چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 13:08:00

مدل مو جلوی سر

آموزش بافت مو جلوی سر

نحوه صحیح براشینگ جلوی مو

 

انواع مدل مو جلوی سر


اگر مدل مو جلوی سر خود را به درستی انتخاب کنید، می توانید ظاهر خود را از این رو به آن رو کنید. عوامل بسیاری مانند فرم صورت و جنس موها در انتخاب مدل موی جلوی سر موثر هستند. یکی از دغدغه های خانم های ایرانی که از روسری و شال استفاده می کنند، مدل موی جلوی سر است. از این رو بر آن شدیم تا با رائه مقاله مدل مو جلوی سر، چند پیشنهاد جذاب به شما دهیم.


مدل مو جلوی سر برای زیر روسری و کلاه


شما انتخاب های زیادی برای مدل جلوی سر دارید؛ می توانید موهای خود را صاف کنید، موج دار یا فر کنید و متناسب با فرم صورت تان، آن را زیر شال، روسری و مقنعه حالت دهید. در ادامه مدل های مختلفی از مو جلوی سر را برای شما گردآوری کرده ایم که مشاهده می کنید.

مدل مو جلوی سر با فر درشت

این مدل مو تقریبا با هر نوع صورتی همخوانی دارد و انجام آن اصلا کار دشواری نیست. فقط کافیست جلوی موهای خود را شب قبل از خواب ببافید و صبح روز بعد که از خواب بیدار می شوید، آن را باز کنید. خواهید دید که موهای تان یک موج زیبایی به خود گرفته است که اگر آن را به حالت کج بریزید، چهره بی نظیری پیدا خواهید کرد. البته اگر بخواهید این کار را حرفه ای تر انجام دهید، می توانید از روش براشینگ و سپس بابلیس استفاده کنید که البته فرآیندی زمان بر خواهد بود. می توانید زمان رفتن به مهمانی ها از این روش حرفه ای استفاده نمایید.

مدل مو جلوی سر صاف

مدل موی صاف برای هر موقعیتی مناسب است؛ به دلیل این که از حالت ساده و رسمی برخوردار است. این مدل مو برخلاف تصور افراد، بسیار متنوع است چون می توان آن را با روش های مختلفی همچون اتو یا سشوار آرایش کرد. بهتر است چتری جلوی موها را به صورت کج و یک طرفه بریزید که شکل صورت تان معلوم باشد.

 

انواع مدل موی جلوی سر برای زیر روسری

 

مدل مو جلوی سر کوتاه

کوتاه کردن موها جرأت زیادی می خواهد؛ اما اگر این جرأت را داشته باشید، در واقع قسمت های زیبای صورت خود مانند گونه ها و گردن را بیشتر نشان خواهید داد. می توانید جلوی موهای خود را تا روی شانه ها کوتاه کنید. همچنین می توانید کوتاهی مو را تا پایین گوش ادامه دهید و موها را خرد کنید. این مدل مو برای جنس موهای صاف گزینه بسیار خوبی است.

مدل مو جلوی سر با فر ریز

مدل موی فر ریز ایده عالی است. اگر مدل موی صاف و معمولی دلتان را زده، موهایتان را به شکل فر ریز درست کنید. می توانید از بابلیس یا بیگودی برای درست کردن این فرهای ریز و زیبا استفاده کنید.

 

مدل موی مناسب برای زیر شال

مدل مو جلوی سر چتری با دم اسبی

اگر تمایل ندارید همه موهایتان را به صورت دم اسبی ببندید، می توانید نیمی از موهای صدفی سر را بردارید و در بالای سر ببندید. مقداری از چتری های دو طرف سر را بیرون بریزید و بقیه موهای پشت تان را نیز به حالت باز بگذارید. این مول مو شما را چند سال جوان تر نشان می دهد.

مدل مو جلوی سر بافت

موی بافته شده همیشه زیباست. نوع بافت مهم نیست؛ می توانید موها را به صورت تکی یا دوتایی در پشت سر ببافید یا مدل فرانسوی را برای این کار برگزینید. همچنین می توانید قسمت کمی از موهای یک طرف را بردارید و آن را در بالای سر ببندید و به سمت دیگر سرتان برده و سنجاق کنید. بافت با موهای بلند بسیار شیک و زیبا می شود.

مدل مو جلوی سر با تل یا دستمال سر

می توانید یکی از روسری های کوچک خود را مانند تل روی موهایتان ببندید. از دستمال سر نیز می توان برای این کار استفاده کرد. استفاده از تل روی موهای باز به خصوص اگر کوتاه باشد، جلوی زیبایی را برای شما به ارمغان آورده و سن شما را پایین تر نشان خواهد داد.

 

انواع مدل مو جلوی سر زنانه و دخترانه


مدل کوتاهی مو جلوی سر و انواع چتری


بهتر است برای کوتاه کردن موهای خود از آرایشگر باتجربه استفاده کنید تا مدل موی جلوی سر را متناسب با فرم صورتتان انتخاب کند. مدل موی جلوی سر اگر به درستی انتخاب نشود، نه تنها جلوه زیبایی برای شما به همراه نخواهد داشت، بلکه عیوب صورت شما را نیز بیش از پیش نشان می دهد. در ادامه چند مدل مو جلوی سر را به شما معرفی خواهیم کرد:

مدل مو جلوی سر چتری کوتاه یا پیکسی

مدل موی چتری کوتاه یا پیکسی برای خانم هایی مناسب است که فرم صورت بیضی دارند؛ زیرا فقط قسمت بالای پیشانی را می پوشاند و کاملا کوتاه است. این مدل مو سال ها قبل بین خانم ها بسیار پرطرفدار بود اما این روزها طرفدار چندانی ندارد.

 

مدل مو پیکسی

 

مدل مو جلوی سر چتری جدا شده

چتری جدا شده به مدل موهایی گفته می شود که چتری هستند اما به صورت فرق از وسط جدا شده اند. این مدل مو برای دختران جوان بسیار مناسب است و چهره شاد و جذابی به آن ها می دهد. اگر مدل چتری شما بلند است، می توانید این مدل را امتحان کنید.

 

مدل موی چتری جدا شده

 

مدل مو جلوی سر چتری صاف

اگر چتری به صورت کاملا صاف، یکدست و منظم روی پیشانی قرار گیرند، به آن چتری صاف گفته می شود. این مدل چتری بسیار پرطرفدار بوده و سن شما را پایین تر نشان می دهد. توجه داشته باشید که مدل موی چتری مناسب افرادی است که دارای پیشانی بلند و فرم صورت بیضی هستند.

مدل مو جلوی سر چتری نامرتب

چتری های نامرتب همان طور که از نام آن پیداست، به صورت کوتاه و بلند نامرتب هستند و به هیچ عنوان صاف و یکدست روی پیشانی قرار نمی گیرند. افرادی که دارای موهای پر پشتی هستند، می توانند از این مدل مو استفاده کنند که پیشانی را کاملا بپوشاند.

 

مدل موی چتری

مدل بافت مو جلوی سر

 

در چند سال اخیر، بهترین مدل موی زنانه از نظر بسیاری از خانم ها، مدل موی بافت است. مدل موی بافت دارای تنوع بسیاری است که در ادامه به آموزش چند مدل بافت موی جلوی سر خواهیم پرداخت.

بافت فرانسوی

مرحله اول: قسمت جلویی موها را به سه قسمت از بالای سر تا بالای گوش تقسیم بندی کرده و بقیه موها را در عقب سر ببندید.
مرحله دوم: قسمتی از موها که در سمت سر قرار دارد را به سه قسمت تقسیم کنید.
مرحله سوم: قسمت پشتی موها را به روی قسمت وسطی بیاورید.
مرحله چهارم: قسمت جلویی را روی دسته موی وسطی بیاورید.
مرحله پنجم: دسته موی عقبی را روی قسمت وسط آورده و سپس از همان سمت به گیس مو اضافه کنید.
مرحله ششم: دسته موی جلویی را روی قسمت جلویی آورده و از همان سمت به گیس مو اضافه کنید.
مرحله هفتم: مرحله پنجم و ششم را تکرار کنید تا به بالای گوش سمت چپ برسید.
مرحله هشتم: گیس را با یک گیره سفت کنید.
مرحله نهم: بقیه موها را باز کنید.

بافت نواری (بافت نیمه فرانسوی)

مرحله اول: موها را از بالای سر تا روی گوش جدا کرده و بقیه را با گیره در پشت سر ببندید.
مرحله دوم: قسمتی را که به مت سر است را در نظر گرفته و قسمتی از آن را جدا کنید. این قسمت را به سه دسته تقسیم کنید.
مرحله سوم: دسته عقبی را به روی قسمت وسطی بیاورید.
مرحله چهارم: قسمت جلویی را به روی قسمت وسط بیاورید.
مرحله پنجم: قسمت عقبی را روی قسمت وسط بیاورید، هیچ موی اضافی به گیس اضافه نکنید.
مرحله ششم: قسمت جلویی را روی قسمت وسط آورده و دسته ای مو موازی با آن به گیس اضافه کنید.
مرحله هفتم: مرحله پنجم و ششم را تکرار کنید.
مرحله هشتم: گیس را با یک گیره محکم کنید.
مرحله نهم: موهایی که از قبل جمع کرده بودید، باز کنید.

 

آموزش بافت مو جلوی سر

 

گیس هلندی

مرحله اول: از بالا تا روی گوش سمت چپ موها را جدا کنید و بقیه موها را با گیره ببندید.
مرحله دوم: قسمتی از موها که در سمت سر است را جدا کرده و آن را به سه قسمت تقسیم کنید.
مرحله سوم: قسمت عقبی را زیر دسته موی وسطی بیاورید.
مرحله چهارم: سپس قسمت جلویی زیر دسته موی وسط بیاورید.
مرحله پنجم: دسته موی عقبی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر مو اضافه کنید.
مرحله ششم: دسته موی جلویی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر اضافه کنید.
مرحله هفتم: مرحله پنجم و ششم را تکرار کنید تا به بالای گوش سمت چپ برسید.
مرحله هشتم: انتهای موها را باگیره محکم کنید.
مرحله نهم: بقیه موهای سر را باز کنید.

بافت نیمه هلندی

مرحله اول: از بالا تا روی گوش سمت چپ موها را جدا کنید و بقیه موها را با گیره ببندید.
مرحله دوم: قسمتی از موها که در سمت سر است را جدا کرده و آن را به سه قسمت تقسیم کنید.
مرحله سوم: قسمت عقبی را زیر دسته موی وسطی بیاورید.
مرحله چهارم: سپس قسمت جلویی زیر دسته موی وسط بیاورید.
مرحله پنجم: دسته موی عقبی را به زیر وسطی آورید. دقت داشته باشید که از موهای سر را به بافت اضافه کنید.
مرحله ششم: دسته موی جلویی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر اضافه کنید.
مرحله هفتم: مرحله پنجم و ششم را تکرار کنید تا به بالای گوش سمت چپ برسید.
مرحله هشتم: انتهای موها را باگیره محکم کنید.
مرحله نهم: بقیه موهای سر را باز کنید.

 

آموزش براشینگ مو جلوی سر

 

مدل براشینگ و حالت دادن مو جلوی سر

به حالت دادن موها به وسیله حرارت سشوار، براشینگ گفته می شود که در صاف و خوش حالت شدن موها بسیار تاثیرگذار است. البته در این مدل مو باید توجه داشت که سشوار به موها آسیب نرسانده و در عین حال، موها را پرحجم کند.بنابراین توصیه ما به شما این است که فاصله 30 سانتی سشوار با موهایتان را رعایت کنید.
برای کسب نتیجه بهتر از براشینگ مو، بهتر است موها را ابتدا خوب بشویید و خشک کنید. توجه داشته باشید که براشینگ روی موهای خیس جواب نمی دهد. سپس موهای جلوی سر را با توجه به حجم آن به سه بخش یا بیشتر تقسیم می کنیم. برس را با زاویه 90 درجه از زیر مو همراه با سشوار به سمت پایین می آوریم و این حرکت را از روی مو نیز دوباره تکرار می کنیم. آن قدر این عمل را روی بخش های مختلف مو انجام می دهیم تا همه تارها به خوبی لخت شوند. برای بهتر حالت گرفتن براشینگ، مو جلوی سر را به سمت صورت با همان زاویه و بعد به سمت بالا یشوار می کشیم.

نکاتی در خصوص براشینگ صحیح موها

- برسی که برای حالت دادن مو استفاده می کنید را از قسمت پایین به سمت ریشه موها بکشید.
- اگر مدام در حال استفاده از سشوار هستید، استفاده از سرم مو را فراموش نکنید.
- در هنگام براشینگ به درجه سشوار توجه کنید و سری سشوار را در سی سانتی متری از ساقه موها قرار دهید.
- بهتر است بعد از گذاشتن رنگ مو عمل براشینگ را انجام ندهید؛ چرا که احتمال آسیب رساندن به موها را چند برابر افزایش می دهد.
- یکی از موارد مهم در براشینگ که به آن توجه نمی شود، دسته برس است. از برس هایی استفاده کنید که دسته آن ضد سر خوردن باشد و مچ دست شما را خسته نکند.
- هر دو هفته یکبار برس های خود را ضد عفونی کنید. برای این کار می توانید از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید و برس را به مدت دو ساعت در آن قرار دهید. بدین صورت، سلول های مرده پوست سر از روی برس برداشته خواهند شد.
- سعی کنید برای براشینگ موها از برس سرامیکی استفاده کنید؛ چرا که برس فلزی آسیب بیشتری به موها وارد می کند. اگر دارای موهای فر هستید، استفاده از برس چوبی بهترین گزینه است.
- اگر موهای مجعد و وزی دارید و تمایل دارید این وزی را از بین ببرید، بهتر است از اسپری های دوفاز استفاده کنید. سر پخش کننده سشوار را روی مو بگیرید و از سشوار کم قدرت استفاده نمایید.

 

براشینگ مو جلوی سر


در مقاله مدل مو جلوی سر به بررسی انواع مدل های جلوی مو، آموزش چند مدل بافت موی جلوی سر و نحوه براشینگ صحیح جلوی مو پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: