پنجشنبه 28 تیر 1397 - 09:37:21

راه های افزایش ماندگاری آرایش روی پوست چرب

 

افزایش زمان ماندگاری آرایش

چگونه ماندگاری آرایش را افزایش دهیم؟

پوست چرب در کنار همه فوایدی که دارد از جمله چین و چروک کمتر، پیری دیر تر و رطوبت طبیعی مشکلاتی هم دارد که یک یاز آن ها ناپایداری آرایش روی صورت است. به این معنی که مدت کوتاهی بعد از آرایش کردن مواد آرایشی یا پخش میشوند یا به خورد پوست میرود. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب راه هایی را معرفی میکنیم که دوام آرایش را روی پوست چرب افزایش میدهد.

 

لایه برداری

مهمترین قدم برای افزایش دوام آرایش لایه برداری و حذف روغن اضافی پوست پیش از آرایش است. یک لایه برداری ملایم شرایط پوستی را متعادل کرده و بستری مناسب برای آرایش فراهم میکند.

 

آماده سازی پوست

ابتدا پوست را پاک کنید، برای انکار باید منافذ باز پوست را کاملا تمیز و از هرگونه آلودگی عاری کنید. این کار به افزایش مدت زمان ماندگاری آرایش کمک میکند.

 

بستن منافذ باز پوست

افرادی که پوست چرب دارند اغلب از این شکایت میکنند که بعد از مدت کوتاهی آرایش روی پوستشان میماید و همین باعث بسته شدن راه منافذ پوست و جوش زدن میشود. برای پیشگیری از این مشکل باید منافذ پوست را ببندید بعد از تمیز کردن پوست از کرم ها و ماسک های کوچک کننده منافذ باز پوست استفاده کنیدو قبل از آرایش به پوست پرایمر بزنید.

 

آبرسانی

با یک کرم مرطوب کننده بدون چربی oil free پوست را مرطوب کنید سپس از ضد آفتاب حاوی زینک اکساید یا تیتانیوم دی اکسید استفاده کنید که ضد باکتری و بدن چربی هستند .

 

پرایمر

اگر مایلید آرایش شما بیش از 5 ساعت روی پوست ثابت بماند پیش از آرایش از کرم پرایمر استفاده کنید. این کرم به عنوان یک بیس آرایش علاوه بر از بین بردن ناهمواری های پوستی موجب چسیبیدن مواد آرایشی به پوست شده و دوام آن را بالا میبرد.

 

آرایش پوست چرب

 

روش استفاده از لوازم آرایش

به جای کانسیلر مایع از کانسیلر استیکی استفاده کنید و به جای براش یااسفنج با انگشت مواد را زیر چشمتان بزنید. هیچ وقت از کانسیلر های روغنی استفاده نکنید.

از کرم پودر های بدون روغن استفاده کنید این کرم پودرها دوام بیشتری روی پوست داشته و به راحتی پخش نمیشود. به علاوه بهتری است که کرم پودر را با براش به صورت بزنید همچنین میتوایند از نوک انگشت استفاده کنید که البتهپوشانندگی براش را نخواهد داشت.

 

به جای استفاده از سایه های روغنی، پالت سایه پودری تهیه کنید و از سایه هی پودری و خشک استفاده کنید همیشه پیش از سایه از پرایمر و زیر ساز سایه استفاده کنید.

 

به هیچ وجه از برق لب یا رژ لبهای چرب و براق استفاده نکنید این کار پوست را به شدت چرب نشان میدهد. اگر پوست چرب دارید بهتر از رژ مات استفاده کنید. اگر رز مات در دسترس ندارید بعد از زدن رژ مقداری پنکک با براش به آرامی به لب بزنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: