یکشنبه 02 تیر 1398 - 15:12:49

روش های مراقبت از موی فر

چگونه می توان موی فر را مدل داد؟

مزایا موی فر چیست؟

 

مراقبت از موی فر


بسیاری از خانم ها به موی فر علاقه دارند و از روش های طبیعی و شیمیایی اقدام به انجام این کار می کنند. موی فر نیاز به مراقبت های بسیاری دارد که در صورت عدم رعایت آن، آسیب شدیدی به موها وارد خواهد شد. در ادامه مطلب روش های مراقبت از موی فر با وب سایت رژلب همراه باشید تا علاوه بر ارائه راهکارها، نحوه صحیح فر کردن موها را نیز به شما آموزش دهیم.


ترفندهای نگهداری از موی فر


افراد دارای موی فر باید مراقبت های بیشتری را نسبت به افراد دارای موی صاف اعمال کنند. حتی از مراقبت در فصول گرم سال از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می شود؛ چرا که گرما و تعریق خود عاملی بر شکنندگی و موخوره گرفتن موها است. در ادامه شما را با راهکارهای نگهداری از موی فر آشنا خواهیم کرد.

عدم شستشوی بیش از حد موها

شستشوی بیش از حد موها ممکن است ظاهر تمیزی را برای موها به ارمغان بیاورد؛ اما خشکی و وز شدن آن ها را نیز به دنبال خواهد داشت. برای مراقبت از موی فر بهتر است تا جای ممکن موهای خود را کمتر بشویید. همچنین، استفاده از شامپوهای نرم کننده و آبرسان بسیار موثر واقع می شود.

کوتاه کردن به وقع موی فر

موی فر معمولا بیش از سایر انواع موها مستعد موخوره گرفتن است. از این رو باید مراقبت های بیشتری را نسبت به کوتاه کردن موی فر به عمل بیاورید. برای این کار بهترین گزینه کوتاه کردن به موقع موها است. بهتر است هر ماه یک الی سه سانت از موهای خود را کوتاه کنید. همچنین، استفاده از انواع روغن های طبیعی برای موها را نباید فراموش کنید. روغن بادام، زیتون و آرگان گزینه های بسیار خوبی برای آبرسانی موها هستند. استفاده از انواع ماسک های خانگی را نیز فراموش نکنید.

استفاده از نرم کننده برای موی فر

افراد دارای موی فر بهتر است از انواع نرم کننده ها و ماسک موهای شیمیایی در حمام استفاده کنند. این محصولات کمک می کنند تا گره موها باز شده و آسیب کمتری به موها وارد شود. حتی برخی ماسک موها در بازار موجود هستند که می توانید آن ها را شب روی موها گذاشته و یک کلاه مخصوص روی سر قرار دهید و صبح روز بعد آبکشی کنید. این کار به نرم و خوش حالت شدن موها کمک شایانی می کند.

 

مراقبت از موی فر به چه صورت است؟

 

کاهش مصرف وسایل حرارتی برای موی فر

معمولا به همه افراد توصیه می شود که موهایشان را در معرض هوای آزاد خشک کنند و مصرف سشوار یا اتو مو را کاهش دهند. اما این موضوع در رابطه با خانم های دارای موی فر از اهمیت بیشتری برخوردار است. این وسایل می تواند آسیب موهای شما را افزایش دهد. حتی اگر عادت به استفاده از سشوار دارید، بهتر است از کمترین درجه دمای آن استفاده کنید.

استفاده از مواد مغذی برای موی فر

اگر به فکر تضمین سلامت و زیبایی موهای خود هستید، به شما توصیه می کنیم مصرف مواد مغذی مانند انواع روغن های طبیعی و ماسک مو را دست کم نگیرید. این مواد علاوه بر این که موجب تقویت می شوند، طبیعی و بدون ضرر نیز هستند. یکی از کارهای مفید دیگر در رابطه با موی فر بافتن آن است. بافت موی فر کمک می کند تا میزان گره خوردگی و شکنندگی این نوع مو کاهش یابد.

عدم استفاده از مواد سیلیکونی روی موی فر

سیلیکون می تواند حالت صاف و یکدستی به موها بدهد؛ اما در عین حال مانند یک عایق عمل کرده که مانع از جذب رطوبت روی موها می شود. بنابراین، موها را خشک و سنگین می کند. اگر می خواهید موهای فر زیبایی داشته باشید، توصیه می کنیم سیلیکون را از برنامه مراقبت موهای خود حذف کنید.

کاهش مصرف آب داغ برای موی فر

شامپو کردن موی فر با آب داغ اصلا توصیه نمی شود؛ چرا که احتمال آسیب دیدگی و همچنین وز شدگی را بسیار افزایش می دهد. بهترین راهکار، آبکشی موها با آب سرد است که موجب بسته شدن کوتیکول شده و رطوبت آن را حفظ می کند. در نتیجه، وزی مو کاهش می یابد.

 

روش های مراقبت از موی فر


رنگ کردن موی فر


معمولا رنگ کردن موی فر چالش برانگیز تر از رنگ کردن موی صاف است. مشکل اصلی در رنگ کردن موهای فر این است که رنگ به صورت یکنواخت روی موها پخش نشده و نتیجه مورد نظر را حاصل نمی کند. از طرفی، موهای فر معمولا خشک و شکننده هستند و واکنش بیشتری را نسبت به رنگ و مش نشان می دهند. بهترین کار برای رنگ کردن موی فر این است که از کیت رنگ مو حاوی ماسک استفاده کنید.
برای رنگ پذیری بهتر موی فر بهتر است ابتدا موها را به خوبی سشوار بکشید. این کار به پخش یکنواخت رنگ مو کمک بسیاری می کند. سپس موها را به چهار بخش تقسیم کنید. هر بخش را به خوبی بالای سر کلیپس بزنید. برای ترکیب رنگ مو می توانید به دستورالعمل روی جعبه دقت داشته باشید. پس از مدت زمان مشخص موها را آبکشی کنید و از موهای رنگ شده خود لذت ببرید.


بهترین ماسک مو برای مراقبت از موی فر


ماسک مو دارای تنوع بالایی است که بسته به نیاز مو می توان از آن ها استفاده کرد. موی فر به دلیل میزان حساسیت بالای خود، نیاز بیشتری به مصرف ماسک مو دارد. از مشکلات رایج موی فر می توان به خشکی، وز شدگی، موخوره و شکنندگی اشاره کرد. برای برطرف سازی این مشکلات می توان از انواع ماسک های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کرد. ماسک های حاوی روغن نارگیل، روغن آوودکادو و روغن دانه انگور، قادر به حفظ رطوبت موها بوده و درخش و زیبایی آن را دو چندان می کنند.
علاوه بر ماسک های مرطوب کننده، ماسک های حالت دهنده نیز گزینه دیگری هستند که می توان برای موی فر مورد استفاده قرار داد. این ماسک ها برای افرادی مناسب است که قصد دارند موهای فر خود را در جریان هوای آزاد خشک کنند و حالت طبیعی آن را از بین نبرند. خاصیت تغذیه کنندگی و دادن حالت طبیعی، از جمله ویژگی های ماسک حالت دهنده هستند. برای تهیه ماسک موی فر به ویژگی فاقد پارابن و سولفات آن توجه ویژه داشته باشید.

 

نحوه صحیح رنگ کردن موی فر


باورهای اشتباه در مورد موی فر


از گذشته تاکنون، باورهای اشتباهی درباره نگهداری از موی فر وجود داشته است که در این مطلب قصد دارید به آن ها بپردازیم.

برس کشیدن منظم موها می تواند موجب صاف شدن موها شود

برس کشیدن منظم موهای فر، نه تنها آن را صاف نمی کند بلکه موجب آشفته تر و وز تر شدن آن نیز می شود. شاید موها پس از برس کشیدن صاف به نظر برسد؛ اما این صافی مدت زمان زیادی به طول نینجامیده و سرانجام به هم گره خواهد خورد. بهتر است به جای برس کشیدن موهای فر، از انگشتان دست برای باز کردن گره موهایتان کمک بگیرید. در واقع موی فر مستعد شکنندگی است و برس کشیدن موجب اصطکاک و تضعیف آن می شود. برای باز کردن گره موها می توانید در حمام از یک نرم کننده استفاده کنید و تنها زمانی که موها مرطوب هستند آن را شانه بزنید.

می توان از نرم کننده استفاده نکرد

عدم استفاده از نرم کننده یک باور کاملا غلط است. نرم کننده می تواند وز موها را تحت کنترل خود گرفته و خشکی آن را کاهش دهد. یک نرم کننده مرغوب و متناسب با جنس موها می تواند ریشه موها را مرطوب کند و موها را درخشان نشان دهد. اگر تمایل به داشتن موهایی نرم و ابریشمی دارید، بهتر است هرگز نرم کننده را کنار نگذارید. نرم کننده های بدون نیاز به شستشو نیز می تواند در مهار فرهای ناخوشایند مفید واقع شود.

شامپوهای معمولی برای افراد دارای موی فر مناسب هستند

افراد دارای موی فر بهتر است از شامپوهایی استفاده کنند که فرمول آن ها متناسب با موهای مجعد یا فر باشد.برخی از مواد شیمیایی موجود در شامپوها موجب از بین بردن رطوبت موها شده خشکی مو را به دنبال داشته باشند. اگر موهای فر دارید، از مصرف شامپوهای دارای سولفات خودداری کنید. سولفات موجب تولید کف شده و چربی طبیعی موها را از بین می برد. شامپوهایی را انتخاب کنید که بدون سولفات و بدون سیلیکون باشند. بهتر است از مالش دادن موهایتان نیز خودداری کنید تا اصطکاک به وجود نیاید.

هر مدل مویی برای شما مناسب است

خیر، توجه داشته باشید که هر مدل مویی برای شما مناسب نیست. مدل موی فر مانند مدل موی صاف عمل نمی کند و برای بهتر به نظر رسیدن باید توجه ویژه ای به مدل آن داشت. بهتر است با آرایشگر خود راجع به مدل مویتان مشورت کنید. مدل مویی را انتخاب کنید که به رسیدگی کمی نیاز داشته باشد و زمانی که خشک هستند، بهتر به نظر برسند. سعی کنید موهایتان را به شیوه لیر یا خرد کوتاه نکنید؛ چرا که مدل دادن به آن سخت می شود. این مدل مو با موهای فر چندان همخوانی ندارد.

 

دلایلی که به شما می گوید موی فر بهتر است

 

مردم همیشه عاشق موهای صاف بوده اند و تصور می کنند نگهداری آن ساده تر است. امروزه اما موی فر از جایگاه بهتری در دنیای مد و فشن برخوردار است و حتی افراد دارای موهای صاف بسیاری اقدام به فر کردن موهای خود می کنند. در ادامه قصد داریم به شما بگوییم داشتن موی فر چه فوایدی دارد.

موی فر راحت تر شکل می گیرد

از آن جایی که موی صاف حالت یکنواختی دارد، سخت تر هم شکل می گیرد. با داشتن موی فر دست شما در انتخاب مدل مو باز تر خواهد بود. موهای مجعد با هر مدل مویی که فکر کنید، منطبق است.

موی فر در برابر رطوبت پایدارتر است

موی فر زمانی که مرطوب می شود، جمع و جورتر خواهد شد. این یک مزیت است؛ چرا که زمان خیس شدن موها، پایدارتر باقی خواهد ماند. بنابراین نیازی نیست موهایتان را از توی صورت تان جمع کنید.

موی فر حجیم تر است

افراد دارای موی فر معمولا به طور طبیعی موهای حجیم تر و پرپشت تری نیز دارند.

موی فر از شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند

اشعه ‌های خطرناک UV از طریق تار موی شما به ریشه‌ مو و پوست سرتان وارد می ‌شوند. این در حالی است که موهای فر به صورت متفاوتی واکنش نشان می ‌دهند. با توجه به وجود امواج در موهای فر، این اجازه به اشعه ‌ها داده نمی شود که به پوست سرتان برسند. از این رو، در برابر اشعه‌ های مضر از پوست سر شما محافظت به عمل می آورد.

موی فر شما را قد بلندتر نشان می دهد

داشتن موی فر برای افراد کوتاه قد یک مزیت اساسی است؛ چرا که به راحتی می توانند موهای خود را در بالای سر ببندند و این خطای دید را به وجود آورند که قد بلندتر هستند.

 

مزایای داشتن موی فر


بهترین مدل مو برای موی فر


برای کوتاهی مو به سراغ آرایشگری بروید که در امر کوتاهی مو متخصص باشد  و بتواند موها را بصورت خشک کوتاه کند. با انجام این کار، بهتر می توانید مشاهده کنید که چقدر از فر موهای شما کوتاه شده و آنها را از جای درست قرار دهید. عموما موهای فر نباید مدل لایه لایه کوتاه شوند؛ چرا که ظاهر زیبایی به موها نمی دهند. لایه بیرونی موهای فر همیشه متمایل به بیرون است و رطوبت اضافی می تواند به بلندی موهای شما کمک کرده و آن را از آسیب های احتمالی مصون بدارد. اگر موهای نازکی دارید، می توانید یک کرم موی مناسب به موهایتان مالیده و با یک حوله موهایتان را خشک کنید. سپس موها را خشک کنید به طوری که موهایتان حالت طبیعی خود را حفظ کند. اگر می خواهید حلقه های بیشتری از موهایتان از نظرها پنهان بماند، موهایتان را به دور یک بیگودی آهنی بزرگ پیچیده و آن را به سمت داخل متمایل کنید. ممکن است این بیگودی، فر موی شما را بیشتر کند؛ اما به شما کمک می کند آن قسمت از موهایی که نمی خواهید مشخص شود، به زیر سایر لایه های مو پنهان بماند.
 

در مطلب روش های مراقبت از موی فر به بررسی راهکارهای نگهداری از این مدل مو پرداختیم. همچنین از مزایای موی فر و نحوه درست کردن این مدل مو پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: