دوشنبه 15 بهمن 1397 - 14:09:33

راهکارهای از بین بردن لک صورت و بدن

ماسک های خانگی موثر در درمان لک

از بین بردن لک صورت با استفاده از روش های پزشکی

 

روش های از بین بردن لک پوست

 

لکه های پوستی یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به پوست است که معمولا به علت مواردی همچون ژنتیک، اختلالات هورمونی، اشعه مضر خورشید و ... پدید می آیند. در این بخش از سری مقالات وب سایت رژلب قصد داریم به بررسی راهکارهای از بین بردن لک صورت و عوامل پدید آورنده آن بپردازیم. با ما همراه باشید.


چه عواملی باعث به وجود آمدن لک صورت می شوند؟


قبل از این که به بررسی راهکارهای از بین بردن لک صورت بپردازیم، خوب است که با عوامل به وجود آورنده این عارضه نیز آشنا شویم. رنگ پذیری پوست ما به لطف وجود هموگلوبین، کاروتنوئید و ملانوسیت ها انجام می شود که در این بین، ملانین نقش پر رنگ تری را ایفا می کند. پوست ما ممکن است به دلایل اکتسابی یا ژنتیکی تغییر رنگ دهد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف برخی داروها، تغذیه نادرست و ... در تغییر رنگ پوست و افزایش سلول های رنگ ساز پوست تاثیر به سزایی دارند. از این رو، روی صورت یا قسمت های دیگری از بدن لک ایجاد می شود.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که شایع ترین علت ایجاد لک روی صورت، نور آفتاب است. البته یکی از شایع ترین علل ایجاد لک روی بدن خانم ها، بارداری می باشد. محققان دلایل دیگری نیز برای ایجاد لک عنوان کرده اند که از جمله آن ها می توان به افزایش سن، اختلالات ژنتیکی، تغذیه نادرست، اختلالات هورمونی، بیماری های پوستی، کمبود ویتامین، عفونت های موضعی، بروز بیماریی هایی نظیر آسم، نارسایی کبد و کلیه اشاره کرد.


راهکارهای از بین بردن لک جوش


برای از بین بردن لک های صورت ناشی از جوش، دو روش خانگی و شیمیایی وجود دارد. در ابتدا به بیان روش های خانگی خواهیم پرداخت و سپس وارد مبحث از بین بردن جال لک جوش به روش درمانی پزشکی می پردازیم.

درمان طبیعی لک جوش

- آبلیمو دارای خاصیت سفید کنندگی پوست است که با روشن کردن لک های پوستی، موجب محو شدن آثار جوش های صورت می شود. برای بهره مندی از خواص لیمو می توانید آبلیموی تازه را با مقدار مساوی از آب ترکیب کرده و روزانه روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید آبلیمو حدود 15 تا 25 دقیقه روی صورت بماند و سپس شستشو دهید. پس از این که صورت خود را به خوبی شستید، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید؛ چون اسید سیتریک موجود در لیمو موجب خشکی پوست می شود.
- عسل یکی دیگر از محصولات طبیعی شگفت آور برای از بین بردن لک جوش است که قرمزی به جا مانده از آن را کاهش می دهد. این ماده مفید حاوی آنتی باکتریال است که ضد التهاب بوده و جای جوش را به سرعت محو می کند.
- جوش شیرین برای اکسفولیت کردن پوست و در نتیجه به حداقل رساندن آثار جوش های پوستی بسیار مفید است. روش استفاده از این ماده بدین صورت است که یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با دو قاشق چایخوری آب مخلوط کرده تا به حالت خمیری در بیاید. این خمیر را به صورت دایره ای روی تمام قسمت های پوست زده و به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی خشک کنید.
- آلوئه ورا حاوی خواص تسکین دهنده است که به راحتی بسیاری از نارحتی ها، سوختگی ها و عارضه های پوستی را کاهش می دهد. بهترین راهکار برای استفاده از این ماده، مالیدن شیره برگ آلوئه ورا به پوست است که نیازی به شستشو نیز ندارد.
- سرکه سیب با تنظیم PH پوست موجب بهبود ظاهر آن و کاهش لکه های ناشی از جوش و زخم خواهد شد. می توانید تکه ای پنبه را در ترکیب یکسانی از سرکه و آب فرو برده و روی لک های پوستی قرار دهید.

 

روش های طبیعی از بین بردن جای جوش

 

درمان پزشکی لک جوش

- کرم کورتیزون در کاهش التهاب و بهبود پوست بسیار موثر است. البته برای مصرف این کرم حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید.
- برخی کرم های روشن کننده حاوی کوجیک اسید، عصاره شیرین بیان، ویتامین سی، آربوتین و عصاره شاه توت هستند که موجب روشن شدن پوست و در نهایت محو شدن لک پوستی می شوند. برای تهیه و مصرف این کرم ها می توانید با پزشک خود مشورت کنید.
- سالیسیلیک و گلیکولیک در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و پمادها وجود دارند که با لایه برداری پوست، لایه هایی که موجب ایجاد لک روی پوست شده اند را روی سطح آورده و به طور کامل ناپدید می کنند.
- رتینوئیدها گونه ای از ویتامین آ هستند که در ترکیب محصولات مراقبت از پوست جهت درمان چین و چروک ها، تغییر رنگ و برطرف کردن جای جوش مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد افزایش تولید کلاژن و سرعت بخشیدن به جایگزینی سلول ها از جمله مهم ترین خواص رتینوئیدها هستند.
- اگر از همه روش های طبیعی و پزشکی استفاده کردید اما تغییری در لک های ناشی از جوش حاصل نشد، می توانید روش لیزر درمانی را امتحان کنید. استفاده از لیزر موجب تحریک کلاژن شده و با سوزاندن لک های پوستی، امکان ایجاد لایه جدید را فراهم می سازد.
- در صورتی که امکان بازیابی پوست وجود نداشته باشد، تزریق فیلر یا پر کننده می تواند مفید واقع شود. تزریق فیلر، حفره های ایجاد شده را پر کرده و پوست را یکدست می کند. تزریق این ماده معمولا هر چهار تا شش ماه انجام می شود.
- لایه برداری شیمیایی پوست و میکرودرم ابریژن نیز یکی دیگر از روش های از بین بردن لک جوش است که ماهیت خشنی داشته و به یک دوره درمان کامل جهت بهبود نیاز دارد.


پیشگیری و درمان لک های قهوه ای صورت


اگر لک های قهوه ای روی صورت شما به حدی برایتان آزاردهنده هستند که شما را از رفتن به بیرون از منزل منع کرده اند، پس بهتر است به لیست زیر نگاهی بیندازید و عقیده تان را تغییر دهید.

مصرف مداوم کرم ضد آفتاب

هر گاه قصد بیرون رفتن از منزل را داشتید، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و آن را هر دو ساعت یکبار تمدید نمایید. بهتر است کرم ضد آفتابی که انتخاب می کنید، دارای اس پی اف بالاتر از 15 باشند. نور خورشید می تواند به راحتی لک های شما را افزایش داده و با داروهای ضد آکنه تداخل داشته باشد.

سیب زمینی رنده شده

نشاسته در کاهش پیگمنتاسیون و کم شدن گودی دور چشم بسیار مفید است. برای این کار یک سیب زمینی کوچک برداشته و آن را رنده کنید. سپس عصاره سیب زمینی را جدا کرده و پنبه را به آن آغشته کنید. پنبه را به صورت ضربه ای روی پوست زده و پس از گذشت 20 دقیقه بشویید.

پوست موز

یک موز رسیده بردارید و پوست آن را جدا کنید. قسمت داخلی پوست موز را روی قسمت هایی از بدن و صورت که دارای لک است قرار دهید. اجازه دهید پوست موز قهوه ای شود و سپس بشویید.

ترکیب گلاب و چوب صندل

یکی دیگر از روش هایی که به کمک آن می توان از شر لک های قهوه ای صورت خلاص شد، گلاب و چوب صندل است. برای درست کردن این ترکیب، ابتدا مقدار برابری از گلاب و آبلیمو را با هم ترکیب کرده و پودر چوب صندل را تا جایی اضافه کنید که ترکیب خمیری شکل شود. این خمیر را برای 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آبکشی نمایید.

ترکیب بادام و پرتقال

مقداری از پوست پرتقال خشک شده را با بادام خرد شده ترکیب کنید. حال این لایه بردار طبیعی را به مدت 30 تا 60 ثانیه روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب بشویید. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، لایه برداری پوست باعث می شود لایه های سطحی از بین رفته و لایه قهوه ای به روی پوست بیاید. به مرور زمان این لایه های قهوه ای رنگ نیز از بین می رود و پوست شفافیت خود را دوباره به دست می آورد.

 

از بین بردن لک های قهوه ای صورت و بدن


از بین بردن لک صورت با لیزر


با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، روش های مختلفی برای رفع عارضه لک روانه بازار شده اند که لیزر نیز یکی از آن ها می باشد. این روش یکی از نتیجه بخش ترین درمان ها است؛ به طوری که برخی افراد ممکن است طی یک جلسه به نتیجه دلخواه خود دست یابند.
لیزر در واقع تاباندن انرژی با طول موج خاصی است که به وسیله رنگدانه های روی پوست جذب می شود. پس از انجام لیزر، رنگ پوست تشدید می شود و مناطق تحت لیزر با تورم و کبودی دچار می شوند. این علائم یک هفته پس از درمان از بین می روند.
یکی از بهترین لیزرها برای درمان لک های پوستی، لیزر QS است که یک طیف انرژی با طول موج خاص را روی پوست تابانده شده و توسط رنگدانه های نانومتر پوست جذب می شوند. این روش برای تمام افراد با وضعیت های مناسب سلامتی مناسب هستند. فقط پوست های بسیار تیره نمی توانند از این روش استفاده کنند.
در طول این درمان ابتدا رنگ پوست تشدید شده و مناطق درمان شده دچار تورم خفیف و در برخی موارد حتی موجب کبودی می شوند. در طول هفته رنگدانه های پوست به تدریج از بین رفته و نیازی به بی حسی نیست. چنانچه لک پوستی شما کوچک باشد، احتمالا 3 جلسه درمان کافی خواهد بود. اما اگر لک های شما در کل صورت پخش باشند، حدود 5 تا 6 جلسه درمان نیاز خواهد بود.
از بین بردن لک های صورت با لیزر، بسیار ایمن بوده و دقت عمل بالایی دارد. هزینه لیزر QS عادی بالا نیست؛ اما هزینه دقیق آن به عواملی همچون مدت زمان انجام لیزر و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد.


بهترین کرم برای رفع کک و مک


کک و مک صورت یکی از مشکلاتی است که برخی افراد به آن مبتلا هستند و احتمالا اقدامات بسیاری جهت رفع آن انجام می دهند. یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن لک های صورت، کرم Callibelle است که محصول کشور فرانسه بوده و دارای مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می باشد. این کرم با مکانیزمی که دارد، انواع لک های پوستی ناشی از کک و مک، لک های دوران بارداری، جای جوش، لک های افزایش سن، لک های بیماری و ... را به خوبی برطرف می کند. کرم برطرف کننده کک و مک فاقد هیدروکینون بوده که برای انواع پوست ها مناسب می باشد. Callibelle با لایه برداری حرفه ای موجب محرک بازسازی سلولی پوست شده و از بین رفتن لک های صورت را به دنبال دارد.


بهترین ماسک های خانگی برای از بین بردن لک صورت


اگر می خواهید خودتان در خانه اقدام به از بین بردن لک صورت کنید، در ادامه پیشنهاداتی برای شما ماسک صورت داریم که به کارتان خواهند آمد.

ماسک ترش

ماسک ترش قادر است لک هایی که به دلیل تابش نور خورشید ایجاد می شوند را از بین ببرد. برای تهیه ماسک خانگی ترش کافیست کمی ماست ترش را با یک قاشق چایخوری زردچوبه ترکیب کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و هر روز به مدت دو هفته این عمل را تکرار کنید.

 

ماسک های طبیعی برای از بین بردن لک های پوستی

 

ماسک خانگی عسل و سیب زمینی

عسل و سیب زمینی یک ترکیب موثر در درمان لک های صورت محسوب می شود.سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را با مقداری عسل ترکیب کنید. ماسک فوق را با استفاده از براش روی پوست بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه آن را بشویید. سیب زمینی دارای خاصیت روشن کنندگی پوست است که لک ها را پس از گذشت مدت زمانی از بین می برد.

ماسک سرکه و عسل

کمی سرکه و عسل را با هم ترکیب کنید و روی لک های پوست ماساژ دهید. این ماسک علاوه بر از بین بردن لک صورت، در برطرف کردن کبودی زیر چشم نیز مفید واقع می شود.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک روشن کننده طبیعی برای انواع پوست است. این ماده باعث کاهش رنگدانه های پوست شده و حذف لکه های پوستی را به دنبال دارد. برای این کار کافیست کمی ژل آلوئه ورا را به پوست بزنید و پس از 5 دقیقه با آب خنک بشویید.

ماسک عسل و شیر خشک

برای از بین بردن لک صورت با استفاده از ماسک خانگی، دو قاشق غذاخوری شیر خشک را با دو قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی و چهار قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. زمانی که ماسک حالت خمیری پیدا کرد، آن را روی پوست قرار داده و حدود 20 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، پوست خود را با آب ولرم بشویید و کمی ماست ساده روی پوست قرار دهید. 10 دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.


در این مقاله از سایت رژلب به بررسی راهکارهای از بین بردن لک صورت پرداختیم که امیدواریم مثمرثمر واقع شود. چنانچه سوالی داشتید، آن را با ما از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 21:35:45
سلام..باتشکر فراوان.سوالم این بود،مدتی هست پوستم چرب وجوشدار شده وجای جوشها هم میماند از آبلیمو استفاده میکنم روزی یه بار .ممنون میشم اگه بگید تا چند وقت باید مرتب استفاده کنم؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: