پنجشنبه 08 فروردین 1398 - 23:10:35

همه چیز درباره لاک ناخن

تاریخچه لاک ناخن در جهان

آموزش صحیح لاک زدن

 

همه چیز درباره لاک ناخن


لاک ناخن یکی از مهم ترین ابزارهایی است که در زیبایی هر چه بیشتر دست ها نقش به سزایی دارد. البته در گذشته تنها فایده لاک در زیبایی دست ها خلاصه می شد؛ امروزه اما مدل های متنوعی از لاک روانه بازار شده است که علاوه بر زیبایی، از جنبه سلامتی نیز برخوردار است. در ادامه مقاله ای که پیش رو دارید، قصد داریم به بررسی همه چیز درباره لاک بپردازیم. با ما همراه باشید.


تاریخچه لاک ناخن


شاید با خود فکر کنید استفاده از لاک ناخن به چندین سال اخیر باز می گردد؛ اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. جالب است بدانید که تاریخچه استفاده از لاک ناخن به سه هزار سال پیش از میلاد حضرت مسیح باز می گردد. در گذشته، زنان از محصولات طبیعی و گیاهانی همچون حنا، گل، انواع روغن و ... برای لاک زدن ناخن های خود استفاده می کردند.
سابقه زدن لاک ناخن برای نخستین بار به چین باستان باز می گردد. آن ها ابتدا از طلا و نقره برای آراستن ناخن های خود استفاده می کردند و پس از آن به رنگ های طبیعی مشکی، سفید و قرمز روی آوردند. در دوران سلطنت مینگ، مردم از ترکیبات موم، سفیده تخم مرغ، ژلاتین و رنگ های گیاهی برای تزئین ناخن های خود استفاده می کردند.
مردم مصر، وضعیت ناخن های بانوان را نشانه ای از جایگاه اجتماعی آنان می دانستند. بدین صورت که تنها اشراف زادگان می توانستند از لاک ناخن طلا و نقره استفاده کنند و این کار را نشانه اشراف زادگی خود محسوب می کردند. البته مردم قشر متوسط نیز می توانستند ناخن های خود را بیارایند؛ اما تنها حق استفاده از رنگ های خنثی و روشن را داشتند. اشراف زادگان می توانستند از رنگ های تندی همچون قرمز استفاده کنند.
مردم کشور عزیزمان ایران نیز در گذشته از لاک ناخن طبیعی استفاده می کردند. بدین گونه که به تقلید از مردم چین باستان، موم، سفیده تخم مرغ، ژلاتین و رنگ های گیاهی را همراه با گل رز می کوبیدند و روی ناخن های خود قرار می دادند. این کار علاوه بر جنبه رنگ دادن به ناخن ها، عطر خوشی نیز برای آن ها فراهم می کرد.

 

تاریخچه لاک ناخن

 

اولین کارخانه تولید لاک در جهان


امروزه دیگر لاک ناخن نشانگر سطح اجتماعی فرد نیست و هر کسی می تواند با توجه به سلیقه و علاقه خود، نسبت به انتخاب رنگ لاک مورد نظر خود اقدام کند. البته موقعیت اجتماعی افراد نیز در انتخاب رنگ لاک بسیار موثر است؛ اما بیشتر روی شغل تاکید دارد و طبقه اجتماعی را نشان نمی دهد.
اولین شرکتی که در جهان اقدام به تولید لاک ناخن کرد، کمپانی آرایشی Revlon است که لاک های خود را در سال 1916 روانه بازار نمود. پس از این تاریخ، به تدریج مدل های مختلفی از لاک تولید شد.


انواع لاک


لاک هاردنر یا محافظ ناخن

ناخن ها را در مقابل ضربات فیزیکی مانند شکنندگی ناخن محافظت می کند. علاوه بر این، موجب تقویت ناخن ها نیز می شود. ابتدا سطح ناخن ها را کاملا تمیز نموده و کلیه آثار بجای مانده از لاک و یا سایر فرآورده های ناخن را پاک نمایید در طی شبانه روز یکبار تمامی ناخن ها را به کمک برس با یک لایه نازک از محلول استحکام بخش ناخن پوشانده و برای مدت 1 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک گردد. در صورت تمایل از لاک استفاده نمایید.

لاک سوپر شاین

خاصیت ضد زردی داشته و سطح روی ناخن را شفاف می کند.

لاک ناخن مات

لاک ناخن مات که تازگی به بازار آمده و حالتی مات به ناخن ها می دهد.

لاک از بین برنده پوست های اطراف ناخن

ابتدا دست های خود را به کمک آب گرم و صابون کاملا تمیز نموده و کلیه آثار بجای مانده از لاک و یا سایر فرآورده های ناخن را پاک نمایید. سپس به مقدار کافی از محلول از بین برنده پوست های اطراف ناخن از طریق برس بر روی بافت های اضافی اطراف ناخن بمالید. اجازه دهید محلول به مدت 1 دقیقه باقی بماند. سپس به کمک میله مخصوص مانیکور پوشیده شده با پنبه، بافتهای اضافی اطراف ناخن را به عقب هدایت نمایید. سپس مجددا دستها را به کمک آب گرم فراوان و صابون تمیز و خشک نموده و در صورت تمایل از لاک و یا سایر فرآورده های مراقبت از ناخن استفاده فرمایید.

 

انواع لاک ناخن

 

لاک وایتنر

روشن کننده بسیار قوی و مناسب سطح ناخن. این لاک از زردی روی ناخن جلوگیری کرده و کمک به روشن شدن سطح ناخن می کند.

لاک خشک کن

پس از خشک شدن کامل لاک ناخن به کمک برس یک لایه از فرآورده را بر روی تمامی سطح ناخن و همچنین سطح زیرین لبه آزاد ناخن بمالید. سطح زیرین لبه آزاد ناخن شایع ترین محل پوسته پوسته شدن لاک بوده و میبایست به وسیله این فرآورده کاملا پوشیده شود.

لاک ویتامینه

برای مقاوم شدن سطح ناخن در هنگام شست و شوی دستها استفاده می شود.

لاک تلخ

اگر عادت به جویدن ناخن ها دارید حتما از لاک تلخ استفاده کنید. ابتدا سطح ناخن ها را کاملا تمیز و خشک نمایید. سپس به مقدار کافی از فرآورده را از طریق برس بر روی تمام سطح ناخن و پوست اطراف آن بمالید. مصرف را مجددا به روش قبلی تکرار نموده و اجازه دهید تا محلول کاملا خشک گردد. مصرف این فرآورده را یک روز در میان ادامه داده تا عادت جویدن ناخن یا مکیدن انگشت متوقف گردد. لاک جلوگیری از جویدن ناخن با فرمولاسیون کاملا شفاف می تواند به تنهایی یا بر روی لاک ناخن مورد استفاده قرار گیرد.

لاک ناخن ژله ای

این لاک ناخن، بیشتر در آرایشگاه ها و بعد از کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرد و حتما باید زیر دستگاه UV خشک شود. این لاک به راحتی پاک نمی شود و برای پاک کردنش، آستون صد در صد خالص لازم است. البته انواعی از آن ها هم در بازار عرضه شده که می توانید در خانه استفاده کنید. نوعی از این لاک ها، لاک ژله ای مات است که این محصول آرایشی به شما این امکان را می دهد که با صرف کمترین زمان و هزینه به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید. معمولاً از لاک ناخن ژله ای برای مدل لاک ناخن عروس استفاده می شود. لاک های ژله ای از آنجایی که ماندگاری طولانی تری دارند، طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. این نوع لاک ها علاوه بر نکات مثبت، مضراتی نیز دارند و برای ناخن های آسیب پذیر و حساس به هیچ وجه توصیه نمی شوند.

 

بهترین مارک لاک ناخن


نکته مهمی که در هنگام زیباسازی ناخن ها باید به آن اهمیت داده شود، این است که قبل از هرچیز سلامت ناخن ها حفظ شود و تنها بلند بودن ناخن ها باعث زیبا دیده شدن آن ها نخواهد بود. برای حفظ این سلامتی هم باید از محصولات مرغوب استفاده کرد. در ادامه چند برند از بهترین لاک های جهان را خدمت تان معرفی خواهیم کرد.

لاک ناخن OPI

اُ پی ای یک شرکت استرالیایی مشهور است و تخصص آن در لاک ناخن است. لاک های این کمپانی در سرتاسر دنیا وجود داشته و در دسترس همگان قرار دارد.

 

بهترین برند های لاک ناخن در دنیا

 

لاک ناخن NARS

نارس یکی از برندهای زیبایی محبوب در دنیاست که محصولات با کیفیتی تولید می کند. یکی از بهترین محصولات این کمپانی لاک ناخن آن بوده و این کمپانی با ارائه لاک های زیبا در طرح ها و رنگ های مختلف زیبایی و سلامت ناخن ها را تضمین می کند.

لاک ناخن ESSIE

اسی لاک های مختلفی را در طرح ها و رنگ های مختلف در سطح جهان توزیع کرده و به همین دلیل یکی از برندهای پر طرفدار است. به علاوه لاک های این کمپانی ماندگاری بالایی داشته و حتی بدون استفاده از تاپ کت هم تا بیش از یک هفته روی ناخن ها باقی می ماند.

لاک ناخن ZOYA

لاک ناخن زُیا برای حفظ سلامت ناخن ها شناخته شده اند و به همین دلیل طرفداران زیادی در دنیا دارند. به علاوه لاک های زویا ماندگاری بالایی داشته و بهترین سالن های آرایشی از آن ها استفاده می کنند.

لاک ناخن REVLON

کمپانی REVLON یکی از معتبرترین کمپانی های آرایشی در سرتاسر دنیاست. لاک های آن هم به همین صورت بوده و به دلیل ماندگاری بالا و عطر خوبی که دارند از پرطرفدارترینلاک های دنیا محسوب می شوند. به علاوه این کمپانی طرح ها و رنگ های زیادی هم برای لاک های خود ارائه می دهد.

لاک ناخن Yves Saint Laurent

لاک های ایوسنت لورنت نیز طرح ها و رنگ های زیادی دارند و رنگ های طبیعی و زیبایی روی ناخن ها به وجود می آورند. به علاوه این لاک ها به سرعت خشک شده و علاوه برمحافظت از ناخن ها و براق کردنشان، ماندگاری بالایی هم دارند.

لاک ناخن Super Glow

این لاک ها به نام لاک های شبرنگ هم شناخته می شوند. دلیل آن هم درخشش بالای آن ها حتی در تاریکی شب است. در طول روز لاک های سوپر گلو برق زیبایی دارند ولی شب ها این لاک ها روی ناخن درخشان و زیبا به نظر می رسند.

لاک ناخن China Glaze

این برند چینی از جمله کمپانی هایی است که اعتبار خوبی در زمینه لاک به دست آورده است. زیرا لاک های آن ماندگاری بسیاری بالایی داشته و مانند لاک هایی است که در سالن های زیبایی زده می شود.

لاک ناخن Orly

کمپانی اُرلی معمولا لاک های به رنگ روشنی تولید کرده و لاک های آن برای هر فصل و زمانی مناسب است. به علاوه این لاک ها ماندگاری بالایی داشته و به راحتی کنده نمی شوند.

لاک ناخن L’oreal Paris

لورِآل یکی از کمپانی های مشهور در زمینه زیبایی است و لاک های تولیدی آن هم به دلیل سال های متمادی فعالیت در این زمینه تمام خواسته های مصرف کننده را برطرف می کند.

لاک ناخن Bobbi Brown

بابی براون هم یکی از معتبرترین کمپانی های آرایشی بوده و همه محصولات آن در سرتاسر دنیا طرفدار دارد. لاک های بابی بروان از تنوع رنگی های خاصی تشکیل شده و در بقیه برند ها کمتر از این مدل ها استفاده شده است. به علاوه این لاک ها ماندگاری بالایی داشته و به سرعت هم خشک می شوند.

 

بهترین برند لاک ناخن در جهان

 

آموزش صحیح لاک زدن


احتمالا شما هم حین لاک زدن با مشکلاتی از قبیل پخش شدن لاک در اطراف ناخن مواجه شده اید و با خود فکر کرده اید که مانیکور کارها چگونه لاک می زنند که کار به تمیزی هر چه تمام انجام می شود. آن ها از تکنیک خاصی برای لاک زدن استفاده می کنند که ما قصد داریم در ادامه به آن اشاره کنیم.
قبل از انجام هر کار، ابتدا سطح ناخن های خود را از وجود هر گونه لاک و آلودگی پاک کنید. می توانید جهت جلوگیری از شکستگی و افزایش دوام لاک، ابتدا یک لایه برق ناخن بزنید. پس از این که برق ناخن به خوبی خشک شد، یک قطره لاک را در مرکز ناخن، کمی بالاتر از ریشه قرار دهید. با استفاده از فرچه لاک، قطره را با دقت به سمت ریشه هل دهید تا فضای خالی باقی نماند. حال قلم را به سمت بالا حرکت دهید و تا نوک ناخن را به طور مستقیم لاک بزنید.
دوباره به پایه ناخن بازگردید و قلم مو را به صورت منحنی در انحنای ناخن حرکت دهید. پس از کشیدن انحنا، دوباره قلم را صاف کرده و تا انتهای ناخن پوشش دهید. این کار را با سمت دیگر ناخن نیز انجام دهید تا کل سطح آن رنگ بگیرد.

 

نحوه صحیح لاک زدن

 

عوارض استفاده از لاک ناخن


ترکیب لاک ناخن سرطانزا شناخته شده است و باعث تغییراتی در هورمون‌ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری بخصوص در پسرها می‌‌شود. فرمالدئید یک ماده شیمیایی است که برای نگهداری اجساد از آن استفاده می‌‌شود و به عنوان ماده نگهدارنده در ترکیب لاک ناخن به کار برده می‌‌شود. این ماده نیز سرطانزا شناخته شده است و تماس پوست با‌‌ این ماده باعث واکنش‌‌های آلرژیک می‌‌شود. خشکی و آسیب به ناخن‌‌ها از عوارض استفاده از آن گزارش شده است. تولوئن یکی از حلال‌‌های موجود در لاک ناخن است که باعث یکنواختی لاک می‌‌شود. ‌‌این ترکیب یک ماده آلی فرار است که استنشاق آن باعث سوزش چشم‌‌ها، ریه‌‌ها و گلو شده و روی سیستم اعصاب مرکزی عصبی تاثیر می‌‌گذارد. آسیب‌‌های باروری و سرگیجه نیز از اثرات آن گزارش شده است.

 

عوارض لاک ناخن

 

در مقاله همه چیز درباره لاک ناخن به بررسی تاریخچه لاک در جهان، انواع لاک، بهترین مارک لاک و آموزش صحیح لاک زدن پرداختیم که امیدواریم به کارتان بیاید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: