یکشنبه 29 تیر 1399 - 15:14:23

میکاپ صورت جدید + عکس

 

جدیدترین میکاپ روز دنیا به پیشنهاد رژلب

مدل میکاپ صورت جدید و فشن

 

 

 

میکاپ صورت جهت افزایش جلوه و زیبایی چهره مورد استفاده قرار می گیرد. برای داشتن یک میکاپ جذاب و دلنشین باید از لوازم آرایشی متنوع و باکیفیت استفاده کرد. لوازم آرایش طیف وسیعی از کالاها را تشکیل می دهند که برای زیبایی با مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرند. طیف گسترده ای از لوازم آرایشی در بازار موجود است که از جمله مهمترین آن ها می توان به کرم پودر یا فوندیشن، پنکک، پودر فیکس، کانسیلر، پرایمر، سایه چشم، خط چشم، ریمل، رژلب، رژگونه اشاره کرد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع لوازم آرایشی مختص میکاپ صورت آشنا کنیم.


فوندیشن چیست و چه کاربردی دارد؟


فوندیشن همان کرم پودر مایع است که جهت پوشش نواقص و یکدست شدن رنگ صورت مورد استفاده قرار می گیرد. از کرم پودر یا فوندیشن برای زیرساز میکاپ صورت استفاده می شود. استفاده از فوندیشن برای نخستین بار به 200 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در آن زمان زنان یونان باستان از کرم پودر حاوی سرب و گچ برای رنگ کردن پوست خود استفاده می کردند. رفته رفته کرم پودر بافت جدیدتری به خود گرفت و از چربی طبیعی حیوانات، نشاسته و اکسید قلع برای ساخت کرم پودر استفاده شد.


در قرون وسطی، پوست برنزه در اروپا بسیار مد شد و این سبک میکاپ صورت نشان از مرفه بودن افراد داشت. متاسفانه در آن زمان از سرب برای ساخت لوازم آرایشی استفاده می شد که برای سلامتی ضرر بسیاری داشت و منجر به بروز مشکلات پوستی حاد و حتی مرگ می شد. در اواخر قرن 18، استفاده از لوازم آرایشی توسط ملکه ویکتوریا ممنوع اعلام شد و فقط بازیگران و روسپیان حق انجام آرایش داشتند. در قرن 19 بار دیگر آرایش صورت مد شد و همه افراد حتی دختر خانم های جوان نیز به انجام میکاپ صورت تمایل نشان دادند.

 

فوندیشین چیست و در میکاپ صورت چه کاربردی دارد؟

 


امروزه اما میکاپ جلوه جدیدتری به خود گرفته است. هر روز شاهد عرضه مدل های جدیدی از آرایش و همچنین روی کار آمدن لوازم آرایشی جدید و کاربردی هستیم که به راحتی تمام نواقص چهره را برطرف می کنند. به منظور برطرف کردن مشکلات پوستی مانند از بین بردن جای جوش یا زخم، از کانسیلر استفاده می شود. استفاده از پرایمر باعث می شود دوام و زیبایی آرایش صورت برای مدت زمان بیشتری افزایش یابد. به همین ترتیب، سایر لوازم آرایش کاربردی نیز در بازار موجود شدند که در ادامه به تفکیک در مورد هر یک توضیح خواهیم داد.


هنگام انتخاب و خریداری کرم پودر باید به نوع و رنگ پوستی خود توجه داشته باشیم. چنانچه پوست از نوع چرب است، توصیه می کنیم از محصولات بدون چربی استفاده شود. چنانچه برای پوست چرب از محصولات حاوی چربی استفاده شود، منجر به ماسیده شدن و براقیت پوست خواهد شد و جلوه جالبی ندارد. محصولات حاوی چربی برای افراد دارای پوست خشک مناسب است.
برای پی بردن به تناژ پوستی نیز می توان به رگ های پوستی دقت کرد. اگر رگ شما به رنگ سبز است، شما دارای تناژ پوستی گرم هستید و باید از کرم پودرهای متناسب با آن استفاده کنید. اگر رگ های شما به رنگ آبی یا بنفش است، پوست شما دارای تناژ سرد است. بهترین ناحیه برای تست کردن کرم پودر، روی پوست زیر استخوان فک است که بیشترین تناسب را با رنگ پوست صورت دارد. تست کردن کرم پودر روی مچ دست گزینه خوبی نیست.


کرم پودر را می توان جهت افزایش ماندگاری، پس از پرایمر مورد استفاده قرار داد. همچنین پس از آن نیز می توان از پودر بیک یا پودر فیکس استفاده کرد تا دوام آرایش به میزان قابل توجهی افزایش یافت.


پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟


پرایمر دارای بافت مانند لوسیون است که قبل از زدن کرم پودر جهت افزایش ماندگاری آرایش به کار می رود. پرایمر دارای انواع مختلفی است که از جمله آن ها می توان به پرایمر صورت، پرایمر آرایش چشم و پرایمر آرایش لب اشاره کرد. اغلب پرایمرها حاوی مواد مغذی و مفید برای پوست مانند ویتامین های A، C و E هستند. برخی دیگر از پرایمرها نیز حاوی عصاره گیاهانی همچون آلوئه ورا، دانه انگور و چای سبز هستند که مصرف آن‌ها منجر به شادابی و لطافت بیشتر پوست می شود.
روش استفاده از پرایمر بسیار آسان است. برای این کار کافیست مقداری پرایمر را روی پوست بریزید و با نوک انگشتان آن را خوب فید کنید. هر یک از پرایمرهای مخصوص آرایش چشم و لب را نیز جداگانه به کار ببرید. پس از زدن پرایمر حدود 20 دقیقه صبر کنید تا خوب جذب پوست شود و سپس کرم پودر را مورد استفاده قرار دهید.

 

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟


کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟


کانسیلر نوعی اصلاح کننده پوست و رنگ آن است که قبل از کرم پودر مورد استفاده قرار می گیرد. کانسیلر نیز دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می توان به کانسیلر اصلاح کننده رنگ و کانسیلر رنگ طبیعی پوست اشاره کرد. کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ دارای رنگ های متنوعی است که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال، کانسیلر زرد و نارنجی جهت اصلاح رنگ تیرگی دور چشم یا کبودی ها استفاده می شود. کانسیلر رنگ سبز نیز جهت برطرف کردن قرمزی و التهاب پوست مورد استفاده قرار می گیرد.
برای هر گونه نواقص یا مشکلات پوستی، کافیست مقداری از کانسیلر مربوطه را روی آن ناحیه بمالید و کمی فید کنید. سپس کمی صبر کنید تا تاثیر خود را بگذارد و از کرم پودر برای یکدست کردن رنگ پوست صورت استفاده نمایید.

 

کانسیلر چیست و چه کاربردی در میکاپ صورت دارد؟


پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟


پودر فیکس یا پودر بیک جهت افزایش دوام میکاپ صورت به کار می رود. پس از این که کانسیلر را دور پلک زدیم، مقداری از پودر فیکس را با براش آرایشی روی پلک می زنیم تا دوام آرایش چشم افزایش یابد. برای افزایش ماندگاری گریم صورت و کانتورینگ نیز می توان از پودر بیک استفاده کرد. نوع دیگری از فیکساتور میکاپ نیز وجود دارد که بافت آن مایع است و پس از اتمام کل آرایش روی صورت اسپری می شود.

 

پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

 

به دنبال شروع سال نو و ایجاد تغییراتی بعضا اساسی در ظاهر، ترندهای جدیدی از آرایش و زیبایی نیز عرضه می شود. از این رو، از ماه ها قبل از شروع سال نو، آرایشگران مشهور اقدام به ارائه مدل های آرایشی خود می کنند. اگر شما هم کنجکاو شدید بدانید که ترند آرایشی سال 2020 چیست، پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه این مقاله از وب سایت رژلب را از دست ندهید. ما قصد داریم 12 میکاپ صورت پرطرفدار 2020 را به شما معرفی کنیم.


1. ترند میکاپ صورت 2020: ریمل رنگی


وقت آن رسیده که یک استراحت کوتاه به ریمل مشکی رنگ خود بدهید و از سبک میکاپ جدید استفاده نمایید. یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین ترندهای میکاپ سال نوی میلادی، استفاده از ریمل رنگی و روشن است. برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر خود هستند باید بگوییم که رنگ صورتی در میکاپ جدید بسیار ترند شده است. ولی اگر به هر دلیلی تمایل به استفاده از ریمل صورتی ندارید، می توانید از سایر رنگ ها مانند آبی که بسیار هم پرطرفدار است، استفاده نمایید. شاید ریمل های رنگی مژه های شما را چندان پرپشت جلوه ندهند؛ اما گزینه بسیار خوبی برای آرایش فانتزی و فشن محسوب می شود.

 

 

ریمل رنگی 2020

 


2. ترند میکاپ صورت 2020: استفاده از رنگ های نئونی


خوشبختانه همه چیز در سال 2020 ظاهر جدید و مینیمالیستی خواهد داشت. استفاده از رنگ های نئونی از آن دسته تغییرات جدید و زیبا محسوب می شود. سعی کنید به جای این که سایه چشم نئونی را روی کل پلک خود بکشید، آن را تنها برای گوشه های داخلی چشم استفاده نمایید تا جلوه زیباتر و فانتزی تری داشته باشد.

 

آرایش نئونی 2020

 


3. ترند میکاپ صورت 2020: استفاده از رژلب سرخابی


وقت آن رسیده که کمی تنوع به رژلب قرمز خود بدهید. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، در سال 2020 رنگ صورتی بسیار ترند است. برای تکمیل آرایش خود در کنار رژلب سرخابی می توانید از رنگ آبی روشن برای سایه چشم استفاده کنید. اگر می خواهید رژلب سرخابی شما دوام بالایی داشته باشد، به جای استفاده از رژلب مایع یا خامه ای، از رژلب مات استفاده کنید.

 

آرایش لب سرخابی 2020

 


4. ترند میکاپ صورت 2020: خط چشم مدل میشل


در سال 2020 دیگر نیازی نیست خط چشم خود را به بن مژه بچسبانید. استفاده از خط چشم مدل Shay Mitchell به شما در ایجاد تغییر و تحول شگرف کمک خواهد کرد. خط چشم میشل به این صورت است که یک خط باریک در قسمت میانی پلک خود ایجاد نمایید. برای این که با یک تیر دو نشان زده باشید، می توانید این خط چشم را با کمک رنگ های نئونی بکشید. در این مدل آرایش چشم، حتما از ریمل جهت پرپشت شدن مژه ها یا مژه مصنوعی استفاده کنید.

 

خط چشم نئونی 2020

 


5. ترند میکاپ صورت 2020: سایه چشم رنگی


استفاده از سایه چشم رنگی از اواخر سال 2019 میلادی آغاز شده و در سال 2020 به اوج خود خواهد رسید. سایه چشم رنگی را اگر در جای خود و به درستی استفاده کنید، ظاهر بسیار رویایی و بازیگوشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. شما می توانید سایه چشم رنگی را به صورت تک رنگ یا چند رنگ مورد استفاده قرار دهید. حتی می توانید از ترکیب چند رنگ نیز استفاده نمایید. فقط کافیست از یک رنگ روشن برای قسمت های داخلی چشم، رنگ متوسط برای قسمت مرکزی پلک و رنگ تیره تر را در قسمت های خارجی پلک به کار ببرید. همچنین، در استفاده از خط چشم مختار خواهید بود و حتی می توانید آن را مورد استفاده قرار ندهید.

 

سایه چشم رنگی آرایش 2020


6. ترند میکاپ صورت 2020: ابروهای طبیعی


خوشبختانه دوره ابروهای نازک به پایان رسیده و ابروهای طبیعی چند سالی می شود که باب شده است. ابروهای پرپشت و طبیعی، ظاهری جوان تر و معصومانه تر برایتان رقم خواهد زد. برای مرتب به نظر رسیدن ابروهای طبیعی خود می توانید از ژل ابروی شفاف استفاده نمایید.

 

تاثیر ابروهای طبیعی در میکاپ 2020

 


7. ترند میکاپ صورت 2020: خط چشم پاستیلی


خط چشم نئونی در سال 2019 چندان مورد پسند کاربران قرار نگرفت؛ اما در مقابل، این سبک آرایش به یکی از محبوب ترین ترندهای سال 2020 تبدیل شده است. همانند آن چه در تصویر زیر مشاهده می کنید، با استفاده از خط چشم پاستیلی دیگر نیازی به استفاده از سایه چشم نخواهید داشت. در کنار خط چشم نئونی یا پاستیلی از ریمل حجم دهنده یا مژه مصنوعی استفاده کنید تا جلوه چشم ها چند برابر شود.

 

خط چشم پاستیلی 2020

 


8. ترند میکاپ صورت 2020: استفاده از نگین صورت


استفاده از نگین برای صورت، یکی دیگر از ترندهای 2020 است که البته بیشتر برای مجالس و مواقع خاص کاربرد دارد. اگر در مورد استفاده از این ترند کمی تردید دارید، می توانید از چند نگین کوچک برای گوشه های پلک استفاده کنید. در واقع می توانید در این کار خیلی اغراق نکنید.

 

نگین صورت آرایش 2020

 


9. ترند میکاپ صورت 2020: رژلب ملایم و طبیعی


همیشه لازم نیست از رنگ های تند برای رژلب خود استفاده کنید. گاهی هم می توانید در کنار آرایش چشم تیره، از رژلب به رنگ های طبیعی و ملایم استفاده نمایید. با استفاده از رژلب ملایم، چهره جوان تری خواهید داشت.

 

رژلب طبیعی در آرایش 2020

 


10. ترند میکاپ صورت 2020: سایه چشم تا به تا


اگر اهل ریسک هستید، باید به شما بگوییم که این سبک میکاپ برای شما بهترین گزینه است. در سایه چشم تا به تا، شما باید به جای استفاده از یک رنگ، از دو رنگ متفاوت برای هر پلک استفاده نمایید. در این نمونه میکاپ از سایه چشم آبی برای یک پلک و سایه چشم نارجی برای پلک دیگر استفاده شده است. شما می توانید در انتخاب رنگ سایه چشم ها، به بیس تناژ آن یا مکمل بودن رنگ ها دقت کنید. همچنین، در کنار این مدل سایه چشم، از یک برق لب بی رنگ به کار ببرید.

 

سایه چشم تا به تا در آرایش 2020

 


11. ترند میکاپ صورت 2020: سایه چشم قرمز اسموکی


اگر از سال ها پیش به سایه چشم اسموکی خود وفادار بوده اید، وقت آن رسیده که کمی تغییر و تحول ایجاد کنید. چرا به جای استفاده از سایه چشم مشکی یا خاکستری، این بار قرمز تیره را امتحان نمی کنید؟ سایه چشم قرمز اسموکی یک ظاهر جسورانه و خیره کننده را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

سایه چشم قرمز اسموکی

 


12. ترند میکاپ صورت 2020: استفاده از رنگ صورتی مایل به قرمز


اگر تاکنون رنگ صورتی را تنها در رژلب و سایه چشم خود استفاده می کردید، به شما پیشنهاد می دهیم مانند تصویر عمل کنید و گونه ها، استخوان زیر ابرو و کمی بالای ابروها را نیز به این رنگ آغشته نمایید. این سبک آرایش نیز بیشتر جنبه فشن داشته و نمی توان برای آرایش روزانه مورد استفاده قرار داد.

 

میکاپ صورتی 2020

 

 

همچنین در رژلب بخوانید: 

آرایش - گریم و میکاپ صورت

آرایش صورت و لوازم آرایشی مورد نیاز آن

رژلب و هر آنچه راجع به آن باید بدانید

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

جمعه 03 مرداد 1399 - 11:54:20
سپاس از شما دوست و همراه گرامی که سایت رژلب را دنبال می کنید امیدواریم نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید
جمعه 03 مرداد 1399 - 11:48:25
از مطالب خیلی خوبی که به اشتراک میذارید بسیار متشکرم
سه شنبه 31 تیر 1399 - 10:33:08
سلام دوست عزیز، لوازم آرایشی هایی که در صفحه مشاهده می کنید قابل خریداری از این وب سایت نیستند. با سپاس
دوشنبه 30 تیر 1399 - 21:19:10
لوازم آرایشیات چند قیمت
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: