یکشنبه 09 اردیبهشت 1397 - 12:40:00

انجام مراحل آرایش صورت

آرایش کامل صورت
مراحل آرایش صورت با تصویر

 

مراحل انجام آرایش کامل صورت

خانم هایی که به آرایش کردن علاقه دارند می دانند که آرایش صورت نوعی هنر است و گویی هر فرد با نوع آرایشی که به کار می برد، چشمه ای  از خلاقیت و زیبایی هنر خود را نشان می دهد. میکاپ و آرایش انواع مختلفی دارد و هر فرد می تواند با توجه به سلیقه و تمایلات خود از انواع آن استفاده کند. اما صرف نظر از آن برای به دست آوردن یک آرایش صورت  بی عیب و نقص باید نکاتی رعایت شوند که در این مقاله از  سایت آرایشی رژلب، به انجام مراحل آرایش صورت پرداخته می شوند.

 

 قبل از آرایش

یکی از مهم ترین نکات در داشتن یک آرایش صورت بی عیب و نقص توجه به پوست و سلامت پوست است. به همین دلیل نیز قبل از هر کاری باید به پوست توجه کرد و با رعایت چند روتین ساده پوست زیبایی به دست آورد. برای داشتن پوستی زیبا باید:

 

مرحله اول: تمیز کردن پوست

برای داشتن یک اثر هنری زیبا، سطح نقاشی باید صاف و صیقلی و به دور از هر گونه آلودگی باشد. آرایش  نیز به همین صورت است و برای داشتن آرایش صورت زیبا باید پوست را با کلینزر شسته و آلودگی های آن را از بین برد.

 

مرحله دوم: استفاده از تونر

تونر چربی پوست را کنترل کرده و از بروز جوش روی پوست های آکنه خیز جلوگیری می کند. به علاوه تونر pH را بالانس کرده و منافذ آن را جمع می کند.

 

مرحله سوم: استفاده از کرم مرطوب کننده

یکی از مهم ترین مراحل در روتین مراقبت از پوست، استفاده از مرطوب کننده است. مرطوب کننده رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و درخشش پوست را تضمین می کند. به علاوه با کمک مرطوب کننده آرایش کیکی به نظر نمی رسد.

 

مرحله چهارم:  استفاده از کرم ضد آفتاب

برای محافظت پوست از اشعه های مضر خورشید هرگز نباید ضدآفتاب را فراموش کرد. حتی در روزهای ابری و بارانی نیز ضدآفتاب ضروری است و تنها با کمک ضد آفتاب می توان از پیر شدن پیش از موعد پوست و بروز لکه های ناشی از خورشید جلوگیری کرد.

 


آرایش صورت کامل و بی عیب و نقص
برای به دست آوردن یک آرایش صورت بی نظیر پس از انجام مراقبت های لازم روی پوست، نوبت به خود آرایش می رسد.

 

 

وسایل مورد نیاز آرایش صورت

 پرایمر

 کرم پودر

 کانسیلر

رژگونه

 پنکک

سایه چشم

 خط چشم

 ریمل

 رژلب/ برق لب

مراحل انجام آرایش صورت 

بخش اول: به دست آوردن بیس مناسب آرایش

مرحله اول: استفاده از پرایمر

شروع آرایش باید استفاده از پرایمر باشد تا هم پوشش لکه ها بهتر انجام شده و هم آرایش ثابت بماند. به علاوه پرایمر از تعرق پوست جلوگیری کرده و ماندگاری آرایش را تضمین می کند.

 

مرحله دوم:  استفاده از کرم پودر

انتخاب رنگ کرم پودر اهمیت زیادی در زیبایی آرایش صورت دارد و باید متناسب با رنگ صورت باشد. بسیاری از خانم ها رنگ از کرم پودر خیلی روشن و یا خیلی تیره استفاده می کنند. در حالی که هرچه کرم پودر به رنگ پوست نزدیک تر باشد، طبیعی تر بوده و زیباتر دیده می شود. برای استفاده از کرم پودر کمی از کرم پودر را روی پوست پشت دست خود زده و کمی از آن را با انگشت یا اسفنج نم دار روی پوست صورت بمالید. همه کرم را روی پوست مالیده و به خوبی پخش کنید تا هیچ اثری از آن نماند.  برای پوشش بهتر لکه ها می توانید از کمی کانسیلر استفاده کنید.

 

مرحله سوم: استفاده از کانسیلر

کانسیلر برای پوشاندن لکه ها و تیرگی های زیر چشم به کار رفته و پوست این قسمت ها را روشن تر نشان می دهد. برای استفاده از کانسیلر، با کمک براش کانسیلر یا انگشتان، کمی از کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشم زده و به خوبی آن را روی پوست بمالید.  در صورتی که می خواهید لکه های روی پوست خود را بپوشانید، می توانید کانسیلر را روی آن لکه زده و پخش کنید.

 

مرحله چهارم: تثبیت کرم پودر

با استفاده از پودر یا پنکک چربی پوست را گرفته و کرم پود را تثبیت کنید. دقت داشته باشید که پنکک در همه جای صورت به یک اندازه به کار برده شود.

 

 

 آموزش تصویری آرایش صورت

 

پس از آماده کردن بیس کار، نوبت به آرایش قسمت های مختلف صورت می رسد.

 

آرایش چشم ها

با استفاده از مداد یا خط چشم بالای چشم و روی مژه های پلک بالا را خط چشم کشیده و به چشم ها حالت دهید.
 مژه ها را با فرمژه فر کنید.
 روی مژه ها ریمل زده و با این کار چشم ها را بازتر نشان دهید.
 در صورت تمایل می توانید پشت پلک سایه بزنید.

 

آرایش و حالت دادن ابروها

برای بهتر نشان دادن مشخصات صورت باید به ابروها توجه کرده و با مداد یا سایه ابرو آن ها را شکل داد.
 برای حالت دادن ابروها باید با مداد یا سایه ابرو خط ابرو را مشخص کرد.
 مداد را با  ضربات آهسته و کوتاه روی ابروها زد به گونه ای که این ضربات کوتاه شکل تارهای کوتاه ابرو را پیدا کنند.
 پس از پر کردن ابرو، می توان روی آن ها ژل زد تا در جای خود ثابت بمانند.

 

 

آرایش صورت

 

آرایش گونه

رژگونه به درخشش صورت کمک می کند و برجستگی گونه ها را بهتر نشان می دهد. رژگونه در انواع کرمی و پودری موجود بوده و با توجه به نوع صورت باید به کار رود.

 

آرایش لب ها

قبل از هر کاری روی لب ها، باید روی آن ها مرطوب کننده زد تا لب ها با طراوت تر دیده شوند. هر فرد با توجه به تمایل و سلیقه خود می تواند از رژ گونه کمرنگ یا پررنگ استفاده کرده و یا تنها از برق لب برای آرایش خود کمک گیرد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: