یکشنبه 06 مرداد 1398 - 14:05:32

آرایش لب

 

نحوه صحیح زدن رژلب

اشتباهات رایج حین آرایش لب

 

برای آرایش لب چه کارهایی را باید انجام داد؟


آرایش لب یکی از تاثیرگذارترین بخش های میکاپ و گریم است که در افزایش زیبایی چهره نیز تاثیر به سزایی دارد. آرایش لب باید متناسب با فرم لب باشد؛ یعنی هر فرم لب یک آرایش منحصر به خود را می طلبد که در این بخش از مقالات وب سایت رژلب به آن خواهیم پرداخت. همچنین، تمام وسایلی که برای یک آرایش لب حرفه ای به آن نیاز خواهید داشت را مورد بررسی قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گیرد.


آرایش لب متناسب با فرم لب ها


لب های باریک و لب های گوشتی برای آرایش کردن نیاز به رعایت نکاتی:

آرایش لب باریک

اغلب خانم های دارای لب باریک، تمایل دارند لب های خود را حین آرایش کمی بزرگتر و گوشتی تر نشان دهند. برای این کار کافیست ابتدا خط لب یک درجه تیره تر از رنگ رژلب تان را برداشته و زیر خط اصلی لب بکشید. برای لب بالا هم می توانید خط لب را کمی بالاتر از خط اصلی لب ها بکشید. سپس رژلب را روی لب ها بزنید. در آخر نیز یک مداد به رنگ پوست طبیعی بردارید و یک خط کمرنگ در زیر خط لب تان بکشید تا از این طریق لب هایتان برجسته و زیباتر شود.

آرایش لب گوشتی

در آرایش لب گوشتی، بهتر است خط لب را در پایین خط اصلی لب نکشید؛ بلکه آن را دقیقا روی خط لب اصلی بکشید. توصیه ما به شما این است که از رژلب های تیره استفاده کنید. سپس می توانید یک مداد سفید برداشته و خط کمرنگی را در وسط لب ها بکشید. توجه داتشه باشید که انتخاب رژلب های براق و مایع برای لب های گوشتی و برجسته مناسب نیستند. بهترین گزینه برای شما استفاده از رژلب های مات هستند.


تمام وسایلی که برای آرایش لب به آن ها نیاز دارید


اگر می خواهید میکاپ لب شما پس از گذشت چند ساعت مثل دقایق اولیه به نظر برسد و پوسته پوسته نشود، باید لوازم حرفه ای را تهیه کنید. در ادامه شما را با این وسایل آشنا خواهیم کرد.

رژلب

حتی اگر بخواهید یک آرایش لب ساده هم داشته باشید، به اصلی ترین چیزی که نیاز دارید، رژلب است. رژلب های مختلفی در بازار وجود دارند که از نظر جنس و بافت با هم متفاوت بوده و به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع رژلب ها آشنا کنیم.

رژلب های کرمی

رژلب های کرمی دارای پوشش خوبی بوده و براق هستند. این رژلب ها معمولا ماندگاری بالایی داشته و موجب برجسته به نظر رسیدن لب ها می شوند. رژلب های کرمی برای موقعیت های مختلف قابل استفاده هستند.

 

آشنایی با انواع رژلب

 

رژلب های مات

رژلب های مات به یکی از محبوب ترین رژلب ها در بین خانم ها تبدیل شده و کامل ترین پوشش دهی و بیشترین ماندگاری را به همراه دارند. این رژلب ها طیف رنگی گسترده ای داشته و برای مجالس گزینه مناسبی محسوب می شوند. از جمله معایب این رژلب می توان به خشکی لب ها اشاره کرد.

رژلب های شفاف

رژلب های شفاف دارای رنگ خاص و پوشش دهی بالایی نیستند؛ اما موجب شفافیت و زیباتر شدن لب های می شوند. این رژلب ها برای دختر خانم ها و آرایش روزمره گزینه بسیار خوبی هستند. جلوگیری از خشکی لب یکی از بارزترین ویژگی های این نوع رژلب است.

لاک لب

لاک لب شبیه به رژلب های مات بوده و براق نمی باشد. ماندگاری این نوع رژلب بسیار بالا بوده و از آن جایی که پوشش دهی مناسبی نیز دارد، گزینه ایده آلی برای عروس خانم ها به حساب می آید.
مهمترین مزایای رژلب، افزایش زیبایی و جلوه چهره است. حتی می توان زمان هایی که برای بیرون رفتن از خانه عجله داریم و فرصت چندانی برای آرایش صورت کامل نیست، تنها به زدن رژلب اکتفا کرد. برخی رژلب ها نیز دارای انواع روغن های طبیعی و ارگانیک هستند که موجب نرمی و لطافت هر چه بیشتر لب ها می شوند. سعی کنید رژلب های مرغوب و عاری از سرب را تهیه کنید تا از این طریق سلامت بدن خود را افزایش دهید.

مداد لب

مداد لب کمک بسیاری به زیباتر نشان دادن آرایش لب ها خواهد کرد. رنگ مداد خط لب باید با رنگ رژلب یکسان باشد تا زیبایی کار دو چندان شود. استفاده از مداد لب در آرایش باعث می شود رنگ رژلب به خصوص اگر از نوع مایع باشد، به اطراف پوست لب پخش نشود.

پرایمر لب

پرایمر لب به عنوان پایه و زیرساخت آرایش لب مورد استفاده قرار می گیرد و از خشکی و پوسته پوسته شدن لب جلوگیری کرده و خطوط روی آن را صاف و زیباتر جلوه می دهد. عملکرد این محصول بر پایه صاف کردن و از بین بردن خطو و نرمی لب می باشد که استفاده از آن به خصوص در روزهای گرم سال می تواند در افزایش ماندگاری آرایش لب کمک شایانی کند. علاوه بر این، با وجود آن رژلب رنگ بهتری روی لب خواهد داشت و از پخش شدن آن نیز جلوگیری می شود. اگر پرایمر لب حاوی ضد آفتاب تهیه کنید، از لب های شما در مقابل نور خورشید نیز محافظت خواهد شد.
طرز استفاده صحیح از پرایمر به این صورت است که مقدار مناسبی از آن را روی لب ها قرار دهید و به طور یکنواخت با دست ضربه بزنید تا به خوبی پخش شود. هرگز از مقدار زیادی پرایمر استفاده نکنید؛ چرا که حالت زیبایی به لب ها نخواهد داد. همچنین بهتر است از پرایمر لب دارای فرمول رنگی استفاده کنید. استفاده از پرایمر لب حاوی ویتامین نیز به شما کمک می کند تا لب های خود را تقویت کنید. کمی زمان بدهید تا پرایمر به خوبی روی لب ها بنشیند و سپس رژلب مورد نظر خود را بزنید.

 

نحوه صحیح زدن رژلب


قبل از زدن رژلب باید به این نکته توجه داشته باشید که لب های پوست پوست شده هیچ زیبایی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. به همین دلیل ابتدا باید نسبت به لایه برداری و رطوبت رسانی به لب هایتان اقدام کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود. در ادامه نحوه صحیح آرایش لب را به شما آموزش خواهیم داد.
برای لایه برداری لب ها می توانید از اسکراب طبیعی شکر به همراه عسل استفاده نمایید. با انجام این کار علاوه بر از بین بردن سلول های مرده سطح لب، آن را به خوبی مرطوب و آبرسانی نیز خواهید کرد. سپس می بایست زیرسازی لب ها انجام شود. برای این کار از یک رژلب کرم رنگ استفاده کنید. آن را روی کل نواحی لب ها پخش کنید تا آماده دریافت رژلب اصلی شود. سپس یک مداد کرم رنگ بردارید و کمی پایین تر از خطوط دور لب را خط بکشید. این کار به بزرگ تر نشان دادن لب ها کمک بسیاری می کند.

 

نحوه صحیح زدن رژلب

 

پس از این مرحله می توانید از مداد همرنگ با رژلب تان استفاده کنید و آن را روی خطوط اصلی لب ها بکشید. به دقت خط لب را روی نواحی بالا و پایین لب بکشید. تمامی لب را با خط لب آرایش کنید. سپس رژلب را روی لب ها بکشید. یک دستمال کاغذی را روی لب ها قرار دهید به گونه ای که روی تمامی نقاط قرار گیرد و رنگ را روی سطح پوست پخش نکند. یک براش آرایشی مخصوص رژگونه بردارید و آن را به پودر فیکس آغشته کنید. سپس براش را به آرامی روی سطح دستمال کاغذی که روی لب ها قرار دارد بکشید. این روش کمک شایانی به ثبات رنگ رژلب می کند. در مرحله آخر، دوباره رژلب را روی کل نواحی لب بزنید.


آموزش کانتور کردن لب ها


کانتور کردن در آرایش لب می تواند موجب متعادل سازی آرایش و خارج کردن لب ها از حالت مصنوعی شود. با کمک این ترفند می توانید لب ها را بی نقص و زیبا نشان دهید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را سپری کنید:
ابتدا یک حوله تمیز را روی لب ها بکشید تا به خوبی لایه برداری شود. سپس از بالم لب استفاده نمایید تا نرم و لطیف و آماده پذیرش رژلب شود. خط لب به رنگ دلخواه را بردارید و یک ایکس انگلیسی در بالای لب ها بکشید. در وسط لب پایین نیز یک خط عمودی بکشید و خطوط لب پایین را نیز مشخص نمایید. حال خطوط لب ها را به هم وصل کرده و رژلب بزنید.
برای کانتور کردن لب ها می توانید از خط لب تیره تر استفاده کرده و آن را دور لب بکشید. سعی کنید در گوشه های داخلی لب ها کمی عمق ایجاد کنید. اگر می خواهید لب هایتان مات باشند، می توانید از دستمال کاغذی استفاده کرده و آن را روی لب ها قرار دهید. کمی فشار وارد کنید تا رنگ اضافه به دستمال منتقل شود. در صورت تمایل می توانید یک لایه دیگر رژلب بزنید. در غیر این صورت، لب های مات نیز زیبایی خاص خود را خواهد داشت.

 

آموزش کانتورینگ لب


اشتباهات رایج در آرایش لب


استفاده نادرست از رژلب و اشتباهات در آرایش لب نه تنها شما را جذاب تر نشان نخواهد داد؛ بلکه شما را پیرتر از سن واقعی نیز نشان داده و تناسب میان اجزای صورت را به هم می ریزد. در ادامه قصد داریم شما را با رایج ترین اشتباهات حین آرایش لب آشنا کنیم.

زدن رژلب روی لب های خشک و پوست پوست شده

زنان از دوره میانسالی به بعد، بیشتر با خشکی لب ها مواجه می شوند. خوب است بدانید که لب های خشک هیچ گاه جلوه زیبایی نداشته و زدن رژلب روی آن کار اشتباهی است. در صورتی که رژلب را روی لب های خشک به کار ببریم، ذرات محصول به درون ترک ها و پوسته ها فرو رفته و علاوه بر بد شکلی موجب بیشتر به نظر رسیدن سن نیز خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید از لایه برداری استفاده و هر روز لب ها را مرطوب و آبرسانی کنید. نوشیدن آب به میزان کافی نیز کمک بسیاری به جلوگیری از خشکی لب ها خواهد کرد.

عدم استفاده از سایر ابزارهای آرایش لب

هر چه سن بالاتر برود، زدن رژلب به دقت بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد. به بیان دیگر، بهتر است از ابزارهای دیگری جهت زدن رژلب نیز به کار برود. ابزاری مانند خط لب به شما کمک می کند که نواقص مربوط به لب را از بین ببرید. حتی می توانید برای زیباتر شدن کار از انواع براش های آرایشی نیز کمک بگیرید. عدم استفاده از این ابزارها می تواند نتیجه نه چندان جالبی را برایتان به دنبال داشته باشد.

عدم استفاده از پرایمر لب

پرایمر لب از پخش شدن رژلب در اطراف دهان جلوگیری می کند. بسیاری از خانم ها همواره با این مشکل مواجه هستند. عدم استفاده از پرایمر در آرایش لب به این مشکل دامن زده و باعث می شود زیبایی لب ها پس از گذشت مدت زمان اندکی از بین برود.

 

اشتباهات آرایش لب که معمولا مرتکب می شوید

 

به کار بردن رنگ های بسیار ملایم

استفاده از رژلب به زیباتر شدن و بخشیدن رنگ به لب ها کمک شایانی می کند. برخی خانم ها از رنگ های بسیار ملایم و خنثی برای زدن رژلب استفاده می کنند که موجب از بین رفتن زیبایی طبیعی لب ها می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم از رنگ های طبیعی تر و با تناژهای صورتی، قرمز، هلویی و ... برای رنگ دادن به لب ها استفاده نمایید.

عدم ماندگاری رژلب

بر خلاف گذشته، نمایان بودن خطوط دور لب و محو شدن رنگ میان آن ها دیگر جذابیت نداشته و حتی نازیبا تلقی می شود. برای این که رنگ رژلب خود را ماندگار کنید، می توانید از فیکساتور استفاده کنید. رعایت کردن مراحل رژلب نیز در افزایش ماندگاری رنگ آن بسیار موثر خواهد بود. شما می توانید پس از هر مرحله آرایش لب، یک دستمال کاغذی روی لب ها قرار داده و با استفاده از براش آغشته به پودر فیکس، روی آن بزنید. این مرحله را دو بار انجام دهید و در آخر از فیکساتور استفاده نمایید.


در مطلبی که پیش رو دارید، به آموزش طرز صحیح زدن رژلب پرداختیم. همچنین، اشتباهات رایج حین آرایش لب و انواع وسایل مورد نیاز برای این کار را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه شما هم تجربه جدیدی از این موضوع دارید، آن را با ما و سایر کاربران سایت رژلب از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

دوشنبه 13 آبان 1398 - 13:41:58
عالی مرسی
سلام سایت بسیار زیبا و قشنگی دارین لطف می فرمایید اگراز سایت ما هم دیدن فرمایید و نظری جهت بهتر شدن سایت دهید
لوازم آرایش لب
http://www.ladymodkala.ir/product-category/لوازم-آرایشی/آرایش-لب/
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: