شنبه 02 شهریور 1398 - 12:47:46

لاک زدن

 

نحوه صحیح لاک زدن

آموزش ژلیش ناخن در منزل

 

هر آنچه درباره لاک زدن باید بدانید

 


خانم ها در هر سن و سالی که باشند، لاک زدن را دوست دارند و یکی از کارهای لذت بخش برای آن ها می باشد. در عین حال که لاک زدن را امری بسیار ساده تصور می کنید، اما خوب است بدانید که اغلب اوقات نتیجه کار چندان رضایت بخش نیست. چرا که مانیکور انگشتان نیاز به دقت بالایی دارد و اگر می خواهید در این حوزه مانند حرفه ای ها برخورد کنید، ملزم به رعایت نکاتی هستید که در این بخش از سری مقالات وب سایت رژلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.


نحوه صحیح لاک زدن ناخن ها در منزل


ناخن هایی که به خوبی رنگ آمیزی شده اند، می توانند حس و حال شما را به کلی تغییر دهند. لاک ناخن های شما حتی منعکس کننده شخصیت شما می باشد و این حقیقت را فراموش نکنید که این امر می تواند بسیار فریبنده باشد. در ادامه این مطلب با نحوه صحیح لاک زدن آشنا خواهید شد.


انتخاب رنگ لاک مورد علاقه


بهتر است رنگ لاکی را انتخاب کنید که با حس و حال شما و همچنین با لباسی که می پوشید، هماهنگ باشد. توجه داشته باشید که انتخاب لاک های قدیمی می تواند نتیجه کار نامطلوبی به جای بگذارد. چرا که احتمالا غلیظ و ضخیم شده و ظاهر خوبی روی ناخن ها به جای نمی گذارد. اگر چاره ای جز انتخاب لاک قدیمی نداشتید، کمی رقیق کننده لاک به آن اضافه نمایید.


انتخاب مکان مناسب برای لاک زدن


برای زدن لاک به دنبال سطح تمیز و صاف باشید که برای این کار یک میز ثابت مانند میز غذاخوری بهترین گزینه است. یک حوله یا دستمال کاغذی ضخیم زیر دست های خود قرار دهید تا از کثیف شدن محیط اطراف جلوگیری به عمل بیاید. اتاقی که در آن لاک می زنید، باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد؛ چرا که بوی حاصل از لاک و محلول لاک پاک کن می تواند آسیب بسیاری به سلامت دستگاه تنفس شما وارد کند.


فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای لاک زدن


بهتر است پیش از آن که لاک را روی ناخن های خود بزنید، وسایل مورد نیاز را فراهم آورید؛ چرا که وقتی لاک را روی ناخن ها می زنید، تا مدت زمانی قادر به انجام کاری نخواهید بود. همیشه پنبه و گوش پاک کن را در کنار خود داشته باشید. داشتن لاک پاک کن، ابزارهای مخصوص مانیکور، تاپ کت و بیس کت، ناخن گیر، سوهان ناخن و ... شما را در تسریع فرآیند لاک زدن و جلوگیری از آلوده شدن محیط کمک شایانی می کند.

 

نحوه صحیح لاک زدن


انجام اقدامات اولیه برای لاک زدن


اگر از قبل روی ناخن های خود لاک زده اید، بهتر است ابتدا به وسیله لاک پاک کن نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. حتی اگر روی ناخن های خود لاک ندارید هم از لاک پاک کن برای کشیدن روی سطوح ناخن خود استفاده نمایید. این کار کمک می کند روغن و چربی اضافی را از روی ناخن از بین ببرید و مدت زمان ماندگاری لاک روی ناخن افزایش یابد.


انجام مانیکور ناخن


اگر می بینید ناخن هایتان شکسته شده یا نیاز به سوهان کشیدن دارد، حتما نسبت به مانیکور آن اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که لاک زدن روی ناخن های شکسته اصلا جلوه زیبایی ندارد. سوهان کشی را به شدت انجام ندهید؛ زیرا موجب از بین رفتن ناخن ها می باشد. به ناخن ها ضربه نزنید زیرا این کار نیز موجب نازک شدن بستر آن می شود. می توانید از بافر برای برطرف کردن این مشکلات استفاده نمایید. بسته به سلایق و علایق خود می توانید ظاهر گرد یا مربع شکل به ناخن های خود بدهید.
حین سوهان کشیدن توجه داشته باشید که این کار را از خارج هر ناخن به سمت مرکز بکشید. هر کدام از ناخن ها را به صورت جداگانه سوهان کشی کنید. توجه داشته باشید که برای این کار نباید از حرکات دایره ای استفاده نمایید. این کار ناخن شما را ضعیف کرده و احتمال شکسته شدن آن را نیز افزایش می دهد.


از بین بردن کوتیکول های ناخن


به بخش های کوچکی از پوست در انتهای هر ناخن، کوتیکول گفته می شود. کوتیکول های می توانند موجب از بین بردن ظاهر لاک شما شوند. حتی می تواند موجب پستی و بلندی ناخن ها در فرآیند کاشت شود. شما می توانید کوتیکول ها را به وسیله ناخن گیر از بین ببرید. برخی ابزارهای مانیکور نیز برای انجام این کار وجود دارند. حتی می توانید جهت سهولت در کار، ناخن ها را برای چند دقیقه در آب گرم فرو ببرید تا از بین بردن کوتیکول ها تسریع یابد.
پس از این که فرآیند مانیکور ناخن ها را پشت سر گذاشتید، ظرف حاوی لاک را برای چند ثانیه بین دو کف دست خود مالش دهید. این کار موجب ترکیب رنگ لاک به نحو احسن می شود. هرگز لاک را تکان ندهید؛ چون حباب هایی در آن به وجود می آید و ظاهر خوبی از خود بر جای نمی گذارد. چرخاندن ظرف لاک از بروز حباب در آن پیشگیری کرده و ناخن ها را نرم و زیبا جلوه می دهد.

 

انجام مانیکور قبل از لاک زدن


زدن بیس کت روی ناخن ها


زدن پوشش اولیه یا همان بیس کت روی ناخن ها، یکی از کارهایی است که می توانید در جهت افزایش ماندگاری لاک خود از آن استفاده کنید. پوشش اولیه باعث می شود لاک شما ظاهر بهتر و نرم تری داشته باشد و رنگ را برای مدت زمان بیشتری روی ناخن ها نگه دارد. در این صورت، ناخن های شما با زدن لاک اصلی، دچار لک نخواهد شد. پس از این که پوشش اولیه را روی ناخن ها زدید، تا خشک شدن کامل آن صبر کنید و در این مدت به آن دست نزنید.
توجه داشته باشید که دو نوع لاک پایه یا بیس کت برای پوشش اولیه وجود دارد. یکی از این دو مورد، فیلر سفت است که ناخن ها را نرم کرده و سطح مات و یکنواختی را پدید می آورد. مورد دیگر، تقویت کننده است که از ناخن محافظت کرده و به آن کمک می کند تا قدرت بیشتری داشته باشد. همچنین در تسریع فرآیند رشد ناخن نیز موثر واقع می شود. شما می توانید با توجه به خصوصیات این بیس کت ها، از یک یا هر دو مورد آن استفاده نمایید.


آموزش لاک زدن ناخن ها


انگشتان خود را از هم باز کنید و محکم روی میز فشار دهید. بهتر است لاک زدن را از انگشت سبابه آغاز کنید و هر کدام از انگشت ها را به طرف انگشت کوچک حرکت دهید. سپس دست خود را بلند کنید و انگشت شصت را روی لبه میزی که می خواهید کار لاک زدن را انجام دهید، بگذارید.
اصلا مهم نیست که از چه دستی برای لاک زدن استفاده می کنید؛ تنها کافیست دستی که با آن راحت تر هستید را انتخاب کرده و لاک زدن را با آن آغاز نمایید. ممکن است در ابتدا با لرزش دست مواجه شوید؛ اما نگران نباشید با کمی تمرین بر این کار تسلط خواهید یافت.
به خاطر داشته باشید که وجود مقدار کافی لاک روی براش، از نکات مهمی است که شما را در لاک زدن مطلوب یاری خواهد کرد. برای این کار می توانید براش را در ظرف لاک به خوبی حرکت دهید تا رنگ اضافی از آن خارج شود. با گذشت زمان متوجه خواهید شد که برای لاک زدن به چه مقدار لاک نیاز خواهید داشت. به شکا براش خود توجه ویژه داشته باشید. اکثر براش هایی که در لاک ناخن به کار می روند، گرد هستند. برخی نیز دارای شکل مسطح تری می باشند. شما می توانید از روش های جدید طراحی ناخن مانند طراحی ناخن آمبره نیز برای زیباتر شدن ناخن ها استفاده نمایید.
پس از این که لاک را روی ناخن ها زدید، بسته به نوع آن باید حدود 10 الی 30 دقیقه بابت خشک شدن صبر کنید. سپس از تاپ کت یا برق ناخن برای تثبیت لاک و افزایش ماندگاری آن استفاده نمایید. در انتها می توانید به منظور تقویت ناخن و پوست اطراف آن از روغن های طبیعی و گیاهی استفاده نمایید. روغن بادام و زیتون از جمله بهترین گزینه ها هستند. توصیه می کنیم هفته ای دو مرتبه از این روغن ها استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

 

آموزش لاک زدن ناخن ها


آموزش کامل ژلیش کردن ناخن در خانه

 

برای ژلیش ناخن ابتدا ناخن ها را مانیکور کنید. بدین صورت که اندازه آن را به طور دلخواه کوتاه کرده و سوهان می کشیم. سپس با استفاده از سوهان دستی، خط و خش هایی را روی سطح ناخن ایجاد می کنیم تا لاک بهتر روی آن بنشیند. از آن جایی که استفاده از ژلیش ناخن نیز به مانند کار با مواد می تواند باعث ایجاد قارچ شود، قبل از هر چیز ضد قارچ را می زنیم. سپس پرایمر مخصوص ژل را می زنیم و اجازه می دهیم چند لحظه در فضای آزاد بماند تا خشک شود.
در مرحله بعد باید بیس کوت را بزنیم. بدین صورت که ابتدا وسط ناخن و سپس کوتیکول را بیس کوت می زنیم. بیس کوت را باید در دو مرحله روی ناخن بزنیم. پس از هر مرحله، دست ها را زیر دستگاه UV قرار می دهیم تا به خوبی خشک شده و آماده لاک ژلیش شود.
لاک ژلیش را مانند لاک معمولی به روی ناخن ها زده و زیر دستگاه قرار می دهیم تا خشک شود. اگر احساس کردید لاک کمرنگ است و نیاز به چند لایه دیگر دارد، می تواند دوباره روی ناخن ها را لاک زده و هر بار زیر دستگاه قرار دهید. در آخر هم برای افزایش ماندگاری و جلوه ناخن ها، از تاپ شاین استفاده می کنیم. پس از این مرحله نیز باید دست ها را زیر دستگاه قرار داد.

 

آموزش ژلیش ناخن در منزل


وسایل مورد نیاز برای ژل پولیش ناخن

 

در صورتی که تمایل دارید لاک ژلیش را در منزل بزنید، باید قبل از هر چیز وسایل مورد نیاز برای این کار را داشته و علاوه بر لاک و دستگاه UV، ابزار ضروری دیگری را نیز تهیه کنید.

تاپ کت و بیس کت دو محصول ضروری برای زدن لاک ژلیش

برای زدن لاک ژلیش حتما باید قبل از کار از بیس کُت و بعد از اتمام کار از تاپ کُت استفاده شود. البته چند برند خود حاوی بیس کُت و یا تاپ کُت بوده و به صورت جداگانه نیازی به آن ها ندارند. همچنین لازم نیست بیس کُت و تاپ کُت حتما از یک برند خاص باشند.

لامپ UV یا LED وسیله ای مهم برای لاک زدن ناخن

لاک ژله ای باید زیر لامپ UV قرار گیرد تا خشک شود. لامپ UV این نوع لاک ها را در 1 تا 3 دقیقه و لامپ LED، این لاک ها را در 30 تا 60 ثانیه خشک می کند. Gelish 18G یکی از بهترین لامپ های LED در بازار است که قیمت مناسبی نیز دارد. لامپ UV مناسب نیز CNDShellc Official UV Lamp به صرفه و پرکاربرد است.

استون خالص مورد نیاز برای لاک زدن ناخن

برای پاک کردن لاک ژله ای استون خالص نیاز است. الکل 91%، برای پاک کردن لاک ژلیش مناسب است. قبل از زدن لاک ناخن و برای تمیز کردن ناخن باید از الکل 91% استفاده شود. البته هر نوع الکل بالای 70% نیز برای این کار کفایت می کند.

سوهان های کریستالی یا شیشه ای، ابزاری مهم در لاک زدن ناخن

سوهان های کریستالی و شیشه ای به گونه ای هستند که گویی سوهان درون شیشه قرار گرفته است. البته سوهان های دیگری هم در بازار موجود است که در آن ها سوهان به شیشه چسبیده نیست. البته سوهان های دسته دوم به اندازه سوهان های دسته اول ماندگاری ندارند. سوهان های کریستالی و شیشه ای چندین و چند بار قابل استفاده هستند و نیازی به تمیز کردن ندارند. البته این سوهان ها بیشتر برای مصارف شخصی توصیه می شوند.

شیکر مخصوص لاک، وسیله ای برای سادگی کار لاک زدن ناخن

تهیه این وسیله اختیاری است ولی داشتن آن کار را ساده تر می کند. این وسیله برای رقیق کردن لاک ژله ای که خود غلیظ است، به کار رفته و برای جلوگیری از پخش شدن ژل نیز به کار می رود.

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: