست است. شل شدن پوست به علت ضعیف شدن عضلات پشت پوست پدید آمده که به علت افزایش سن، کمبود برخی از مواد مغذی و تعدادی از بیماری‌ها بروز می یابد. موم به کار رفته در اپیلاسیون تنها لایه سطحی پوست و سلول های مرده آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما همان طور که قبلا هم گفتیم، باعث آسیب عضلانی و شل شدن سطح پوست نخواهد شد. بنابراین اگر پوست تان شل است، باید علت آن را در تغذیه و میزان هیدراته بودن آن جستجو کنید.
چنانچه پوست شما در حین اپیلاسیون هیدراته‌ باشد، آسیب کمتری می بیند. اگر در طول روز از غذاهای مغذی استفاده کنید، به میزان کافی آب بنوشید و فعالیت‌های ورزشی منظمی انجام دهید، گردش خون در زیر پوستتان بیشتر شده واکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول‌های پوستی تان می رسد. در این شرایط امکان آسیب دیدن پوست در حین اپیلاسیون به حداقل خواهد رسید.
مواد استفاده شده در اپیلاسیون و وکس کردن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این مواد باید استاندارد و ضد حساسیت بوده و چسب آن به حدی قوی باشد که موها را از ریشه بلند کند. برخی از  موم ها به علت ضعیف بودن باعث شکسته شدن ساقه مو در زیر پوست شده و به‌ مرور موهای زیرپوستی را افزایش می‌دهند. زمانی که موزدایی به روش طبیعی خواهد شد.
البته آسیب به پوست در حین اپیلاسیون علاوه بر مواد به کار رفته تا حدودی به جنس پوست و مقاومت آن بستگی دارد. در برخی موارد در پوست‌های خشک، در صورت کشیدن موم روی سطح پوست، ملانین پوست اندکی تغییر رنگ داشته و این عمل می‌تواند به ‌مرور باعث ایجاد نقاط تیره روی پوست مخصوصا کشاله ران شود.

 

پیشگیری از بروز حساسیت پوست بعد از اپیلاسیون


حساسیت پوست بعد از اپیلاسیون


معمولا پس از انجام اپیلاسیون، برخی قسمت های اصلاح شده با خارش و التهاب همراه بوده و موجبات نگرانی افراد را فراهم می سازد. در واقع می توان گفت که هر گونه ضربه و تروما به پوست می تواند موجب بروز التهاب شود. از آن جایی که در اپیلاسیون موها از ریشه کنده می شوند، در همان قسمت باعث ایجاد التهاب شده و به صورت جوش خود را نشان می دهد. پوست نسبت به ضربات وارده، واکنش های مختلفی نشان می دهد. علاوه بر این، پوست افراد متفاوت دارای میکروب های مختلفی است که فلورای طبیعی پوست بوده و در مواقع طبیعی، مزاحمتی ایجاد نمی کنند. اما در مواقعی که پوست دچار آسیب شود، این میکروب ها افزایش یافته و موجب بروز عفونت در همان ناحیه می شوند.
پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اصلاح، پوست صورت را با محلول های استریل کننده از قبیل الکل هفتاد درجه تمیز کنید و اگر باز هم دچار التهاب و قرمزی پوست شدید، از کرم های ضد التهاب مانند هیدروکورتیزون استفاده نمایید. در ادامه راهکارهایی برای درمان حساسیت پوست بعد از اصلاح را برای شما آماده کرده ایم که مطالعه می فرمایید.


درمان جوش بعد از اصلاح با مواد ارگانیک


در این مطلب به معرفی روش های پیشگیری از بروز جوش و التهاب بعد از اپیلاسیون پرداختیم. اگر در صورت رعایت مواد ذکر شده باز هم به جوش و التهاب دچار شدید، پیشنهاد می کنیم راهکارهای خانگی ذیل را حتما مورد استفاده قرار دهید.

فواید عسل برای درمان جوش پس از اپیلاسیون

همه ما با خاصیت ضد باکتری عسل آشنا هستیم. این ماده مفید قادر است حساسیت و قرمزی پوست را سریعا برطرف کند. عسل می تواند تورم و التهاب را کاهش داده و پوست را مرطوب نگه دارد. از عفونت های پوستی نیز جلوگیری می کند. روش استفاده از این ماده بدین صورت است که مقداری از آن را روی محل مورد نظر قرار داده و اجازه دهید خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید. می توانید نصف قاشق چایخوری عسل را نیز با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. پس از گذشت 10 دقیقه، محل را با آب ولرم آبکشی کنید.

 

درمان جوش بعد از اپیلاسیون با عسل

 

فواید خیار برای درمان جوش پس از اصلاح

خیار دارای خواص آبرسان و ضدالتهاب است که در درمان قرمزی و حساسیت ناشی از اپیلاسیون بسیار مفید واقع می شود. این ماده حاوی ویتامین های C و K و همچنین دو ماده مهم برای تسکین درد و خارش است. روش مصرف آن بدین شرح است: ابتدا برش های خیار را به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید. سپس آن ها را بیرون آورده و پوست ناحیه مورد نظر را با استفاده از آن به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. این کار را می توانید چند مرتبه در روز انجام دهید تا پوست به خوبی تکسین یابد.

 

درمان جوش پس از اصلاح با خیار

 

فواید جوش شیرین برای درمان جوش پس از اصلاح

یکی دیگر از درمان های قدیمی برای رفع حساسیت های پوستی، استفاده از جوش شیرین است. این ماده به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، پوست را تسکین داده و خارش و قرمزی آن را کاهش می یابد. روش مصرف این ماده بدین صورت است که یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین را با یک پیمانه آب ترکیب کنید. یک تکه پنبه تمیز جدا کرده و به ترکیب فوق آغشته کنید. سپس روی پوست نواحی مورد نظر بزنید و 5 دقیقه صبر کنید و پس از آن با آب سرد بشویید. این روش را می توانید 2 تا 3 مرتبه در روز انجام دهید.

 

درمان حساسیت پوست با جوش شیرین


چگونه می توان عوارض اپیلاسیون را کاهش داد؟

 

- اگر می خواهید به فولیکولیت کمتری دچار شوید، بهتر است اپیلاسیون را در جهت خالف رویش موها انجام دهید. برخی افراد سعی در دستکاری این فولیکولیت ها داشته و می خواهد موهای زیرپوستی را بیرون بیاورند که این کار اصلا توصیه نمی شود. زیرا انجام این کار موجب التهاب بیشتر شده و در نهایت باعث قهوه ای شدن پوست در ناحیه پوست های زیر پوستی می شود که احتمالا برای مدت های طولانی نیز باقی خواهد ماند.
- در صورتی که به پارچه های مورد استفاده در اپیلاسیون حساسیت داشتید و تاول یا کهیر زدید، می توانید از کاغذ نیز برای این کار استفاده کنید.
- حتما از آرایشگر خود بخواهید که ظروف و وسایل یکبار مصرف اپیلاسیون را در مقابل خودتان از بسته بندی خارج کنند تا احتمال ابتلا به بیماری های گاها جبران ناپذیر، کاهش یابد.
- در مناطقی که موهای ضخیم و حساسی دارد، به جای پارچه از پدهای مخصوص استفاده کنید.

 

انتخاب بهترین وکس متناسب با انواع پوست ها

 

یکی از مفیدترین کارهایی که می توان در جهت کاهش احتمال بروز حساسیت و عوارض استفاده از اپیلاسیون انجام داد، مصرف موم های اپیلاسیون مرغوب است. از جمله بهترین برندهای فعال در کشور در حوزه تولید موم اپیلاسیون خشابی و شمع اصلاح، می توان به زوم آپ اشاره کرد که محصولات خود را متناسب با انواع پوست ها روانه بازار می کند. در ادامه با محصولات با کیفیت این برند بیشتر آشنا خواهید شد.

موم اپیلاسیون و شمع اصلاح آلوئه وار زوم آپ

آلوئه ورا با خواص فوق العاده ای که برای پوست های حساس دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در ترکیب وکس موهای زائد به شمار می رود. تا زمانی که از وکس آلوئه ورا استفاده می کنید، این اطمینان خاطر را خواهید داشت که پوست شما پس از اپیلاسیون دچار التهاب و قرمزی نشود.

 

بهترین برند موم اپیلاسیون

 

موم اپیلاسیون و شمع اصلاح عسل زوم آپ

عسل به طور طبیعی دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم کرده و از پیری زودرس پوستجلوگیری به عمل می آورد. وکس عسل برند زوم آپ نیز با دارا بودن همین خواص، علاوه بر از بین بردن موهای زائد در ترمیم و آبرسانی پوست نیز بسیار مفید واقع می شود.


موم اپیلاسیون و شمع اصلاح ذغال زوم آپ

این محصولات از مواد کاملا طبیعی ساخته شده اند که علاوه بر از بین بردن موهای زائد، تمام جوش های زیر پوستی را نیز از بین می برند. در واقع محصولات حاوی ذغال از این قابلیت برخوردار هستند که مانند یک اسکراب برای پوست مفید واقع شوند. شما پس از مصرف شمع و وکس ذغال برند زوم آپ، شاهد پاکسازی و درخشندگی هر چه بیشتر پوست خود خواهید بود.

 

زوم آپ یکی از برندهای شناخته شده و پر آوازه در حوزه تولید و فروش انواع موم های اپیلاسیون است. شما می توانید انواع موم های گیاهی و خشابی و همچنین موم های سکه ای را با بالاترین کیفیت خریداری و مصرف کنید. جهت خرید تکی و عمده محصولات زوم آپ می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:


 

در مطلب عوارض اپیلاسیون به بررسی تمام خطراتی که این روش می تواند به دنبال داشته باشد، پرداختیم. همچنین، راه های جلوگیری و درمان موهای زیر پوستی، شدل شدگی پوست و ایجاد حساسیت بعد از اپیلاسیون را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: