پنجشنبه 07 شهریور 1398 - 06:26:07

بافت تیغ ماهی

 

انواع روش های بافت تیغ ماهی

آموزش بافت تیغ ماهی 

 

بافت تیغ ماهی

 


امروزه انواع بافت به خصوص بافت تیغ ماهی در میان خانم های جوان بسیار پرطرفدار شده است. بافت تیغ ماهی برای خانم هایی که تمایل دارند موهایشان را در کمترین زمان ممکن درست کنند و با مدل موی خود راحت باشند، مناسب است. شاید با خود فکر کنید که بافتن موها به تنهایی امری غیر ممکن است؛ اما ما با ارائه این مطلب به شما خواهیم گفت که راحت تر از تصورات شما می باشد.

 

بافت تیغ ماهی دخترانه


بافت تیغ ماهی یکی از بهترین گزینه ها برای مدل دادن به موهای دختران جوان به خصوص کودکان است. شما می توانید بافت تیغ ماهی را از جلوی سر آغاز کنید. به این صورت که قسمت کوچکی از موهای مرکز جلوی سر را جدا کرده و به دو دسته تقسیم کنید. تکه کوچکتری از موهای قسمت اول را جدا کرده و روی قسمت دوم قرار دهید. همین کار را برای قسمت دوم نیز انجام دهید با این تفاوت که تکه جدا شده را روی قسمت اول قرار دهید. کمی از بافت را که پیشروی کردید، از سمت راست و چپ بافت، تکه هایی مو همراه آن کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که بافت تیغ ماهی به قسمت پایین سر برسد.


بافت تیغ ماهی دم اسبی


برای این که بافت تیغ ماهی شما نرم و منظم از آب در بیاید، ابتدا موها را به خوبی شانه بزنید. می توانید از کمی کرم مو نیز استفاده کنید. سپس موها را در کنار صورت خود جمع کرده و به صورت دم اسبی با کش ببندید. موهای دم اسبی را به دو دسته مساوی تقسیم کنید. سپس یک تکه از قسمت اول جدا کرده و روی قسمت دوم قرار دهید. در مرحله بعد، یک تکه از قسمت دوم جدا کرده و روی قسمت اول قرار دهید. همین کار را تا پایین سر انجام دهید. در این مدل مو، دیگر نیازی به اضافه کردن مو از اطراف بافت نخواهد بود. پس از این که بافت تیغ ماهی شما به اتمام رسید، کش مو را قیچی کنید تا بافت شما جلوه بهتری داشته باشد.

 

بافت تیغ ماهی دم اسبی


بافت تیغ ماهی پشت سر


برای بافت تیغ ماهی پشت سر باید کار را از بالای سر آغاز کرده  تا انتهای سر ادامه دهید. مزیت این مدل مو این است که شما می توانید از آن در مراسم رسمی و غیر رسمی استفاده کنید. شاید با خود فکر کنید که بافت تیغ ماهی پشت سر کار بسیار دشواری است؛ اما با آموزش هایی که در ادامه خدمتتان ارائه خواهیم داد، به خوبی از پس آن بر می آیید. برای شروع مقابل آینه بایستید و قسمت کوچکی از موهای صدفی سر را جدا کرده موها و  آن را به دو دسته تقسیم نمایید. یک قسمت از دسته اول جدا کرده و از روی کل دسته اول رد کنید. سپس با دسته دوم ترکیب نمایید. همین کار را برای دسته دوم نیز انجام دهید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا به انتهای موها برسید. سعی کنید موها را سفت بگیرید و محکم ببافید. این کار باعث می شود بافت موی شما در نهایت بسیار مرتب باشد. بعد از اتمام بافت مو، انتهای آن را با کش ببندید. پس از این که اندکی از بافت موی تیغ ماهی پیش رفت، قسمتی از موهای کنار سر را که در موازی بافت موی شما هستند جدا کرده و به روشی که توضیح دادیم، بافت بزنید. زمانی که این بخش به اتمام رسید، لایه لایه از موهای پایین تر کمک بگیرید و به همین ترتیب بافت را تا پایین سر ادامه دهید. در آخر، موها را با یک کش سر یا اکسسوری ببندید تا باز نشود.

 

بافت تیغ ماهی پشت سر


بافت تیغ ماهی جلوی سر


برای این مدل مو ابتدا موها را از بالای سر تا روی گوش جدا کرده و بقیه را با گیره در پشت سر می بندیم.
در مرحله بعد، قسمت جلوی موها را در نظر گرفته و لایه ای از آن را جدا کنید. سپس این قسمت را به دو قسمت تقسیم کرده و به همان روشی که آموزش دادیم، ببافید. بدین صورت که قسمت اولیه آن را ببافید و برای باقی قسمت ها، لایه هایی از موهای سمت راست و چپ بافت را با آن همراه کنید. گیس مو را با یک گیره یا کش سر محکم کنید. باقی موها را که جمع کرده بودید، باز کنید یا به هر حالتی که تمایل دارید، در بیاورید.

 

بافت تیغ ماهی جلوی سر


بافت تیغ ماهی از کناره سر


برای بافت کناره سر نیز باید به همین روش عمل کنید. ابتدا فرق کج خود را مشخص کنید و یک لایه نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم از آن جدا نمایید. به روشی که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، بافت تیغ ماهی را آغاز نمایید. پس از این که کمی از بافت را انجام دادید، از سمت راست و چپ، لایه هایی از اطراف بافت را به آن اضافه نمایید. پس از این که بافت شما به کناره گوش رسید، تکه هایی مو از پشت صدفی به بافت اضافه کنید. به همین ترتیب هر چه بافت شما به سمت پایین سر نزدیک می شود، باید تکه هایی مو از پشت سر به آن اضافه نمایید. در نهایت بافت تیغ ماهی را با کش سر ببندید و جهت جلوه و حجیم شدن بیشتر، بافت ها را کمی از هم باز کنید.

 

بافت تیغ ماهی کنار سر


بافت تیغ ماهی موهای کوتاه


روش بافت تیغ ماهی برای موهای کوتاه نیز به همان روشی است که قبلا به آن اشاره کردیم. کافیست فرق کج خود را ایجاد کنید و تکه ای از آن جدا نمایید. تکه جدا شده را به دو بخش تقسیم کرده و آن را بافت بزنید. در صورت تمایل می توانید موهایی را از اطراف اضافه کنید؛ اما این مدل بافت مو را می توان بدون اضافه کردن تکه های مو نیز بافت زد. در نهایت بافت را با کش مو ببندید و آن ها را از هم باز کنید تا حجیم به نظر برسد. برای جلوه بیشتر موهای کوتاه می توانید در کنار بافت مو از انواع اکسسوری ها مانند تل سر نیز استفاده نمایید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: