پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 08:46:10

انواع مدل بافت مو

مدل بافت مو دخترانه

نحوه صحیح براشینگ موها

 

انواع مدل بافت مو

 


بافت مو از زمان های بسیار قدیم تاکنون مرسوم بوده و طی گذشت مدت ها، دستخوش تغییرات نیز شده است. امروزه تلفیق انواع بافت با مدل شینیون از استقبال بسیاری برخوردار بوده و جلوه خاص و زیبایی را رقم می زند. اگر شما هم تمایل دارید مدل موهایتان خاص و زیباتر به نظر برسد، به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. پس از مطالعه مطلب انواع مدل بافت مو خواهید توانست مدل موهای جدید و جذابی را برای خودتان درست کنید.


انواع مدل بافت مو در منزل


اگر به هر دلیلی تمایلی برای رفتن به آرایشگاه ندارید، احتمالا درست کردن موها در خانه تنها به اتو یا بابلیس کشیدن محدود می شود. اما خوب است بدانید که مدل موهای جذاب اما در عین حال ساده ای وجود دارد که به راحتی و بدون هیچ تخصصی می توانید در منزل درست کنید. در ادامه قصد داریم چند مدل مو ساده را به شما آموزش دهیم که می توان آن ها را به راحتی در منزل درست کرد.


شینیون بافت پشت سر


این شینیون بسیار ساده است و اگر موهای بی حالتی دارید، باید بگوییم که این مدل روی سر شما فوق العاده خواهد شد. روش درست کردن شینیون بافت پشت سر بدین صورت است:
ابتدا موها را به خوبی شانه کشیده و در پشت سر به صورت دم اسبی ببندید. سپس دم اسبی را ببافید و انتهای آن را با یک کش ظریف ببندید. در مرحله بعد، بافت را به سمت چپ بکشید و با سنجاق مویی در جای خود محکم کنید. حال موها را تا کرده و به سمت راست بیاورید. یک حلقه افقی در پشت سر ایجاد کنید و با کمک سنجاق مویی، شینیون بافت خود را ثابت کنید.

 

مدل بافت مو پشت سر


مدل بافت مو جلوی سر


موی بافته شده همیشه زیباست. نوع بافت مهم نیست؛ می توانید موها را به صورت تکی یا دوتایی در پشت سر ببافید یا مدل فرانسوی را برای این کار برگزینید. همچنین می توانید قسمت کمی از موهای یک طرف را بردارید و آن را در بالای سر ببندید و به سمت دیگر سرتان برده و سنجاق کنید. بافت با موهای بلند بسیار شیک و زیبا می شود.
در چند سال اخیر، بهترین مدل موی زنانه از نظر بسیاری از خانم ها، مدل موی بافت است. مدل موی بافت دارای تنوع بسیاری است که در ادامه به آموزش چند مدل بافت موی جلوی سر خواهیم پرداخت.

 

مدل بافت مو جلوی سر


مدل بافت مو فرانسوی


ابتدا قسمت جلویی موها را به سه قسمت از بالای سر تا بالای گوش تقسیم بندی کرده و بقیه موها را در عقب سر می بندیم. سپس قسمتی از موها که در سمت سر قرار دارد را به سه قسمت تقسیم می کنیم. قسمت پشتی موها را نیز به روی قسمت وسط می آوریم. در مرحله بعد، قسمت جلویی موها را روی دسته موی وسطی می آوریم. دسته موی عقبی را روی قسمت وسط آورده و از همان سمت به گیس مو اضافه می کنیم. دسته موی جلویی را روی قسمت بالای مو آورده و از همان سمت به گیس مو اضافه می کنیم. مراحل قبل را تکرار می کنیم تا به بالای گوش سمت چپ برسیم. سپس گیس را با یک گیره سفت می کنیم. در مرحله آخر، بقیه موها را باز می کنیم.

 

مدل بافت مو فرانسوی


مدل بافت مو نواری


برای این مدل مو ابتدا موها را از بالای سر تا روی گوش جدا کرده و بقیه را با گیره در پشت سر می بندیم.
در مرحله بعد، قسمتی که به مت سر است را در نظر گرفته و لایه ای از آن را جدا کنید. سپس این قسمت را به سه دسته تقسیم کنید. در مرحله بعد، دسته عقبی را به روی قسمت وسطی بیاورید. قسمت جلویی موها را به روی قسمت وسط بیاورید. در مرحله بعد، قسمت عقبی را روی قسمت وسط بیاورید، هیچ موی اضافی به گیس اضافه نکنید. حال قسمت جلویی را روی قسمت وسط آورده و دسته ای مو موازی با آن به گیس اضافه کنید. مراحل قبل را تکرار کنید تا مدل موی شما تکمیل شود. گیس را با یک گیره محکم کنید. در مرحله آخر نیز موهایی که از قبل جمع کرده بودید، باز کنید.

 

مدل بافت مو نواری


مدل بافت مو هلندی


برای گیس هلندی ابتدا از بالا تا روی گوش سمت چپ موها را جدا کنید و بقیه موها را با گیره ببندید. در مرحله بعد، قسمتی از موها که در سمت سر است را جدا کرده و آن را به سه قسمت تقسیم کنید. سپس قسمت عقبی را زیر دسته موی وسطی بیاورید. حال قسمت جلویی زیر دسته موی وسط بیاورید. دسته موی عقبی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر مو اضافه کنید. حالا برخلاف مرحله قبل، دسته موی جلویی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر اضافه کنید. مراحل قبل را تکرار کنید تا به بالای گوش سمت چپ برسید. سپس انتهای موها را باگیره محکم کنید. در مرحله آخر نیز بقیه موهای سر را باز کنید.

 

مدل بافت مو هلندی


مدل بافت مو نیمه هلندی


برای این مدل بافت از بالا تا روی گوش سمت چپ موها را جدا کنید و بقیه موها را با گیره ببندید. سپس قسمتی از موها که در سمت سر است را جدا کرده و آن را به سه قسمت تقسیم کنید. در مرحله بعد، قسمت عقبی را زیر دسته موی وسطی بیاورید. سپس قسمت جلویی زیر دسته موی وسط بیاورید. دسته موی عقبی را به زیر وسطی آورید. دقت داشته باشید که از موهای سر را به بافت اضافه کنید. حال دسته موی جلویی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر اضافه کنید. مراحل قبل را تکرار کنید تا به بالای گوش سمت چپ برسید. انتهای موها را باگیره محکم کنید. در آخر بقیه موهای سر را باز کنید.

 

مدل بافت مو جدید


آموزش مدل بافت مو گل گندم


برای این مدل شینیون ابتدا موها را به چهار قسمت تقسیم می کنیم. بدین صورت که دو قسمت در جلوی سر و دو قسمت در پشت سر. سپس از قسمت پشت سر شروع به انجام شینیون کرده بدین صورت که لاین هایی را روی یک لایه از مو ایجاد می کنیم. سپس لایه ای که درست کردیم را با سنجاق فیکس می کنیم. لا به لای کار می توان از اسپری حالت دهنده نیز استفاده کرد. به همین ترتیب، تا موهای پایین سر پیش می رویم. پس از پایان این بخش، فرم اصلی گندم را می توانید مشاهده کنید. برای فیکس کردن این مدل بافت مو نیازی به استفاده از سنجاق سر نخواهید داشت. اسپری حالت دهنده ای که لا به لای شینیون استفاده کرده بودید به ماندگاری شینیون کمک بسیاری خواهد کرد.

 

مدل بافت مو گل گندم


مدل بافت مو کوتاه


معمولا خانم ها از مدل بافت مو کوتاه در فصول گرم سال بیشتر استفاده می کنند؛ زیرا بافتن مو باعث جمع شدن موها می شود و از تعریق زیاد شما در روز های گرم جلوگیری می کند. بافت مو تیغ ماهی و بافت مو آفریقایی و بافت مو فرانسوی از انواع مدل بافت موهای پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها هستند و شما می توانید برای تنوع بیشتر در مدل موهای خود از این بافت موهای متفاوت و جذاب استفاده کنید.


مدل بافت مو تیغ ماهی


برای بافت تیغ ماهی، موها را به دو دسته کلی تقسیم کنید، سپس دو شاخه مو از هر دو طرف از بخش بیرونی را مطابق تصویر با هم ببافید. مجددا این کار را تا انتها تکرار کنید. و در آخر به کمک شانه دم باریک بافت‌ها را کمی از هم باز کنید. و در آخر با تافت بافت مو را تثبیت کنید.

 

مدل بافت مو تیغ ماهی


آموزش مدل بافت مو دخترانه


برای مدل بافت دخترانه، ابتدا موها را به روش دم اسبی ببندید و بعد مانند روش بافت دو طرفه قبلی از موها را بپیچانید. در آخر دسته پایانی را با کش از نیمه ببندید و درون بافت برگردانید و فیکس کنید.


آموزش انواع مدل مو دخترانه برای عروسی

 

یکی از بهترین مدل موها برای دختران جوان، شینیون های ساده ای است که از انواع بافت تشکیل شده اند. می توان از مدل موهایی بهره مند شد که در عین سادگی با زیبایی در هم آمیخته شده باشند. البته مدل موهای بافت، سن خاصی را شامل نمی شود و شما در هر سن و سالی که باشید می توانید از ترکیب مدل های مختلف با انواع بافت، جلوه بسیار زیبایی را به موهای خود بدهید.
زمانی که صحبت از مدل مو دخترانه برای عروسی به میان می آید، باید به سادگی آن توجه ویژه ای نشان دهیم. همیشه به خاطر داشته باشید در صورتی که سن تان کم است، شلوغ کاری در شینیون می تواند منجر به افزایش سن شما شود. در واقع هر چه در محافل ساده تر ظاهر شوید، زیبایی بیشتری را با خود به همراه خواهید داشت. معمولا دخترهای جوان از موهای بلند و پرپشتی برخوردارند؛ به همین دلیل انواع مدل موهای باز و نیمه باز می تواند گزینه بسیار خوبی برای این دسته افراد باشد.
مدل موی بسته نیز یکی دیگر از انواع مدل موهایی است که اگر از قانون سادگی پیروی کند، بسیار شکیل خواهد بود. این مدل موها به راحتی روی موهای کوتاه و متوسط قابل اجرا بوده و مزیتی که دارد، آزادی عملی است که طی مراسم برای شما به همراه دارد. به عبارت دیگر، شما با مدل موی بسته می توانید بدون هیچ مشکلی و با هر جنب و جوشی این اطمینان خاطر را داشته باشید که مدل موی شما زیبایی ظاهری خود را از دست نخواهد داد.
مدل موی یک طرفه باز، ترکیبی از مدل موی بسته و باز است که گزینه بسیار مناسبی برای مراسم عروسی به حساب می رود. این مدل مو می تواند زیبایی بسیاری را به ظاهر شما ببخشد؛ اما باید توجه داشته باشید که اگر فرد گرمایی هستید، بهتر است از انتخاب آن خودداری کنید. به خصوص در فصل گرما که تعریق بدن بیشتر است، انتخاب مدل موهای باز چندان مناسب نخواهد بود. مدل موی یک طرفه بسته نیز یکی دیگر از انواع شینیون مو است که به جای قرار گرفتن در مرکز سر، به طرفین متمایل می شود و ظاهر جدیدی را به وجود می آورد.

بهتر است برای جلوه بهتر مدل بافت مو ابتدا موها را براشینگ کنید. براشینگ موها نیز عمل ساده ای است که می توان در خانه انجام داد. در ادامه نکاتی در خصوص براشینگ صحیح موها در خانه به شما خواهیم گفت:

- برسی که برای حالت دادن مو استفاده می کنید را از قسمت پایین به سمت ریشه موها بکشید.
- اگر مدام در حال استفاده از سشوار هستید، استفاده از سرم مو را فراموش نکنید.
- در هنگام براشینگ به درجه سشوار توجه کنید و سری سشوار را در سی سانتی متری از ساقه موها قرار دهید.
- بهتر است بعد از گذاشتن رنگ مو عمل براشینگ را انجام ندهید؛ چرا که احتمال آسیب رساندن به موها را چند برابر افزایش می دهد.
- یکی از موارد مهم در براشینگ که به آن توجه نمی شود، دسته برس است. از برس هایی استفاده کنید که دسته آن ضد سر خوردن باشد و مچ دست شما را خسته نکند.
- هر دو هفته یکبار برس های خود را ضد عفونی کنید. برای این کار می توانید از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید و برس را به مدت دو ساعت در آن قرار دهید. بدین صورت، سلول های مرده پوست سر از روی برس برداشته خواهند شد.
- سعی کنید برای براشینگ موها از برس سرامیکی استفاده کنید؛ چرا که برس فلزی آسیب بیشتری به موها وارد می کند. اگر دارای موهای فر هستید، استفاده از برس چوبی بهترین گزینه است.
- اگر موهای مجعد و وزی دارید و تمایل دارید این وزی را از بین ببرید، بهتر است از اسپری های دوفاز استفاده کنید. سر پخش کننده سشوار را روی مو بگیرید و از سشوار کم قدرت استفاده نمایید.


در مطلب انواع مدل بافت مو به آموزش چند مدل بافت مو پرداختیم و همچنین نحوه صحیح براشینگ کردن موها را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه هر گونه سوال یا تجربه جدیدی در این مورد دارید، برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (7)

پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 13:07:18
♥♥♥
شنبه 22 تیر 1398 - 20:47:45
کاسکی به صورت فیلم بود
جمعه 14 تیر 1398 - 16:58:58
بد نیست
چهارشنبه 12 تیر 1398 - 07:43:41
عااااااالی
سه شنبه 11 تیر 1398 - 18:18:28
اصلا تخصصی نبود
دوشنبه 03 تیر 1398 - 15:40:19
عااااالی
یکشنبه 02 تیر 1398 - 13:20:48
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: