شنبه 27 دی 1399 - 17:00:17

شینیون چیست و انواع مدل های شینیون

 

شینیون مو و انواع مختلف آن

آموزش شینیون مو

 

شینیون چیست و انواع مدل های آن

 

آراستن موها از دیرباز تاکنون، اهمیت زیادی نزد خانم ها و آقایان داشته است. یکی از بهترین شیوه های آرایش مو در مجالس و مهمانی ها، شینیون است که دارای انواع گسترده ای می باشد. در ادامه مقاله شینیون چیست و انواع مدل های شینیون، قصد داریم به تفصیل راجع به این موضوع بپردازیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


شینیون چیست؟


به جمع کردن مو با سنجاق در پشت سر، شینیون یا Chignon گفته می شود. شینیون در اصل واژه ای فرانسوی است و از مدل های رایج آرایش مو می باشد. البته سبک های مختلفی از شینیون مناسب با انواع مجالس وجود دارد؛ اما سبکی که عمومی تر است، همان جمع کردن مو با سنجاق در پشت سر می باشد.
به طور کلی، شینیون به معنی جمع کردن و ثابت نگه داشتن موهای نسبتا بلند به فرم های گوناگون است. این سبک به مهارت و تخصص بسیاری نیاز دارد و یکی از هنری ترین مدل های آرایشگری می باشد. جلوه های زیبا و گیرای انواع شینیون، به ذوق و سلیقه و همچنین هنر شینیون کار بستگی دارد.

 

شینیون مو عروس


تاریخچه شینیون


پیش از همه کشورها، یونانی ها از شینیون برای آراستن موهای خود استفاده می کردند. آن ها معمولا موهای بلند خود را در پشت سر می بستند و آن را با استفاده از طلا یا سایر زیورآلات، می آراستند. مردان یونانی نیز موهای خود را شینیون می کردند؛ با این تفاوت که موهای خود را با چیزی محکم می بستند.
شینیون ویژه یونانیان بود و مردم شهرهای دیگر مانند اسپارت و قبرس، مدل موهای مخصوص به خود را داشتند. این مدل مو در چین باستان نیز بسیار پرطرفدار بود و معمولا زنان متاهل موهای خود را شینیون می کردند.
مدل موی شینیون در دهه 40 میلادی درست زمان جنگ جهانی دوم که زنان برای پشتیبانی از نیروهای مسلح به پشت جبهه ها می رفتند، به اوج خود رسید. امروزه اکثر زنان در سر تا سر جهان از مدل موی شینیون استفاده می کنند و دلیل این همه استقبال نیز آسانی و زیبایی آن است.


انواع شینیون بر اساس کشورها


بعد از گذشت سالیان طولانی از ابداع شینیون، هنوز هم هر قوم و نژادی شینیون مخصوص به خود را دارد. در ادامه شما را با مدل های مختلف شینیون بر اساس کشورها آشنا خواهیم کرد.

شینیون فرانسوی

یکی از زیباترین و محبوب ترین مدل های شینیون در بین خانم ها، سبک فرانسوی است. شینیون فرانسوی بسیار ساده و در عین حال جذاب است که زیبایی چهره را دو چندان می کند. در این مدل کل موهای پشت سر درست به مانند حلزون، پیچ خورده و فیکس می شود.

 

شینیون مو جدید

 

شینیون رومی

زنان رومی به ردای رنگارنگ و پوست زیبایشان معروف هستند؛ اما یکی دیگر از مهم ترین مشخصات آن ها، مدل موهایشان است. شینیون رومی در واقع نوعی بافت ساده است که معمولا از کناره های سر آغاز شده و در پشت سر به پایان می رسد. البته مدل های دیگری نیز برای شینیون رومی وجود دارند که در همه آن ها به نوعی از بافت مو استفاده شده است.

شینیون هندی

زنان هندی به طور طبیعی دارای موهای پرپشتی هستند و در اکثر مجالس، از مدل موی باز و فر استفاده می کنند. البته در بین آن ها شینیون نیز رواج دارد. هندی ها معمولا از شینیون حجیم و شلوغ استقبال بیشتری به عمل می آورند.

شینیون کره ای

اگر سریال های کره ای را دیده باشید، حتما با شینیون های عجیب و بسیار حجیم این کشور آشنایی دارید. در این مدل شینیون ها، معمولا چند ردیف بافت مو مانند تاج در قسمت بالای سر قرار می گرفت و با استفاده از ابزارهایی تزئین می شد. این مدل بیشتر مخصوص طبقه اشراف کره بود و مدل شینیون افراد طبقه معمولی، بسیار ساده تر بود. البته این مدل شینیون ها در زمان قدیم بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه تقریبا منسوخ شده اند.

 

شینیون کره ای

 

شینیون اروپایی

شینیون اروپایی به سادگی هر چه تمام تر در پشت سر بسته می شود. این مدل که معمولا در قسمت پایین سر نیز بسته می شود، نسبت به سایر مدل های شینیون، از حالت طبیعی بیشتری برخوردار است. معمولا از انواع پروتز، ابزار و موی اضافی برای شینیون اروپایی استفاده نمی شود و تمام تلاش شینیون کار مبنی بر سادگی و زیبایی شینیون قرار می گیرد.

شینیون روسی

در شینیون روسی معمولا موهای کناره سر بافته می شوند و در قسمت پشت سر با هم تلاقی پیدا می کنند. بدین صورت که ادامه موهای کناره سر را در قسمت پایین جمع کرده و شینیون روسی پدید می آید.

 

شینیون ساده و اروپایی


انواع شینیون بر اساس ابزار مورد استفاده


مدل های مختلف دیگری از شینیون نیز وجود دارند که نام آن ها برگرفته از ابزار مورد استفاده در درست کردن شان است. در ادامه با نمونه هایی از این مدل شینیون ها آشنا خواهید شد.

شینیون با تور

تور ابزاری است که فرآیند درست کردن شینیون را تسهیل می بخشد. شینیون کارهای حرفه ای، بخشی از موها را داخل تور قرار داده و آن را فرم می دهند. انواع مدل های شینیون گل و حلقه ای با استفاده از تور بسیار زیبا و تمیز از کار در می آیند.

شینیون خطی

شینیون کارهای حرفه ای این قابلیت را دارند که تنها با استفاده از انگشت های دست و اسپری حالت دهنده، خطوطی را روی شینیون ایجاد کنند. افراد مبتدی می توانند از ابزارهایی مانند شانه دانه درشت، سنجاق مویی و ... برای ایجاد خطوط یا لاین هایی روی مو استفاده کنند.

 

شینیون جدید

 

شینیون مواج

شینیون مواج به دلیل سادگی و زیبایی، این روزها بسیار پرطرفدار است. برای درست کردن شینیون مواج کافیست با دست موج هایی را روی مو ایجاد کرده و با استفاده از سنجاق روی سر فیکس کنیم. با استفاده از تافت به موها حالت داده و زمانی که از ثابت شده آن اطمینان حاصل کردیم، سنجاق ها را از روی شینیون مواج خود بر می داریم.

شینیون با پروتز گرد

تنها داشتن یک پروتز گرد کافیست تا مدل های مختلفی از شینیون را پیاده سازی کرد. یکی از رایج ترین مدل هایی که می توان با استفاده از پروتز ایجاد کرد، شینیون موی گوجه ای است. البته پروتز کاربردهای دیگری نیز دارد؛ به عنوان مثال می توان آن را زیر شینیون به کار برد تا موها حجیم تر به نظر برسند. سپس با استفاده از باقی موها، روی آن را کار می کنیم.

 

شینیون با پروتز

 

شینیون حرارتی

با توجه به مدل مورد نظر از شینیون، می توان از انواع ابزارهای حرارتی مو استفاده کرد. متداول ترین ابزارهایی که جهت شینیون مو مورد استفاده قرار می گیرند، سشوار، اتوی مو و بابلیس مو هستند. در بسیاری از مدل های شینیون نیاز است یک یا چند دسته از موها که به فرم های مختلفی در آمده اند، فرم خود را برای ساعت ها حفظ کنند. فرم دهی به این دسته از موها باید توسط سشوار و اتوی مو انجام شود. چون ممکن است در اثر رطوبت هوا و عوامل دیگر فرم خود را از دست داده و حالت وز دار و فر خورده پیدا کنند. در نتیجه فرم اصلی شینیون را از بین ببرند. البته برای تثبیت در کنار استفاده از ابزارهای حرارتی مو باید از مواد تثبیت کننده نیز استفاده شود.


انواع شینیون بر اساس تکنیک ها


انواع دیگری از شینیون نیز وجود دارند که بر اساس تکنیک های مورد استفاده در آن، نام گذاری شده اند.

شینیون نخی

شینیون نخی در واقع همان شینیون خطی است که در آن لایه های نازکی از مو را به سمت بیرون می کشند تا جلوه زیباتری ایجاد کند. امروزه این سبک شینیون بسیار پرطرفدار است. برای ایجاد شینیون نخی کافیست ابتدا کمی کرم مو به لایه نازکی از مو بزنید و آن را کمی به سمت بالا بکشید. توجه داشته باشید که همه نخ ها باید در یک راستا قرار گیرند. در آخر هم برای تثبیت کار می توان از اسپری حالت دهنده استفاده کرد.

شینیون بافت

بافت یکی از قدیمی ترین اما در عین حال زیباترین تکنیک های شینیون مو است. امروزه مدل های جدیدتر و فانتزی تری از بافت ابداع شده است که تلفیق آن با شینیون جلوه بسیار زیبایی را به خصوص برای خانم های جوان به وجود می آورد.

 

شینیون بافت

 

شینیون حلقه ای

علاوه بر استفاده از بافت در شینیون های مختلف، روش های دیگری نیز برای حالت دادن به یک مدل مو وجود دارد. یکی از این روش ها به این صورت است که یک دسته مو را در دست گرفته و در بالای آن یک گیره یا سنجاق بزنید و با فاصله 10 سانت گیره بعدی را زده و این کار را ادامه دهید. سپس در هر گیره یا سنجاق، موها را تاب داده و دور سنجاق بپیچانید تا موها به صورت یک حلقه در آورده و سپس آن را روی سر قرار دهید. حلقه های خود را ادامه داده و با این کار به موهای مشتری خود حجم بیشتری بدهید.

شینیون حجیم

گاهی اوقات مشتری، موهای بسیار صافی دارد و به همین دلیل باید زحمت بیشتری برای حجم دادن به موها کشیده شود. در این صورت کافی است دسته کوچکی از موهای زیرین با استفاده از انگشت شصت و اشاره پیچ داده شده و در جهت مخالف سر قرار گیرند. این کار باید در پنج دسته مو و در نقاط مختلف سر تکرار شده تا حجم دلخواه به دست آید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیز می توان بقیه موها را اتو مو کشید.
البته برخی مواقع نیز پیش می آید که مراجعه کننده از حجم زیاد مو برخوردار نیست و باید از موهای اضافه برای حجیم نشان دادن آن استفاده کرد. استفاده از انواع شنل ها نیز گزینه مناسب دیگری برای حجیم نشان داده موها است.

 

شینیون حجیم

 

شینیون پیچی

یک روش ساده برای شینیون این است که کار خود را تا پایین گردن ادامه داده و یک قسمت از موها را به شکل مثلثی نگه دارید. این مثلث را به دو قسمت تقسیم بندی کرده و موهای قسمت راست را پس از تاب دادن به سمت چپ و موهای قسمت چپ را پس از تاب دادن به سمت راست برده و محکم کنید. سپس موها را کمی بالا برده و شکل بدیع تری در آن به وجود آورید. البته در این روش می توان برای قسمت جلویی سر از هدبند نیز استفاده کرد.


شینیون جدید 2020


اگر در سال جدید مجلس یا مهمانی رسمی را در پیش دارید و می خواهید شینیون انجام دهید، پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ انواع مدل های اروپایی بروید. شینیون هایی را انتخاب کنید که حالت طبیعی و شل داشته باشند. انتخاب شینیون های شلخته نیز می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. یکی از بهترین ترکیب ها برای شینیون اروپایی، رنگ موی هایلایت است که این سبک را به زیبایی هر چه تمام تر به نمایش می گذارد.

 

شینیون جدید 2020


آموزش مدل موهای زیبایی که می توان در خانه درست کرد

 

اگر به هر دلیلی تمایلی برای رفتن به آرایشگاه ندارید، احتمالا درست کردن موها در خانه تنها به اتو یا بابلیس کشیدن محدود می شود. اما خوب است بدانید که مدل موهای جذاب اما در عین حال ساده ای وجود دارد که به راحتی و بدون هیچ تخصصی می توانید در منزل درست کنید. در ادامه قصد داریم چند مدل مو ساده را به شما آموزش دهیم که می توان آن ها را به راحتی در منزل درست کرد.

شینیون بافت پشت سر

این شینیون بسیار ساده است و اگر موهای بی حالتی دارید، باید بگوییم که این مدل روی سر شما فوق العاده خواهد شد. روش درست کردن شینیون بافت پشت سر بدین صورت است:
ابتدا موها را به خوبی شانه کشیده و در پشت سر به صورت دم اسبی ببندید. سپس دم اسبی را ببافید و انتهای آن را با یک کش ظریف ببندید. در مرحله بعد، بافت را به سمت چپ بکشید و با سنجاق مویی در جای خود محکم کنید. حال موها را تا کرده و به سمت راست بیاورید. یک حلقه افقی در پشت سر ایجاد کنید و با کمک سنجاق مویی، شینیون بافت خود را ثابت کنید.

حالت دار کردن مو

برای فر کردن مو به اتو یا بابلیس، شانه، کلیپس، اسپری محافظ مو و تافت نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که پیش از مصرف اتو مو یا بابلیس حتما از محافظ مو استفاده کنید تا موهایتان شکننده و وز نشود. یک دسته مو را جدا کنید. برای اینکه موهای حالت دار با موهای صافی که هنوز حالت دار نشده اند ترکیب نشود، می تونید موهای صاف را با کلیپس جدا کرده و هر بار دسته ای از موها را از آن جدا و بابلیس کنید. توجه داشته باشید که اگر دسته های بزرگی از مو را بردارید، مو فر نشده و تنها به صورت حالت دار در پشت سر نمایان می شود. در انتهای کار، موهای فر شده را با اسپری فیکس کنید تا حالت خود را تا پایان روز حفظ کنند.

 

شینیون حالت دار کرلی

 

آموزش مدل موی نیمه باز

برای ایجاد این شینیون ساده، فقط کافیست دو دسته مو را از جلوی صورت به عقب بیاورید. این دو دسته را بپیچانید و در پشت سر گره بزنید. گره به وجود آمده را با سنجاق سر یا سنجاق مویی در جای خود محکم کنید تا در اثر حرکت پایین نیاید.

شینیون بالای سر

برای ایجاد شینیون بالای سر می توانید موها را به دو دسته مجزا تقسیم کنید و هر کدام را جداگانه ببافید. موهای بافته شده را کمی به بیرون بکشید تا حالت شل پیدا کنند. بافت ها را در پشت سر به هم گره بزنید. اگر موهای بلندی دارید، بهتر است گره های بیشتری بزنید. در انتها سر بافت ها را درون گره مخفی کرده و با کمک سنجاق در پشت سر ثابت کنید.

هدبند بوهویی

این مدل در عین سادگی بسیار جذاب است و با دو دسته مو از دو طرف سر درست می شود. ابتدا هدبند یا تل مورد نظر را روی سر بگذارید. سپس یک دسته کوچک مو را از پشت گوش ها بگیرید و به دور هدبند بپیچید. همین کار را برای دسته دیگری از مو نیز انجام دهید. برای زیبایی هر چه بیشتر کار می توانید قسمت پشت سر را با گل های طبیعی یا مصنوعی کار کنید.

 

شینیون با هدبند

 

آموزش شینیون مو به سبک های مختلف


همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، شینیون دارای سبک های مختلفی است که یادگیری هریک نیاز به صرف وقت و تکنیک های گسترده ای دارد. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم چند مدل از رایج ترین انواع شینیون مو به همراه نکات مهم و کاربردی آن را به شما آموزش دهیم.


شینیون بالای سر


این مدل شینیون بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است. برای شینیون بالای سر، ابتدا دور تا دور موهای سر را جدا می کنیم. موهای قسمت مرکز سر را با کش در بالای سر به صورت دم اسبی می بندیم. دم اسبی را کنار گذاشته و شروع به انجام کار روی دور تا دور موها می کنیم. به اندازه یک کف دست از موهای پشت گوش را جدا می کنیم و به ریشه آن کمی پوش می دهیم. سپس مو را کمی پیچ داده و روی دم اسبی فیکس می کنیم. سمت دیگر گوش و همچنین دور تا دور سر را به همین ترتیب انجام می دهیم.


در صورت تمایل می توانید چند تار مو را کمی شل کرده و بیرون بیاورید تا یک شینیون خطی زیبا داشته باشید. موهای جلوی سر را نیز به همین شکل خطی در می آوریم و روی دم اسبی سوار می کنیم. حالا می بینید موهای اضافه ای که دور تا دور سر را شینیون کرده بودیم، روی دم اسبی قرار دارد و باید به وسیله آن شینیون بالای سر را شکل دهیم. شما می توانید اضافات موهای دور تا دور سر را بپیچید و به عنوان پروتز دور دم اسبی استفاده کنید. اگر موها کوتاه بودند و قابلیت پروتز کردن را نداشتند، می توانید از یک پروتز آماده برای دور دم اسبی استفاده نمایید.

 

شینیون مدل مو جمع

 


حالا به مرحله بعدی شینیون یعنی کار روی دم اسبی می رسیم. دم اسبی را با توجه به حجم مو به 6 یا 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. پس از اینکه دسته های مو را جدا کردیم، هر دسته را خوب کرم مو می زنیم تا وز آن گرفته شود. دسته مو را کمی باز می کنیم و آن را به هر شکلی که تمایل دارید، روی پروتز فیکس می کنیم. سایر دسته های مو را نیز به همین شکل روی پروتز فیکس می کنیم. می توانید این دسته ها را به شکل گل یا مارپیچ فیکس کنید. از سنجاق سر و اسپری تثبیت کننده برای فیکس کردن شینیون مو استفاده می کنیم. پس از این که کار شینیون به اتمام رسید، سنجاق های اضافه که نقش فیکس کننده داشتند را خارج می کنیم.


شینیون ساده با شنل


همانطور که احتمالا می دانید، شنل به پایه بسیاری از شینیون ها گفته می شود. برای شینیون ساده با شنل ابتدا قسمت گوش تا گوش موها را جدا می کنیم. قسمت صدفی و پشت سر را نیز به همین ترتیب جدا می کنیم. قسمت پشت سر را به شکل دم اسبی با کش می بندیم. دم اسبی را به دو دسته تقسیم می کنیم و کاملا پوش می دهیم. از این لایه مو می خواهیم به عنوان پروتز زیر شینیون استفاده کنیم. اگر مو کم پشت بود و قابلیت ایجاد پروتز را نداشت، از پروتزهای آماده موجود در بازار استفاده می کنیم.


پس از اینکه پروتز را زیر موها نصب کردیم، لایه نازکی از قسمت دوم موها را جدا کرده و کمی پوش ریشه می دهیم تا حالت برجسته پیدا کند. سپس لایه مو را کاملا از هم باز می کنیم و روی پروتز قرار می دهیم تا مانند پوششی روی آن قرار گیرد. همین کار را آنقدر ادامه می دهیم تا کل لایه های موی دسته دوم به اتمام برسد. موها را خوب جمع می کنیم و اضافه آن را زیر پروتز انتقال می دهیم. با سنجاق فیکس می کنیم و اسپری می زنیم. به این ترتیب یک شنل یا بوکل بزرگ به وجود می آید. پس از اینکه شنل را ایجاد کردیم، با موهای قسمت جلوی سر یا شینیون بافت زیبا خلق می کنیم و ادامه آن را روی شنل نصب می کنیم تا از سادگی بیش از حد خارج شود.

 

شینیون ساده با شنل


شینیون اروپایی


شینیون اروپایی به شینیون هایی گفته می شود که الزاما روش های خطی در آن استفاده نمی شود و حالت ساده و شل دارند. این نوع شینیون معمولا مرتب و باقاعده نیست. برای شروع کار می توان ابتدا موها را براشینگ و سپس بابلیس کشید. قسمت جلو، صدفی و پشت سر را جدا می کنیم. نیازی به بستن قسمت پشت مو با کش سر نیست؛ به جای آن می توانید از چند سنجاق برای بستن موهای پشت سر استفاده کنید. یک پروتز کوچک روی این ناحیه نصب می کنیم. مدل های شینیون اروپایی برای موهای کم پشت نیز بسیار مناسب است.


قسمت صدفی سر را کمی پوش ریشه می دهیم. سپس آن را روی پروتز با سنجاق فیکس می کنیم. موهای پشت گوش را نیز به همین شکل کمی پوش ریشه می دهیم و آن را روی پروتز فیکس می کنیم. برای کار روی موهای جلوی سر نیز به سلیقه مشتری و همچنین تناسب مدل با چهره او دقت می کنیم. می توانید موهای قسمت جلو را فرق کج ایجاد کرده و پشت سر ببندید. سپس چند لایه نازک مو را روی صورت بریزید و با بابلیس یا اتو مو فر کنید.


پس از اینکه شینیون قسمت های جلو مرکز سر به اتمام رسید، با اضافه موها در پشت سر مدل هایی را ایجاد می کنیم. بسته به سلیقه خودتان و تمایل مشتری می توانید شینیون پشت سر را مدل گره یا گل درست کنید. می توان چند تار موهای فر شده را نیز لابلای شینیون بیرون آورد. از اکسسوری های ساده برای دیزاین شینیون اروپایی می توان استفاده کرد.

 

شینیون باز اروپایی


شینیون پایین سر مدل مواج


تقسیم بندی مدل مو مواج به این صورت است که ابتدا قسمت گوش تا گوش را جدا کنیم. سپس موهای پشت سر را نیز به دو قسمت صدفی و پایین سر دسته بندی می کنیم. قسمت پشت مو را به جای بستن با کش سر، با سنجاق جمع می کنیم تا شینیون پایین سر جلوه زیباتری داشته باشد. سپس یک پروتز روی آن سوار می کنیم. پس از اینکه پروتز را روی سر قرار دادیم، موهای پشت سر را روی آن قرار می دهیم تا پوشش کافی ایجاد شود.


با استفاده از موهای قسمت صدفی چند لاین خطی ایجاد می کنیم.از اسپری حالت دهنده و سنجاق سر برای فیکس کردن شینیون خطی استفاده می کنیم. پس از در آوردن خطی های قسمت صدفی سر، به شینیون موی جلوی سر می پردازیم. این قسمت را نیز چند لاین ایجاد می کنیم. سپس با استفاده از اضافه موهای قسمت جلوی سر و همچنین صدفی، شروع به ایجاد شینیون مواج روی پروتز می کنیم. از اسپری حالت دهنده و سنجاق سر برای فیکس کردن شینیون مواج استفاده می کنیم و در پایان سنجاق ها را بر می داریم.

 

 

در مقاله شینیون چیست و انواع مدل های شینیون، به بررسی انواع شینیون های مختلف با توجه به تکنیک ها و ابزارهای مورد استفاده پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

 

 

همچنین در رژلب بخوانید:

آموزش بافت تیغ ماهی

انواع شینیون متناسب با چهره و مو

جدیدترین مدل مو و شینیون

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: