شنبه 18 بهمن 1399 - 13:24:18

هر آنچه در مورد درمارولر باید بدانید

 

روش انجام میکرونیدلینگ

مزایا و معایب دستگاه درمارولر

 

همه چیز درباره میکرونیدلینگ پوست با دستگاه درمارولر

 


در سال 2014 زمانی که کیم کارداشیان یک عکس سلفی از خود با صورت خونین منتشر کرد، موجب ترس و وحشت سراسر دنیا شد. او در آن زمان از روش میکرونیدلینگ برای جوانسازی و طراوت پوست خود استفاده کرده بود. در روش میکرونیدلینگ، دستگاه کوچکی که حاوی چند سوزن است روی پوست صورت کشیده می شود تا کلاژن و الاستین تحریک شده و پوست نرم تر شود.

نوعی میکرونیدلینگ شامل یک مینی چرخ است که پوشیده از صدها سوزن کوچک بوده و به آرامی روی پوست کشیده می شود. این دستگاه مانند یک دستگاه شکنجه کوچک به نظر می رسد؛ اما کاملا در درمان مشکلات پوستی مفید واقع می شود. میکرونیدلینگ در پاک کردن جای زخم و آکنه، محو شدن خطوط ریز ناشی از پیری پوست، صاف و شفاف شدن پوست بسیار میسر است.


درمارولر چیست؟


درمارولر از سوزن های 0.1 تا 0.2 میلی متری تشکیل شده است که باعث ایجاد مسیرهای میکرو در پوست شده و منجر به نفوذ بهتر محصولات مراقبتی در آن می شود. این سوزن های ریز لزوما برای سنتز کلاژن نیستند. این یک راه عالی برای جذب محصولات به پوست است.


چه افرادی می توانند از درمارولر استفاده کنند؟


همه افراد می توانند از درمارولر و میکرونیدلینگ پوستی استفاده کنند. افرادی که جای زخم و آکنه روی صورت خود دارند یا افرادی که منافذ بزرگ روی پوست خود دارند و همچنین افرادی که می خواهند پوست خود را تقویت کنند، گزینه های خیلی خوبی برای انجام میکرونیدلینگ هستند. البته با توجه به نوع مشکل پوستی باید از سوزن با طول های متفاوت استفاده کرد. به عنوان مثال، برای از بین بردن جای زخم به یک سوزن ضخیم تر و عمیق تر نیاز دارید. برای کوچک تر شدن منافذ پوستی نیز به یک سوزن نازک و کوتاه نیاز خواهید داشت.
البته موارد منع استفاده از میکرونیدلینگ نیز وجود دارد؛ افراد مبتلا به اگزما، پسوریازیس و زگیل پوستی نباید از این روش استفاده کنند. افراد دارای جوش و آکنه که قصد انجام میکرونیدلینگ را دارند، نباید پوست آن ها زخم باز داشته باشد. چرا که باعث گسترش باکتری ها در سراسر پوست می شود. افرادی که از رتینول استفاده می کنند نیز چهار تا پنج روز قبل از انجام میکرونیدلینگ باید مصرف آن را قطع نمایند.

 

دستگاه درمارولر


کارهایی که قبل از میکرونیدلینگ باید انجام داد


از آنجایی که سطح پوست سوراخ هایی ایجاد می شود و احتمال خون ریزی زیاد است، پوست باید کاملا از چربی و گرد و خاک تمیز شود. ابتدا پوست صورت را با یک شوینده مناسب بشویید. از یک تونر برای متعادل سازی استفاده کرده و پوست را با ماده ضد عفونی کننده تمیز نمایید. دستگاه درمارولر را نیز ضد عفونی کنید و همیشه بعد از مصرف در جای مخصوص خود نگهداری نمایید. همیشه یک حوله کاغذی تمیز کنار دست خود داشته باشید تا پس از کشیدن درمارولر روی پوست، آن را روی حوله بگذارید.
برای ضد عفونی کردن درمارولر، یک کاسه را تا نیمه الکل بریزید و دستگاه را در آن شناور کنید. تمیز کردن دستگاه به مدت هفته ای یکبار الزامی است.


روش استفاده از درمارولر


درمارولر را باید به صورت افقی روی پیشانی، گونه ها و چانه رو به عقب و جلو بچرخانید. سپس به طور عمودی روی پیشانی و سایر نقاط بکشید و تا سه مرتبه تکرار کنید. در آخر، دستگاه را به طور مورب در سراسر صورت بچرخانید. برای قسمت بینی، دستگاه را رو به سمت پایین حرکت دهید.
پس از این که درمارولر را روی تمام نقاط صورت حرکت دادید، زمان بسیار خوبی برای مصرف محصولات مراقبت از پوست است. می توانید از محصولات تحریک کننده، کلاژن ساز و درخشان کننده استفاده کنید. انواع محصولات حاوی ویتامین C نیز می تواند به پوست شما کمک بسیاری کند.

 

روش استفاده از دستگاه درمارولر

 


آیا درمارولر موجب صدمه رساندن به پوست می شود؟


هرچه از سوزن های بزرگ تر استفاده کنید، درد آن بیشتر خواهد بود. همیشه باید درمارولر را با یک فشار مناسبی روی پوست حرکت دهید. فشار آوردن بیش از حد می تواند منجر به آسیب های پوستی شود. قبل از انجام میکرونیدلینگ نباید از آسپیرین و انواع رقیق کننده های خون استفاده کنید.


چه زمانی نتایج استفاده از درمارولر مشخص می شود؟


پس از مصرف درمارولر، نتایج خیلی سریع مشخص می شود. برای شروع می توانید هفته ای یکبار از درمارولر استفاده کنید. هر چه سوزن دستگاه نازک تر و کوچک تر باشد، بیشتر می توانید از آن استفاده نمایید. رفته رفته میزان مصرف را به دو الی سه بار در هفته افزایش دهید. هنگامی که سه بار در هفته میکرونیدلینگ انجام دادید، حتما باید تغییری را در پوست خود مشاهده نمایید. خطوط برجسته محو شده و پوست احساس جوانی و شادابی می کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: