جمعه 31 خرداد 1398 - 09:24:28

آموزش وکس ناحیه تناسلی و وکس صورت در منزل

وکس صورت و وکس ناحیه تناسلی

انواع وکس

 

آموزش وکس صورت و وکس ناحیه تناسلی

 


امروزه روش های بسیاری برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام اصول مربوط به خود را دارد. وکس نیز یکی از پرطرفدارترین روش های از بین بردن موهای زائد است که به دلیل وقفه طولانی مدت در رشد مجدد موها، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از جمله کاربردهای مهم و مفید وکس می توان به وکس ناحیه تناسلی و وکس صورت اشاره کرد که بسیاری از افراد آن را در منزل انجام می دهند. البته به خاطر داشته باشید که اگر وکس را به درستی انجام ندهید، می تواند برایتان بسیار خطر آفرین باشد. به همین منظور، قصد داریم آموزش وکس ناحیه تناسلی و وکس صورت در منزل را به شما ارائه دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


وکس صورت چیست؟

 

یکی از روش های از بین بردن موهای صورت، اصلاح با وکس است که دارای فواید و معایب مخصوص به خود می باشد. روش از بین بردن موهای صورت با استفاده از وکس به این شکل است که ابتدا تکه ای پارافین را درون دستگاه گرم کننده مخصوص قرار می دهند تا آب شود. سپس به وسیله یک کاردک، لایه نازکی از آن را روی پوست کشیده و پس از خشک شدن، آن را در خلاف جهت رویش موها می کشیم. پارافین به صورت ورقه ای جدا شده و موها را از روی پوست بر می دارد.


وسایل مورد نیاز برای وکس


شما برای یک وکس حرفه ای و بهداشتی به هیتر، آبسلانگ، وکس، پاک کننده پوست قبل از وکسینگ، لوسیون بعد از وکس و پودر بچه نیاز خواهید داشت.

 

ابزار وکس صورت


روش کار وکس


پیش از هر کاری باید وکس را در دستگاه هیتر گرم کنید. ابتدا درجه هیتر را تنظیم کرده و پس از گذشت 20 دقیقه، آن را مورد استفاده قرار دهید. غلظت وکس باید به گونه ای باشد که پس از قرار دادن آبسلانگ در مواد و چرخاندن آن، هیچ ماده ای از آن چکه نکند. توجه کنید که اگر وکس خیلی شل باشد، بدین معنیست که بیش از حد گرم شده و پوست را می سوزاند. اگر وکس خیلی غلیظ باشد نیز بدین معنیست که بیش از حد سرد بوده و کارایی لازم را نخواهد داشت.


آموزش وکس صورت


برای وکس صورت ابتدا پوست را پاکسازی می کنیم تا عاری از هر گونه آلودگی شده و پس از وکس دچار جوش و التهاب نشود. سپس مقداری از مواد را با استفاده از آبسلانگ بر می داریم و به صورت عمودی روی یک ناحیه از صورت می زنیم. چند حرکت دورانی روی وکس انجام می دهیم تا مواد به خوبی روی موها پخش شده و آن ها را از ریشه جدا کند. دقت کنید که لبه های وکس روی ناحیه صورت باید ضخیم باشند تا زمان بلند کردن آن، هیچ ماده ای روی پوست باقی نماند.
پس از این که مواد وکس را روی صورت قرار دادیم، اسپری خشک کننده را روی آن می زنیم. می توان مدت زمانی را صبر کرد تا مواد به طور طبیعی روی پوست خشک شوند. اما استفاده از اسپری خشک کننده این مدت زمان را کاهش محسوسی می دهد. سپس با یک دست پوست را می کشیم و با دست دیگر، وکس را در خلاف جهت رویش موها بلند می کنیم تا از ریشه در بیایند.
برای از بین بردن باقی مانده مواد وکس از روی صورت، مقداری از محلول پس از وکسینگ را روی پد آرایشی اسپری کرده و روی پوست می کشیم. سپس کمی از لوسیون مخصوص وکس صورت را روی پوست زده و با استفاده از پد یا پنبه تمیز روی پوست می کشیم.

 

آموزش وکس صورت


آموزش وکس ناحیه تناسلی


برای این که از نتیجه وکس ناحیه تناسلی رضایت داشته باشید، باید اجازه دهید موها به اندازه کافی رشد کند تا درد کمتری ایجاد شود. بهترین اندازه موها جهت وکس نیم سانت است. توجه داشته باشید که اگر موها خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد، وکس به درستی انجام نخواهد شد.می توانید قبل از انجام وکس پوست خود را لایه برداری کنید تا سلول های مرده از سطح پوست برطرف شده و نتیجه بهتری حاصل شود. این لایه برداری باید یک الی دو روز قبل از وکس انجام شود تا پوست دچار التهاب و سوزش نشود.
وکس را تا یک درجه مشخص گرم کرده و آن را تا همان درجه نگه دارید. اگر وکس را بیش از حد گرم کنید، پوست شما خواهد سوخت و قطرات موم در همه جه چکه خواهد کرد. در مقابل، وکس اگر خیلی سرد باشد، به سختی می توان آن را روی پوست قرار داد و آن کارایی لازم را نخواهد داشت. یکی از مهم ترین نکاتی که باید حین انجام اپیلاسیون به آن توجه کنید، قرار دادن موم در جهت رویش موها و کندن آن ها در خلاف جهت است. همانند آرایشگران حرفه ای، مقداری موم را با استفاده از کاردک برداشته و در جهت موها روی بدن بکشید. سپس پد مخصوص اپیلاسیون یا پارچه را روی محل قرار دهید. دست خود را کمی روی پارچه بمالید تا پارچه ماده وکس را به خوبی جذب خود کند و سپس آن را در خلاف جهت رویش موها بکشید. اگر پد به خوبی به موم چسبیده باشد، موهای بیشتری را با خود جدا خواهد کرد. می توانید پوستناحیه ای قصد انجام اپیلاسیون دارید را با دست دیگرتان محکم بکشید تا موها آسان تر کنده شده و درد کمتری داشته باشد. فراموش نکنید که لازم نیست هر دفعه میزان زیادی از وکس را روی محل مورد نظر بریزید؛ اگر مقدار کمتری را روی محل کوچکتری بمالید، نتیجه بهتری کسب خواهید کرد.
پس از این که کار وکس به اتمام رسید، حتما پوست خود را مرطوب کنید. برای این کار کافیست مقداری روغن بچه را روی کف دست مالیده و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. با انجام این کار، مواد وکس که روی پوست باقی مانده بود، پاک شده و پوست شما به خوبی آبرسانی خواهد شد. بهتر است بعد از انجام اپیلاسیون، لباس های نخی و گشاد بپوشید تا التهاب های به وجود آمده با سرعت بیشتری بهبود یابد.

 

آموزش وکس ناحیه تناسلی


اهمیت شناخت پوست در وکس صورت و بدن


شناخت پوست و مو در وکسینگ اهمیت بسیار بالایی دارد که متاسفانه توسط بسیاری از وکسرها نا دیده گرفته می شود. اگر قبل از شروع وکسینگ، قادر به تشخیص نوع پوست مشتری نباشید و از وکس و تکنیک های مناسب استفاده نکنید، می توانید باعث ایجاد مشکلاتی مانند: حساسیت، سوختگی، کشیدگی و افتادگی پوست و آسیب به بافت پوست شوید.
به همین دلیل، جهت ارائه بهترین خدمات وکسینگ، شناخت نوع پوست و مو برای وکسرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

انواع وکس


مواد وکسینگ را می توان بر اساس مواد اولیه مورد استفاده، حالت فیزیکی و روش استفاده دسته بندی کرد.
اگر مواد  اولیه مورد استفاده در وکس ها را برای دسته بندی وکس ها در نظر بگیریم، وکس ها را می توان به دو دسته شکری و رزینی تقسیم کرد.

وکس های شکری

در این وکس ها از شکر به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. مانند موم هایی که از قدیم برای وکسینگ استفاده می شدند. متاسفانه این وکس ها قدرت مو زدایی بالایی ندارند و نمی توان از آنها برای اپیلاسیون موهای کوتاه و مقاوم استفاده کرد.

وکس های رزینی

در این وکس ها از رزین به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. رزین ها می توانند طبیعی باشند که از صمغ درختان بدست می آیند و یا می توانند سنتزی باشند و از مواد شیمیایی پلیمری مانند پلی سیکلوپنتادین تهیه شوند.

انواع مواد وکس بر اساس حالت فیزیکی

وکس ها بر اساس مشخصات فیزیکی دسته بندی دیگری نیز دارند. در این دسته بندی وکس ها به سه دسته وکس های نواری، هارد وکس ها و فیلم وکس تقسیم میشوند. وکس های نواری برای استفاده به پد نیاز دارند و معمولا برای نواحی وسیع، دست و پا استفاده می شوند. هارد وکس ها نیازی به پد ندارند و برای وکسینگ صورت و نواحی حساس استفاده می شوند.
فیلم وکس ها نسل جدیدی از وکس هستند که هم مانند وکس های نواری برای وکسینگ نواحی وسیع استفاده می شوند و هم مانند هارد وکس می توان از آنها برای وکسینگ صورت و نواحی حساس استفاده کرد. فیلم وکس ها نیز برای استفاده نیازی به پد ندارند.

 

انواع وکس

 

انواع مواد وکس بر اساس روش مصرف

 

در دسته بندی دیگری از وکس ها، این مواد به دو دسته وکس گرم و وکس سرد تقسیم می شوند. وکس سرد به پدهای آماده وسینگ گفته می شود که نیازی به آماده سازی و گرم کردن ندارند و معمولا برای انجام وکسینگ در خانه به کار می روند. همچنین نوعی وکس که به نام موم عربی شناخته می شود هم از گروه وکس های سرد است.
این وکس در حالت عادی ساختاری خمیری شکل دارند که برای رفع موهای زائد با این وکس باید چند بار وکس را بدون استفاده از پد روی پوست کشید و بلند کرد. گروه وکس های گرم، وکس هایی هستند که باید با دستگاه های گرم کن مخصوص و یا ماکروویو گرم شوند و سپس مورد استفاده قرار بگیرند. وکسینگ با وکس های گرم در مقایسه با وکس های سرد، درد کمتری را ایجاد می کند. چون با کشیدن وکس گرم روی پوست، منافذ پوست باز شده و موها به راحتی از پوست خارج می شوند.


انتخاب وکس متناسب با نوع مو


موهای بدن به دو دسته اصلی موهای ولوس و ترمینال تقسیم می شوند. موهای ولوس در واقع موهای نازک و کرکی هستند که رنگدانه ندارند. مانند: موهای صورت...
موهای ترمینال موهای ضخیم و زبری هستند که معمولان رنگدانه های تیره دارند. برخی از موهای ترمینال مثل موی سر و یا ابرو غیر جنسی هستند و از کودکی وجود دارند. اما برخی دیگر موهای ترمینال جنسی هستند که بعد از بلوغ به دلیل تغییرات هرمونی ایجاد می شوند.

 

فواید وکس


فواید وکس


وکس کردن فرایندی است که وقتی به درستی انجام شود، می تواند هفته ها صورت شما را نرم و عاری از مو کند. علم مرتبط با آرایشگری بیان می کند در حالی که وکس کردن راحت و موثر است، می تواند روزنه های پوست را برای ورود انواع عفونت ها و باکتری های پوستی باز کند. قبل از انجام این کار باید به دنبال آرایشگاهی باشید که متخصص وکس داشته باشد و بعد از وکس صورت از ماسک ها و کرم های مناسبی استفاده کند. اگر عمل وکس صورت اصولی و درست انجام شود، شما نتیجه مطلوبی را به دست خواهید آورد.
وقتی شما به جای وکس کردن از سایر روش های اصلاح صورت استفاده می کنید، مشاهده خواهید کرد که موها از ریشه کنده نمی شوند و مجددا وقتی موها رشد می کنند، تیز و زبر شده اند. در حالی که وکس کردن موها را از ریشه در می آورد و بعد از چندین هفته، مشاهده خواهید کرد که رویش مجدد مو بسیار نرم است.
با وکس کردن شما از مرتب بودن و نداشتن مو یا پرز در صورت خود مطمئن هستید و می دانید که هفته ها طول می کشد تا مو دوباره رشد کند. در صورتی که اطراف ابروهای شما هم وکس شود، مشاهده می کنید که شکل ابروهای شما چقدر زیباتر می شود و با روشن شدن پوست اطراف ابرو، خط ابروی شما مشخص تر می شود. البته قابل توجه است که برای نقاط حساس صورت مثل زیر پلک ها و پشت لب، باید وکس با احتیاط انجام شود.


مضرات وکس


معمولا افرادی که پوست چرب دارند یا مستعد جوش هستند، نباید از وکس، موم، شمع و... برای موزدایی صورت استفاده کنند، چون به پوست ضربه سطحی وارد شده و همچنین ضربه به پیاز مو، می‌تواند احتمال جوش زدن را افزایش دهد و از طرفی هم فرد دچار آکنه‌ شود.
افرادی که به هر دلیلی از ترکیب‌ های رتینوئید به ‌عنوان لایه‌ بردار یا داروی اکوتان برای درمان آکنه استفاده می ‌کنند، باید از وکس خودداری کنند، چون باعث لایه‌ برداری از پوست می‌ شود. درحالی که با مصرف این داروها پوست نازک ‌تر شده است. از این رو، احتمال بروز عوارض و واکنش آلرژیک بیشتر است.

 

در این مطلب به آموزش وکس ناحیه تناسلی و وکس صورت در منزل پرداختیم. همچنین، انواع وکس را مورد بررسی قرار دادیم و نحوه صحیح انتخاب وکس با توجه به نوع مو را آموزش دادیم. شما می توانید تجربه خود از مصرف انواع مواد وکس را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

جمعه 11 بهمن 1398 - 00:52:34
عالیه
شنبه 07 دی 1398 - 21:43:12
دستگاه وکس نداریم کع؟
شنبه 25 آبان 1398 - 20:06:08
عالی بود تشکر
دوشنبه 24 تیر 1398 - 20:10:27
عالی بود???دستتون دردنکنه
جمعه 31 خرداد 1398 - 19:15:14
عالی بود ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: