دوشنبه 25 فروردین 1399 - 17:22:39

9 ماسک صورت خانگی بسیار مهم

 

ماسک طبیعی صورت برای درمان جوش و آکنه

برطرف کردن لک تیره پوست با ماسک خانگی

 

معرفی انواع ماسک صورت خانگی مهم

 

 

بسیاری از افراد با یک یا چند مورد از انواع مشکلات پوستی مانند جوش، آکنه، اگزما، چربی بیش از حد پوست و ... سر و کار دارند و همواره به فکر از بین بردن این مشکلات هستند. خوشبختانه راهکارهای طبیعی و خانگی برای درمان عارضه های پوستی وجود دارد که در ادامه این مطلب از سایت رژلب به آن ها خواهیم پرداخت. پس مطالعه مطلب 9 ماسک صورت خانگی بسیار مهم را از دست ندهید.


ماسک صورت خانگی برای درمان اگزما


طرز تهیه ماسک خانگی برای درمان اگزما بسیار آسان و سریع است و مصرف آن باعث می شود با کاهش قابل ملاحظه اگزما مواجه شوید. کافیست یک قاشق غذاخوری جو دو سر، یک قاشق چایخوری عسل خام و نصف قاشق چایخوری آب را با هم ترکیب کرده و روی نواحی خشک پوست و آکنده از اگزما مالش دهید. جو دو سر از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برخوردار است و به عنوان ماده اصلی و قهرمان داستان از بین بردن اگزما شناخته می شود. استفاده از جو دوسر باعث می شود پوست خشک و سلول های مرده آن از بین برود و آرامش پوست افزایش یابد. هنگامی که جو دوسر را با عسل ترکیب کنید، از خاصیت آرامش بخشی پوست نیز برخوردار خواهد شد.

 

ماسک صورت خانگی برای درمان اگزما


ماسک خانگی و طبیعی برای از بین بردن خشکی لب


آرایش کردن صورت با لب هایی خشک و پوسته پوسته شده هیچ جلوه زیبایی ندارد. بنابراین شما باید به فکر راهکارهایی برای درمان خشکی لب خود باشید. در اینجا ما یه راه حل داریم: یک قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را با انگشت تمیز روی لب ها ماساژ دهید. شکر به لایه برداری پوست مرده لب و عسل به آبرسانی و مرطوب کردن آن کمک بسیاری می کند. اجازه دهید ترکیب عسل و شکر به مدت پنج دقیقه روی لب ها بماند و سپس آبکشی کنید.

 

آموزش ماسک طبیعی برای درمان خشکی لب


ماسک صورت خانگی برای پوست کدر و خسته


روزهایی که احساس می کنید پوست شما خسته و کدر است، از جای خود بلند شوید و شورع به درست کردن این ماسک طبیعی و خانگی کنید. برای شاداب کردن پوست به یک قاشق غذاخوری ماست یونانی، یک قاشق چای خوری جو دوسر و یک قاشق چایخوری عسل نیاز خواهید داشت. این ترکیبات پوست شما را خنک و آرام می کند. ماست یونانی حاوی اسید لاکتیک و پروبیوتیک است که منجر به نرم شدن و تسکین التهابات پوستی می شود. تمام مواد را در یک کاسه ترکیب کنید و برای 10 دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید. سپس با آب شستشو دهید.

 

ماسک صورت پوست خسته و کدر


ماسک صورت خانگی برای درمان آکنه


ترکیبات بسیار زیاد و مختلفی برای از بین بردن آکنه پوست وجود دارند که از جمله آن ها می توان به ماسک جوز هندی، عسل و شیر یا ماسک زردچوبه، ماست و عسل اشاره کرد. اما در این آیتم قصد داریم یک ترکیب جادویی را به شما آموزش دهیم: ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای. روغن درخت چای یک ضد باکتری و ضد آکنه طبیعی است. البته باید توجه داشته باشید که روغن درخت چای را حتما با آب رقیق کنید؛ در غیر این صورت می تواند پوست شما را بسوزاند. در این ماسک از آلوئه ورا جهت خاصیت مرطوب کنندگی و آرام بخشی اثرات تحریک کننده روغن درخت چای استفاده شده است. ماسک ضد آکنه خانگی را به مدت 10 دقیقه روی پوست تمیز ماساژ داده و سپس آبکشی نمایید. در آخر نیز از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

ماسک خانگی و طبیعی برای درمان آکنه پوست


ماسک صورت خانگی برای درمان جوش سرسیاه


برای از بین بردن جوش سرسیاه روی بینی و سایر مناطق پوستی، می توان از سفیده تخم مرغ و پودر ذغال استفاده کرد. روش دیگر این است که دو قاشق ژلاتین را با دو قاشق آب مقداری پودر ذغال ترکیب کرده و روی نقاط حاوی جوش سرسیاه بمالید. ذغال سنگ به عنوان یک آهنربای طبیعی برای کمک به بیرون کشیدن و جذب روغن اضافی پوست عمل می کند. در نتیجه، برای بیرون آوردن جوش سرسیاه از داخل پوست بسیار مفید است. سعی کنید این ماسک را روی بینی خود به کار ببرید و از مصرف آن روی نواحی حساس و خشک پوست خودداری نمایید.

 

ماسک خانگی برای درمان جوش سرسیاه


ماسک صورت خانگی برای درمان التهاب پوست


جهت درمان التهاب پوست نیز راهکارهای بسیاری وجود دارد که در این آیتم قصد داریم به آموزش اثربخش ترین آن ها بپردازیم. دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را همراه با یک قاشق چایخوری پودر چای سبز ترکیب کرده و روی نواحی ملتهب قرار دهید. همان طور که می دانید، آلوئه ورا به طور طبیعی تسکین دهنده و مرطوب کننده پوست است. پودر چای سبز نیز از خاصیت ضد التهابی و ضد قرمزی پوست برخوردار است؛ بنابراین ترکیب این مواد با هم اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

 

ماسک خانگی برای درمان التهاب پوست


ماسک صورت خانگی برای درمان خشکی پوست


اگر دارای پوست خشک هستید، احتمالا می دانید که اکثر داروهایی که جهت درمان خشکی پوست مورد استفاده قرار می گیرند، حاوی روغن های سنگین بوده و منجر به مسدود شدن منافذ و بروز آکنه می شوند. پس چاره کار چیست؟ کافیست نصف یک عدد آووکادو رسیده را پوره کنید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه نمایید. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب است که به تسکین و رطوبت رسانی پوست کمک بسیاری می کند. عسل نیز یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می شود که در درمان آکنه و التهابات پوستی ناشی از خشکی زیاد موثر واقع می شود. ترکیب به دست آمده را حدود 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس شستشو دهید.

 

ماسک صورت خانگی برای درمان خشکی پوست


ماسک صورت خانگی برای درمان لکه تیره پوست


افرادی که با انواع جوش و آکنه روی پوست خود دست و پنجه نرم کرده اند، احتمالا می دانند که این آکنه ها می تواند منجر به بروز لکه های پوستی تیره رنگ شود. هیچ چیز مانند زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان است و یک ضد التهاب قوی شناخته می شود، نمی تواند لکه های تیره رنگ را از بین ببرد. یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری ماست یا روغن زیتون ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. اگر زردچوبه را مستقیما روی پوست قرار دهید، منجر به زرد شدن پوست می شود. اما اگر آن را با ماست ترکیب کنید، دیگر این مشکل را نخواهید داشت. ماسک زردچوبه را پس از گذشت 10 دقیقه از روی پوست پاک کنید و آبکشی نمایید.

 

ماسک خانگی برای درمان لکه تیره پوست


ماسک صورت خانگی برای درمان پوست چرب


شما می توانید از سفیده تخم مرغ برای از بین بردن چربی بیش از حد پوست استفاده کنید. کافیست سفیده یک عدد تخم مرغ را جدا کنید و با دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا تازه ترکیب نمایید. سفیده تخم مرغ حاوی آنتی باکتریال طبیعی بوده و در جلوگیری از منافذ مسدود شده پوست چرب کمک بسیاری می کند. البته باید توجه داشته باشید که اثرات سفیده تخم مرغ دائمی نیستند و نمی تواند شما را تا آخر عمر از شر چربی بیش از حد پوست در امان نگه دارد. اما شما می توانید هفته ای یک بار از این ماسک صورت استفاده کنید.

 

ماسک خانگی برای درمان پوست چرب

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: