دوشنبه 27 مرداد 1399 - 16:32:54

همه چیز درباره کانتورینگ صورت

 

 

نکات کانتور صورت گرد

آموزش کانتورینگ لب

 

همه چیز درباره کانتورینگ صورت

 

 

 

 

مطالبی که در این مطلب خواهید خواند:

 

آموزش کانتورینگ صورت

تکنیک استروبینگ چیست؟

آموزش کانتورینگ صورت گرد

آموزش کانتورینگ صورت عروس

آموزش کانتورینگ لب

آموزش برجسته سازی لب

 

 

کانتورینگ صورت یک تکنیک متعادلسازی چهره است که در آن عیوب و نواقص چهره به خوبی برطرف می شود. برای تکنیک های کانتورینگ صورت معمولا از دو رنگ فوندیشن استفاده می شود. یک رنگ فوندیشن که تیره تر از رنگ پوست بوده و برای ایجاد عمق استفاده می شود. رنگ دیگر کانتورنگ که روشن تر از رنگ پوست بوده و برای ایجاد برجستگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا برای ایجاد تیرگی ها از رنگ سه درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست استفاده می شود. برای ایجاد روشنی نیز می توان از سه درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست استفاده کرد.


نکته حائز اهمیت این است که جام چهره در افراد مختلف متفاوت است و نمی توان از یک سبک کانتورینگ برای همه افراد استفاده کرد. به عنوان مثال، متد کانتورینگ برای صورت گرد از کانتورینگ صورت بیضی، مربع، قلبی و ... متفاوت است. برای اینکه بتوانیم یک متد کانتورینگ اصولی را پیاده سازی کنیم، ابتدا باید نوع چهره را بشناسیم.

 

مراحل کانتور صورت

 


آموزش کانتورینگ صورت


در حالت کلی، ما می توانیم روی خط رویش یا رستنگاه مو، اطراف تیغه بینی، زیر خط گونه و اطراف فک را کانتور تیره کنیم. پس از اینکه خطوط را روی نقاط مورد نظر ایجاد کردیم، شروع به فید کردن می کنیم. فید را می توان به صورت بادبزنی یعنی هم به صورت بالا و هم به صورت پایین انجام داد. شما حتی می توانید قسمت پشت پلک را نیز از کانتور تیره استفاده کنید تا به چشم ها عمق بیشتری دهید. سپس روی آن از سایه چشم مورد نظر استفاده نمایید.


پس از این که به نواحی مورد نظر با استفاده از فوندیشن تیره عمق دادیم، باید از رنگ روشن تر برای ایجاد برجستگی ها استفاده کنیم. هایلایتر را باید در مرکز پیشانی، مرکز چانه، پایین و بالای استخوان گونه، روی تیغه بینی و قسمت پایین و بالای لب به کار برد. سپس به خوبی فید می کنیم تا هیچ مرز بین تیرگی و روشنی باقی نماند. فید باید به سمت داخل و خارج انجام شود.

 

آموزش کانتورینگ صورت

 


پس از این که کانتور صورت را به خوبی فید کردیم، می توان از پودر فیکس برای دوام بیشتر میکاپ استفاده کرد. برای این کار باید از پودر فیکس روشن برای نواحی روشن و از پودر فیکس برنز برای نواحی تیره تر استفاده کرد تا جلوه کاملا طبیعی تری را ایجاد نماید. اگر در حرفه میکاپ آرتیستی مبتدی هستید و استفاده همزمان از دو رنگ فیکساتور برایتان امکان پذیر نیست، می توانید یکباره از اسپری فیکساتور مک برای افزایش ماندگاری به کار ببرید.


توجه داشته باشید که کانتور صورت را همیشه باید پس از زیرساز آرایشی انجام داد. به این معنی که ابتدا از پرایمر برای افزایش دوام و ماندگاری آرایش صورت استفاده می کنیم. برای انتخاب پرایمر به نوع پوست فرد توجه می کنیم. اگر پوست ایشان چرب بود باید از پرایمری استفاده کنیم که سبوم طبیعی سطح پوست را به خوبی کنترل کند. پس از زدن پرایمر، چند دقیقه صبر می کنیم تا خوب جذب پوست شود. سپس فوندیشن یا کرم پودر متناسب با رنگ پوست را می زنیم.


هنگام انتخاب فوندیشن نیز باید به نوع پوست توجه داشت. اگر پوست شخص از نوع چرب است، باید از کرم پودر فاقد چربی استفاده کرد تا از تولید سبوم بیشتر جلوگیری کند و جلوه مات و مخملی داشته باشد. اگر پوست صورت فرد از نوع خشک بود، می توان از محصولات حاوی مرطوب کننده و آبرسان استفاده کرد تا پوست همواره هیدراته بماند و به مرور زمان کدر و خشک جلوه نکند.
کانتورینگ کردن معمولا زمانی انجام می شود که ما قصد داریم میکاپ مجلسی تری داشته باشیم. در اغلب اوقات از متدهای کانتورینگ در میکاپ روزانه استفاده نمی شود. چرا که دوام آرایش و گریم مجلسی معمولا از میکاپ ساده و روزانه بیشتر است. کانتورینگ باید از دوام بالایی برخوردار باشد تا پس از مدتی ماسیده به نظر نرسد. به همین دلیل می توان روی آن از پودر فیکس یا انواع محصولات فیکساتور استفاده کرد و دوام کانتورینگ را تا ساعت ها افزایش داد.

 

تکنیک کانتور صورت


تکنیک استروبینگ صورت چیست؟


در متد استروبینگ برخلاف کانتورینگ، تنها از رنگ روشن استفاده می شود. تکنیک استروبینگ برای آرایش ملایم و ساده تر بسیار مناسب است. می توان نقاطی از چهره را تنها از هایلایتر استفاده کرد تا برجسته تر به نظر برسند. به عنوان مثال می توان قسمت روی گونه، بالای استخوان ابروها، قسمت میانی پیشانی و چانه و همچنین قسمت بالای لب را هایلایتر زد. استفاده از هایلایتر باید در مقادیر بسیار کم انجام شود تا حالت طبیعی تری داشته باشد.


در تکنیک استروبینگ، نیازی به افزایش ماندگاری آرایش تا مدت های زیاد نیست. یعنی بر خلاف متد کانتورینگ می توان آن را برای آرایش روزانه و ساده نیز به کار برد. از آنجایی که امروزه آرایش ملایم تر و اروپایی بسیار ترند شده است، تکنیک استروبینگ بیشتر مورد پسند میکاپ آرتیست ها و همچنین مشتریان قرار دارد. البته بعضی افراد برای پوشاندن نواقص حتما نیاز به انجام کانتورینگ دارند؛ اما متد استروبینگ را می توان برای افرادی که نیازی به پوشاندن نواقص ندارند، استفاده کرد.

 

تکنیک استروبینگ صورت


آموزش کانتورینگ صورت گرد


افراد دارای صورت گرد باید چهره خود را به نحوی کانتور کنند که حالت بیضی شکل پیدا کند. قبل از زدن کانتورینگ روی صورت، ابتدا از پرایمر مک استفاده می کنیم تا پوست حالت چرب تری پیدا کند و کانتورینگ روی آن راحت تر انجام شود. علاوه بر این، باعث نرم تر شدن پوست می شود و زیرساز آرایشی روی آن بهتر می نشیند. پس از این که پرایمر را زدیم، کمی صبر می کنیم تا خوب جذب پوست شود.


شما می توانید برای انجام کانتورینگ صورت از پالت های مختلفی استفاده کنید. یکی از بهترین پالت های کانتورینگ صورت، پالت آناستازیا است که انواع رنگ های تیره و روشن کاربردی را موجود دارد و نیاز انواع پوست با رنگ های مختلف را برطرف می کند.


از رنگ روشن پالت کانتورینگ برای نواحی زیر چشم، روی تیغه بینی، زیر استخوان گونه، روی چانه، بالای لب، روی پیشانی به کار می بریم. سپس از رنگ تیره پالت کانتورینگ برای زاویه دار کردن فک و چانه استفاده می کنیم. برای روی گونه، اطراف تیغه بینی و روی رستنگاه مو را از رنگ تیره استفاده می کنیم.

 

آموزش کانتورینگ صورت گرد

 


در تکنیک زاویه دار کردن چهره گرد، کانتور چانه و فک بسیار حائز اهمیت است. در این متد باید قسمت انتهایی فک را یک خط تیره بکشیم و آن را همراه با قوس تا روی چانه امتداد دهیم. سپس کل غبغب و زیر چانه را تیره می کنیم. برای اینکه چهره را کشیده تر جلوه دهیم، باید دو خط عمود در اطراف چانه ایجاد کنیم. همچنین باید خط رستنگاه مو را در قسمت میانی بکشیم و آن را تا پایین امتداد ندهیم.


در مرحله بعد نوبت به فید کردن می رسد. با یک براش تمیز ابتدا نواحی تیره را خوب فید می کنیم و مرز بین روشنی ها را کاملا از بین می بریم. سپس با یک براش تمیز دیگر، نواحی روشن را خوب فید می کنیم. سپس با استفاده از کانتور خشک، میزان چربی کانتور قبل از کاهش می دهیم. یکی از بهترین گزینه ها برای پالت کانتورینگ خشک، توفیسد است. شما می توانید برای نواحی تیره از کانتور خشک تیره و برای نواحی روشن از کانتور خشک روشن استفاده کنید تا یک بافت مخملی و مات روی چهره ایجاد شود. در نهایت نیز می توان از یک اسپری فیکساتور برای افزایش دوام آرایش و میکاپ استفاده کرد.


آموزش کانتورینگ صورت عروس


در گریم عروس باید از ابزار و لوازم گریم حرفه ای استفاده کرد تا دوام آن تا حد زیادی افزایش یابد. یکی از بهترین برندهای لوازم گریم عروس، برند گریماس هلند است. در ادامه قصد داریم نحوه کانتورینگ صورت عروس با محصولات گریماس را به شما آموزش دهیم.


برای کانتورینگ صورت و ایجاد شدو یا تیرگی می توان از کرم میکاپ D8 استفاده کرد. برای رنگ روشن نیز می توانید از پالت کرم میکاپ، رنگ روشن را با توجه با رنگ طبیعی پوست انتخاب و استفاده کنید. در این سبک میکاپ باید تمامی رنگ های تیره و روشن را در کنار هم مورد استفاده قرار دهید. سپس به طور کاملا حرفه ای آن ها را فید کنید تا هیچ مرزی مشخص و قابل مشاهده نباشد.
به این ترتیب که قسمت رستنگاه مو، اطراف تیغه بینی، زیر استخوان گونه، زیر غبغب را تیره رنگ می کنیم. سپس به موازات آن از رنگ روشن به کار می بریم تا کنتراست زیبایی خلق شود. سپس با استفاده از یک پد تمیز اقدام به فید کردن می کنیم.


یکی از راهکارها برای کسب بهترین نتیجه از کانتورینگ صورت این است که در انتخاب رنگ روشن از رنگ های دارای تناژ گرم استفاده کنید تا نواحی مورد نظر را برجسته تر جلوه دهد. همچنین برای انتخاب رنگ تیره از تناژ سرد به کار ببرید تا عمق بیشتری روی چهره ایجاد نماید.

 

آموزش کانتورینگ صورت عروس


آموزش کانتورینگ لب


کانتورینگ تنها مختص چهره نیست و می توان از این تکنیک برای برجسته سازی یا رفع نواقص لب نیز استفاده کرد. اگر شما هم تمایل دارید بدانید که کانتورینگ لب چگونه انجام می شود، پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.


برای کانتورینگ لب می توان از پالت کانتور خشک استفاده کرد. ما به شما پالت کانتور خشک تو فیسد Too Faced را پیشنهاد می دهیم. از یک براش برای انجام متدهای کانتورینگ لب استفاده می کنیم. ابتدا کمی از رنگ تیره را در گوشه های لب به کار می بریم. مزیت کانتور خشک این است که با استفاده از آن می توان کار نهایی را پیاده سازی کرد. همچنین، برخلاف کانتور چرب نیازی به فید کردن و استفاده دوباره از کانتور خشک ندارد.


کانتور خشک نتیجه نهایی ظریف تر و لطیف تری را به دنبال خواهد داشت. پس از این که هر چهار گوشه لب را کانتور تیره زدیم، قسمت های خارجی این گوشه ها را از کانتور روشن استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که همیشه رنگ های تیره و روشن کانتور در کنار هم قرار می گیرند تا تضاد رنگی خوبی ایجاد شود. شما می توانید قسمت های داخلی لب و همچنین لب بالا را نیز کانتور روشن بزنید.
پس از اینکه متدهای کانتورینگ را پیاده سازی کردیم، با استفاده از خط لب خطوط دور لب را ایجاد می کنیم. شما می توانید از کانتور قهوه ای و سپس آرایش لب قهوه ای استفاده کنید. اما اگر قصد استفاده از آرایش لب رنگی را دارید، می توانید کانتور را با استفاده از سایر رنگ های پالت رژلب خود انجام دهیم. حتی می توانید پس از اینکه کانتور را انجام دادید و خط لب زدید، به جای رژلب از برق لب استفاده کنید تا جلوه کانتور شما بیشتر باشد. پس از مصرف برق لب، مرز بین تیرگی و روشنی به خوبی در هم فید می شوند و شما یک آرایش لب بسیار زیبا و جدید را خواهید داشت.

 

کانتورینگ لب

 

آموزش برجسته سازی لب

 

برای برجسته سازی لب، اطراف لب ها باید تیره تر شوند. در این بخش قصد داریم از رنگ آلبالویی – زرشکی برای برجسته سازی لب ها استفاده کنیم. توجه داشته باشید که برجسته کردن لب با استفاده از رنگ های دارای تناژ قرمزی مانند زرشکی و آلبالویی، بسیار دشوارتر است و نیاز به دقت بالایی دارد. برای این سبک آرایش لب، پیشنهاد ما به شما استفاده از پالت رژلب آناستازیا Anastasia است.

 

در مرحله اول، خطوط گوشه لب را ایجاد کرده و آن را به سمت داخل فید می کنیم. پس از اینکه قسمت های گوشه لب را با استفاده از رنگ آلبالویی زرشکی شکل دادیم، از رنگ قرمز برای قسمت های میانی لب استفاده می کنیم. همزمان که رنگ زرشکی را روی قسمت های میانی لب قرار می دهیم، خطوط لب مربوط به آن قسمت را نیز می کشیم. اگر تسلط بالایی روی این کار ندارید، می توانید از قبل روی لب ها خط لب بکشید و سپس رنگ ها را اضافه کنید.

 

آموزش برجسته کردن لب

 

برای فید کردن رنگ های قرمز و زرشکی به گونه ای که هیچ مرزی بین آن ها وجود نداشته باشد، از مراجعه کننده بخواهید یک لبخند به پهنای صورت بزند تا لب خوب کشیده شود. اگر لب در حالت عادی قرار بگیرد، دارای خطوطی است که فید کردن را نمی توان به راحتی انجام داد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

چهارشنبه 30 مهر 1399 - 15:48:57
سلام.ممنون از اینکه با رژلب همراه هستید فاطیمای عزیز
چهارشنبه 30 مهر 1399 - 15:46:54
لادن عزیز سلام.ممنون از نظر انرژی بخش شما
سه شنبه 29 مهر 1399 - 22:14:40
خیلی عالی بود مرسی از زحمات شما
جمعه 31 مرداد 1399 - 21:32:40
ممنون از مطالب مفیدتون
جمعه 31 مرداد 1399 - 21:32:28
😍😍😍😍
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: