سه شنبه 05 شهریور 1398 - 08:46:34

مدل مو باز

 

آموزش انواع مدل مو باز

نحوه صحیح براشینگ مو

 

انواع مدل موی باز

 


هر چه زمان بیشتر می گذرد، تمایل افراد به ساده و طبیعی بودن ظاهر خود نیز افزایش می یابد. مدل مو باز نیز یکی از این ترندهای جدید است که امروزه طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. در عین حال که تصور بسیاری از افراد بر این است که مدل مو باز بسیار ساده و ابتدایی است، ما در این مطلب از وب سایت رژلب به شما خواهیم گفت که این مدل مو در عین ساده بودن بسیار متنوع نیز می باشد.


مدل مو باز دم اسبی


دم اسبی یکی از بهترین روش های آرایش مو در سریع ترین زمان ممکن است. اما توجه داشته باشید که این مدل مو نباید خسته کننده باشد. شما می توانید هر از چند گاهی موهای خود را اتو بکشید تا صاف شود. می توانید دم اسبی خود را فر کنید. حتی می توانید با استفاده از اکسسوری هایی نظیر تل سر، سنجاق سر و انواع کش های آماده، دم اسبی خود را زیباتر جلوه دهید.

 

مدل موی دم اسبی 


مدل مو باز حالت دار


برای فر کردن مو به اتو یا بابلیس، شانه، کلیپس، اسپری محافظ مو و تافت نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که پیش از مصرف اتو مو یا بابلیس حتما از محافظ مو استفاده کنید تا موهایتان شکننده و وز نشود. یک دسته مو را جدا کنید. برای اینکه موهای حالت دار با موهای صافی که هنوز حالت دار نشده اند ترکیب نشود، می تونید موهای صاف را با کلیپس جدا کرده و هر بار دسته ای از موها را از آن جدا و بابلیس کنید. توجه داشته باشید که اگر دسته های بزرگی از مو را بردارید، مو فر نشده و تنها به صورت حالت دار در پشت سر نمایان می شود. در انتهای کار، موهای فر شده را با اسپری فیکس کنید تا حالت خود را تا پایان روز حفظ کنند.

 

مدل موی باز حالت دار


مدل مو باز فرفری


اگر موهایتان فر است، باید این مژده را به شما بدهیم که موهای فر امروزه بسیار پرطرفدارند و شما نیازی به هیچ اقدام خاصی برای این مدل مو نخواهید داشت. کافیست پس از شستشوی موها، کمی موس مو یا روغن نارگیل به آن بزنید. افراد دارای موی فر بهتر است از انواع نرم کننده ها و ماسک موهای شیمیایی در حمام استفاده کنند. این محصولات کمک می کنند تا گره موها باز شده و آسیب کمتری به موها وارد شود. حتی برخی ماسک موها در بازار موجود هستند که می توانید آن ها را شب روی موها گذاشته و یک کلاه مخصوص روی سر قرار دهید و صبح روز بعد آبکشی کنید. این کار به نرم و خوش حالت شدن موها کمک شایانی می کند.
برای کوتاهی مو به سراغ آرایشگری بروید که در امر کوتاهی مو متخصص باشد  و بتواند موها را بصورت خشک کوتاه کند. با انجام این کار، بهتر می توانید مشاهده کنید که چقدر از فر موهای شما کوتاه شده و آنها را از جای درست قرار دهید. عموما موهای فر نباید مدل لایه لایه کوتاه شوند؛ چرا که ظاهر زیبایی به موها نمی دهند. لایه بیرونی موهای فر همیشه متمایل به بیرون است و رطوبت اضافی می تواند به بلندی موهای شما کمک کرده و آن را از آسیب های احتمالی مصون بدارد. اگر موهای نازکی دارید، می توانید یک کرم موی مناسب به موهایتان مالیده و با یک حوله موهایتان را خشک کنید. سپس موها را خشک کنید به طوری که موهایتان حالت طبیعی خود را حفظ کند. اگر می خواهید حلقه های بیشتری از موهایتان از نظرها پنهان بماند، موهایتان را به دور یک بیگودی آهنی بزرگ پیچیده و آن را به سمت داخل متمایل کنید. ممکن است این بیگودی، فر موی شما را بیشتر کند؛ اما به شما کمک می کند آن قسمت از موهایی که نمی خواهید مشخص شود، به زیر سایر لایه های مو پنهان بماند.
اگر موهای شما صاف است و تصمیم دارید با استفاده از بابلیس آن را فر کنید، کافیست شاخه مو را به دور دستگاه بچرخانید و کمی از اسپری حالت دهنده روی آن بزنید. موها را به سمت جلوی سر بیارید و شاخه شاخه فر کنید. سپس پس از خنک شدن قسمت فر شده آن را با دم شانه یا سنجاق به شاخه های بیشتری تبدیل کنید. آخرین قسمت فر شده باید از جلوی سر دور باشد. هر قسمتی که فر کردیم را توسط یک سنجاق کنار میگذاریم، پس از اینکه موها خنک شدن سنجاق ها را باز میکنیم سپس اسپری فیکس روی موها میزنیم که فرها حالت انعطاف پذیری خودشان را حفظ کنند. برای داشتن فرهای زیباتر‌ بهتر است از اتوی‌ مو‌ به جای بابیلیس استفاده کنید. مو‌ را دور دستگاه بپیچید تا فر شود. برای فر کردن موهای کوتاه تر از دستگاه کوچکتر استفاده کنید یا از قسمت کوچکتر دستگاه برای این قسمت ها استفاده کنید. سپس پس از خنک شدن از شانه دندانه بزرگی استفاده کنید و آنها را یواش شانه کنید، سپس کمی کرم حالت دهنده به دستانتان بزنید و کم کم به شاخه های فر‌شده بزنید.

 

مدل موی باز فرفری


مدل مو باز همراه با بافت جلوی سر


برای این مدل مو ابتدا موها را از بالای سر تا روی گوش جدا کرده و بقیه را با گیره در پشت سر می بندیم.
در مرحله بعد، قسمت جلوی موها را در نظر گرفته و لایه ای از آن را جدا کنید. سپس این قسمت را به سه دسته تقسیم کنید. سپس، دسته عقبی را به روی قسمت وسطی بیاورید. قسمت جلویی موها را به روی قسمت وسط بیاورید. در مرحله بعد، قسمت عقبی را روی قسمت وسط بیاورید، هیچ موی اضافی به گیس اضافه نکنید. حال قسمت جلویی را روی قسمت وسط آورده و دسته ای مو موازی با آن به گیس اضافه کنید. مراحل قبل را تکرار کنید تا مدل موی شما تکمیل شود. گیس را با یک گیره محکم کنید. در مرحله آخر نیز موهایی که از قبل جمع کرده بودید، باز کنید.

 

مدل موی بافت جلوی سر


مدل مو بافت آبشاری


اگر می خواهید مدل موی باز داشته باشید که خیلی هم ساده نباشد، می توانید از مدل بافتن مو آبشاری استفاده کنید. برای این کار کافیست ابتدا موهای خود را براشینگ کنید. سپس از سمت چپ شروع به بافت کرده و به اندازه 10 سانت از محل رویش مو به عقب بروید و یک دسته مو جدا کنید. به یاد داشته باشید که دسته موی شما نباید خیلی بزرگ باشد. آن را به دو بخش تقسیم نمایید. قسمتی از موها را که به صورت تان نزدیک است، از دیگری عبور دهید. قسمت دیگر را نیز رها کرده و یک تکه موی جدید بردارید. مرحله قبل را تکرار کرده و تکه جدید را از تکه قبلی عبور دهید. دوباره تکه قبلی را رها کنید و تکه جدید بردارید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا به وسط سر برسید و همانجا موها را با کش یا اکسسوری ببندید. طرف دیگر سر را شروع کرده و به همان ترتیبی که در بالا ذکر کردیم، موها را ببافید تا بافتن موها متقارن شود. هنگامی که بافت مو را به وسط سر رساندید، با طرف دیگر سر ادغام کرده و با کش سر ببندید.

 

مدل مو باز آبشاری


مدل مو باز همراه با بافت تل


فرقی نمی کند که موهای شما بلند باشد یا کوتاه، اگر قسمت جلوی موهای شما از اندازه کافی برخوردار باشد می توانید آن را ببافید. روش کار به این صورت است که مدل جلوی موهای خود را مشخص کنید و حالت دهید. سپس از کنار گوش تان یک لایه مو جدا کرده و آن را به سه بخش تقسیم نمایید. این سه بخش را از روش کلاسیک ببافید. پس از این که کمی موها را بافتید، لایه هایی از سمت راست و چپ بافت جدا کرده و ادامه موها را با این لایه ها ببافید. در آخر، یک تل روی مرکز سر خواهید داشت و می توانید آن را در سمت دیگر گوش خود فیکس کنید. استفاده از کسسوری ها و گل های طبیعی می تواند جلوه تل بافت شما را دو چندان کند.

 

مدل مو باز همراه با تل


مدل مو باز و ساده


برای شینیون مو باز ابتدا موهای خود را به خوبی براشینگ کنید. اگر تمایل داشتید موهایتان کمی حالت داشته باشد، می توانید از بابلیس استفاده کنید. در غیر این صورت، این نوع شینیون با موهای لخت و ساده نیز زیبا خواهد بود. حال دو دسته از موهای جلوی بغل سر جدا کرده و در قسمت پشت سر به هم گره بزنید. می توانید از انواع گل های طبیعی و مصنوعی و همچنین سایر تزئینات مو برای زیبایی هر چه بیشتر استفاده کنید.


مدل مو باز با هد بند


اگر زمان زیادی برای درست کردن موهایتان ندارید، می توانید با استفاده از یک هد بند جذاب، جلوه موهایتان را دو چندان کنید. فقط کافیست موهایتان را باز بگذارید و روی آن هد بند ببندید. حتی می توانید با استفاده از موهایتان، یک هد بند بافت ایجاد کنید. روش کار به این صورت است که ابتدا موهایتان را از فرق جانبی باز کرده و بخش بیشتر موها را به طرف دیگر ببرید. سپس بخش کمی از موها را از قسمت فرق جانبی برداشته و از دو سه سانت مانده به ریشه موها، شروع به بافتن مو کنید. انتهای بافت مو را با کش ببندید. کمی بافت را از هم باز کنید تا کمی حجم بگیرد. بخش کوچکی از موها را از قسمت پر موها جدا کنید و بافت را از سمت مخالف از روی پیشانی رد کنید و زیر این بخش با سنجاق محکم کنید. آن بخش از موها را روی قسمت سنجاق خورده بیندازید و روی آن را با اکسسوری ها محکم نمایید.

 

مدل مو باز با هدبند


مدل مو نیمه باز


مدل مو نیمه باز از انواع مدل های خاص است که قسمتی از موها به صورت بسته فرم داده می شوند و باقی آن ها نیز به صورت باز روی شانه ریخته می شوند. در برخی از مدل های نیمه باز شینیون می توان با استفاده از انواع گل های طبیعی و مصنوعی، بافت های تزئینی و همچنین تاج، به کار جذابیت بیشتری داد.

 

مدل مو نیمه باز


نحوه صحیح براشینگ موهای فر و مجعد


اگر می خواهید موهای فر و مجعد خود را براشینگ کنید و نگران این هستید که در کمترین زمان به حالت اولیه خود بازگردد، پیشنهاد می کنیم این دستورالعمل را انجام دهید. عموما نوک موهایی که به صورت طبیعی یا مصنوعی حالت فر و مجعد دارند، حالتی خشک و خشن دارند. همین عامل مانع حرکت راحت برس روی موها شده و موها به اصطلاح مجعد یا وز می شود.
برای این نوع مو، بعد از شامپوکردن از یک کاندیشنر مناسب استفاده کنید. اگر با موهایی که در ریشه خشک است مواجه شدید، می توانید از یک ماسک مغذی استفاده کنید. قبل از براشینگ یا سشوار کامل موها، بهتر است آب موها را با حوله بگیرید تا میزان رطوبت موها مناسب شده و موها بهتر تحت کنترل باشد. از برسی نرم و محکم استفاده کنید تا به سادگی داخل موها رود و بدون بهم ریختن موها، آن را فرم دهد. برای موهای ضخیم با موج های مرتب از بیگودی استفاده کنید.
برای صاف کردن موهای کوتاه، مجعد و زبر، سرم مو را روی ساقه ی موها مالیده و از یک برس متناسب با جنس و طول مو استفاده کنید. سپس از حرارت گرم سشوار استفاده نموده و حرارت را به صورت مایل روی لایه موها گرفته و برس را از ریشه تا نوک موها بکشید تا صاف شود.

 

نحوه صحیح براشینگ مو


مدل مو باز حالت دار طبیعی


شما می توانید به راحتی با استفاده از اسپری مو، موهایی حالت دار و طبیعی داشته باشید. اسپری مخصوص مو می تواند کمک بسیاری به آرایش مو کند. این محصول را می توان هم روی موی مرطوب و هم روی موی خشک استفاده کرد. اگر موها را شب قبل شسته اید، کمی از اسپری را روی موهای خود بزنید و موهایتان را به صورت گوجه در بالای سر ببندید. زمانی که صبح روز بعد از خواب بیدار می شوید، موهایی لخت و زیبا خواهید داشت. حتی می توانید اسپری مو را روی موهای خشک بزنید و آن را ببافید.
اسپری مو را می توان در منزل نیز تهیه کرد. روش آن بدین صورت است که 200 گرم آب مقطر را با یک قاشق چایخوری نمک دریا و نصف قاشق چایخوری نرم کننده ترکیب کنید. ترکیب را در یک بطری اسپری دار نگهداری کنید و هر زمان که نیاز داشتید، مقداری از آن را مصرف نمایید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: