دوشنبه 18 اسفند 1399 - 12:05:00

استفاده از 8 قدم ساده برای پوشاندن قرمزی صورت با آرایش!

راه حل پوشاندن قرمزی صورت

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن سفیدی

 

 

برای دسترسی راحت تر به مفاهیم آورده شده در مقاله از مطالب زیر استفاده کنید

علت قرمزی صورت

استفاده از کالرکورکتور

استفاده از کانسیلر

پاک کردن آرایش در پایان روز

 

نحوه پوشاندن قرمزی صورت با آرایش به چه صورت است؟

   قرمز شدن صورت می‌تواند به دلایل متفاوتی به وجود آید که معروف‌ترین و متداول‌ترین آن، خجالت کشیدن افراد است که باعث قرمزی بخشی از صورت می‌شود؛ اما این اتفاق می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. گاهی این اتفاق باعث نگرانی و اضطراب شما می‌شود و به دنبال این هستید که علت این اتفاق را که موجب القای حس نا امنی در شما شده است، بیابید. مطمئناً از خودتان خواهید پرسید که چگونه می‌توان از شر آن خلاص شد. با خبر شدن از این‌که پوشاندن قرمزی صورت با آرایش امکان‌پذیر است، بسیار شما را خوشحال خواهد کرد. این کار را می‌توان به راحتی با زیرسازی آرایش خود و استفاده از کانسیلر کالر کورکتور انجام داد. در حالت کلی، علت این اتفاق هر چه که می‌خواهد باشد، با داشتن دانش کافی راجع به نحوه آرایش درست، می‌توانید تا مدت‌ها این قرمزی صورت را پنهان کنید؛ اما ابتدا لازم است تا بدانید پدیده قرمزی صورت و علت آن چیست و سپس با نحوه پوشاندن قرمزی صورت با آرایش به صورت قدم‌به‌قدم آشنا شوید.

 

پوشاندن قرمزی صورت با آرایش

قرمزی صورت چیست؟

   هرگونه التهاب و تغییر رنگ پوست صورت به رنگ قرمز را قرمزی پوست گویند. اگر دچار کوررنگی نیستید، تشخیص قرمزی صورت تنها با رفتن به جلوی آینه، امکان‌پذیر است. همچنین هرگونه نقاط قرمز رنگ موجود روی گونه یا اطراف بینی را هم می‌توان به این دسته اضافه کرد.

علت قرمز شدن پوست صورت چیست؟

اگر به دنبال یافتن دلیل قرمزی پوست خود هستید، باید گفت که موضوعات زیادی را می‌توان به ایجاد این اتفاق نسبت داد نظیر:

·        تحریکات جزئی به وجود آمده (قرمزی ایجاد شده در اثر این اتفاق پس از دو روز بهبود خواهد یافت)

·        ناراحتی و بیماری‌های پوستی مداوم که نیازمند به مراجعه به پزشک است.

·        استفاده بیش از حد از شوینده‌های صورت

·        لایه‌برداری شیمیایی پوست

·        وجود آکنه روی پوست

·        وجود بیماری رزاسه

·        انواع حساسیت و آلرژیک‌های پوستی

·        اگزما

·        پسوریازیس

   وقتی قرمزی پوست صورت اتفاق می‌افتد درست نیست که از آن چشم‌پوشی کرده و آن را به حال خود رها کنیم. اگر قرمزی پوست تداوم داشته باشد و یا باعث احساس درد ‌شود، بهتر است به‌جای پوشاندن قرمزی صورت با آرایش، با متخصص پوست مشورت کنید.

پوشاندن قرمزی صورت با آرایش چگونه انجام می‌گیرد؟

    اکنون که با چگونگی شناسایی قرمزی صورت و دلایل احتمالی آن آشنا شدید، می‌توانید با استفاده از 8 مرحله زیر، سعی در پوشاندن و رفع آن داشته باشید:

1.     از یک محافظت‌کننده پوست در برابر آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید!

   طبق توصیه‌نامه سازمان غذا و دارو، بهتر است قبل از پوشاندن قرمزی صورت با آرایش، از کرم ضد آفتابی با SPF (میزان محافظت در برابر خورشید) حداقل 15 استفاده کنید. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که پوست می‌تواند حتی در روزهای بارانی هم دچار سوختگی ناشی از تشعشعات نور شود. پس ضروری است که از کرم در تمام روزهای چه آفتابی و چه بارانی سال استفاده کنید. اگر به دنبال این هستید که از محصولات مراقبتی ساده‌تری استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود از مرطوب‌کننده‌های پوستی نظیر the L’Oréal Paris Revitalift Bright Reveal که حاوی ضد آفتاب با SPF 30 در خود هستند، استفاده کنید که می‌توانید به لطافت و درخشندگی پوست شما کمک کند.

 

کرم the L’Oréal Paris Revitalift Bright Reveal

2.     از پرایمر برای آماده‌سازی پوست استفاده کنید!

   برای پوشش مؤثر قرمزی پوست، بهتر است در قدم اول برای اعمال آرایش، از پرایمر استفاده کنید چراکه مسیر فرایند پوشش قرمزی پوست را هموار می‌کند. برای ایجاد تراز رنگی یکدست روی پوست، می‌توانید از L'Oréal Paris Studio Secrets Professional Magic Perfecting Base استفاده کنید. این پرایمر نه تنها در کامل سازی بافت پوست مؤثر است، بلکه می‌تواند موجب حاصل شدن نتایج بهتری در اثر استفاده از کانسیلر و زیرسازی پوست شود. برای شروع کار یک لایه نازک از پرایمر را روی صورت تمیز و مرطوب خود اعمال کرده و آن را روی صورت بمالید.

 

استفاده از پرایمر برای آماده‌سازی پوست

3.     پوشش قرمزی پوست با استفاده از کانسیلر کالر کورکتور!

   فراگیری تکنیک تصحیح رنگ در واقع بالا بردن دانش خود درباره چرخه طیف رنگ است. برای مثال رنگ‌های قرمز و سبز در دو طرف طیف قرار دارند؛ این بدان معناست که هرکدام می‌توانند در جهت خنثی‌سازی اثر دیگری مؤثر واقع شوند. به همین جهت وقتی صحبت از پوشاندن قرمزی صورت با آرایش می‌شود، استفاده از کانسیلر کالر کورکتور سبز گزینه خوبی خواهد بود. ممکن است استفاده از رنگ سبز در نگاه اول عجیب به نظر برسد. کانسیلر کالر کورکتور در جهت اصلاح رنگ برخی از نقاط پوست صورت بسیار خوب عمل می‌کند. برای شروع مقداری از L'Oréal Paris True Match™ Color Correcting Crayon in Green را روی نقاط قرمز پوست اعمال کرده و سپس به کمک بیوتی بلندر یا انگشتان خود، سطح را یکدست و یکنواخت کنید. این کار را تا زمان از بین بردن لکه‌های سبز روی صورت ادامه دهید. اگر به‌طور کامل رفع نشد قدم بعدی را انجام دهید.

4.     استفاده از کانسیلر به منظور ایجاد پوشش بهتر!

   قدم بعدی در پوشاندن قرمزی صورت با آرایش، استفاده از کانسیلر خواهد بود. برای این کار استفاده از کانسیلرهای L’Oréal Paris True Match™ Super Blendable و 'Oréal Paris Infallible Full Wear پیشنهاد می‌شود. برای استفاده، مقداری از کانسیلر موردنظر را روی قرمزی پوست اعمال کرده و با بیوتی بلندر یا انگشتان خود آن را پخش کنید.

 

کانسیلر L’Oréal Paris True Match™ Super Blendable

5.     مطابق دستورالعمل به دنبال پنهان‌کردن همه چیز باشید!

   انجام یک زیرسازی آرایشی مناسب در ایجاد ظاهری زیبا و یکپارچه مؤثر خواهد بود. برای پوشاندن قرمزی صورت با آرایش می‌توان از the L’Oréal Paris Infallible Total Cover Foundation  و یکنواخت‌کننده‌های مخصوص استفاده کرد.

 

6.     پاشیدن پودر‌ آرایشی روی صورت برای ماندگاری بیشتر آرایش!

   با استفاده از پودرهای آرایشی شفاف صورت نظیر the L’Oréal Paris Infallible Pro-Sweep & Lock می‌توان ماندگاری آرایش روی صورت را افزایش داد. دقت شود به‌هیچ‌وجه از این مرحله صرف نظر نکنید. ظاهر شدن مجدد قرمزی صورت با از بین رفتن و محو شدن مواد آرایشی صورت، جلوه زیبایی نخواهد داشت. اگر نسبت به مدت زمان ماندگاری آرایش خود نگران هستید، این پودر آرایش پیشنهادی، می‌تواند خیالتان را راحت کند.

 

استفاده از پودر آرایشی

7.     از رژگونه با تراز رنگی سرد استفاده کنید!

با استفاده از رژگونه‌ای با رنگی نامناسب، تمام تلاش خود را به هدر ندهید. رنگ‌های گرم را کنار بگذارید چراکه قرمزی صورت را بیشتر مشخص می‌کنند. به جای آن‌ها به دنبال رنگ‌های سرد باشید. رژگونه L’Oréal True Match™ Spiced Plum انتخاب بسیاری از افراد برای این کار می‌باشد. با وجود برچسب روی هرکدام از محصولات، به‌راحتی می‌توان با توجه به مشخصات هر یک، رژگونه مناسب خود را بیابید.

 

استفاده از رژگونه با تراز رنگی سرد

8.     از رژلبی با رنگ خنثی استفاده کنید!

   به‌ مانند انتخاب رژگونه نامناسب، استفاده از رژ لب نامناسب هم از اشتباهات رایج در پوشاندن قرمزی صورت با آرایش است. بهتر است از رژ‌لب‌های قرمز رنگ که قرمزی صورت را نمایان می‌کنند بپرهیزید و به‌جای آن‌ها از رژلب‌هایی نظیر The L’Oréal Paris Infallible Pro Matte Les Chocolats Scented Liquid Lipstick in Sweet Tooth و L’Oréal Paris Colour Riche Shine Lipstick in Glossy Fawn استفاده کنید.

 

رژ لب The L’Oréal Paris Infallible Pro Matte Les Chocolats Scented Liquid Lipstick in Sweet Tooth

 

رژ لب L’Oréal Paris Colour Riche Shine Lipstick in Glossy Fawn

نحوه پاک‌کردن آرایش خود در پایان روز:

   در پایان روز وقت آن خواهد رسید که آرایش خود را پاک کنید اما ممکن است گرد‌ و غبار در طول روز روی آرایش صورت تجمع یافته و منجر به انسداد منافذ شوند. برای راحتی کار خود در پاک‌کردن آرایش، از میسلار واتر استفاده کنید. این محلول از میسل‌های ریزی (مولکول‌های روغنی) تشکیل شده است که به مانند یک آهنربا عمل کرده و تمامی گرد و غبار و آرایش را از روی صورت جذب کرده و پاک می‌کند. برای این‌کار میسلار واتر The L’Oréal Paris که باعث آب‌رسانی و لطافت بخشیدن به پوست‌ها معمولی تا خشک نیز می‌شود، پیشنهاد می‌گردد. تنها کافی است مقداری از محلول را روی پنبه ریخته و روی صورت اعمال کنید. حتی نیاز به مالیدن زیاد پوست هم نخواهد بود چرا که خود این عمل در تشدید شدن قرمزی پوست مؤثر است.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: