چهارشنبه 03 مهر 1398 - 14:49:14

جوش پشت کمر

 

علل و انواع جوش پشت کمر

راهکارهای خانگی درمان جوش 

 

علل و انواع جوش پشت کمر

 


جوش ها یکی از آزاردهنده ترین اختلالات بدن است که ممکن است در هر نقطه از بدن بروز پیدا کنند. جوش ها بنا به علل مختلفی پدیدار می شوند و راه های مقابله با آن ها نیز متفاوت است. در مطلبی که پیش رو دارید، قصد داریم به بررسی علل و روش های درمان جوش پشت کمر بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

علت بروز جوش کمر چیست؟


جوش کمر زمانی رخ می دهد که پوست مرده، روغن طبیعی بدن و سایر ناخالصی های فولیکول های مو روی کمر باقی بماند. علاوه بر این، ممکن است باکتری ها در منافذ باز پوست جمع شوند و موجب بروز جوش شوند. جوش های این نقطه از بدن ممکن است با قرمزی و تورم همراه باشند.
عوامل متعدد دیگری نیز در ایجاد جوش پشت کمر موثر هستند که از جمله آن ها می توان به تغییرات هورمونی بدن، سندرم تخمدان، زندگی در مناطق آب و هوایی گرم و مرطوب، استفاده از داروهای خاص و ... اشاره کرد. ممکن است پس از اصلاح بدن با اپیلاسیون یا تیغ نیز جوش پشت کمر بروز یابد. افراد مبتلا به چاقی، دیابت و سیستم ایمنی ضعیف نیز باید توجه داشته باشند که بدن آن نسبت به جوش حساس تر خواهد بود.


انواع جوش پشت کمر


جوش پشت کمر ممکن است در انواع مختلف زیر به وجود بیاید:

جوش سرسیاه

هنگامی که فولیکول های متصل در سطح پوست باز شوند، جوش سرسیاه به وجود می آید. علت سیاهی جوش نیز واکنش غدد چربی با هوا است. برخی افراد گمان می کنند که جوش سرسیاه به علت چرک بودن یا آلودگی غدد چربی به وجود می آید که باوری کاملا اشتباه است.

جوش سر سفید

جوش سرسفید معمولا بر اثر کامدون های بسته ایجاد می شوند. زمانی که چربی به صورت یک برآمدگی زیر پوست انباشته شود، جوش سرسفید تشکیل می شود.

 

آشنایی با انواع جوش پشت کمر

 

ندول ها

چنانچه جوش پشت کمر در ناحیه عمیق تر پوست رشد کند و سخت و دردناک تر نیز باشد، ندول نامیده می شود.

کورک ها

به جوش پشت کمر که به صورت برآمدگی های کوچک صورتی رنگ در پوست پدیدار می شود، کورک می گوییم.

چرک دانه ها

چرک دانه ها نوعی جوش دردناک و پر از چرک های سفید یا زرد رنگ هستند که دارای پایه قرمز رنگ می باشند.

کیست ها

کیست معمولا بزرگتر از جوش های قبلی بوده و عفونی و بسیار دردناک هستند. علاوه بر این، ممکن است باعث ایجاد زخم در سطح پوست شوند.


روش های درمان جوش پشت کمر


ممکن است همیشه نتوانید از پس جوش پشت کمر بر بیایید و ریشه در نوسانات هورمونی شما داشته باشد. اما راهکارهایی وجود دارد که با کمک آن ها خواهید توانست تا حد زیادی جوش پشت کمر را مهار کنید:

مراقبت های پوستی

بروز جوش می تواند نشانه ای از عدم مراقبت های پوستی باشد. برای حفظ سلامت پوست، اولین کاری که باید انجام دهید، دوش گرفتن و شستشوی منظم است. می توانید از یک شوینده بدن ملایم برای از بین بردن کثیفی و سموم بیش از حد پوست استفاده کنید. البته شستشوی بیش از حد بدن نیز منجر به از بین رفتن چربی طبیعی شده و خشکی پوست را به دنبال دارد. اگر پوست شما چرب است می توانید هر روز حمام کنید؛ در غیر این صورت شستشوی یک روز در میان بدن نیز کفایت می کند.
همیشه بعد از تمرینات ورزشی یا فعالیت های شدید بدنی، فورا دوش بگیرید تا منافذ پوست بسته شود. بهتر است شوینده بدن را با دقت انتخاب کنید و توجه داشته باشید که محصولات بر پایه روغن موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند.

 

درمان جوش پشت کمر در خانه

 

استفاده از کمپرس گرم برای درمان جوش پشت کمر

استفاده از کمپرس گرم می تواند شما را از شر جوش پشت کمر خلاص کند. چرا که دمای گرم، باکتری های موجود در منافذ پوست را از بین برده و روند بهبود را تسهیل می بخشد. علاوه بر این، موجب کاهش درد و التهاب نیز می شود. اگر به تنهایی قادر به قرار دادن کمپرس گرم نیستید، می توانید از خانواده درخواست کنید به شما کمک کنند. روش انجام کار به این صورت است که یک قاشق چایخوری نمک را در دو فنجان آب گرم ترکیب کرده و یک حوله را در آن خیس دهید. آب اضافی حوله را بگیرید و آن را به مدت 10 دقیقه روی قسمت آسیب دیده قرار دهید. تا زمانی که حوله شروع به سرد شدن کند، اجازه دهید روی کمرتان بماند و به محض سرد شدن دوباره در آب گرم خیس دهید. این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید.

درمان جوش پشت کمر با روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری، ضد التهاب و ضد عفونی کننده است که مصرف آن تاثیر زیادی در از بین بردن جوش پشت کمر خواهد داشت. علاوه بر این، موجب از بین رفتن قرمزی و درد ناشی از جوش نیز می شود. روش کار به این صورت است که یک تا دو قطره از روغن درخت چای را روی یک تکه پنبه تمیز ریخته و روی قسمت آسیب دیده اعمال نمایید. اجازه دهید حدود یک ساعت روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. این روش درمان را می توانید روزی دو بار انجام دهید.
روش دیگر درمان به این صورت است که چند قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید و روی جوش پشت کمر قرار دهید. پس از مدت مکث 20 دقیقه، با آب شستشو دهید. در هر صورت، توصیه ما به شما این است که قبل از به کار بردن روغن درخت چای، ابتدا آن را روی قسمتی از پوست تست کنید تا از عدم حساسیت خود اطمینان حاصل نمایید.

 

درمان جوش پشت کمر با روغن درخت چای

 

درمان جوش پشت کمر با آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص بسیاری است که یکی از آن ها درمان جوش می باشد. دلیل این خاصیت نیز ضد باکتری و ضد التهاب بودن آن می باشد. علاوه بر مصرف موضعی آلوئه ورا، نوشیدن آب این گیاه نیز در درمان جوش پشت کمر موثر است. روش استفاده به این صورت است که یک عدد برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را بیرون بیاورید. آن را روی قسمت آسیب دیده قرار داده و پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید. این روش درمان را می توانید 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

 

درمان جوش پشت کمر با آلوئه ورا

 

درمان جوش پشت کمر با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید لاکتیک و اسید مالیک است که یک درمان عالی برای از بین بردن جوش پشت کمر محسوب می شوند. اسیدی بودن این ماده موجب سم زدایی و لایه برداری پوست شده و سطح PH پوست را متعادل می کند. خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده سرکه سیب نیز در مقابله با التهاب های ناشی از مشکلات پوستی مانند جوش موثر است. روش استفاده از سرکه سیب به این صورت است که آن را به نسبت یک به سه با آب ترکیب کرده و روی قسمت های دارای جوش قرار دیهد. بعد از گذشت 15 دقیقه نیز با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را می توانید روزی دو تا سه بار تکرار کنید. روش دیگر به این صورت است که دو قاشق چایخوری سرکه سیب را درون یک لیوان آب بریزید و روی روزی یک تا دو مرتبه بنوشید تا روند بهبود یافتن جوش پشت کمر تسریع یابد.

 

درمان جوش پشت کمر با سرکه سیب

 

از بین بردن جوش پشت کمر با جوش شیرین

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی بوده و دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی می باشد. از این رو می توان این ماده مفید را در درمان جوش پشت کمر استفاده مرد. جوش شیرین قادر است برای جلوگیری از گسترش جوش، با باکتری ها مبارزه کند. روش استفاده به این شکل است که مقداری جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا یک خمیر نه خیلی سفت و نه خیلی شل حاصل شود. ماسک به دست آمده را روی جوش پشت کمر خود قرار دهید و بعد از گذشت 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این روش درمانی را می توانید روزی یک بار انجام دهید. روش دیگر به این صورت است که دو قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین، یک دوم قاشق چایخئری آبلیموی طبیعی و پنج قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و روی مناطق مورد نظر قرار دهید. کمی صبر کنید تا ماسک روی بدن تان خشک شود . سپس با آب ولرم شستشو دهید. این روش درمانی را می توانید یک بار در روز استفاده کنید.

 

درمان جوش پشت کمر با جوش شیرین

 

از بین بردن جوش پشت کمر با زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از مواد پرخاصیت و مفید برای از بین بردن جوش پشت کمر است که از خواص ضد باکتری و ضد التهابی برخوردار می باشد. علاوه بر این، در از بین بردن باکتری های مولد جوش نیز مفید واقع می شود. از زردچوبه می توان علاوه بر درمان جوش پشت کمر در جلوگیری از توسعه جوش در نواحی دیگر بدن نیز استفاده کرد. روش استفاد به این صورت است که یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک ماسک غلیظ به دست بیاید. سپس آن را روی مناطق آسیب دیده بدن خود قرار دهید و بگذارید حدود یک ساعت به همان حالت بماند. درمان فوق را می توانید یک بار در روز تکرار کنید.

 

درمان جوش پشت کمر با زردچوبه

 

تاثیر سیر در درمان جوش پشت کمر

سیر دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است که دلیل این امر، وجود ماده ای به نام آلیسین می باشد. این ماده قادر به از بین بردن باکتری های مولد آکنه بوده و موجب کاهش التهاب های پوستی می شود. روش استفاده از این ماده مفید به این صورت است که سیر را به طور مستقیم روی پوست قرار دهید و پس از 5 دقیقه آبکشی نمایید.

 

درمان جوش پشت کمر با سیر

 

تاثیر رژیم غذایی مطلوب در کاهش جوش پشت کمر

رژیم غذایی می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از انواع مختلف جوش پشت کمر داشته باشد. توصیه ما به شما این است که کربوهیدرات های پیچیده مانند دانه های کامل، حبوبات، میوه و سبزیجات را مورد مصرف قرار دهید. همچنین، سعی کنید مواد غذایی کاهش دهنده التهاب را بیشتر مورد استفاده قرار دهید. این غذاها شامل روی، ویتامین A، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها می باشد. بهتر است از مصرف غذاهای تند و روغنی اجتناب کنید؛ چرا که به بروز جوش دامن می زنند.

 

درمان جوش کمر با مصرف میوه و سبزیجات

 

تاثیر استفاده از اسکراب برای درمان جوش پشت کمر

اسکراب پوست با محصولات موجود در بازار یا حتی کیسه حمام، می تواند در از بین بردن سلول های مرده پوست مفید واقع شود. البته باید توجه داشت که لایه برداری موجب کاهش تعداد برجستگی های موجود در پشت کمر نمی شود؛ اما از بروز مجدد آن ها در آینده پیشگری می کند. منافذ پوستی پشت کمر بزرگ تر بوده و احتمال مسدود شدن آن ها بیشتر است. به همین دلیل توصیه می کنیم لایه برداری پوست بدن را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. می توانید از لیموترش برای لایه برداری طبیعی پوست استفاده کنید. روش مصرف به این صورت است که آب دو عدد لیموترش متوسط را بگیرید و پنبه را آغشته به آن نمایید. سپس مستقیما روی جوش های پشت کمر بمالید و پس از پنج دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

تاثیر اسکراب بدن در درمان جوش پشت کمر

 

 

مصرف کرم بنزوئیل پراکسید جهت درمان جوش پشت کمر

برای درمان هر چه سریع تر جوش پشت کمر می توانید از کرم بنزوئیل پراکسید یا پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کرده تا چربی ها و باکتری های زائد از سطح پوست از بین بروند. بنروئیل پراکسید یک ترکیب ضدعفونی کننده است که جوش های پشت کمر را خشک کرده و از بروز مجدد آن ها جلوگیری به عمل می آرود.

تاثیر پوشیدن لباس مناسب در کاهش جوش پشت کمر

پوشیدن لباس های تنگ و کشی می تواند جوش پشت کمر شما را بیشتر تحریک کرده و منجر به التهاب آن شود. پیشنهاد ما به شما این است که لباس های نخی و گشاد بپوشید تا دوره درمان شما تکمیل شود.

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: