شنبه 23 فروردین 1399 - 17:45:34

9 روش طبیعی فر کردن مو

 

فر کردن مو با جوراب و دستمال کاغذی

انواع روش های کرلی کردن مو

 

 

 

نمی توان انکار کرد که فر کردن مو با دستگاه های حرارتی چه فرآیند طولانی و آزار دهنده ای می تواند باشد. اما آیا می دانید که روش های طبیعی بسیاری برای فر کردن موها وجود دارند که شما را از شر گرمای ناشی از دستگاه های فر کننده مو خلاص می کنند و سریع تر انجام می شوند؟ علاوه بر این، باعث می شوند موهای فرفری شما حالت طبیعی تری داشته باشند. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم به آموزش 9 روش طبیعی فر کردن مو بپردازیم. با ما همراه باشید.


فر کردن مو با موس


یکی از سریع ترین و آسان ترین راهکارهای فر کردن طبیعی مو، استفاده از موس است. استفاده از موس مو باعث می شود موهای شما منسجم تر و حجیم تر نیز به نظر برسد. برای این کار به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

- موس برای کرلی کردن مو
- شامپو حجم دهنده
- تثبیت کننده مو یا همان تافت

ابتدا موهای خود را با یک شامپوی حجم دهنده مناسب شستشو دهید. سپس با استفاده از حوله آب اضافی موهای خود را بگیرید. به یاد داشته باشید که هیچ گاه نباید موهایتان را با حوله چنگ بزنید و فشار دهید چون باعث شکننده شدن آن خواهد شد. در حالی که موهای شما هنوز مرطوب است، به مقدار لازم از موس را کف دست خود ریخته و شروع به ماساژ دادن موها کنید. برای سهولت در کار می توانید به جلو خم شوید و موها را ماساژ دهید. هیچ گاه ریشه موهای خود را به موس یا هر محصول شیمیایی دیگر آغشته نکنید؛ چرا که ممکن است موهای شما را چرب یا کثیف جلوه دهد. پس از آغشته کردن مو به موس، اجازه دهید موها خشک شود و در نهایت تثبیت کننده بزنید تا دوام آن افزایش پیدا کند.

 

فر کردن مو با موس


فر کردن مو با سنجاق زدن


این سبک کلاسیک فر کردن مو هیچ گاه از مد خارج نمی شود و همچنین راهی آسان برای فر شدن موها محسوب می شود. تمام کاری که باید انجام دهید این است که موهای خود را شب قبل از خواب ببندید و صبح روز بعد با موهایی فرفری مواجه شوید. برای این کار به وسایل زیر احتیاج پیدا خواهید کرد:

- شانه دندانه درشت
- سنجاق مو
- ژل یا کرم مو
- روسری نخی
- شامپو حجم دهنده
- حوله

ابتدا موهای خود را با یک شامپو حجم دهنده مناسب شستشو دهید. می توانید در حمام کمی نرم کننده به موها بزنید و با استفاده از شانه دندانه درشت موهایتان را شانه بزنید. سپس آب اضافی موهای خود را به وسیله حوله بگیرید. مقداری ژل یا کرم مو را روی موهای مرطوب بزنید. موهای خود را از قسمت تاج به ضخامت 2 سانت جدا کرده و به دور انگشت خود بپیچید تا یک حلقه ایجاد شود. سپس حلقه های ایجاد شده را به وسیله سنجاق روی سر فیکس کنید. یک روسری نخی به سر کنید تا سنجاق ها خوب در سر جای خود قرار بگیرند و ثابت شوند. صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، روسری و سنجاق ها را خارج کنید و از اسپری تثبیت کننده استفاده نمایید.

 

فر کردن مو با سنجاق


فر کردن مو با بافتن


اگر امواج بی عیب و نقص مو همان چیزی است که به دنبال آن هستید، راهکار آن بافتن است. این مورد نیز یکی از ساده ترین روش ها برای فر کردن مو می باشد. برای این کار به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

- کرم مو
- کش سر
- اسپری تثبیت کننده مو

ابتدا موهای خود را شستشو دهید و اجازه دهید 70 درصد آن خشک شود. موهای خود را از وسط فرق سر به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت آن را ببافید. اگر می خواهید تنها انتهای موی شما مواج باشد، می توانید از بافت موی ساده کمک بگیرید. اما اگر می خواهید موهای شما از ریشه فرفری باشد، بهتر است بافت موی فرانسوی را به کار ببرید. انتهای بافت مو را با کش سر ببندید و مطمئن شوید که باز نمی شوند. می توانید شب قبل از خواب موهایتان را ببافید و صبح روز بعد آن ها را باز کنید. در نهایت نیز از اسپری تثبیت دهنده مو برای افزایش دوام فر مو استفاده کنید.

 

فر کردن مو با بافتن


فر کردن مو با استفاده از بیگودی


یک جایگزین عالی برای دستگاه های فر کننده مو که در گذشته نیز بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است، بیگودی است. بیگودی ها موهای شما را از آسیب ناشی از گرما محفوظ می دارند. شما می توانید بنا به سلیقه خود از بیگودی کوچک برای فر موی ریز و از بیگودی درشت تر برای فرهای درشت استفاده نمایید. برای این کار به وسایل زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

- بیگودی در سایزهای مختلف
- کرم مو
- تثبیت کننده مو
- تثبیت کننده بیگودی

ابتدا موهای خود را شستشو دهید و آب اضافی آن را با حوله بگیرید. مقداری کرم مو روی ساقه موها بزنید و خوب ماساژ دهید تا همه قسمت ها به آن آغشته شوند. اگر موهای شما پرپشت است می تواند آن را به چند بخش تقسیم کرده و با کلیپس نگه دارید تا فرآیند بیگودی پیچیدن راحت تر شود. بیگودی را در قسمت نوک موها قرار داده و آنقدر بچرخانید تا به ریشه موها برسد. از یک سنجاق برای تثبیت کردن بیگودی ها استفاده نمایید. اطمینان حاصل کنید که همه بیگودی ها به خوبی روی پوست سر نشسته اند. چند ساعت باید بیگودی ها را روی سر خود تحمل کنید تا موها خوب خشک شوند و حالت بگیرند. می توانید هر از چند گاهی از سشوار استفاده کنید. درنهایت بیگودی ها را از روی سر خارج کنید و با اسپری تثبیت دهنده مو، فرها را فیکس نمایید.

 

فر کردن مو با بیگودی


فر کردن مو با گره بانتو

 

با استفاده از این روش، فرهای ریز و بسیار زیبایی خواهید داشت. روش بانتو برای انواع مو به خوبی کار می کند. برای این کار به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

- سنجاق سر
- کلاه دوش
- ژل یا کرم مو
- اسپری تثبیت کننده مو

ابتدا موهای خود را بشویید و آب اضافه آن را با حوله بگیرید. هنگامی که 80 درصد موهایتان خشک شد، لایه های 2 سانتی از موی خود جدا کنید و شروع به پیچاندن آن کنید تا مانند طناب شود. سپس لایه پیچ داده شده را در اطراف خود بچرخانید و با سنجاق فیکس کنید. این کار را برای تمام قسمت های مو انجام دهید. یک کلاه دوش به سر بگذارید. توصیه می کنیم این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و بگذارید تا صبح فردا به همان حالت بماند. صبح سنجاق ها را از لابلای موها خارج کنید و با اسپری تثبیت کننده مو، دوام موهای فر خود را افزایش دهید.

 

فر کردن مو با گره بانتو


فر کردن مو با دستمال کاغذی


اگر تمایلی به استفاده از بیگودی ندارید، می توانید از دستمال کاغذی برای فر کردن موهای خود استفاده کنید. برای این کار به وسایل زیر احتیاج پیدا خواهید کرد:

- دستمال کاغذی
- کرم مو
- اسپری تثبیت کننده مو

ابتدا موهای خود را بشویید و آب اضافی آن را با حوله بگیرید. اجازه دهید موهایتان تا 80 درصد خشک شود تا خیسی آن منجر به شل شدن دستمال کاغذی نشود. موهایتان را به لایه های 4 یا 5 سانتی تقسیم کرده و دستمال کاغذی را وسط آن قرار دهید. موها را به دور دستمال بپیچید و در نهایت دو طرف دستمال را به هم گره بزنید. بهتر است این روش را نیز قبل از خواب انجام دهید تا صبح روز بعد موهایی فرفری و جذاب داشته باشید. پس از این که دستمال کاغذی را از روی سر برداشتید، فرهای مو را با اسپری تثبیت کننده، فیکس نمایید.

 

فر کردن مو با دستمال کاغذی


فر کردن مو با جوراب


استفاده از جوراب بهترین راه برای دستیابی به امواج ملایم در موهای بلند شما است. برای داشتن موهای فر جذاب، کافیست ابتدا وسایل زیر را فراهم کنید:

- جوراب
- قیچی
- سنجاق سر

موها را بشویید و تا 80 درصد خشک کنید. موها را به صورت دم اسبی ببندید. جوراب را از قسمت انگشتان پا ببرید و آن را به شکل دونات بچرخانید. انتهای مو را درون جوراب فرو کنید و شروع به چرخش کنید تا زمانی که جوراب محکم روی پوست سر قرار بگیرد. سپس دو طرف آن را خوب با سنجاق فیکس کنید. در نهایت خواهید دید که یک مدل موی گوجه تشکیل شده است. 5 ساعت صبر کنید تا موها حالت بگیرند و جوراب را از موها خارج کنید. امواج زیبای به وجود آمده را با اسپری حالت دهنده فیکس کنید.

 

فر کردن مو با جوراب


فر کردن مو با روش باند


این روش فر کردن مو برای امواج درشت و حجیم بسیار مناسب است. ابتدا وسایل زیر را فراهم کنید:

- دستمال سر
- اسپری حالت دهنده

در حالی که موهای شما هنوز کمی مرطوب است، یک دستمال سر یا هدبند روی فرق سر قرار دهید. ادامه موها را به دو قسمت تقسیم کنید و شروع به پیچاندن موها به دور پشت هدبند کنید. هنگامی که به انتهای موها رسیدید، آن را سنجاق کنید تا در جای خود محکم شود. برای این که موها سریع تر فر شود می توانید از سشوار استفاده کنید. 5 الی 6 ساعت به همان حالت بمانید تا موها حالت بگیرند. در نهایت هدبند را از روی سر برداشته و با اسپری فیکس کنید.

 

فر کردن مو با روش باند


فر کردن مو با پیچ و تاب های مختلف


این روش فر کردن مو نیز بسیار سریع و آسان است. برای فر کردن مو با پیچ و تاب دادن به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

- دو عدد کش سر
- اسپری حالت دهنده مو

موهای خود را با شامپو حجم دهنده بشویید. سپس یک فرق از وسط تا انتهای رستنگاه مو ایجاد کنید. هر لایه مو را مانند طناب بپیچانید و آن را یک دور بچرخانید و با کش سر فیکس کنید. این کار را برای طرف دیگر مو نیز انجام دهید. صبح روز بعد که کش سر ها را باز کردید، با فرهای زیبا و خوش حالتی مواجه خواهید شد. می توانید برای افزایش دوام فر مو از اسپری تثبیت کننده استفاده نمایید.

 

فر کردن مو با پیچ و تاب دادن

 

 


برچسب ها:

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: