چهارشنبه 09 مرداد 1398 - 23:16:14

برس حرارتی

 

مزایای برس حرارتی

نحوه صحیح استفاده از برس حرارتی

 

کاربرد برس حرارتی در صاف کردن مو

 

 

امروزه وسایل زیادی برای حالت دادن و آرایش مو به بازار عرضه شده است که هر یک کاربرد، مزایا و معایب بسیاری دارند. برس حرارتی نیز یکی از این دستگاه های حالت دهنده مو است که به دلیل کاربرد آسان تر و سریع تری که دارد، مورد استقبال خانم های زیادی قرار گرفته است. در این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به بررسی همه ویژگی های برس حرارتی بپردازیم. با ما همراه باشید.


برس حرارتی چیست؟


برس حرارتی یا برس صاف کننده مو یکی از ابزارهای جدید در صنعت زیبایی هستند که کاربرد راحتی نیز دارد. این برس ها برقی هستند و با استفاده از آن ها می توان موها را به راحتی شانه و همزمان آن ها را صاف نیز کرد. برس حرارتی به خصوص برای افراد دارای موهای بلند بسیار پرکاربرد بوده و می تواند جایگزین خوبی برای سشوار و اتو مو باشد.
در طراحی و ساخت برس حرارتی از صفحه ای سرامیکی با ترکیبات ویژه استفاده شده است تا حرارت تولید شده توسط اشعه مادون قرمز را در قالب طراحی دندانه ای شکل به موها منتقل کند. این برس ها معمولا از خاصیت تنظیم دما برخوردار بوده و می توان تنها با یک شانه کردن، موها را صاف و خوش حالت کرد. معمولا این برس ها از دندانه های آهنی با کاور سرامیک ساخته شده اند که موجب می شود حرارت به طور ملایم و یکنواخت به موها برسد.
تکنولوژی ساخت برس حرارتی برای اولین بار در سال 2015 به واسطه دافنی ارائه شده و حق اختراع این محصول نیز به نام همین شرکت تازه تاسیس به ثبت رسیده است.

 

برس حرارتی چیست؟


مزایای برس حرارتی


یکی از بارزترین مزایای برس حرارتی صاف کردن موها در کمترین زمان ممکن است. البته این دستگاه مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاربردهای متفاوت

برس حرارتی کاربردهای متفاوتی دارد که از جمله آن ها می توان به حالت دادن، شانه زدن و صاف کردن اشاره کرد. بدون استفاده از این محصول می بایست برای هر یک از عملکردهای فوق از دستگاه های متفاوتی استفاده کرد.

استفاده آسان

استفاده از سشوار و اتو مو برای افراد تازه کار، آسان نخواهد بود. اغلب افراد برای حالت دادن به موهای خود با استفاده از سشوار و اتو مو به شخص دیگری نیز نیاز پیدا می کنند. در صورتی که استفاده از برس حرارتی نیاز شما به افراد دیگر را از بین می برد. استفاده از این محصول بسیار ساده است و خوتان به راحتی می توانید موهای خود را صاف کنید و حالت دهید.

صرف کمترین زمان

آراستن موها نیاز به صرف زمان زیادی دارد که این موضوع برای برخی خانم های شاغل یا مادران فراهم نیست. به کمک برس حرارتی می توان در زمان خود صرفه جویی زیادی را به عمل آورد. شما می توانید بدون صرف زمان زیاد، موهایتان را تقسیم بندی کنید و آن ها را به سرعت صاف نمایید.

امکان حمل راحت

برس حرارتی تفاوت زیادی با برس معمولی ندارد و شما می توانید آن را به راحتی در سفر و مهمانی ها حمل و از آن برای حالت دادن به موها استفاده نمایید. این دستگاه فضای کمتری را اشغال و نیاز شما را به حمل چند دستگاه برطرف می کند. وزن سبک برس حرارتی باعث شده تا این دستگاه به یکی از پایه های ثابت لوازم آرایشی موجود در کیف خانم ها تبدیل شود.

کاهش آسیب به موها

برس حرارتی از قابلیت کنترل حرارت برخوردار است که آسیب به موها را به حداقل می رساند. همچنین به دلیل این که گرما را به سطح بیشتری از موها منتقل می کند، امکان سوزاندن پوست و مو را نیز به حداقل می رساند.

نحوه استفاده صحیح از برس حرارتی

استفاده از این محصول بسیار ساده است و نیاز به تخصص و مهارت بسیاری ندارد. فقط کافیست بعد از شستشو موها، آن را کاملا خشک کرده و شانه بزنید. سپس برس حرارتی را از سمت ریشه گرفته و به سوی نوک مو بکشید. بهتر است در زمان استفاده از برس حرارتی، نوک موها را با دست دیگر بگیرید تا کمی کشیده شود و به خوبی از لا به لای دندانه های شانه عبور کند. توجه داشته باشید که هیچ بخشی از موها نباید خارج از دندانه های برس قرار گیرد. در صورتی که این گونه شد، ابتدا از حجم موها کم کنید و آن لایه را در در سری برس حرارتی بکشید. بهتر است کشیدن برس را از یک سمت مو شروع کرده و تا این کار را تا زمانی که به سمت دیگر برسید، ادامه دهید.
توصیه ما به شما این است که پیش از مصرف برس حرارتی حتما موهای خود را از هر گونه چربی و مواد آرایشی پاک کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. همچنین در صورتی که زمان برس کشیدن موهای شما خیس باشد، به خوبی صاف نشده و در آخر موهای وز و پف کرده خواهید داشت.

 

همه چیز درباره برس حرارتی


نحوه نگهداری صحیح از برس های حرارتی


- کلیه دستگاه های حرارتی مو از جمله برس حرارتی باید از رطوبت بالا و محیط خیس و نمور به دور باشد.
- پس از هر بار استفاده از برس حرارتی، دو شاخه دستگاه را از اتصال برق خارج کنید.
- در صورت بروز نوسانات برقی از روشن کردن دستگاه های برقی و برس حرارتی اجتناب کنید.
- دستگاه را از دسترس اطفال دور نگه دارید تا از ایجاد ضربات شدید به آن جلوگیری شود.
- از قرار دادن دستگاه در معرض تابش مستقیم نور آفتاب یا گرمای شدید اجتناب نمایید.


نکات قابل توجه در حین خرید برس حرارتی


خیلی از خانم ها همواره با این سوال مواجه هستند که یک برس حرارتی خوب چه ویژگی هایی دارد و حین خرید آن باید به چه نکاتی توجه داشت؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نکات قابل توجه در حین خرید دستگاه حرارتی فوق آشنا کنیم.
- داغ شدن دستگاه در کمترین زمان ممکن
- دارا بودن صفحه نمایش جهت نمایش حرارت دستگاه
- قابلیت تنظیم دما
- دارای قابلیت نگهداری دما در حرارت مورد نظر
- انتقال حرارت به میزان مساوی در تمام قسمت های برس حرارتی
- صاف کردن حجم زیادی از موها با هر بار برس کشیدن
- دارای قابلیت فناوری تورمالین جهت تولید یون منفی طبیعی برای نرم کردن موها و جلوگیری از وز شدن آن
- صاف کردن هر فرم و جنس از موها
- امکان خاموش شدن خودکار دستگاه
- طول استاندارد سیم و قابلیت چرخش 360 درجه ای آن
- طراحی ارگونومیک و خوش دست بودن آن


تقسیم بندی صحیح مو برای کشیدن برس حرارتی


یکی از ساده ترین راهکارها برای سرعت بخشی به استفاده از برس حرارتی، تقسیم بندی مو است؛ اما روش صحیح انجام این کار به چه صورت است؟
پیش از انجام برس کشیدن، موها را به 6 دسته چتری، پهلوی راست، پهلوی چپ، مرکز سر، صدفی سر و پشت سر تقسیم می کنیم. برای تقسیم بندی موهای چتری، می توان از قسمت شکستگی ابرو تا شکستگی ابروی دیگر را در نظر گرفت. سپس به صورت عمودی، موهای سمت راست لاله گوش بالایی را تا مرکز سر جدا می کنیم. به همین ترتیب، موهای سمت چپ لاله گوش بالایی و سمت راست را نیز تا مرکز سر جدا می کنیم. قسمت چگ بالای سر را به سمت راست ادامه داده و موهای آن را نیز جدا می کنیم. به همین ترتیب، این نوع تقسیم بندی را برای قسمت های صدفی و پشت سر نیز ادامه می دهیم. به خاطر داشته باشید که هر چه موهای شما حجیم تر باشد، به تعداد بیشتری از تقسیم بندی موها نیاز خواهد داشت.


رطوبت و آبرسانی به مو قبل از مصرف برس حرارتی


از آن جایی که مصرف تمامی دستگاه های حرارتی می تواند آسیب هایی را برای موها به همراه داشته باشد، بهتر است پیش از مصرف برس حرارتی به موهای خود روغن و سایر محصولات مرطوب کننده و مراقبت از مو را بزنید. در ادامه قصد داریم چند روغن طبیعی و مفید برای مو را به شما معرفی کنیم.

تاثیر روغن شتر مرغ برای مو

روغن شترمرغ از چربی های زیر پوستی قسمت های ناحیه پشت و شکم این پرنده به دست می آید. در صورتی که این روغن را از روش های استاندارد تهیه کرده باشند، نیمی از آن را به صورت اسیدهای چرب غیر اشباع و نیم دیگرش به صورت اشباع خواهد بود. قسمت زیادی از اسیدهای چرب اشباع نشده روغن شترمرغ را اولئیک اسید تشکیل می دهد که مسئول نفوذ سریع و راحت به لایه های عمیق پوستی بوده و رشد مو را به خوبی تحریک می کند. متخصصان، علت این سرعت بالای نفوذ را در میزان پایین فسفولیپید پوست انسان می دانند. به بیانی دیگر، میزان فسفر در پوست انسان بسیار پایین است. هر ماده ای که دارای فسفر باشد و روی پوست انسان قرار بگیرد، پوست در برابر آن مقاوت کرده و آن را جذب نمی کند. بالعکس، هر ماده ای که فاقد فسفر باشد، به راحتی جذب پوست می شود. روغن شترمرغ نیز در این دسته مواد قرار می گیرد که با عدم داشتن فسفر، در پوست نفوذ می کند.

 

تاثیر روغن شترمرغ در تقویت مو

 

تاثیر روغن آرگان برای مو

آیا می دانید با مصرف روغن آرگان به صورت سه بار در هفته می توانید از بروز ریزش مو جلوگیری یا حتی آن را درمان کنید؟ محققان طی مطالعات خود به این نتیجه دست یافته اند که این روغن قادر است به علت محتوی مواد مغذی که دارد، رشد مجدد موها را تحریک کند. چند قطره از روغن آرگان را روی نوک انگشتان خود قرار داده و با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. این کار را از خط رویش مو در پیشانی شروع کرده و آن را تا پشت سر امتداد دهید. ماساژ سر با استفاده از روغن آرگان به مدت 15 دقیقه به شما کمک می کند تا جریان خون کف سر کاملا تحریک شده و فولیکول های مو تقویت شوند. می توانید ماساژ کف سر با روغن آرگان را سه بار در هفته تکرار کنید.
حتی اگر موهای شما به دلیل استفاده بی رویه از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار خشک و شکننده شده است، می توانید از روغن آرگان برای نرم شدن آن استفاده کنید. چند قطره روغن آرگان را کف دست خود ریخته و کل سطح موها را ماساژ دهید. پس از این که کل سطح مو به روغن آغشته شد، یک کلاه دوش روی سر خود قرار دهید تا حرارت طبیعی آن حفظ شود. چند ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را آبکشی نمایید.

 

تاثیر روغن آرگان در سلامت و تقویت موها

 

تاثیر روغن زیتون برای مو

روغن زیتون منبع خالص و طبیعی از آنتی اکسیدان است که مانع از ایجاد هر گونه آسیب ناشی از رادیکال های آزاد می شود. به همین دلیل از پوست سر محافظت کرده و از آسیب های ناشی از مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز جلوگیری می کند. دی هیدرو تستوسترون که با نام اختصاری DHT شناخته می شود، یکی از عاملین اصلی ریزش مو است؛ چرا که به طور مستقیم به فولیکول های مو حمله کرده و موجب ریزش آن می شود. مصرف منظم روغن زیتون می تواند در کاهش DHT موثر واقع شود.
مصرف روغن زیتون می تواند فولیکول های مو را به خوبی تغذیه کرده و گردش خون را در پوست سر تقویت کند. روغن زیتون حاوی مواد مغذی و چربی های اشباعی است که مو و پوست سر را به خوبی تغذیه می کنند. علاوه بر این، از خشکی و شکنندگی موها نیز جلوگیری می کنند. روغن زیتون حاوی اسید چرب امگا 6 و 9 است که از خشک شدن موها جلوگیری کرده و موجب افزایش انعطاف آن می شود. از آن جایی که بدن ما قادر به تولید اسید چرب امگا نیست، روغن زیتون می تواند مکمل بسیار خوبی باشد.

 

آبرسانی مو با روغن زیتون

 


برس حرارتی یکی از وسایل کاربردی برای حالت دادن و صاف کردن موها است که به دلیل کاربرد راحت و سریع بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از سایت رژلب به بررسی همه چیز درباره برس حرارتی و نحوه صحیح استفاده از آن پرداختیم. چنانچه شما هم تجربه جدیدی از مصرف این دستگاه دارید، آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: