سه شنبه 10 فروردین 1400 - 12:47:48

فراگیری ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای برای ایجاد ظاهری جذاب!

ریمل زدن به صورت حرفه ای

پرپشت نشان دادن مژه ها با ریمل

 

آموزش قدم به قدم ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای‌!

   گاهی در روزهایی از هفته و ساعت‌هایی از روز، پیش می‌آید که به دلیل ضیق وقت، فرصت کافی جهت آرایش نداشته باشید؛ اما باز به دنبال بهبود وضعیت ظاهر خود باشید. در این زمان‌ها، می‌توانید با استفاده از رژ‌لب‌های نوود و ریمل، تا حدی ظاهر خود را بهتر سازید. ترکیب این دو ابزار آرایشی در کنار هم می‌تواند ظاهر مناسبی را برای شما پدید آورد چراکه ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، می‌تواند چشمان شما را درخشان‌تر و سرشار از طراوت و روحیه سرزندگی کند و نیز رژ‌لب، رنگ صورت شما را بهتر کرده و چهره‌تان را زیباتر کند. حتی می‌توانید، در مسیر رسیدن به مقصد نیز آرایش خود را به کمک این ابزار تکمیل نمایید. تنها چیزی که به آن نیازمند خواهید بود، نیم ساعت زمان است. می‌توانید با فراگیری نحوه ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، این زمان را کمتر هم کنید.

نحوه ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای

   گاهی هم پیش می‌آید که کل مراحل آرایش را به خوبی گذرانده باشید و در نهایت به مرحله آخر یعنی ریمل‌زدن رسیده باشید که نقش مهمی را در ظاهر شما خواهد داشت اما به یک باره اتفاقی پیش می‌آید که زمان کافی برای اعمال درست ریمل روی چشم، نداشته باشید. اگر ریمل اعمال‌شده روی چشم، غیریکنواخت و نامناسب باشد، می‌تواند تمام تلاش شما را بیهوده جلوه داده و به جای زیباتر کردن ظاهرتان، موجب کاهش جذابیت شما گردد. قبل از آن‌که نحوه ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای را خدمتتان بیان کنیم، بهتر است با مواد آرایشی موردنیاز جهت انجام درست آن آشنا شوید:

  • ریمل
  • پرایمر مورد استفاده برای چشم
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • برس تمیز ریمل
  • فر کننده مژه

اقدامات و مراحل لازم جهت ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای:

  1. انتخاب ریمل درست:

   قبل از انجام هر چیز، بهتر است ریمل مناسب پوست و چشم خود را بیابید. بنابراین باید وقت بگذارید و با مطالعه درست و شناخت درست محصولات موجود، ریمل مناسبی با ویژگی‌های موردنظر خود را بیابید. برای این کار می‌توانید پارامتر‌های زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • رنگ:

   با توجه به تنوع رنگی که در ریمل‌ها موجود است، رنگ مناسب را برای خود برگزینید. معمولاً پرطرفدارترین رنگ مورد استفاده، مشکی بوده که در درخشان و جذاب‌تر کردن چشم‌ها بسیار خوب عمل می‌کند. اگر موی بلوند دارید، از ریمل قهوه‌ای رنگ استفاده نکنید چراکه از جذابیت موهایتان می‌کاهد.

  • ماندگاری:

   تعیین کنید دقیقا به دنبال چه ویژگی‌هایی را برای یک ریمل خوب (ماندگاری بالا یا حجم دهی مناسب چشم) در نظر دارید. با مشخص کردن آن، راحت تر می‌توانید ریمل مربوطه را خریداری کنید.

  • ضد آب بودن:

   پارامتر مهم دیگر، بحث ضد آب بودن است. اگر جزو افرادی هستید که مستعد تعریق زیاد بوده و یا دائماً با آب و ... سر و کار دارید ولی می‌خواهید ماندگاری ریمل استفاده شده در این شرایط بالا باشد، باید ضد آب بودن را نیز در نظر بگیرید. در این شرایط باید یک پاک‌کننده خوب را هم تهیه کنید چراکه پاک‌سازی ریمل‌های ضد آب، کمی دشوار است.

          در حالت کلی Charlotte Tilbury Full Fat Lashes، گزینه پیشنهادی خوبی خواهد بود.

  1. آماده‌سازی چشم:

   بسیار مهم است که آماده‌سازی چشم قبل از اعمال ریمل صورت گیرد. وجود چربی یا آلودگی روی چشم و اطراف آن در کیفیت آرایش مؤثر است. پس بهتر است چشم‌ها را به خوبی پاک کرد. همچنین تمیز کردن مواد آرایشی به جا مانده از آرایش قبلی روی صورت را در اولویت خود قرار دهید. پس از این کار از تونر و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

   استفاده از پرایمر سایه چشم بسیار مهم است چراکه در زیرسازی آرایش صورت گرفته مؤثر بوده و باعث بالا رفتن ماندگاری سایه چشم خواهد شد. بنابراین پس از مرطوب‌سازی چشم، مقداری از پرایمر را روی پلک‌های خود بمالید.

  1. اعمال سایه چشم:

   اکنون باید از سایه چشم استفاده کنید. برای این که زیبایی و جذابیت مژه‌های چشم در کانون توجهات قرار گیرد، از پالت‌ رنگ خنثی استفاده کنید.

  1. اعمال خط چشم:

   در مرحله آخر هم متناسب با حالت و فرم دلخواه خود، خط چشم را اعمال کنید. متناسب با ظاهری که به دنبالش هستید، می‌توانید از خطوط نازک یا کلفت در این مرحله استفاده کنید.

این نکات، اقدامات اولیه جهت اعمال ریمل روی چشم‌ها بوده است که بیان شدند.

ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای به چه صورت خواهد بود؟

  1. فر کردن مژه‌ها:

   اکنون نوبت استفاده از ریمل فرا رسیده است. بسیار مهم اخواهد بود که از ریملی مناسب برای پوست و فرم چشم‌های خود استفاده کنید. استفاده از ریمل در هر وقت از روز و برای هر موقعیتی مناسب و امکان‌پذیر است. در قدم اول باید مژ‌ه‌های خود را فر کنید. دستگاه فرکننده را بر روی ریشه مژه بالایی خود قرار دهید و مژه خود را برای چند ثانیه بین آن نگه دارید. برای این کار استفاده از Shu Uemura Eyelash Curler پیشنهاد می‌شود.

 

فر کردن مژه

  1. آغشته‌کردن برس به ریمل:

   برس مخصوص این کار را برداشته و در ظرف ریمل چرخانده و آن را آغشته به ریمل کنید. دقت شود، به هیچ وجه برس را در ظرف به‌صورت پمپاژ، بالا و پایین نبرید چراکه هوا وارد ظرف شده و موجب خشک شدن و فروپاشی سریع‌تر ریمل خواهد شد.

آغشته‌کردن برس به ریمل

  1. اعمال ریمل روی مژه‌های بالایی:

   برای این کار، از ریشه مژه‌ها، ریمل را به صورت چرخشی اعمال کنید. با انجام این حرکت، ریمل به‌طور یکنواخت در همه نقاط پخش می‌شود.‌

  1. تکرار فرایند برای مژه‌های پایینی:

   مراحل قبلی را این بار به کمک برسی با دندانه‌هایی کوچک‌تر تکرار کنید. ممکن است برخی از افراد از ریملی متفاوت برای مژه‌های پایین خود استفاده کنند.

  1. پخش کردن ریمل به کمک برس آن:

   اگر مژه‌های شما به هم متصل شده و یا ریمل اعمالی در نقطه‌ای از مژه، تجمع یافته است، می‌توانید به کمک یک برس ریمل تمیز، مواد آرایشی و مژه‌ها را پخش کنید.‌

پخش ریمل به کمک برس تمیز

  1. اعمال مجدد ریمل روی مژه‌ها:

   فرایند را بار دیگر تکرار کنید. البته این مرحله متناسب با حجم مورد نظری خواهد بود که می‌خواهید روی مژه‌ها اعمال کنید.     

  1. فر کردن مجدد مژه‌ها در صورت لزوم:

   پس از اتمام کار، اجازه دهید پس از مدتی، ریمل خشک شود؛ سپس برای تثبیت ظاهر فر شکل مژه، مجدداً از فر کننده استفاده کنید. انجام این مرحله اختیاری است. پیشنهاد می‌شود در صورتی که از نتیجه حاصل رضایت ندارید، این کار را تکرار کنید.

فر کردن مجدد مژه‌ها

نکات کاربردی در جهت فراگیری نحوه ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای:

  •    بهترین راه در داشتن مژه‌های فر آن است که مژه‌های خود را یک بار قبل از شروع فرایند و یک بار هم در انتها و پس از خشک شدن ریمل اعمالی روی آن، فر کنید. با این کار ماندگاری فر ایجاد شده افزایش خواهد یافت  و ضخیم‌تر به نظر خواهند آمد. بهتر است قبل از اعمال ریمل، مژه را به پودر شفاف آغشته کرده و پف دهید.
  •    بهتر است که برس را به‌صورت پمپاژی وارد ظرف ریمل نکنید چراکه باعث ورود هوای زیاد به درون ظرف شده و به همراه آن باکتری‌ها نیز وارد ظرف خواهند شد و موجب خرابی و خشکی ریمل می‌شود. برس را با یک بار ورود به ظرف، آغشته به ریمل کنید. حال چشمان خود را بسته و از راست به چپ یا برعکس روی مژه‌های بالای خود اعمال کنید. همین کار را این بار برای مژه‌های پایین به‌صورت حرکت زیگ زاگی در جهت‌ گفته شده تکرار کنید. برای جلوگیری از تجمع و نیز پخش شدن ریمل اضافی روی چشم، مقدار باقیمانده روی برس را اعمال نکرده و این مقدار را به کمک یک دستمال از روی برس پاک کنید.
  •    بسیاری از ما تنها به یک بار ریمل‌زدن بسنده می‌کنیم اما می‌توان برای بالا بردن جذابیت آرایش چشم، چشمان خود را باز کرده و باقیمانده ریمل را تا حد متناسب تنها روی مژه بالایی اعمال کرد. پس از آن اجازه دهید ریمل اعمالی خشک گردد. پس از آن مجدداً ریمل را این‌بار روی کل مژه‌های چشم اعمال کنید. ریمل اضافی، نوک مژه‌ها را به سمت خارج بلند کرده و باعث بلند‌تر دیده‌شدن آن‌ها می‌شود و در بالا بردن جذابیت و زیبایی چشمانتان بسیار مؤثر خواهد بود.

 

  •    نحوه دیگری از ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، به این صورت است که پلک‌ها را بسته و محکم روی هم فشار دهید (درست به مانند استفاده از خط چشم) و ریمل را از پایین مژه‌ها به سمت بیرون اعمال کنید. حال چشمان خود را باز کرده و این بار به آرامی در جهت پایین به سمت بالا، مژه‌ها را ریمل بزنید (برای داشتن آرایش چشم بهتر، این پوشش‌دهی را سه بار تکرار کنید). در مرحله بعدی این حرکت را به صورت زیگ‌زاگی انجام دهید. پس از اتمام، 15 الی 30 ثانیه چشمانتان را ببندید و اجازه دهید ریمل خشک گردد. شانه‌زدن مژه‌ها به کمک برس در پایان کار نیز می‌تواند جذابیت ظاهرتان را دوچندان کند.
  •    از طرفی دیگر، اگر شما مطابق با مد روز به ظاهر خود می‌رسید، پیشنهاد می‌شود تا از ریمل‌های رنگی نظیر سبز، بنفش، نارنجی و قرمز شرابی استفاده کنید. استفاده از این نوع ریمل‌ها کمی دشوار بوده اما نتایج دلربایانه‌ای را به همراه دارد.

 

   اگر جزو افرادی هستید که اغلب دیر به کار خود می‌رسید و عملاً فرصتی برای انجام یک آرایش خوب و مناسب را ندارید و مجبور می‌شوید مدام رژ‌لب، خط چشم و ریمل خود را در کیف قرار داده و همراه خود ببرید، فراگیری نحوه ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای، می‌تواند کمک شایانی به شما کند؛ چراکه می‌توانید با کمترین تلاش و در زمانی کوتاه، ظاهری جذاب و خارق‌العاده‌ای را برای خود ایجاد کنید. اکنون که نحوه اجرای ریمل‌زدن به‌طور حرفه‌ای را فراگرفته‌اید، می‌توانید بارها و در ساعت‌های مختلف روز، آن را امتحان کنید و قبل از رفتن به سرکار یا ... ظاهر خود را آراسته و زیبا کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: