پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 12:45:08

چگونه می‌توان با یادگیری ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، ظاهری جذاب‌تر داشت؟

پرپشت نشان دادن مژه ها با ریمل

آموزش ریمل زدن به صورت حرفه ای

 

فراگیری ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، راهی مؤثر در انجام آرایشی بهتر است!

آیا دوست دارید مژه‌های ضخیم‌تری داشته باشید؟ آیا به دنبال این هستید که مژه‌هایتان بلندتر از چیزی که هست، باشد؟ آیا از این‌که نمی‌توانید به‌درستی از برس ریمل استفاده کنید، کلافه‌ شده‌اید؟ جای هیچ نگرانی نیست؛ چراکه قرار است شما را با نحوه انتخاب ریملی مناسب با ظاهر مژه‌هایتان و نیز نحوه ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، آشنا کنیم. با فراگیری این مهارت می‌توانید به مژه‌های ضخیم و بلندی که به دنبالش هستید، دست یابید. تنها کافی است مراحل ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای را که در ادامه بیان می‌شود، به‌خوبی فرا بگیرید.

 

فراگیری ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای

  1. انتخاب ریمل مناسب:
  • تعیین ویژگی‌هایی از یک ریمل که به دنبالش هستید:

تقریباً متناسب با هر نوع ویژگی نظیر حجم دهی، ظاهر، میزان رشد، خواص ضد آب و ... ریمل‌هایی مخصوصی وجود دارد. برخی از ریمل‌ها، تمامی این ویژگی‌ها را در خود دارا هستند. برای ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، تنها کافی است نوع مژه‌های خود را شناسایی کرده و متناسب با آن، ریمل مناسبی را تهیه کنید.

  • برای مژ‌ه‌های کم حجم، از ریمل‌های حجم‌دهنده‌ به همراه برس بزرگی با دندانه‌های درشت استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود برای رشد مژه‌ها و سلامت آنها از محصولاتی استفاده کنید که تلفیقی از ریمل و پرایمر باشند.
  • در صورت کوتاه بودن مژه‌هایتان، از ریمل‌های بلند‌کننده به همراه برس‌های کوچک که دندانه‌های ضخیمی روی خود دارد، استفاده کنید. کوچک بودن برس موجب خواهد شد تا بتوانید در حین کار، به چشم‌های خود نزدیک‌تر شده و مژه‌ها را دانه به دانه ریمل بزنید. این نوع برس‌ها در ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، بسیار مؤثر خواهند بود.
  • اگر مژه‌هایتان بلند بوده ولی به دنبال بهبود وضعیت ظاهری آن هستید، از ریمل‌هایی بلند‌کننده‌ای استفاده کنید که همراه خود برسی با دندانه‌های هم‌ارتفاع داشته باشند تا بتوان به کمک برس مژه‌ها را از هم تفکیک کرد.
  • اگر مژه‌هایتان آسیب دیده‌اند و به یک اندازه نیستند، از ریمل‌هایی حاوی ترکیبات فیتوکراتین و فانتنول استفاده کنید تا در رشد مژه‌ها مؤثر واقع شوند. سعی شود از برس‌هایی با fat بالاتر استفاده شود.
  • برای تشخیص خوب یا بد بودن ریمل، کافی است به مدت سه هفته از آن استفاده کنید. برای این کار می‌توان از برند‌های مختلف استفاده کرد.
  • از ریمل‌های ضد آب، تنها در موارد خاص و محدودی استفاده کنید. برای مثال اگر قرار به رفتن به استخر و ... و یا جاهایی نظیر سینما که امکان گریه‌کردن شما وجود دارد،  بهتر است، از این نوع ریمل‌ها استفاده کنید. از معایب این ریمل‌ها، سخت پاک شدن، خشک و شکننده کردن مژه‌ها خواهد بود.

 

انتخاب ریمل مناسب

  • سایه چشم مناسبی را انتخاب کنید:

در بیشتر موارد، انتخاب رنگ سیاه بهترین گزینه خواهد بود؛ چراکه در ضخیم‌تر و بلندتر دیده‌شدن و بالا بردن جذابیت چشمانتان بسیار خوب عمل خواهد کرد. اگر مژه‌هایی به رنگ بور دارید، از سایه قهوه‌ای رنگ استفاده کنید. سعی کنید از رنگ قهوه‌ای روشن برای کارهای روزمره و قهوه‌ای تیره برای مجالس و میهمانی‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود، استفاده از ریمل‌های رنگی را نیز تجربه کنید. رنگ سبز برای چشم‌های آبی رنگ و رنگ بنفش نیز برای چشم‌های سبز رنگ، بسیار مناسب است. این دو رنگ می‌توانند در بهترکردن ظاهرتان مؤثر واقع شوند.

 

سایه چشم مناسب

  • استفاده از فر کننده‌های مژه را در دستور کار خود قرار دهید:

اگر به دنبال تغییراتی شگرف در ظاهر مژه‌های خود هستید، استفاده از فر کننده‌های مژه را در طول فرایند ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای نظر بگیرید چراکه می‌توانند در بلند‌تر و درخشان‌تر دیده شدن چشمانتان نقش مهمی را بر عهده بگیرند و تحولاتی شگرف و زیبایی را در ظاهر شما ایجاد کنند. بهتر است از فرکننده‌ حاوی پد لاستیکی استفاده کنید تا مژه‌ها را خیلی خم نکرده و تنها آن‌ها را فر کند.

 

استفاده از فر کننده مژه

  1. اعمال ریمل به مژه‌های بالای چشم:
  • ابتدا تمام مواد آرایشی موردنظر رو روی چشم خود اعمال کنید و سپس در قدم آخر به سراغ ریمل بروید:

اگر تصمیم به استفاده از سایه چشم، خط چشم و یا هر چیز دیگر دارید، بهتر است تمامی این موارد را قبل از استفاده از ریمل، روی چشمان خود اعمال کنید. با این کار، ریمل اعمال شده روی چشم در مرحله آخر انجام شده و دیگر در حین انجام سایر مراحل، روی صورت پخش نخواهد شد. سایر آرایش‌های صورت نظیر زیرسازی آرایش و یا رژ گونه را هم می‌توانید در هر زمانی اعمال کنید. اغلب مردم ترجیح می‌دهند که تمامی مراحل را در ابتدا انجام دهند و در قدم آخر به سراغ استفاده از ریمل روند.

  • در ابتدا مژه‌های خود را فرکنید:

دستگاه فرکننده را تا جای ممکن به ریشه‌ مژه‌های خود نزدیک کنید بدون آن‌که پوست درگیر شود. حال اهرم‌ها را بسته و به مدت 10 ثانیه فشار دهید و در نهایت دستگاه را جدا کنید. اگر این دستگاه در دسترس نبود و یا در استفاده از آن دچار ترس و اضطراب هستید، از نوک انگشتان خود برای فشار و فرکردن مژه‌های خیس خود استفاده کنید.

 

 

 

  • برس را تنها در ظرف ریمل بچرخانید و آغشته به آن کنید و به هیچ وجه برس را در داخل ظرف به‌صورت پمپاژ بالا و پایین نبرید:

با چرخاندن برس در داخل ظرف، مقداری از ریمل درون ظرف را بردارید. بسیاری از افراد، برس را به‌صورت پمپاژ، در ظرف بالا و پایین می‌کنند. با این کار، هوا را با فشار وارد ظرف کرده و موجب خشکی سریع‌تر ریمل می‌شوند.

 

عدم بالا و پایین بردن برس در ظرف ریمل

  • مقدار حجم اضافی برداشته شده را با دستمال از روی برس برداشته و یا روی لبه ظرف ریمل بکشید:

اعمال مقادیر زیاد از ریمل روی مژه، موجب تجمع و گوله شدن ریمل روی مژه خواهد شد. استفاده از برس مناسب، در برداشتن مقدار کافی از ریمل مؤثر خواهد بود. این موضوع از نکات ریز ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای است.

  • با نگاه کردن به بالا، مژه‌های خود را بالا ببرید:

برای راحتی کار، بهتر است ریمل را در جلوی یک آینه روی مژه‌های خود اعمال کنید. اگر نگران پلک زدن در حین کار هستید، پیشنهاد می‌شود دهان خود را در هنگام اعمال ریمل باز بگذارید. با این کار احتمال پلک‌زدن کاهش خواهد یافت.

 

 

اعمال ریمل روی مژه بالایی

  • برس آغشته به ریمل را روی ریشه مژه‌های خود بمالید:

اعمال بخش زیادی از ریمل در ریشه مژه‌ها، موجب بلندتر دیده‌شدن مژه‌ها و جلوگیری از سنگین شدن نوک مژه‌ها خواهد شد.

  • با یک حرکت زیگ‌زاگی یا ... برس را تا نزدیک نوک مژه بکشید و جدا کنید:

انجام حرکت زیگ‌زاگی در حجم‌دهی و بلندتر دیده شدن مژه‌ها و نیز کاهش تجمعات ریمل روی مژه‌ها مؤثر خواهد بود.

  • فرایند را مجدداً تکرار کنید:

در انجام بهتر فرایند ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، بهتر است مراحل گفته شده، حداکثر سه بار تکرار شوند. در هر بار اعمال، احتمال خشک شدن ریمل‌های اعمالی قبلی و تجمع روی مژه‌ها بالا خواهد رفت. می‌توان به‌جای اعمال انواع ریمل‌ها با خواص گوناگون در هر مرحله، آن‌ها را باهم مخلوط کرده و به یک باره اعمال کنید. سعی کنید حتماً یک بار این کار را از قبل انجام داده باشید تا از عواقب آن مطلع باشید که آیا با یکدیگر مخلوط می‌شوند یا خیر و یا اینکه باعث تجمع ریمل‌ها روی پلک خواهد شد یا خیر.

  • از مژه‌های مربوط به قسمت داخلی و خارجی پلک خود غافل نشوید:

در بسیاری از مواقع، مردم ریمل را تنها روی قسمت میانی پلک‌ خود اعمال می‌کنند که این کار باعث باریک و ظریف‌تر دیده شدن چشمانتان خواهد شد. از نکات مهم در ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، اعمال ریمل به‌تمامی نواحی پلک اعم از داخل، میانه و خارج آن است.

  • اگر در تماس قرار دادن برس با مژه‌های داخلی خود مشکل دارید، می‌توانید برس را با زاویه 45 درجه به پلک‌های خود نزدیک کنید. این کار در ریمل زدن مژه‌های داخلی خود مؤثر بوده و مانع از کثیف شدن کل صورت خواهد شد.
  • برای استفاده راحت‌تر، می‌توانید ریمل را به قسمت پشت مژه‌های خود اعمال کنید.
  1. اعمال ریمل به مژه‌های پایین چشم:

 

  • یک قاشق، دستمال کاغذی و یا ابزارهای اسفنجی آرایشی را برداشته و زیر مژه‌های پایینی خود نگه دارید:
  • این کار باعث خواهد شد تا ریمل روی سایر نقاط پوست ریخته نشود.
  • ریمل را تنها به ریشه مژه‌های پایینی اعمال کنید:

 اعمال ریمل روی کل مژه‌‌های پایینی خود باعث خواهد شد چهره از حالت طبیعی خود خارج شود. به‌جای این‌ کار، ریمل را تنها روی ریشه‌های مژه اعمال کنید و به هنگام بالا آوردن برس، کم کم آن را از تماس با مژه‌ها خارج کنید. در صورتی که مقدار زیادی اعمال شد، به کمک برس و یا انگشتان خود، حجم اضافه را جدا کنید.

 

 

  • تنها از نوک برس برای ریمل‌زدن مژه‌های خود استفاده کنید:

 اگر از برس کوچکی استفاده می‌کنید، برای رقم‌خوردن نتیجه‌ای بهتر، برس را به نزدیک چشمان خود برده و ریمل را اعمال نمایید تا بتواند با مژه‌ها در تماس قرار بگیرد.

  1. انجام تمیزکاری و رعایت نکات جانبی:
  • به کمک پنبه یا گوش پاک‌کن، کثیفی‌های ایجاد شده اطراف چشم را پاک کنید:

از نکات مهم در ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، انتظار کشیدن پس از اعمال ریمل روی پلک‌‌ها به‌منظور خشک‌ شدن می‌باشد. در غیر این صورت ریمل پخش شده و تمام زحماتتان بر باد خواهد رفت. مقداری مرطوب‌کننده روی پنبه اعمال کرده و تنها روی ناحیه‌ای که ریمل اعمال شده است، فشار داده و سپس به آرامی بچرخانید. با انجام این کار لکه‌های ایجاد شده حین کار بدون پاک شدن سایه چشم، از بین می‌روند.

 

استفاده از پنبه یا گوش پاک‌کن جهت تمیزکاری

  • به کمک برس مخصوص تمیز، مژه‌ها را شانه بزنید و یکدست کنید:

برای این کار از برس‌های تمیز شسته شده با صابون و آب و یا برس‌های یک بار مصرف استفاده کنید. حال از بالا به پایین مژه‌ها را شانه زده و برس را به‌صورت چرخشی رو به جلو، حرکت دهید. با این کار هم ریمل‌های تجمع یافته در یک نقطه پخش خواهند شد و هم ظاهر مژه‌های شما بهبود خواهند یافت. بهتر است این کار تا قبل از خشک شدن ریمل اعمالی صورت گیرد. در صورت نبود برس اضافی، از یک مسواک تمیز برای این کار استفاده کنید.

  • می‌توانید به کمک پودر بچه، ظاهر مژه را ضخیم‌تر جلوه دهید:

اگر حس می‌کنید که فرایند ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای به‌خوبی انجام نگرفته است، می‌توانید پس از اعمال یک لایه ریمل، مقداری پودر پودر بچه شفاف‌ را روی چشمان خود بپاشید. (می‌توانید از برس یا پنبه آغشته شده به پودر استفاده کنید). سپس یک لایه دیگر از ریمل را اضافه کنید. این کار در بالا بردن میزان ماندگاری ریمل و نیز میزان حجم اعمالی روی مژه، کمک‌ شایانی کند.

  • هر شب ریمل اعمال شده را با پاک‌کننده‌ آرایش از روی چشم بردارید:

در نگاه اول ممکن است موضوع چندان مهمی نباشد اما یکی از نکات مهم در فرایند ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، رعایت همین نکته است. عدم انجام آن، خشک شدن مژه‌ها در طول شب و نیز شکستگی و ریزش مژه‌ها را به همراه خواهد داشت.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: