جمعه 03 مرداد 1399 - 20:03:05

آموزش آرایش صورت

صفر تا صد آرایش صورت 

ترفندهای میکاپ صورت مجلسی

 

 

صفر تا صد آرایش صورت

 

از روزگاران قدیم، آرایش صورت در میان ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. در آن زمان بانوان جوان با زدن سرخاب و سفیداب، خود را می آراستند. امروزه اما، هنر آرایشگری دستخوش تغییر و تحولات گسترده ای شده است و متدهای جدید و متنوعی ابداع شده اند. اگر می خواهید در یک مهمانی همه نگاه ها به شما خیره باشند، باید نکات و ترفندهایی که در ادامه اشاره می کنیم را مو به مو انجام دهید. با وب سایت رژلب همراه باشید تا به آموزش آرایش صورت بپردازیم.

 

قدم اول در آرایش صورت: پاکسازی پوست


پیش از انجام هر کاری، ابتدا باید پوست را عاری از هر گونه لوازم آرایش کهنه یا آلودگی کنید که این کار با شستشوی صورت با شوینده امکان پذیر است. شوینده ای که مورد استفاده قرار می دهید، باید کاملا متناسب با پوست شما باشد؛ چرا که ناسازگاری حاصل از شوینده می تواند موجب التهاب، پوسته پوسته شدن و خشکی شود. معمولا شوینده ها به طور کامل قادر به پاک سازی پوست نیستند و باید از ماده دیگری به نام تونر نیز استفاده کرد. تونر را با استفاده از یک پد آرایشی روی پوست به آرامی بکشید و پس از گذشت چند دقیقه، آبکشی نمایید. برای رهایی از جای جوش، جوش های سرسیاه روی بینی و باقی مانده آرایش در منافذ باز پوست نیز می توان از انواع ماسک های شیمیایی و خانگی استفاده کرد. به این ترتیب، پوست آماده پذیرفتن آرایش می شود و حالت شادابی و درخشندگی خود را حفظ می کند. توجه داشته باشید که در صورت عدم پاکسازی اصولی پوست، فوندیشن به خوبی روی پوست شما ننشسته و بعد از گذشت چند ساعت، به حالت خمیری در می آید.

 

انجام پاکسازی پوست قبل از آرایش صورت


قدم دوم در آرایش صورت: زیرسازی آرایش


پس از این که پوست را به خوبی تمیز کردید، نوبت به آبرسانی و زیرساز آرایشی می رسد. برای آبرسانی می توانید از انواع مرطوب کننده ها و کرم های روز استفاده نمایید. بهتر است کرم هایی را تهیه کنید که با پوست شما سازگاری داشته باشند و به سرعت جذب پوست شوند. به عنوان مثال، اگر دارای پوست چرب هستید، در صورت استفاده از کرم مرطوب کننده حاوی روغن، پوست شما پس از گذشت چند دقیقه جلوه شاین دار و براق پیدا می کند که اصلا جالب نخواهد بود. مرطوب کننده را با استفاده از نوک انگشت دست روی پوست قرار داده و به آرامی با حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید پوست 10 دقیقه به حال خود باشد تا کرم جذب آن شود. پس از این مرحله می توانید پرایمر را روی پوست قرار دهید. استفاده از پرایمر موجب می شود خطوط و برجستگی های پوست ناشی از جای جوش به خوبی از بین رفته و حالت صاف و یکدست به خود بگیرد. علاوه بر این، پرایمر قادر است منافذ باز پوست را ببندد. در صورتی که قصد گریم صورت را دارید و می خواهید عیوب چهره به خوبی برطرف شوند، می توانید از کاموفلاژ مناسب نیز استفاده کنید. کاموفلاژ قادر است هر گونه لک، جای جوش، دو رنگی پوست و ... را بپوشاند و جلوه پوست را بهتر سازد.


قدم سوم در آرایش صورت: استفاده از کرم پودر


زمان انتخاب کرم پودر باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید. ابتدا شرایط خود را در نظر داشته باشید و ببینید که محصول را برای استفاده روزانه می خواهید یا خیر. آیا پوست شما چرب است و پس از مدتی آرایش را براق جلوه می دهد؟ رنگ پوست شما دارای چه تناژی می باشد؟ توقع دارید کرم پودر شما از ماندگاری بالایی برخوردار بوده یا پوشش خوبی داشته باشد؟ پیش از تهیه فون آرایشی حتما این سوالات را از خود بپرسید. برای زدن کرم پودر روی پوست می توانید از نوک انگشتان، بیوتی بلندر یا براش آرایشی استفاده کنید. ابتدا کرم پودر را با انگشتان روی نقاط مختلف زده و سپس آن را به صورت ضربه ای پخش کنید و به صورت دورانی رو به بالا و پایین، پلک های بالا و پایین و حتی روی گردن و چانه خود را نیز به آن آغشته نمایید. کرم پودرها را به صورت پنکک نیز می توان تهیه و مورد استفاده قرار داد که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. البته اگر دارای پوست چرب هستید، بهتر است از پنکک استفاده نمایید.

 

زیرساز آرایش صورت


قدم بعدی در آرایش صورت برطرف سازی عیوب چهره و متعادل سازی است. برای این کار می توانید از کرم پودرهایی با سه درجه اختلاف با رنگ اصلی کرم پودر استفاده نمایید. از کانتور به رنگ سه درجه روشن تر برای قسمت های برجسته صورت و از کانتور به رنگ سه درجه تیره تر برای قسمت های گود صورت استفاده می کنیم. رنگ روشن تر را روی نقاطی همچون استخوان بینی، وسط پیشانی، روی چانه، زیر ابرو، زیر پلک پایین، روی گونه استتفاده کنید. کانتور به رنگ سه درجه تیره تر را نیز می توانید در قسمت های استخوان اطراف بینی، خط رویش مو در بالای پیشانی، زیر استخوان گونه و زیر فک صورت بکشید. سپس یک براش آرایشی برداشته و به آهستگی روی کانتورها بزنید تا هیچ مرزی میان آن ها مشخص نباشد. در مرحله بعد، کمی پودر فیکس روی صورت بزنید تا صورت آماده مراحل بعدی آرایش کامل شود.


قدم چهارم در آرایش صورت: آرایش چشم


همواره به این نکته توجه داشته باشید که چشم، اولین عنصری است که در آرایش صورت تمام نظرات را به خود جلب می کند. از این رو، باید دقت زیادی شود تا آرایش چشم به بهترین نحو از آب در بیاید. سایه چشم را با توجه به فاصله چشم ها از هم و از ابروها، اجرا می کنیم. اگر از سایه چشم به درستی استفاده کنید، چهره شما جذاب تر و شاداب تر به نظر می رسد. برعکس، اگر سایه چشم را به روش اصولی پیاده سازی نکنید، نه تنها از حالت عادی کوچکتر دیده می شود، بلکه هماهنگی بین سایر اجزای آرایش را نیز از بین می برد. به عنوان مثال اگر فاصله چشم ها و ابروهای شما زیاد است، می توانید از سایه و خط چشم گربه ای استفاده کنید. اگر تجربه زیادی از آرایش چشم ندارید، می توانید از سایه تک رنگ استفاده کنید؛ ولی بهتر است به دلیل افزایش جلوه کار، از دو یا سه رنگ سایه استفاده شود. گوشه های انتهایی چشم معمولا با رنگ تیره کشیده می شوند. رنگ متوسط را در گودی چشم و رنگ روشن تر را نیز در گوشه های داخلی اجرا کنید. همین ترتیب را می توانید در صورت تمایل برای پلک پایین نیز اجرا کنید تا با ایجاد هماهنگی، جلوه آن بیشتر شود.

 

آرایش چشم در آرایش صورت

 


خط چشم نیز از اهمیت بالایی در آرایش صورت برخوردار است. البته طرز صحیح کشیدن خط چشم با توجه به مدل و فرم چشم متفاوت است. افرادی که فاصله چشم هایشان از هم زیاد است، می توانند خط چشم را از انتهای چشم و از داخل تا انتها و خارج آن بکشند. اگر می خواهید چشم ها کشیده به نظر برسند، گوشه خارجی آن را رو به سمت بالا بکشید. اگر در این کار مبتدی هستید، می توانید از خط چشم های مدادی یا ماژیکی استفاده کنید. اگر تمایل دارید از خط چشم مایع استفاده کنید، بهتر است دست خود را به جایی تکیه دهید تا نلرزد و کار را خراب نکند.


مرحله بعد نوبت به ریمل می رسد که جزء لاینفک آرایش چشم است. حتی اگر تمایل ندارید خط چشم بکشید، حتما از ریمل استفاده کنید. مژه یکی از اجزای اصلی صورت است که وقتی بلند و پرپشت باشد، چشم ها را زیباتر و درخشان تر جلوه می دهد. برای زدن ریمل می توانید یک تکه کاغذ یا حتی یک انگشت خود را در پشت مژه ها قرار دهید تا مواد ریمل موجب خراب شدن سایه پشت پلک نشود. سعی کنید ریمل را از ریشه و خط رویش بزنید تا بلند تر شود. همچنین بهتر است ریمل زدن را در سه مرحله انجام دهید تا پرپشت تر به نظر برسند. اگر مژه های کوتاه و کم پشتی دارید، بهتر است از مژه مصنوعی استفاده کنید. البته قبل و بعد از نصب مژه مصنوعی نیز باید کمی ریمل به مژه ها بزنید.


قدم پنجم در آرایش صورت: طراحی ابروها


اگر ابروهایتان دارای نقاط خالی و کم پشت است، بهتر است با استفاده از مداد یا سایه ابرو، آن را پر کنید تا آرایش صورت زیباتر به نظر برسد. حتی می توانید تعادل بین قوس و کمان ابروهای خود را نیز برقرار کنید. رنگ کردن ابروها نیز می تواند تاثیر شگرفی در زیباتر نشان دادن چهره داشته باشد. معمولا رنگ ابرو باید دو درجه روشن تر یا دو درجه تیره تر از رنگ موها باشد؛ در غیر این صورت، جلوه غیر طبیعی را خواهد داشت. بهترین روش برای طراحی ابرو آن است که ابتدا با استفاده از مداد، فرم دلخواه ابرو را در آورید. سپس با استفاده از سایه ابرو، اقدام به پر کردن نواحی خالی کنید. در مرحله بعد، ریمل ابرو را برداشته و طراحی آن را تثبیت نمایید. به کار بردن ریمل ابرو موجب مرتبی، خوش حالتی و پرپشت نشان دادن ابروها خواهد شد.

 

طراحی ابرو در آرایش صورت


قدم ششم در آرایش صورت: زدن رژگونه


زدن رژگونه نیز کاملا به فرم صورت بستگی دارد. برای این کار، اندازه طول صورت که از رستنگاه مو تا پایین چانه است، اندازه خط فک که عرض پهن ترین قسمت چانه می باشد، اندازه عرض پیشانی که عرض پهن ترین قسمت پیشانی می باشد و عرض گونه ها که فاصله بین دو گونه در نظر گرفته می شود، حائز اهمیت است. اگر پیشانی باریک و صورت پهن دارید، بهتر است رژگونه را وسیع تر بزنید و بخش بیرونی استخوان های گونه را نیز تیره تر و بخش داخلی استخوان های گونه را روشن تر بزنید.  برای زدن رژگونه، ابتدا لپ های خود را با مکش دهان به سمت داخل ببرید تا گونه ها به خوبی نمایان شوند. سپس با استفاده از براش آرایشی مخصوص، رژگونه را از سمت داخلی صورت یعنی نزدیک به بینی تا نزدیکی استخوان گوش بکشید. پس از زدن رژگونه، زیر آن را پنکک بزنید تا مرز آن کمی مشخص شود.

 

زدن رژگونه در آرایش صورت


قدم هفتم در آرایش صورت: استفاده از هایلایتر


به کار بردن صحیح هایلایتر در آرایش صورت کمک می کند درخشندگی و جلوه صورت شما بیش از پیش نمایان شود. برای این کار کافیست هایلایتر را روی استخوان گونه و زیر قوس ابرو و همچنین بالای آن استفاده کنید. استفاده از هایلایتر در آرایش صورت می تواند تاثیر بسیاری در برجسته نشان دادن گونه ها داشته باشد. بعضی از هایلایترها شاین هستند و آرایش کامل شما را به خصوص در شب بسیار زیبا نشان می دهند.

 

کاربرد هایلایتر در آرایش صورت


قدم هشتم در آرایش صورت: زدن رژلب


برای اتمام آرایش صورت خود می توانید از رژلب استفاده کنید. بهتر است رژلبی که استفاده می کنید، عاری از سرب و پارابن باشد. طرز صحیح زدن رژلب بدین صورت است که ابتدا دور لب و نقاطی که ناهموار است را با استفاده از براش مرتب کنید. سپس خط لب همرنگ با رژلب را برداشته و خطوط اصلی را مشخص نمایید. در مرحله بعد، رژلب را بزنید. برای انتخاب رنگ رژلب نیز می توانید به مواردی همچون تناژ آرایش و فصل دقت کنید. به طور کلی بهتر است در زمستان از رنگ های گرم و در تابستان از رنگ های ملایم استفاده کنید. رژلب آخرین مرحله آرایش است که می تواند به صورت شما روح ببخشد.

 

استفاده از رژلب در آرایش صورت


قدم نهم در آرایش کامل صورت: فیکس کردن آرایش


اگر همیشه از پخش شدن زودهنگام آرایش خود شاکی هستید، وقت آن رسیده که انواع فیکساتورها را امتحان کنید. فیکساتور، تثبیت کننده آرایش است که کمک می کند آرایش شما از ماندگاری بیشتری برخوردار باشد. می توانید پودر فیکس را با استفاده از براش به روی پوست بزنید. همچنین، انواع اسپری فیکساتور نیز در بازار موجود هستند که کاربرد راحت تری داشته و کافیست آن را با کمی فاصله از صورت، اسپری کنید.

 

کاربرد پودر فیکس در آرایش صورت

 

 

در مطلب آموزش آرایش صورت به آموزش میکاپ صورت و همچنین بیان ترفندهایی برای هر چه بهتر شدن آرایش پرداختیم که امیدواریم مورد پسند واقع شوند. چنانچه هر گونه سوال درباره میکاپ صورت داشتید، آن را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

سلام. سایت زیبایی دارین.
ممنون میشم از بخش های مختلف سایت من هم دیدن کنید و نظرتون رو برای بهتر شدن سایتم بدین
آرایشی صورت
http://www.ladymodkala.ir/product-category/لوازم-آرایشی/آرایشی-صورت/
پنجشنبه 13 تیر 1398 - 13:19:18
با سلام پودر فیکس را بعد از پنکیک یا قبل باید استفاده کنیم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: