دوشنبه 04 شهریور 1398 - 08:48:25

بافتن مو

 

آموزش بافت مو به روش های مختلف

بافت موی کودکانه

 

انواع روش های بافتن مو

 


امروزه بافت مو در دنیای مد و زیبایی بسیار پرطرفدار است. بافتن مو انواع مختلفی دارد که انتخاب آن به فرم صورت بستگی دارد. اکثر خانم ها مدل بافت مو کلاسیک را برای یک بار هم که شده امتحان کرده اند؛ ما در این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به آموزش سایر مدل های بافت مو بپردازیم. با ما همراه باشید.


آموزش بافتن مو به روش کلاسیک


برای بافت موی کلاسیک ابتدا می بایست موهای خود را به خوبی شانه بزنید. سپس از نقطه ای که قصد دارید بافت را آغاز کنید، موها را به سه قسمت مساوی تقسیم نمایید. بدین ترتیب، شما یک دسته مو در سمت راست، یک دسته در سمت چپ و یک دسته در وسط خواهید داشت. لایه سمت راست را به صورت ضربدر روی رشته وسط قرار دهید و لایه سمت چپ را نیز روی قسمت سمت راست که حالا در وسط قرار گرفته، بگذارید. سپس رشته سمت چپ را روی رشته وسط قرار داده و این کار را تا جایی ادامه دهید که بافت شما تکمیل شود. به بیانی دیگر، لایه های مو از سمت چپ و راست روی لایه وسط به حالت ضربدری و یک در میان بافته می شود. پس از پایان کار، جهت تثبیت بافت مو، آن را با کش مو یا روبان یا سایر اکسسوری ها ببندید.

 

بافتن مو به روش کلاسیک


آموزش بافتن مو به روش طنابی


بافت موی طنابی بسیار ساده و کاربردی است و برای انجام آن به دو لایه مو نیاز خواهید داشت. ابتدا موهای خود را به صورت دم اسبی ببندید و سپس با کمک انگشت، موها را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید. هر قسمت را به صورت جداگانه و در یک سمت پیچ دهید. در مرحله بعد، دو رشته موی پیچ داده شده را به یکدیگر بپیچانید تا حالت طناب به خود بگیرند. در نهایت نیز موها را با کمک یک تکه روبان ببندید تا بافتن موهایتان به درستی انجام شود.


آموزش بافتن مو به روش آبشاری


اگر می خواهید مدل موی باز داشته باشید که خیلی هم ساده نباشد، می توانید از مدل بافتن مو آبشاری استفاده کنید. برای این کار کافیست ابتدا موهای خود را براشینگ کنید. سپس از سمت چپ شروع به بافت کرده و به اندازه 10 سانت از محل رویش مو به عقب بروید و یک دسته مو جدا کنید. به یاد داشته باشید که دسته موی شما نباید خیلی بزرگ باشد. آن را به دو بخش تقسیم نمایید. قسمتی از موها را که به صورت تان نزدیک است، از دیگری عبور دهید. قسمت دیگر را نیز رها کرده و یک تکه موی جدید بردارید. مرحله قبل را تکرار کرده و تکه جدید را از تکه قبلی عبور دهید. دوباره تکه قبلی را رها کنید و تکه جدید بردارید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا به وسط سر برسید و همانجا موها را با کش یا اکسسوری ببندید. طرف دیگر سر را شروع کرده و به همان ترتیبی که در بالا ذکر کردیم، موها را ببافید تا بافتن موها متقارن شود. هنگامی که بافت مو را به وسط سر رساندید، با طرف دیگر سر ادغام کرده و با کش سر ببندید.

 

بافتن مو به روش آبشاری


آموزش بافتن مو به روش تیغ ماهی


برای بافتن مو به روش تیغ ماهی کافیست ابتدا موها را شانه کرده و به صورت دم اسبی ببندید. توصیه ما به شما این است که موها را به یک کش ساده ببندید؛ چرا که در آخر کار باید آن را قیچی کنید و دور بیندازید. حال موها را به دو دسته تقسیم نمایید. یک قسمت از دسته اول جدا کرده و از روی کل دسته اول رد کنید. سپس با دسته دوم ترکیب نمایید. همین کار را برای دسته دوم نیز انجام دهید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا به انتهای موها برسید. سعی کنید موها را سفت بگیرید و محکم ببافید. این کار باعث می شود بافت موی شما در نهایت بسیار مرتب باشد. بعد از اتمام بافت مو، انتهای آن را با کش ببندید. در نهایت کش سری که با آن موهایتان را دم اسبی بسته بودید را قیچی کنید. می توانید از اسپری حالت دهنده برای افزایش ماندگاری بافت موی تیغ ماهی خود استفاده کنید.

 

بافتن مو به روش تیغ ماهی


آموزش بافتن مو به روش جلوی سر


برای این مدل مو ابتدا موها را از بالای سر تا روی گوش جدا کرده و بقیه را با گیره در پشت سر می بندیم.
در مرحله بعد، قسمت جلوی موها را در نظر گرفته و لایه ای از آن را جدا کنید. سپس این قسمت را به سه دسته تقسیم کنید. سپس، دسته عقبی را به روی قسمت وسطی بیاورید. قسمت جلویی موها را به روی قسمت وسط بیاورید. در مرحله بعد، قسمت عقبی را روی قسمت وسط بیاورید، هیچ موی اضافی به گیس اضافه نکنید. حال قسمت جلویی را روی قسمت وسط آورده و دسته ای مو موازی با آن به گیس اضافه کنید. مراحل قبل را تکرار کنید تا مدل موی شما تکمیل شود. گیس را با یک گیره محکم کنید. در مرحله آخر نیز موهایی که از قبل جمع کرده بودید، باز کنید.

 

بافت مو جلوی سر


آموزش بافتن مو به روش فرانسوی


ابتدا قسمت جلویی موها را به سه قسمت از بالای سر تا بالای گوش تقسیم بندی کرده و بقیه موها را در عقب سر می بندیم. سپس قسمتی از موها که در سمت سر قرار دارد را به سه قسمت تقسیم می کنیم. قسمت پشتی موها را نیز به روی قسمت وسط می آوریم. در مرحله بعد، قسمت جلویی موها را روی دسته موی وسطی می آوریم. دسته موی عقبی را روی قسمت وسط آورده و از همان سمت به گیس مو اضافه می کنیم. دسته موی جلویی را روی قسمت بالای مو آورده و از همان سمت به گیس مو اضافه می کنیم. مراحل قبل را تکرار می کنیم تا به بالای گوش سمت چپ برسیم. سپس گیس را با یک گیره سفت می کنیم. در مرحله آخر، بقیه موها را باز می کنیم.

 

بافت مو فرانسوی


آموزش بافتن مو به روش هلندی


برای گیس هلندی ابتدا از بالا تا روی گوش سمت چپ موها را جدا کنید و بقیه موها را با گیره ببندید. در مرحله بعد، قسمتی از موها که در سمت سر است را جدا کرده و آن را به سه قسمت تقسیم کنید. سپس قسمت عقبی را زیر دسته موی وسطی بیاورید. حال قسمت جلویی زیر دسته موی وسط بیاورید. دسته موی عقبی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر مو اضافه کنید. حالا برخلاف مرحله قبل، دسته موی جلویی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر اضافه کنید. مراحل قبل را تکرار کنید تا به بالای گوش سمت چپ برسید. سپس انتهای موها را باگیره محکم کنید. در مرحله آخر نیز بقیه موهای سر را باز کنید.


آموزش بافتن مو به روش نیمه هلندی


برای این مدل بافت از بالا تا روی گوش سمت چپ موها را جدا کنید و بقیه موها را با گیره ببندید. سپس قسمتی از موها که در سمت سر است را جدا کرده و آن را به سه قسمت تقسیم کنید. در مرحله بعد، قسمت عقبی را زیر دسته موی وسطی بیاورید. سپس قسمت جلویی زیر دسته موی وسط بیاورید. دسته موی عقبی را به زیر وسطی آورید. دقت داشته باشید که از موهای سر را به بافت اضافه کنید. حال دسته موی جلویی را به زیر دسته موی وسط آورده و به آن از روی موهای سر اضافه کنید. مراحل قبل را تکرار کنید تا به بالای گوش سمت چپ برسید. انتهای موها را باگیره محکم کنید. در آخر بقیه موهای سر را باز کنید.


آموزش بافتن مو به روش گل گندم


برای این مدل شینیون ابتدا موها را به چهار قسمت تقسیم می کنیم. بدین صورت که دو قسمت در جلوی سر و دو قسمت در پشت سر. سپس از قسمت پشت سر شروع به انجام شینیون کرده بدین صورت که لاین هایی را روی یک لایه از مو ایجاد می کنیم. سپس لایه ای که درست کردیم را با سنجاق فیکس می کنیم. لا به لای کار می توان از اسپری حالت دهنده نیز استفاده کرد. به همین ترتیب، تا موهای پایین سر پیش می رویم. پس از پایان این بخش، فرم اصلی گندم را می توانید مشاهده کنید. برای فیکس کردن این مدل بافت مو نیازی به استفاده از سنجاق سر نخواهید داشت. اسپری حالت دهنده ای که لا به لای شینیون استفاده کرده بودید به ماندگاری شینیون کمک بسیاری خواهد کرد.

 

بافتن مو به روش گل گندم


آموزش بافتن مو مدل شینیون پشت سر


این شینیون بسیار ساده است و اگر موهای بی حالتی دارید، باید بگوییم که این مدل روی سر شما فوق العاده خواهد شد. روش درست کردن شینیون بافت پشت سر بدین صورت است:
ابتدا موها را به خوبی شانه کشیده و در پشت سر به صورت دم اسبی ببندید. سپس دم اسبی را ببافید و انتهای آن را با یک کش ظریف ببندید. در مرحله بعد، بافت را به سمت چپ بکشید و با سنجاق مویی در جای خود محکم کنید. حال موها را تا کرده و به سمت راست بیاورید. یک حلقه افقی در پشت سر ایجاد کنید و با کمک سنجاق مویی، شینیون بافت خود را ثابت کنید.

 

شینیون بافت پشت سر


آموزش بافتن مو به روش تاج


برای بافت مو به روش تاج می بایست ابتدا فرق از وسط باز کنید. سپس هر دو طرف را به روش کلاسیک ببافید. یک قسمت از بافت مو را به دور سر بپیچید و گیره بزنید. قسمت دیگر را نیز در جهت مخالف بپیچید  و گیره بزنید. هر دو قسمت بافت مو را با استفاده از سنجاق سر در جای خود محکم کنید. در نهایت کمی اسپری حالت دهنده به موهایتان بزنید.

 

بافتن مو به روش تاج


آموزش بافت مو کودکانه


اکثر مادرها تمایل دارند موهای دختر کوچک شان را برای مهمانی ها و جشن های مختلف ببافند؛ اما از آن جایی که مبتدی هستند، به خوبی از عهده آن بر نمی آیند. در ادامه این مطلب قصد داریم یک مدل بافت مو کودکانه را به شما آموزش دهیم. ابتدا موهای جلوی سر کودک را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. شروع به بافت موی کلاسیک کنید و پس از این که آن را کمی ادامه دادید، از هر دو طرف شروع به اضافه کردن مو کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که بافت مو تا پایین سر ادامه داشته باشد. در نهایت خواهید دید که موهای دخترتان مانند دم اسبی بافته شده است. این مدل بافت مو در کمتر از 5 دقیقه انجام خواهد شد و یکی از بهترین گزینه ها برای مدل موی مهمانی ها و جشن ها محسوب می شود.

 

بافت مو کودکانه


آموزش بافتن مو به روش هدبند


برای بافت مو به شکل هدبند کافیست ابتدا موهایتان را از فرق جانبی باز کرده و بخش بیشتر موها را به طرف دیگر ببرید. سپس بخش کمی از موها را از قسمت فرق جانبی برداشته و از دو سه سانت مانده به ریشه موها، شروع به بافتن مو کنید. انتهای بافت مو را با کش ببندید. کمی بافت را از هم باز کنید تا کمی حجم بگیرد. بخش کوچکی از موها را از قسمت پر موها جدا کنید و بافت را از سمت مخالف از روی پیشانی رد کنید و زیر این بخش با سنجاق محکم کنید. آن بخش از موها را روی قسمت سنجاق خورده بیندازید و روی آن را با اکسسوری ها محکم نمایید.

 

بافتن مو به روش هدبند


آموزش بافتن مو به روش فرانسوی سه گانه


برای بافت مو به روش فرانسوی سه گانه ابتدا موها را از پشت سر به سه بخش تقسیم کنید. هر بخش را به طور جداگانه به روش کلاسیک ببافید. بافت وسط سر را کمی شل کنید و آن را در قسمت پایین سر بپیچید و با سنجاق محکم کنید. بافت های کنار سر را کمی باز کنید تا حجم بگیرد و آن ها را نیز به دور شینیون وسط سر که ایجاد کرده بودید، بپیچانید. در نهایت خواهید دید که یک شینیون زیبا با بافت به وجود آمده است.


آموزش شینیون بافت بالای سر


ابتدا فرق کج باز کنید و آن را به کنار شانه بزنید. سایر موها را به عقب شانه بزنید و به صورت دم اسبی ببندید. یک بخش از موهایی که کنار زده بودید را با دو بخش از موهای دم اسبی بافت بزنید. کمی از دم اسبی را که انجام دادید، از موهای اطراف سر برای تکمیل بافت استفاده کنید. بافت را تا جایی ادامه دهید که تا بخش کناری مخالف برسد. زمانی که تمام موهای کنار سر و دم اسبی به پایان رسید، به بافت کلاسیک خود ادامه دهید تا موها به اتمام رسیده و آن را با کش محکم ببندید. بافت را دربالای سر جمع کنید و با سنجاق محکم نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: