پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 07:51:04

مدل موی بلند

 

انواع شینیون مدل موی بلند

مدل موی بلند با دردلاک

 

انواع مدل موی بلند

 


موی بلند و انواع مدل های آن طرفدارن خاص خودش را دارد که از قضا کم هم نیستند. موی بلند دست شما را در انتخاب مدل های مختلف باز می گذارد؛ شما می توانید موهایتان را ببافید، پشت سرتان جمع کنید و یک مدل شینیون زیبا انجام دهید یا اینکه باز بگذارید و بابلیس بکشید. اگر شما هم موهای بلندی دارید و نمی دانید آن را به چه شکل مدل دهید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب از سایت رژلب را از دست ندهید.


نکات مهم قبل از انتخاب مدل مو


پیش از این که مدل موی مورد نظرتان را پیاده سازی کنید، بهتر است شرایط زیر را با خود بسنجید:

مدل موی مناسب با شرایط آب و هوا

بعضی از افراد موهای فوق العاده حالت پذیری دارند؛ به اندازه ای که در هر شرایط آب و هوایی فر می ماند و زیبایی بسیار زیادی دارد. توصیه ما به شما این است که جهت رضایت از حاصل کار، شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید و متناسب با آن مدل مو انتخاب کنید. اگر در تابستان به مراسم عروسی می روید، انتخاب موی فر بسیار شایسته است. البته باید با آرایشگر خود صحبت کنید تا موادی استفاده کند که در هوای گرم حالت موهایتان حفظ شود. اگر در فصل تابستان تعریق بسیاری دارید، بهتر است مدل موی بسته را برای خود انتخاب نمایید.

انتخاب مدل موی بلند با توجه به مدل لباس

این موضوع  بسیار حائز اهمیت است. اگر لباس یک بنده می پوشید، موهایتان را برروی شانه هایتان بریزید. اگر موهایتان در یک جهت خوب نشد، می توانید فرق باز کنید و موهایتان را به طور مساوی روی شانه هایتان بریزید. برای لباس های بدون یقه می توانید کل موهای بلندتان را بالا جمع کنید، یا یک طرف بریزید و یا از وسط فرق باز کنید و دو طرف بریزید. اگر لباستان یقه دار و پوشیده است، موهایتان را بالا ببندید یا پشت شانه هایتان بریزید. طوری که یقه لباستان پیدا باشد.
بهتر است هر لباسی که می پوشید و هر مدل مویی که انتخاب می کنید، تحت نظر آرایشگرتان باشد. آن ها به دلیل حرفه ای تر بودن بهتر می دانند که چه نوع مدل مو به چه نوع لباسی می آید.

انتخاب مدل موی بلند باز یا بسته؟

برای تعیین مدل موی باز یا بسته با آرایشگرتان مشورت کنید. همیشه شینیون بسته، مو را پرپشت تر و حجیم تر نشان می دهد. علت این است که در شینیون بسته موها را داخل تور می کنند و با موی داخل فر می توان اشکال مختلف از جمله گل درست کرد.

محل قرارگیری شینیون

شینیون در وسط یا در کنار سر به خودتان بستگی دارد و کاملا سلیقه ای است. اگر گردنبند می اندازید از شینیون کنار سر استفاده کنید. اگر به دنبال تقارن هستید شینیون وسط بهترین گزینه خواهد بود.

 

انواع مدل مو متناسب برای موهای بلند


در ادامه این مطلب، شما را با انواع مدل موی بلند آشنا خواهیم کرد:

شینیون موی بلند

موهای بلند به دلیل این که قابلیت هر مدل شینیونی را دارند، یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شوند. اکثر مدل های شینیون نظیر خطی، حرارتی، بسته، شلوغ، بافت، باز و نیمه باز برای موهای بلند مناسب هستند. انتخاب هر یک از این مدل ها به سلیقه مشتری بستگی دارد. در واقع دست ما برای انتخاب هر مدل شینیونی باز است و نسبت به سایر مدل موها، گزینه های بیشتری را پیش رو خواهیم داشت.
انتخاب مدل شینیون به شرایط دیگری نظیر آب و هوا و نوع لباس نیز بستگی دارد. به طور مثال، در فصل تابستان که احتمال تعریق وجود دارد، شینیون بسته انتخاب بهتری می تواند باشد. در مقابل، شینیون مدل باز و نیمه باز برای فصل زمستان بسیار مناسب هستند.

 

شینیون موی بلند

 

مدل موی نیمه باز

اگر تمایل دارید در مجالس و مهمانی ها ظاهر ساده تری داشته باشید، می توانید از انواع شینیون ساده برای فرم دادن به موهای خود استفاده نمایید. مدل شینیون های پیچیده نیز دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند که برای خانم هایی که تمایل دارند در مهمانی ها خاص تر به نظر برسند، گزینه ایده آلی به شمار می روند.
مدل شینیون نیمه باز از انواع مدل های خاص است که قسمتی از موها به صورت بسته فرم داده می شوند و باقی آن ها نیز به صورت باز روی شانه ریخته می شوند. در برخی از مدل های نیمه باز شینیون می توان با استفاده از انواع گل های طبیعی و مصنوعی، بافت های تزئینی و همچنین تاج، به کار جذابیت بیشتری داد.
مدل شینیون باز برای خانم هایی که موهای فر و لخت دارند، گزینه خوبی محسوب می شود. اگر قصد انجام شینیون باز را در فصل تابستان دارید، بهتر است از انجام این کار منصرف شوید. چون تعریق بدن باعث خراب شدن این مدل شینیون خواهد شد.

 

مدل موی نیمه باز

 

بابلیس کردن مدل موی بلند

برای فر کردن مو به اتو یا بابلیس، شانه، کلیپس، اسپری محافظ مو و تافت نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که پیش از مصرف اتو مو یا بابلیس حتما از محافظ مو استفاده کنید تا موهایتان شکننده و وز نشود. یک دسته مو را جدا کنید. برای اینکه موهای حالت دار با موهای صافی که هنوز حالت دار نشده اند ترکیب نشود، می تونید موهای صاف را با کلیپس جدا کرده و هر بار دسته ای از موها را از آن جدا و بابلیس کنید. توجه داشته باشید که اگر دسته های بزرگی از مو را بردارید، مو فر نشده و تنها به صورت حالت دار در پشت سر نمایان می شود. در انتهای کار، موهای فر شده را با اسپری فیکس کنید تا حالت خود را تا پایان روز حفظ کنند.
اگر میخواهید فرهای تمیز و یکدستی داشته باشید، نه موها را صاف کنید نه زیادی شانه کنید. شاخه مو را به دور دستگاه بچرخانید و کمی از اسپری حالت دهنده روی آن بزنید. موها را به سمت جلوی سر بیارید و شاخه شاخه فر کنید. سپس پس از خنک شدن قسمت فر شده آن را با دم شانه یا سنجاق به شاخه های بیشتری تبدیل کنید. آخرین قسمت فر شده باید از جلوی سر دور باشد. هر قسمتی که فر کردیم را توسط یک سنجاق کنار میگذاریم، پس از اینکه موها خنک شدن سنجاق ها را باز میکنیم سپس اسپری فیکس روی موها میزنیم که فرها حالت انعطاف پذیری خودشان را حفظ کنند. برای داشتن فرهای زیباتر‌ بهتر است از اتوی‌ مو‌ به جای بابیلیس استفاده کنید. مو‌ را دور دستگاه بپیچید تا فر شود. برای فر کردن موهای کوتاه تر از دستگاه کوچکتر استفاده کنید یا از قسمت کوچکتر دستگاه برای این قسمت ها استفاده کنید. سپس پس از خنک شدن از شانه دندانه بزرگی استفاده کنید و آنها را یواش شانه کنید، سپس کمی کرم حالت دهنده به دستانتان بزنید و کم کم به شاخه های فر‌شده بزنید.

 

مدل موی بلند فر بابلیس

 

مدل موی بلند هایلایت شده

اگر زمان زیادی برای رسیدگی به موها یا شینیون کردن آن ها ندارید، کافیست موهایتان را هایلایت کنید و باز بگذارید. هایلایت کردن موها باعث درخشان و خوش رنگ تر شدن آن ها شده و به تنهایی و بدون مدل نیز جلوه بسیار زیبایی را پدید خواهد آورد. معمولا پیشنهاد می شود برای هایلایت کردن موها به نزد آرایشگر بروید؛ اما اگر خودتان قصد دارید در خانه موهایتان را به روش هایلایت رنگ و مش کنید، در ادامه آموزش آن را برایتان گردآوری کرده ایم:
آرایشگران ماهر همیشه روی این نکته تاکید دارند که رنگ مویی را انتخاب کنید که دو درجه روشن تر یا دو درجه تیره تر از رنگ پوست تان باشند. با رعایت این اصل، زیبایی بیشتری به چهره خود خواهید داد. افرادی که دارای پوست سبزه و گندمی هستند، چنانچه از رنگ های خیلی روشن مثل بلوند استفاده کنند، نه تنها موهای خود را زیباتر نکرده اند، بلکه جذابی چهره خود را نیز از بین برده اند. برای جلوگیری از پیش آمدن این موضوع، به هماهنگی رنگ هایلایت با پایه موها و پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید. تضاد خیلی زیاد بین رنگ هایلایت و رنگ موی اصلی به هیچ عنوان موجب زیبایی کار نخواهد شد.
قبل از شروع به کار، مو را به 9 قسمت مساوی تقسیم می کنید. دو بخش در مرکز پشت، دو قسمت در کنار گوش، یک قسمت فقط بالای گوش و دو بخش در پایین مو که به همان اندازه، دو قسمت بالایی مو نیز جدا کنید. برای شروع کار از قسمت پایینی آغاز کنید. قسمت پایین مو را با شانه جدا کنید. از قسمت پایین مو یک لایه ریخته و لایه بعدی را با کمک شانه دم باریک به صورت زیگزاکی جدا  کنید.
سپس لایه را که با دم شانه جدا کرده اید را با دست بگیرید و اول ریشه آن لایه را با رنگ بپوشانید. بعد از آن با برس رنگ کل مو را رنگ می کنید. با استفاده از شانه، بقیه قسمت ها را انتخاب می کینم و با همان روش قبلی رنگ می کنیم و بعد از آن فویل را بر روی سر سفت کرده تا به طور کامل رنگ در همه جا پخش شود. توجه داشته باید که فویل را خیلی به صورت صاف و مسطح بر روی مو  سفت نکنید چرا که ممکن است نتیجه خوبی را به دست نیاورید. زمانیکه قسمت های پایین را انجام دادیم به سراغ قسمت های بالایی مو رفته و همن کار ها را بر روی مو انجام دهید. این روند را برای تمامی قسمت های سر انجام دهید تا نتیجه کار حاصل شود. این روند را ادامه می دهیم تا تنها قسمت های بالای سر باقی بماند. زمانی که به قسمت بالای موی مشتری رسیدید، تاج مو را جدا کرده و از آنجا شروع به رنگ کردن مو می کنیم.

 

مدل موی بلند هایلایت

 

مدل موی بلند حالت دار طبیعی

اگر می خواهید موهای باز و بلند شما حالت طبیعی داشته باشد، می توانید از این راهکار ساده استفاده کنید. شب قبل از خواب موهایتان را شستشو دهید و آب اضافی آن را به وسیله حوله بگیرید. توجه داشته باشید که حوله را به آرامی روی موها بکشید و از پیچاندن موها به دور حوله خودداری کنید. چرا که آسیب های شدیدی مانند موخوره یا شکستگی در موها ایجاد خواهد کرد. سپس کمی سرم مو بزنید و موها را به آرامی ماساژ دهید تا حسابی به خورد آن برود. موهایتان را در بالای سر به صورت گوجه ببندید و خوب فیکس کنید. با همین مدل مو بخوابید و صبح روز بعد موهایتان را باز کنید. خواهید دید که موهای شما حالات طبیعی و همچنین فرهای درشت و زیبایی خواهد داشت.

 

مدل موی بلند حالت دار

 

مدل موی بلند با دردلاک

بافت مو دردلاک به معنای بافتن مو با نخ می باشد که با اسم پیچیدن مو نیز شناخته می شود. بافت مو دردلاک یک روش آسان برای ایجاد تزیین ساده و موقتی برای موهاست. تنها چیزی که شما نیاز دارید موهایی به اندازه کافی بلند، رشته های نخ تزیینی و یک کش پلاستیکی است. بسته به روشی که برای محکم نمودن موها استفاده می کنید بافت مو دردلاک ممکن است به اندازه چند ساعت یا حتی چند ماه دوام داشته باشد.

 

مدل موی بلند با دردلاک

 

مدل موی بلند با بافت کلاسیک

اگر بتوانید انواع پیشرفته تر و حرفه ای بافت مو را انجام بدهید که چه بهتر؛ اما اگر فقط بافت موی کلاسیک را می توانید انجام بدهید هم گزینه خوبی برای مدل موی بلند محسوب می شود. کافیست موها را به یک طرف شانه بریزید و با کش ببندید. سپس دم اسبی ایجاد شده را به سه لایه تقسیم کرده و لایه اولی را روی لایه وسط بیاورید. در مرحله بعد، لایه سوم را روی لایه اول که در حال حاضر در قسمت وسط قرار دارد، بگذارید. این کار را تا پایین موها انجام دهید و بافت خود را با یک کش سر فیکس کنید. در آخر هم می توانید کش سری که با آن دم اسبی را بسته بودید، ببرید تا جلوه بافت بیشتر شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 20 شهریور 1398 - 23:47:15
فیلم آموزشی بفرستین بهترع
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: