یکشنبه 12 بهمن 1399 - 15:50:40

7 قدم برای ایجاد یک آرایش خلیجی خیره‌کننده!!

آرایش خلیجی و مراحل آن

آموزش آرایش خلیجی

 

 

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

رنگ های مناسب برای آرایش خلیجی

ابزار مورد نیاز برای آرایش خلیجی

مراحل آرایش خلیجی

 

 

آموزش مرحله به مرحله ایجاد یک آرایش خلیجی روی صورت:

   آیا به دنبال ظاهری خارق‌العاده و کم‌نظیر هستید؟ پس بهتر است نکاتی را در ارتباط با نحوه سایه‌زدن چشم‌هایتان به دانش و اطلاعات خود بیفزایید. برای آرایش‌کردن چشمان خود لازم است تا خود را برای آشنایی با آرایش خلیجی آماده کنید. همان طور که مطلع هستید، بانوان عرب کشور‌های حوزه خاورمیانه و قاره آفریقا، دارای چشمانی تیره و بزرگ هستند و به خوبی از این ویژگی جذاب خود مطلع بوده و با انجام چند حرکت ساده، زیبایی چهره خود را دوچندان می‌کنند. این نوع آرایش بانوان عرب که به آرایش خلیجی نیز معروف است، به سبب استفاده از ترکیبات رنگی زنده و جذاب در آن و نیز ایجاد یک ظاهری فوق‌العاده در افراد، در دنیا بسیار شناخته شده است. به کمک این نوع آرایش می‌توانید زیبایی چشمانتان را بیشتر جلوه دهید خصوصا اگر چشمانتان درشت و کشیده باشد و ظاهری جذاب و قابل توجه برای خود به ارمغان بیاورید. بیشتر افراد استفاده از مدل Smokey را برای آرایش چشمان خود بر می‌گزینند. برای داشتن ظاهر عربی مناسب، بهتر است از خط چشم و سرمه بیشتری استفاده کنید. اما برای کسانی که نمی‌توانند به خوبی از پس این کار بر بیایند و آن را به درستی انجام می‌دهند، می‌توانند از آموزش ساده و قدم به قدم آرایش خلیجی که در ادامه بیان می‌شود استفاده کرده و در مسیر درستی قرار بگیرند و از آن در مراسمات و مجالس خود استفاده کنند.

 

 

از چه رنگ‌هایی می‌توان برای آرایش خلیجی چشم‌ها استفاده کرد؟

   رنگ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید جزو دسته رنگ‌های زنده باشند و نیز در صورت امکان جزو انواع رنگ‌های مرواریدی موجود باشند. شما باید از رنگی استفاده کنید که مکمل رنگ پوست شما بوده و بیشترین تناسب و تطابق را با رنگ پوست‌تان دارا باشد. بدین صورت که:

  • بهتر است برای رنگ پوست‌های روشن و ملایم، از سایه نقره‌ای رنگ برای آرایش چشم استفاده شود.
  • بهتر است برای پوست‌های تیره نیز از سایه‌های طلایی رنگ برای آرایش چشم بهره ببرید.

ابزار مورد نیاز:

   قبل از آنکه با مراحل انجام آرایش خلیجی چشم آشنا شوید و راجع به هر یک توضیحاتی را شرح دهیم، لازم است تا با مواد و محصولات اولیه لازم برای شروع این کار آشنایی پیدا کنید:

  •  Concealer: (ابزاری است آرایشی که برای پوشاندن عیوب صورت استفاده می‌شود)
  • آماده ساز : (محصولی است آرایشی که برای یکنواخت نمودن قوام پوست و کاهش چروک پوستی به کار می‌رود.)
  • سایه صورتی رنگ روشن
  • سایه بنفش رنگ
  • سایه‌های هایلایت و برجسته (رنگ پیشنهادی: زرد)
  • خط چشم به‌صورت مایع و ژل
  • ریمل
  • مژه مصنوعی (اختیاری)

وقت آن رسیده است تا به‌صورت قدم به قدم با ایجاد یک آرایش خلیجی زیبا آشنا شوید:

  1. قدم اول: پوشش عیوب دور چشم به کمک خط چشم مایع:

   بهتر است از Concealer برای پوشاندن خطوط، عیوب و نقاط سیاه دور چشم استفاده شود. ترجیحاً بهتر است تا از Concealer مایع برای حفظ طولانی مدت ظاهر خود استفاده کنید. انجام این کار در نتیجه نهایی به‌دست‌آمده بسیار موثر خواهد بود.

 

رفع عیوب دور چشم

  1. قدم دوم: اعمال آماده‌ساز :

   به‌منظور بالابردن مدت زمان ماندگاری آرایش صورت‌گرفته روی صورت، بهتر است در قدم دوم از یک آماده‌ساز استفاده شود. هدف از این کار آن است که به کمک آماده‌ساز، یک لایه روی پوست به‌منظور یکنواخت سازی و کاهش چین و چروک موجود روی آن ایجاد شود تا بتوان آرایش بهتری را روی صورت و بالأخص چشم ایجاد کرد. با آماده شدن نواحی اطراف چشم، این اطمینان را می‌توان داد که مواد آرایشی، ماندگاری بالاتری روی صورت خواهند داشت و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، پوسته‌پوسته نخواهند شد. پیشنهاد می‌شود از آماده‌ساز براق فلزی صورت برای آرایش خلیجی خود استفاده کنید چراکه در زمینه‌های زیر بسیار می‌تواند مفید واقع شود:

  • ماندگاری آرایش سایه چشم بالاتر رود.
  • سایه رنگ‌های مورد استفاده بتوانند به نحو درستی کار کرده و رنگ اصلی خود را نمایان سازنند.
  • از به وجود آمدن چین و چروک ناخواسته در حین آرایش جلوگیری شود. چراکه قبل از شروع آرایش، باعث یکنواخت سازی پوست خواهد شد.

 

  1. قدم سوم: اعمال سایه صورتی رنگ روشن در سرتاسر پلک بالای چشم:

   مقداری سایه صورتی رنگ را به کمک قلم ‌موهای آرایشی سایه چشم بردارید. اگر حجم زیادی برداشته شد، مقدار اضافی را به ظرف خودش بازگردانده تا با این کار از حجم و مقادیر کافی برای آرایش استفاده شود و از به کار بردن مواد آرایش زیاد اجتناب کرد. حال سایه را روی پلک بالایی چشم خود اعمال کنید. دقت کنید تمام نقاط بالای چشم از گوشه داخلی پلک تا قسمت بیرونی آن را در بربگیرد. اطمینان حاصل شود سایه تا زیر خط بالای پلک (crease) اعمال شده باشد. انتهای سایه را کمی بیشتر از خط چشم پیش ببرید تا شکلی شبیه بال کشیده شده ایجاد شود. این موضوع را باید در نظر داشته باشید که میزان سایه اعمالی شما در سراسر پلک، باید یکدست و به یک میزان باشد.

 

اعمال سایه صورتی‌رنگ تا زیر خط بالای پلک (crease)

  1. قدم چهارم: اعمال سایه بنفش رنگ روی لبه پایین پلک بالایی چشم:

   سایه بنفش رنگ را برداشته و آن را روی قسمت بیرونی پلک اعمال کنید. این سایه باید روی سایه قبلی اما با ارتفاع کمتری اعمال شود. این سایه را نیز به‌مانند قبلی تا بیرون از خط چشم ادامه دهید تا مدل بال شکل‌گرفته، بهتر مشخص گردد. در صورت لزوم، میزان سایه اعمالی بیشتر گردد اما توجه کنید که شدت آن به سمت قسمت داخلی پلک بیشتر نشود.

 

اعمال سایه بنفش رنگ روی سایه قبلی

  1. قدم پنجم:

   استفاده از سایه‌های برجسته و هایلایت در قسمت زیر استخوان ابرو و نیز قسمت گوشه‌ داخلی پلک، باعث زیباتر شدن آرایش و دوچندان شدن جذابیت چشمانتان خواهد شد.

  1. قدم ششم: انجام فرایند ایجاد خط چشم:

   با انجام مراحل قبلی، اکنون وقت آن رسیده است که خط کشیدن دور چشم را آغاز کنید. برای این کار، باید از قسمت گوشه داخلی پلک شروع کرده و تا گوشه بیرونی پلک ادامه داد. این کار را باید به صورتی انجام داد که در نهایت فرمی بادام شکل ایجاد شود و از قسمت گوشه بیرونی پلک چشم نیز کمی خط ادامه یافته و کشیده شود. این خط‌کشی باید در همه نقاط یک‌دست و یکنواخت انجام‌شده باشد. سپس خط چشم را زیر مژه‌های پایینی چشم هم انجام دهید. دقت شود ضخامت آن متوسط باشد تا بتواند در برجسته کردن و جذابیت چشم موثر واقع شود.

 

فرایند اعمال خط چشم

  1. قدم هفتم: ریمل زدن:

   مواد اضافی باقیمانده روی صورت از مراحل قبلی را پاک کنید و در قدم آخر از ریمل استفاده کنید. ریمل یکی از مهم ترین لوازم آرایشی در آرایش خلیجی چشم به شمار می رود. این امکان هم فراهم است که در صورت عدم دسترسی به ریمل، از مژه‌های مصنوعی نیز بتوان به عنوان جایگزین استفاده کرد. در اینجا کار شما به پایان می‌رسد.

 

فرایند ریمل زدن

   از زیبایی‌های این ظاهر به وجود آمده می‌توان به سهولت اجرای مراحل آن اشاره کرد. شما می‌توانید ظاهر خود با آرایش خلیجی را با پوشش‌های هندی و غربی ست کنید. در این نوع آرایش باید سعی شود که میزان آرایش لب کمتر باشد تا کانون توجهات به سمت چشمانتان جمع شود. آرایش خلیجی، چشم ها را زیبا و دلفریب‌تر نشان می‌دهد و می‌توان آن را مناسب برای موهای بلند و کوتاه دانست. پس منتظر چه هستید. آماده شوید تا مهمانی را آغاز کنیم.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: