جمعه 10 بهمن 1399 - 23:23:28

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 

 

آموزش صحیح سایه زدن چشم ها

اشتباهات رایج سایه چشم چیست؟

 

 

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 

 

 

فهرست آیتم هایی که در این مطلب خواهید خواند

 

عدم استفاده از پرایمر مخصوص چشم

مراحل آرایش چشم و استفاده صحیح از سایه چشم

عدم استفاده از پودر فیکس

 

 

سایه چشم یکی از تکنیک های آرایشی دشوار و در عین حال تاثیرگذار است. اغلب افراد با سایه زدن مشکل دارند و به درستی نمی توانند آن را انجام دهند. از این رو تصمیم گرفتیم تا با ارائه این مطلب، بایدها و نبایدهای سایه چشم را به شما معرفی کنیم. اگر می خواهید به صورت کاملا حرفه ای سایه چشم بزنید، مطالعه ادامه این مطلب از سایت رژلب را از دست ندهید.


عدم استفاده از پرایمر مخصوص چشم


اولین اشتباه حین زدن سایه چشم این است که از پرایمر استفاده نمی کنید. اطراف پلک دارای خطوط ریزی است که اگر پرایمر را به درستی استفاده نکنید، منجر به چروک نشان دادن چشم ها می شود. علاوه بر این، استفاده از پرایمر باعث می شود که دوام آرایش چشم شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند. شما حتی می توانید به جای پرایمر از کانسیلر نیز استفاده کنید.
استفاده از کانسیلرهای مک، تارت و میبلین به شما توصیه می شود. مقدار مناسبی از کانسیلر دلخواه را پشت پلک بزنید و سپس با استفاده از بیوتی بلندر فید کنید. در مرحله بعد از یک سایه چشم روشن و متناسب با تناژ پوستی خود استفاده و کل پشت پلک را کاور کنید. این کار باعث می شود زیرساز آرایش شما خشک شود و پس از مدتی روی سایه چشم شما خط ایجاد نشود.
یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد انجام می دهند این است که از سایه چشم تیره در مرحله اول آرایش چشم خود استفاده می کنند. یا با استفاده از قلموی نامناسب سایه خود را فید می کنند. همه این موارد باعث می شود تا آرایش چشم شما آن طور که باید نتیجه ندهد و رضایت شما را جلب نکند. همیشه سعی کنید از زیرساز آرایش مناسب استفاده کنید و پس از آن از سایه چشم همرنگ با پوست خود جهت خشک کردن آن به کار ببرید.

 

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 


مراحل آرایش چشم و استفاده صحیح از سایه چشم


پس از زیرساز آرایش چشم، نوبت به استفاده از رنگ های اصلی سایه چشم می رسد. از یک براش گنبدی شکل متوسط استفاده کنید و آن را به رنگ متوسط آغشته نمایید. سپس با حرکات رفت و برگشتی، سایه را روی خط سوم پلک بکشید. این کار باعث می شود محدوده های هر یک از رنگ های سایه بیشتر مشخص شود و یک پلن خوب برای آرایش چشم داشته باشید.

 

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 


برای گوشه های خارجی پلک نیز باید از یک رنگ تیره تر استفاده کنیم. یک براش سایه سایز متوسط را آغشته به رنگ قهوه ای تیره تر می کنیم و با حرکات دایره ای در انتهای پلک فید می کنیم. برای این ناحیه هرگز نباید از براش سایز بزرگ استفاده کرد. چون باعث می شود سایه چشم شما در ناحیه پهناورتری از پلک اجرا شود و ظاهر غیر طبیعی به خود بگیرد.

 

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 


پس از این مرحله، نوبت به بلند کردن سایه چشم می رسد. برای بلند کردن باید از یک براش نرم استفاده کرد. استفاده از براش ضخیم باعث می شود عمل بلند کردن را به راحتی انجام ندهید. براش نرم را به آهستگی و با حرکات دایره ای شکل روی پشت پلک بکشید تا رنگ ها به خوبی فید شوند.
پس از این که شکل کلی سایه چشم را کشیدید، نوبت به استفاده از رنگ دلخواه برای قسمت میانی پلک می رسد. در این آیتم از سایه چشم صورتی شاین استفاده شده است. برای کشیدن سایه چشم قسمت میانی، نباید از براش نرم استفاده کرد. استفاده از براش نرم باعث می شود کنترل سایه زدن از دست تان خارج شود. در مقابل باید از براش سرتخت استفاده کنید.

 

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 


در مرحله بعد از هایلایتر استفاده می کنیم. براش سر تخت را آغشته به کمی سایه چشم روشن می کنیم. سپس به آرامی پایین ابروها و گوشه چشم ها می کشیم.

 

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 


یکی از اشتباهاتی که برخی افراد انجام می دهند این است که از سایه چشم سیاه یا خیلی تیره برای زیر پلک خود استفاده می کنند. این کار باعث می شود زیر چشم شما گود و تیره به نظر برسد. علاوه بر این، فرم چشم های شما را کوچک نشان می دهد. بهتر است ابتدا از یک رنگ قهوه ای متوسط برای زیر پلک به کار ببریم. سپس براش را آغشته به رنگ قهوه ای تیره تر کرده و تنها قسمت انتهای پلک پایین را رنگ می زنیم.

 

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 


عدم استفاده از پودر فیکس


اگر از پودر فیکس برای قسمت پایین پلک خود استفاده نکنید، باعث می شود در پایان کار پاک کردن گرده سایه چشم کار بسیار دشواری باشد. حتما پس از کانسیلر زدن، از پودر فیکس در زیر پلک خود به کار ببرید و چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس باقی آرایش خود را انجام دهید. به این صورت در پایان کار کافیست فقط یک براش تمیز را برداشته و اقدام به پاک کردن ذرات سایه از زیر پلک شوید. اما اگر از پودر فیکس استفاده نکنید، برای پاک کردن زیر پلک مجبور به استفاده از دستمال کاغذی هستید که کل زیرساز آرایشی شما را پاک خواهد کرد.

 

بایدها و نبایدهای سایه چشم

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: