چهارشنبه 14 آذر 1397 - 14:08:31

آرایش صورت مناسب با رنگ چشم و لباسم چیه ؟

 

چطور بهترین رنگ آرایش برای صورتم را بیابم؟

اصول ست کردن آرایش صورت با رنگ چشم یا روسری

 

 


فرض کنید، در یک میهمانی مهم، حضور پیدا کرده اید که یکی از خانم ها، توجه شما را به خودش جلب می کند. دختری با چشمان آبی و موهایی به رنگ مسی با تناژ قرمز که در لباسی صورتی با آرایش صورت سبز ظاهر شده و یک شال طوسی نیز به این ملغمه هزار رنگ اضافه کرده!!! با دیدن این صحنه، چه حسی به شما دست می دهد. قطعاً از خودتان می پرسید: "این شخص با چه تصویر یا تصوری، این آرایش صورت و لباس را برای خود انتخاب کرده؟" 
گاهی اوقات، آرایش چهره نه تنها باعث زیبایی ما نمی شود، بلکه زیبایی طبیعی آن را هم از بین برده و باعث می شود، فرد چهره ای عجیب و ناخوشایند پیدا کند. همه ما می دانیم که رنگ ها در کنار یکدیگر می توانند، ترکیب زیبا و یا نازیبایی را خلق کنند. به همین دلیل نیز در ترکیب رنگ ها و هماهنگی آن ها، باید دقت بالایی به خرج دهیم. در این مقاله، می خواهیم به شما بگوییم، آرایش صورت متناسب با رنگ چشم و لباستان چیست؛ با رژلب همراه باشید. 

 

انتخاب صحیح رنگ آرایش با توجه به چشم ها

انتخاب سایه چشم مناسب به شما کمک می کند که یک آرایش صورت بی نقص داشته باشید. امّا هر رنگ سایه ای برای هرکس مناسب نیست و باید با توجه به رنگ چشم هایتان سایه مناسب آن را انتخاب کنید.

 

 آرایش چشم آبی

کسانی که دارای چشم های آبی هستند با انواع سایه های نارنجی، قهوه ای، طلایی، هلویی و صورتی زیبا دیده می شوند. این رنگ ها باعث می شوند که رنگ آبی چشم ها، بهتر به نظر برسد. البته برای سایه زدن، باید تمرکز سایه را در قسمت خارجی چشم ها قرار داده و در نهایت از ریمل استفاده کرد تا آرایش صورت تکمیل شود. چشم آبی ها، باید از کشیدن سایه آبی و سبز بپرهیزند.

 

رنگ آرایش چشم آبی

 

 

 آرایش چشم سبز عسلی

سایه مناسب برای رنگ چشم سبز عسلی یا سبز، رنگ آلویی، انواع بنفش و صورتی است. این رنگ ها می توانند، چشم ها را برجسته تر نشان دهند. به خصوص اگر، داخل چشم مداد سبز تیره کشیده شود، زیبایی بی نظیری به چشم ها می بخشد. برای به وجود آوردن یک آرایش غلیظ تر می توان، سایه را در قسمت خارجی چشم ها بیشتر زد.

 

 

آرایش چشم سبز عسلی

 

 

 آرایش چشم عسلی

کسانی که چشم های عسلی دارند، تقریباً می توانند هر رنگ سایه ای را امتحان کنند و زیبا به نظر برسند. رنگ سفید، طلایی و قهوه ای چشم ها را بهتر نشان داده و برای غلیظ تر کردن آرایش صورت، می توان از مداد مشکی و یا قهوه ای کمک گرفت. همچنین ریمل در این آرایش صورت نباید فراموش شود. برای تطبیق و هماهنگ سازی یک آرایش معقول و مناسب با رنگ لباس یا مانتو و به خصوص شال و روسری که مانند مو بیشترین تأثیر زیبایی را در کنار آرایش خواهد داشت، باید به نکاتی توجه شود که علاوه بر ملاحت و زیبایی خاص خود در چهره پردازی، از هر نوع جلب توجهی که می تواند باعث ناهماهنگی آرایش شود جلوگیری کرد.

 

آرایش چشم عسلی با پوست گندمی یا پوست سفید

 

 

 

  آرایش مناسب چشم های قهوه ای تیره

کسانی که چشم های تیره دارند، می توانند برای برجسته تر نشان دادن چشم های خود از رنگ های روشن استفاده کرده و با یک تضاد زیبا، چشم ها را برجسته تر نشان دهند. همچنین این افراد، می توانند از رنگ های متالیک برای بازتاب بهتر رنگ چشمان خود، کمک گیرند.

 

رنگ آرایش چشم های قهوه ای تیره

 

 

 

 انتخاب صحیح رنگ آرایش با توجه به توناژ پوست

در نظر گرفتن توناژ پوست در انتخاب آرایش مناسب، امری حیاتی است. رنگ و توناژ پوست را به طور کلی می توان به سه نوع تقسیم کرد: خنک، خنثی و گرم یا به بیان دیگر، رنگ پریده، معمولی و تیره.

 

  آرایش مناسب پوست های سفید و رنگ پریده

کسانی که توناژ خنک و پوست رنگ پریده و روشنی دارند، بهتر است از رنگ های گرم در آرایش صورت خود استفاده کنند. این افراد می توانند از رنگ های نارنجی و هلویی، بژ و طلایی در آرایش صورت خود کمک گیرند. همچنین بهتر است از ترکیب رنگ سایه ها، باهم دوری کنند.

 

 

 آرایش پوست های رنگ پریده

 

 

  آرایش مناسب پوست معمولی

افرادی که توناژ خنثی و رنگ پوست معمولی دارند، می توانند از رنگ صورتی یا هلویی در آرایش صورت خود استفاده کرده و پوست زیبای خود را بهتر نشان دهند. همچنین برای انتخاب کرم پودر بهتر است از کرم پودر همرنگ پوست استفاده کرده و از کرم پودرهای روشن تر و یا تیره تر دوری کنند. برای برنزه نشان دادن پوست، می توان از کمی رژگونه یا هایلایت صورت استفاده کرد.

 

 

 آرایش پوست های معمولی

 

 

 

  آرایش مناسب پوست تیره

افرادی که توناژ گرم و رنگ پوست تیره دارند، بهتر است آرایش با رنگ برنز و طلایی را انتخاب کرده تا چهره آن ها روشن تر نشان داده شود. به علاوه روی این پوست، می توان از رنگ های مختلفی از صورتی گرفته تا آلویی استفاده کرد و نتیجه زیبایی به دست آورد.

 

 

 آرایش پوست تیره

 

 

انتخاب آرایش مناسب با توجه به فرم لب ها

لب ها، نقش مهمی در آرایش صورت ایفا می کنند و به همین دلیل نیز باید رژلب مناسبی برای آن ها انتخاب کرد.

 

 آرایش مناسب لبهای قلوه ای

خانم هایی که لب های پُری دارند، تقریباً با هر رنگ رژلبی، چه روشن چه تیره زیبا به نظر می رسند. امّا بهتر است، جنس این رژلب کرمی باشد. به علاوه اگر کسی به دنبال کوچک نشان دادن لب های خود باشد، می تواند از رنگ های خیلی روشن که لب ها را بزرگ تر نشان می دهد، دوری کند. رژلب ایده آل برای شما رژلب های به رنگ زرشکی، مسی و یا صورتی است.

 

 

رژلب برای لبهای قلوه ای

 

آرایش مناسب لبهای باریک

خانم هایی که لب های باریکی دارند، باید در انتخاب رژلب دقت کرده و از رنگ های روشنی استفاده کنند که به لب ها حجم دهد. به علاوه برای حجم دادن لب ها، برق لب نباید فراموش شود. کسانی که لب های باریکی دارند، باید از رژلب های تیره دوری کرده و با کمک مداد لب، لب های خود را تنها کمی درشت تر نشان دهند. برای این کار باید از مدادی استفاده کرد که دقیقا همرنگ رژلب باشد.

 

 

 

رژلب برای لب های باریک

 

 

 آرایش متناسب با رنگ لباس یا روسری شما کدام است؟

خب حالا که مشکل آرایش متناسب با رنگ چشم و فرم لبهایتان را حل کردیم، می خواهیم برای کامل تر شدن استایلتان، آرایش مناسب با لباس یا روسری تان را بازگو کنیم. البته هنگام انتخاب رنگ لباس، باید مجدداً با توجه به رنگ چشمتان و هماهنگی میان رنگ چشم و لباس تان این آرایش ها را انجام دهید.

 

  آرایش مناسب با لباس یا روسری مشکی و سفید

برای لباس یا روسری، مشکی و سفید، هر نوع آرایشی مناسب است؛ امّا بهترین و مناسب ترین آرایش، استفاده از رنگهای ملایم سرخابی کمرنگ، صورتی مات، زرشکی و قرمز برای لب ها است. برای آرایش چشم کمی خاکستری تیره در قسمت انتهایی چشم و سایه ای کمرنگ تر در قسمت میانی تا سفید به گوشه داخلی چشم بزنید.

 

  آرایش مناسب با لباس یا روسری قهوه ای

اگر روسری یا لباسی که دارید رنگ قهوهای دارد، بهتر است از رنگ های آجری، طلایی، کرم قهوه ای روشن و بژ برای سایه چشم استفاده کنید. برای لب ها، رژهای ملایم قهوه ای روشن، آجری و نارنجی کمرنگ مناسب است.

 

  آرایش مناسب با لباس یا روسری سرمه ای


اگر لباس یا روسری شما رنگ سرمه ای دارد، سایه پشت پلک شما، می تواند آبی ملایم مات و یا سرمه ای کمرنگ باشد که پس از آن تا گوشه چشم و نزدیک بینی با رنگ صورتی بسیار ملایم همراه شده است. برای لب ها نیز نیز می توان، از رژلب سرخابی و صورتی ملایم استفاده کرد.

 

  آرایش مناسب با لباس یا روسری خاکستری

چشم ها را با سایه مشکی که با رنگ سایه خاکستری محو شده آرایش کنید. برای قسمت داخلی چشم از صورتی مایل به سفید استفاده کنید. برای لب ها نیز می توانید، رژلب بنفش، صورتی و سرخابی کمرنگ بزنید.

 

 

 

ست کردن رنگ لباس با آرایش

 

 

 

 

  آرایش مناسب با لباس یا روسری آبی

 

بسته به کمرنگ یا پررنگ بودن رنگ آبی لباس و روسری خود، می توانید از آبی تیره یا روشن به صورت برعکس استفاده نمایید، یعنی در صورتی که رنگ لباس یا روسری شما آبی آسمانی باشد از سایه ای که تناژ آبی تیره یا سرمه ای دارد در گوشه بیرونی چشم به سمت داخل بکشید و کمی از آبی آسمانی در ابتدای چشمان خود بزنید. در صورتی که رنگ لباس تان آبی لاجوردی و تیره است، قسمت بیرونی چشم را تنها با یک خط آبی تیره سایه زده و بیشتر از سایه های آبی روشن استفاده کنید، می توانید قسمت داخلی گوشه چشم را با صورتی نیز سایه بزنید. در مورد لب ها نیز، بیشتر از رژهای صورتی و سرخابی براق و بسیار روشن استفاده کنید.

 

 آرایش صورت با لباس سبز

مدل آرایش صورت با لباس سبز

اگر لباس انتخابی شما رنگ سبز است، می توانید رنگ سایه ای به همان رنگ را با طیف رنگی تیره و روشن انتخاب کنید. تنها در قسمت بیرونی چشم، یک خط سبز یشمی که کمی در بقیه سایه ها محو شده استفاده کنید.

 

رنگ رژلب با لباس سبز

رژلب آجری روشن، نارنجی روشن و یا مات کمرنگ رنگهایی ایده آل برای لباس یا روسری سبزهستند.

 

  آرایش مناسب با لباس کرم

پوشش کرم را می توانید با انواع رنگهای قهوه ای چه روشن، چه تیره و بژ با جابجایی آنها به طور سلیقه ای استفاده کرده و لب ها را نیز با انواع رژهای قهوه ای و بژ آرایش کنید.

 

 آرایش مناسب با لباس یا روسری بنفش

پشت چشم ها را با سایه های طلایی، بژ و گاهی خاکستری تیره و روشن و همینطور انواع بنفش ها در کنار خاکستری و بژ به طوری که سایه های تیره تر در قسمت انتهایی چشم و سایه های روشن در قسمت داخلی چشم قرار گیرند، آرایش کنید و برای لب ها از انواع رژهای بنفش براق و کمرنگ استفاده نمایید.

 آرایش مناسب با لباس یا روسری صورتی

پشت چشم ها را با خاکستری، آبی روشن و یا سرمه ای در انتهای چشم و کمی صورتی بسیار روشن در قسمت داخلی آرایش کنید و برای لب ها از انواع رژهای صورتی براق و کمرنگ یا مات ملایم استفاده کنید.

 

 آرایش مناسب با لباس یا روسری قرمز

سایه چشم شما هنگام پوشیدن روسری یا لباس قرمز، تناژ رنگی دودی و خاکستری دارد. بهتر است، در قسمت انتهایی تنها یک خط دودی تیره بکشید که به سمت داخل با کمی خاکستری محو خواهد شد و در قسمت میانی سایه از کمی قرمز بسیار روشن، تنها به اندازه هاله ای کمرنگ بکشید.  پس از آن کمی سفید در قسمت داخلی چشم استفاده کرده و برای لب ها نیز، رژهای انواع قرمزهای براق و مات بزنید.

 

  آرایش مناسب با لباس یا روسری زرشکی

در مورد رنگ زرشکی، هرچه آرایش صورت از زرشکی دور شده و به سمت صورتی های روشن و مات برود، آرایش زیباتر خواهد شد؛ چرا که چه پوست شما روشن باشد و چه تیره؛ با آرایش زرشکی گرفته تر خواهد شد. در نتیجه توصیه می شود برای پوشش زرشکی از سایه های صورتی تیره استفاده کنید و کمی رنگ روشن تا در قسمت ابتدایی چشم بزنید. برای لب ها نیز، انواع رژهای صورتی را بزنید.

 

  برای داشتن یک ست کامل در آرایش و لباس، نکات زیر را رعایت کنید:

 

• به یاد داشته باشید که رنگ رژگونه تان، مطابق با رژلب شما باشد.
• منظور از زدن سایه در قسمت بیرونی چشم ، این است که خطی از گوشه بیرونی چشم، سمت انتهای ابرو به سمت بالا بین چشم و ابرو، به صورت عمودی و مایل به بیرون کشیده شود و سپس این خط تیره را به سمت داخل و افقی در پشت پلک پهن کرده تا در سایه های روشن بعدی که می زنید، محو شود و تنها هاله ای تیره در قسمت انتهای چشم دیده شود.
• برای زدن رژلب، ابتدا با خط لبی تیره تر از رژلب تان دور لبها را شکل داده و آن را روی تمام لب پخش کنید. سپس رژلب را یکدست روی لب ها بزنید.
• می توانید از سایه مدادی، تنها به صورت یک خط افقی در پشت پلک و مماس با خط چشم استفاده کنید. همچنین می توان، سایه چشم را به صورت خطی باریک در زیر چشمها کشید.

بهر حال اینکه بدانید، آرایش صورت مناسب با رنگ چشم و لباستان چیست، آنقدر اهمیت دارد که با یک انتخاب نابجا ممکن است، حتی بدون آرایش زیباتر باشید. پس نکاتی که گفتیم را با دقت خوانده و بخاطر بسپارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 12 دی 1397 - 20:06:39
عالیه
جمعه 08 دی 1396 - 22:52:56
خیلی خوب بود
من دوره آموزشی خودارایی که میرفتم آرایشگاه هستی اصغری کاملا برام این موارد رو توضیح میدانند
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: