شنبه 18 بهمن 1399 - 13:22:16

راهکارهای خانگی درمان تبخال

 

درمان تبخال با یخ و لیمو

داروهای بدون نسخه تبخال چیست؟

 

درمان خانگی تبخال

 

تبخال معمولا به صورت تاول هایی پر از مایع در نواحی لب ظاهر می شود. حدود 7 تا 10 روز طول می کشد تا تبخال کاملا بهبود یابد. در این مدت ممکن است شاهد درد زیادی باشید؛ اما خوشبختانه روش های خانگی وجود دارد که با کمک آن ها می توان تبخال را در کوتاه ترین زمان ممکن درمان کرد.


حدود 90 درصد بزرگسالان در سراسر جهان طی زندگی خود به ویروس تبخال دچار می شوند. اکثر این افراد متوجه هیچ گونه علائمی از تبخال نمی شوند اما برخی از افراد نیز ممکن است با تاول ها و درد بسیاری دست و پنجه نرم کنند. برخی از افراد نیز تبخال را همراه با تب، گلودرد، سردرد و ... تجربه می کنند. ویروس تبخال ممکن است بدن را به راحتی ترک نکند و در سلول های عصبی بدن شما خفته بماند. سپس هر زمان که دچار مواردی مانند استرس، نوسانات هورمونی، جراحی، تب شدید یا در معرض آفتاب قرار گرفتید، دوباره بروز یابد.


راهکارهای خانگی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، شما را در بهبود سریع تر تبخال یاری خواهند کرد. پس با وب سایت رژلب همراه باشید تا به بررسی تمام راهکارهای درمان تبخال در خانه بپردازیم.


درمان تبخال با لیمو


مطالعات انجام شده نشان می دهد که لیمو از خاصیت ضد ویروسی و کاهش قرمزی و تورم برخوردار است. همچنین می تواند از بروز عفونت های بعد از زخم جلوگیری کند. برای بهره مندی از خواص لیمو می توانید یک برش لیمو را برای مدتی روی تبخال قرار دهید.

 

درمان تبخال با لیمو


استفاده از داروهای ضد تبخال بدون نسخه


داروهای حاوی دوکوزانول یا بنزیل الکل می توانند درد ناشی از تبخال را کاهش دهند. لیزین نیز یک مکمل خوراکی است که مدت زمان بهبود تبخال را کاهش می دهد.


درمان تبخال با یخ


یخ ممکن است دوره درمان تبخال را کوتاه نکند؛ اما درد و التهاب ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. شما می توانید جهت تسکین موقتی، یک قالب یخ را مستقیما روی تبخال قرار دهید.


درمان تبخال با آلوئه ورا


امروزه آلوئه ورا به طور گسترده در دسترس است و می توان حتی آن را در باغچه منزل پرورش داد و از خواص بی شمار آن برای پوست و زیبایی استفاده کرد. طبق تحقیقات صورت گرفته، آلوئه ورا تاثیر ضد التهابی و ضد ویروسی دارد که می تواند علائم تبخال را مهار کند.

 

درمان تبخال با آلوئه ورا


درمان تبخال با ضد آفتاب


ضد آفتاب نه تنها می تواند از لب های شما در برابر نور آفتاب محافظت کند، بلکه خاصیت درمان تبخال را نیز دارد. ضد آفتاب با میزان SPF 30 می تواند از بروز تبخال روی لب های شما جلوگیری کند. هر زمان که قصد بیرون رفتن از منزل را داشتید، مقداری ضد آفتاب روی لب ها و دور آن بزنید.


کاهش استرس موثر در درمان تبخال


استرس نقش بسزایی در ابتلا به تبخال دارد. کاهش میزان استرس یکی از راهکارهای در امان ماندن از تبخال است. انجام فعالیت های مدیتیشن و ورزش به طور منظم می تواند از بروز استرس در زندگی روزمره جلوگیری کند.

 

درمان تبخال با کاهش استرس


مصرف ایبوپروفن یا استامینوفن


هر دو این داروها در کاهش درد ناشی از تبخال موثر هستند.


درمان نسخه ای تبخال


معمولا تبخال پس از گذشت چند روز به خودی خود از بین می رود؛ اما چندین روش درمانی وجود دارند که به کمک آن ها می توان روند بهبودی آن را تسریع کرد.


اگر سالیانه چند بار به تبخال دچار می شوید، می توانید از یک سری داروهای خوراکی استفاده نمایید تا به طور کلی از شیوع آن جلوگیری شود. این داروها شامل موارد ذیل هستند:
• acyclovir (Zovirax)
• valacyclovir ( Valtrex )
• famciclovir (Famvir)
• penciclovir (دناویر)

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: