سه شنبه 27 فروردین 1398 - 13:28:23

انواع مدل کوتاهی مو با عکس

مدل های مختلف کوپ

هماهنگی مدل مو با فرم صورت

 

انواع مدل کوتاهی مو


کوتاهی مو یکی از دلایل خانم ها برای مراجعه به سالن های زیبایی می باشد. بسیاری از افراد بدون کسب آگاهی از مدل موی مورد نظر خود به آرایشگاه می روند و پس از این که موهایشان کوتاه شد متوجه می شوند که انتخاب اشتباهی داشته اند. اما دیگر پشیمانی سودی ندارد و نمی توان موهای کوتاه شده را بازگرداند. از این رو، شناخت کامل انواع مدل مو و تناسب آن با چهره های مختلف حائز اهمیت است. در ادامه مقاله انواع مدل کوتاهی مو با عکس به معرفی مدل های مختلف کوپ و مدل های مناسب برای انواع چهره ها خواهیم پرداخت.


همه چیز درباره کوتاه کردن موها


قبل از کوتاهی مو بهتر است نکات بسیاری همچون سن، فصل، جنس مو، فرم صورت و ... را مد نظر قرار داد. به طور مثال، مدل موی کوتاه بیشتر در فصول گرم سال که میزان تعریق بیشتر است، کاربرد دارد. در این صورت، علاوه بر صرفه جویی در زمان شستشوی موها، احساس راحتی بیشتری نیز خواهید داشت. فرم صورت نیز بسیار موثر واقع می شود؛ صورت های گرد یا کشیده هر کدام مدل موهای مختص خود را خواهند داشت که در ادامه بیشتر در مورد آن شرح خواهیم داد.
مدل موی انتخابی باید با توجه به سبک و شیوه زندگی فرد در نظر گرفته شود؛ این به معنی آن است که برخی افراد مدت زمان بیشتری صرف مراقبت از موهای خود می کنند و تعداد دفعات بیشتری به سالن های زیبایی مراجعه می کنند. این در حالی است که برخی افراد به دنبال مدل موهایی هستند که به سادگی حالت گرفته و مدتی پس از کوتاهی و در حین بلند شدن موها، کوپ انجام شده و شکل و مدل اولیه خود را از دست ندهد.
دومین نکته مهم در انتخاب مدل مو این است که مرتب کردن موهای کوتاه یا بلند، مدت زمان متفاوتی دارد. به طور مثال موهای کوتاه را بهتر است هر 4 تا 6 هفته مرتب کرد. این در حالی است که برخی از مدل موهای بلند نیاز به مرتب کردن نداشته و می توان هر 8-10 هفته این موها را مرتب کرد.

 


اساس کوتاهی مو


یکی از موارد مهم در انتخاب مدل مو، دانستن نحوه صحیح کوتاهی مو است. در ادامه مقاله با نکات مربوط به این امر مهم آشنا خواهید شد.

اندازه و کنترل قد مو

درست کوتاه کردن و اندازه  قد موها، زاویه انگشتان، درست گرفتن قیچی و ... همه ی این موارد بستگی به اساس و پایه کوتاهی مو دارد. همچنین تمام کسانی که در این کار تخصص دارند می دانند که باید قوانین کوتاهی را به درستی انجام دهند تا موجب هیچ خطایی نشوند و نتیجه خوبی را به دست آورند. برای هر آرایشگری مهم است که با تمام قوانین و اصول کوتاهی آشنا شوند و سطح  خود را بالا ببرند.

قد و اندازه مو چیست؟

قد و اندازه مو همان حرکات عمودی مو است که هنگام تقسیم بندی می توانیم موها را از هر قسمت عمودی و افقی و یا حتی مورب جمع کنیم و به بخش های متعدد تقسیم کنیم.

نقش اندازه و ارتفاع مو

تغییر اندازه قد و ارتفاع مو به صورت عمودی است. اینکه چگونه حجم مو را کم  و یا زیاد کنید همگی بستگی به اندازه و قد مو و تقسیم بندی که شما هنگام کوتاهی انجام میدهید دارد.

 

اساس کوتاهی مو چیست؟

 

کوتاه کردن موها در حالت طبیعی

هنگامی که موها به سمت پایین در حالت عادی شانه می شود، روش خوبی برای کوتاه کردن اندازه و قد آن است و تعادل مناسبی بین قد و حجم موها برقرار می شود. هنگام کوتاهی قد بهتر است که موها را به سمت بالا بلند و کوتاه نکنیم.

کم کردن حجم و تراکم دور مو

برای کم کردن حجم مو از دور مو  بهتر است که موها را به صورت عمودی از قد کوتاه کنیم. بهتر است که موها را یا در زاویه 90 درجه نگهداشته و کوتاه کنیم یا در حالت عادی عمودی کوتاه کنیم.

کوتاهی موها از دور

وقتی که موها را در زاویه 90 درجه گرفته و کوتاه میکنیم نه قد زیادی از دست می دهیم و نه حجم موها بیش از اندازه از بین می روند. این روش، روش بهتری نسبت به کوتاه کردن موها از بالاست. در این تکنیک موها در حالی که خشک هستند از هر طرف به صورت عمودی از پایین کوتاه می شوند و می توانید به راحتی به اندازه دلخواه قد موهایتان را کوتاه کنید.


انواع روش های کوتاهی مو



به طور کلی برای کوتاهی موها 4 سبک مختلف وجود دارد: مدل موهای با زاویه 0 درجه، 45 درجه، 90 درجه و مدل موهایی که با زاویه 180 درجه به دست می آیند که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.
• زاویه 0  درجه به این معنی است که زاویه موهای با سر صفر درجه باشد. از این روش برای کوپ های مدل باب و یا کوپ های با انتهای صاف استفاده می شود.
• زاویه 45 درجه نیز برای کوپ هایی که به شکل مثلث هستند به کار برده شده و به موها چنین حالتی می دهند.
• زاویه 90 درجه برای کوپ های لایه ای و یا به اصطلاح لیر استفاده می شود. زیرا این روش روی موها اندازه های کوتاه و بلند و مختلفی به وجود می آورد.
• زاویه 180 درجه برای مرتب کردن موهای بلند به کار برده می شود.


سبک های مختلف مدل کوتاهی مو


سبک های مختلفی برای کوتاهی مو وجود دارد که چند نمونه از آن را برای شما گردآوری کرده ایم.

مدل موی کوتاه

زنان امروزی فعالیت بیشتری دارند؛ شاغل هستند، ورزش می کنند و کارهای خانه داری نیز به عهده آنان است. به همین دلیل زمان چندانی برای رسیدگی به امور شخصی خود را نخواهند داشت و مدل موی کوتاه را ترجیح می دهند. مدل موی کوتاه، چهره زنان را بهتر نشان داده و زیبایی آن را نمایان تر می کند. با زیباترین مدل موهای کوتاه آشنا شوید:

پیکسی بلند

این مدل مو در دهه 90 میلادی بسیار محبوب بود. مدل دیگری از پیکسی به نام کلاسیک نیز وجود دارد که سال گذشته محبوب بود؛ اما امروزه این مدل مو کمی تغییر کرده و به پیکسی بلند شهرت یافته است.

باب کوتاه

افرادی که دارای فرم صورت بیضی، کشیده و گونه های صاف هستند، با خیال راحت می توانند نسبت به انتخاب مدل موی باب کوتاه اقدام نمایند. این مدل مو متناسب با هر جنس مو، هر نوع آرایش، لباس و جواهرات خواهد بود. آرایشگران بر این باورند که مدل موی باب می تواند جلوه بیشتری به موهای فر داده و آن را شیک تر نشان دهد. این مدل برای زنان شاغل و افرادی که تمایل دارند خاص تر به نظر برسند، گزینه مناسبی است.

 

انواع سبک مدل مو

مدل موی پسرانه

زنان فعال که دارای موهای صاف هستند، می توانند مدل موی پسرانه را برای خود انتخاب کنند. این مدل موی کوتاه جذابیت خاصی به چهره بخشیده و با یک آرایش ملایم، بیش از پیش زیبا خواهد شد.

مدل موی نامتقارن

اگر از مدل های رسمی کوتاهی مو خسته شده اید، می توانید به سراغ مدل های نامتقارن بروید. این مدل بسیار زیبا و خلاقانه است و زیبایی بیشتری را برای چهره زنانه به ارمغان می آورد.


مدل موی متوسط


پرطرفدارترین مدل موهای متوسط در سال 2019 عبارتند از: تخم مرغی، باب بلانت و درهم

مدل موی تخم مرغی

مدل موی تخم مرغی به حالت دهی نیازی نداشته و چهره را مرتب تر نشان می دهد. علاوه بر این، حجم موها را نیز بیشتر نشان می دهد. کوتاهی مدل موی تخم مرغی به مهارت بالایی نیاز دارد و برای آن که جلوه بیشتری داشته باشد، باید همیشه موها را براشینگ کرد.

مدل مو باب بلانت

این مدل برای موهای صاف مناسب بوده و با نشان دادن صافی و یکدستی مو، حجم آن را بیشتر نشان می دهد. در مدل باب بلانت، پایین مو کاملا صاف می شود.

مدل موی درهم

مدل موی به هم ریخته که حجم مو را بیشتر نشان داده و قرار است بازار کوتاهی مو در سال 2019 را قبضه کند!


مدل موی بلند


برای سال های متمادی است که مدل موی بلند نماد زیبایی زنان می باشد. این مدل مو توجه سایرین را جلب کرده و حتی می تواند حسادت برانگیز باشد. آرایشگران مدل موی بلند را بر اساس لایه لایه بودن، صاف بودن و به هم ریخته بودن آن دسته بندی کرده اند.

مدل موی لیر یا لایه لایه

اگر نمی خواهید موهای فر و حالت دار خود را تغییر دهید، این مدل مو برایتان بسیار مناسب است. مدل موی لیر حجم مو را بیشتر نشان می دهد.

مدل موی صاف

مدل مو صاف دارای مزایایی است که از جمله آن ها می توان به ضخیم تر نشان دادن تارهای مو اشاره کرد. علاوه بر این، حجم و طول موها را بیشتر نشان داده و آن را زیبا و برجسته می سازد. صاف کردن خطی پایین مو می تواند آن را شیک تر نشان دهد.

 

انواع مدل موی بلند


مدل کوتاهی مو متناسب با انواع صورت


می توان گفت تقریبا اکثر مدل موها برای فرم صورت گرد مناسب هستند. اگر موهای پر حجمی دارید، به شما توصیه می کنیم مدل هایی را انتخاب کنید که حالت خرد داشته باشد و اندکی از حجم موهای شما توسط آن گرفته شده باشد. این مدل مو به شما کمک می کند تا مقداری از گردی صورت تان کاسته شود.
اگر تمایل دارید مدل کوتاهی مو بلند را برای خود برگزینید، خوب است بدانید که مدل موی بلند برای صورت گرد از مدل موی بلند برای صورت کشیده کاملا متفاوت است و اگر شما به این موضوع دقت نکنید، نتیجه چندان مطلوبی را دریافت نخواهید کرد. بهتر است از مدل هایی برای کوتاه کردن موهایتان استفاده کنید تا با فرم صورتتان تطابق داشته باشد.

انواع مدل موی بلند مناسب برای صورت گرد

اغلب افراد با صورت های گرد دارای چانه کوچک و فرم دایره ای شکل هستند. بهتر است مدل مویی برای این افراد انتخاب شود که صورت آن ها را کشیده تر و زیباتر نشان دهد. اگر صورت چاق و گردی دارید، بهتر است موی خود را به صورت بلند و صاف پیرایش کنید. در صورتی که تمایل داشتید موهایتان کمی حالت داشته باشد، می توانید مدل مو خرد را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که در این مدل مو، کوتاه ترین لایه باید روی چانه شما قرار گیرد. مدل موی چتری نیز گزینه بسیار مناسبی برای خانم های دارای صورت گرد است. بدین صورت که شما می توانید یک طرف موها را به صورت چتری بلند کوتاه کنید تا گردی صورت کمتر به نظر برسد.

 

کوتاهی مو متناسب با صورت گرد

 

کوتاهی مو متناسب با صورت کشیده

اگر صورت کشیده ای دارید و پیشانی شما بلند است، توصیه می کنیم مدل مویی را انتخاب کنید که روی پیشانی ریخته و از بلندی آن بکاهد. مدل موی چتری یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. اگر دارای گردن بلندی هستید، بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که قسمت جلوی مو بلندتر از پشت آن باشد. این مدل مو باعث می شود گردن شما کوتاه تر به نظر برسد. در مقابل، اگر دارای گردن کوتاهی هستید، مدل موی کوتاه برای شما بسیار مناسب خواهد بود. به این دلیل که میزان بیشتری از گردن تان مشخص خواهد شد.

انواع مدل موی بلند مناسب برای صورت کشیده و لاغر

افرادی که دارای صورت گرد هستند، می توانند مدل های کوتاهی مو را برای خود انتخاب کنند که صورت شان را تپل تر به نظر برساند. اگر پیشانی شما بلند است، ترجیحا از مدل موی چتری برای کوتاه کردن جلوی موهای خود استفاده کنید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که اندازه موهای چتری باید تا قسمت بالای چشم های شما بیاید. اگر گونه های خالی دارید، بهتر است موهایتان را به صورت خرد کوتاه کنید تا این خالی بودن پوشانده شود.

 

مدل مو متناسب برای صورت کشیده


10 مدل مو کوتاه زنانه جدید 2019

 

 

1. مدل موی بلند و لیر یا لایه لایه ای

 

 

2. مدل موی کوتاه مدل باب

 

 

3. مدل موی متوسط تا سر شانه

 

 

 

4. مدل مو یکدست و صاف

 

 

 

5. کوتاهی مو مدل باب گرد

 

 

6. کوتاهی مو مدل لیر یا لایه لایه

 

 

 

7. کوتاهی مو مدل پسرانه

 

 

 

8. کوتاهی مو مدل درهم

 

 

 

9. مدل مو کوتاه

 

 

 

10. مدل مو زنانه

 

در مقاله انواع مدل کوتاهی مو با عکس به بررسی مدل های مختلف کوپ و هماهنگی آن ها با فرم صورت پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود. چنانچه تجربه جدیدی از کوتاهی مو دارید و علاقه مندید آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، می توانید از قسمت نظرات اقدام کنید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد کوتاهی مو، آن را برایمان کامنت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

جمعه 17 خرداد 1398 - 18:22:12
سلام ممنونم از اطلاعات بروزتان خیلی اموزنده بود
جمعه 20 اردیبهشت 1398 - 10:30:09
اگه فیلم آموزش هم بذارید عالیه
جمعه 20 اردیبهشت 1398 - 10:29:42
اگه فیلم
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 - 11:58:07
سلام مقاله ی عالی ومفیدوپرباری بود.مرسی
پنجشنبه 29 فروردین 1398 - 11:27:41
تاپیک خوبی بود
https://bozorgmehr.co/#
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: