جمعه 10 بهمن 1399 - 23:29:00

آموزش مرحله به مرحله مانیکور

 

مراحل مانیکور ناخن در منزل

مدل های مانیکور ناخن

 

آموزش مرحله به مرحله مانیکور

 

 

یک مانیکور جدید و شیک به شما کمک می کند ظاهری خاص و عالی داشته باشید. این در حالیست که انجام مانیکور در سالن های زیبایی می تواند وقت گیر و پرهزینه باشد. ما در این مقاله به شما آموزش مرحله به مرحله مانیکور را ارائه خواهیم داد تا خودتان در خانه دست به کار شوید. با وب سایت رژلب همراه باشید.


مرحله اول: آماده کردن ناخن ها


ابتدا وسایل مانیکور را آماده کنید تا کارتان راحت تر و سریع تر پیش برود. اطمینان حاصل کنید که تمام لوازم مناسب را در اختیار دارید. برای انجام مانیکور در خانه به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

- ناخن گیر
- سوهان دستی
- قیچی
- بافر ناخن
- عقب زن کوتیکول
- کرم مرطوب کننده دست یا ناخن
- پنبه
- لاک پاک کن
- لاک ناخن
- تاپ کت یا برق ناخن


فضای کاری خود را تنظیم کنید. از آنجایی که احتمال دارد مقداری لاک روی سطح کارتان بریزد، همیشه زیر دست خود یک پارچه یا حوله قرار دهید. بهتر است روی صندلی بنشینید و مانیکور را روی میز انجام دهید. هیچ گاه مانیکور را کنار رایانه یا وسایل ارزشمندتان انجام ندهید؛ زیرا ممکن است روی آن لاک بریزد.


مرحله دوم: انجام مانیکور در خانه


ابتدا لاک قدیمی خود را با لاک پاک کن، پاک کنید. توجه داشته باشید که برخی از انواع لاک پاک کن ها یا استون ها ممکن است سطح ناخن شما را خشک و شکننده کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم از نوع مرغوب لاک پاک کن استفاده نمایید. در صورتی که روی ناخن های خود کاشت انجام داده بودید، برای از بین بردن آن باید از محلول ریموور مخصوص استفاده کنید. اگر محلول ریموور در دسترس نداشتید، می توانید ناخن های خود را به مدت چند دقیقه در محلول استون قرار دهید.

پس از این که لاک قبلی را پاک کردید، ناخن ها را در صورت لزوم کوتاه کنید. سپس با استفاده از سوهان دستی به ناخن ها فرم دهید. ناخن ها را خیلی کوتاه نکنید؛ باید بتوانید حداقل میزان کمی از نوک سفید ناخن ها را مشاهده کنید. سپس بافر را روی سطح ناخن به آرامی بکشید. توجه کنید که وارد کردن نیروی زیاد باعث شکننده و نازک شدن ناخن ها خواهد شد.

 

مراحل انجام مانیکور در خانه

 

پس از این که روی ناخن بافر کشیدید، با استفاده از عقب زن کوتیکول، پوست نازکی که مرز بین ناخن و پوست انگشت تان است را به عقب برانید. این کار باعث می شود لاک روی ناخن های شما بهتر بنشیند و جلوه تمیزتری داشته باشد. عقب زدن ناخن هم باید به آرامی و میلیمتری انجام دهید. پس از این که کار اصلاح ناخن به اتمام رسید، دست های خود را درون یک کاسه حاوی آب گرم قرار دهید. چند قطره صابون مایع نیز می توانید به این کاسه اضافه کنید. ناخن ها را به مدت چند دقیقه درون کاسه محلول آب گرم و صابون قرار دهید. آب و صابون به شل شدن پوست و از بین بردن هر گونه پوسته مرده و گرد و غبار کمک می کند. توجه کنید که اگر پوست دست یا ناخن های شما خشک و شکننده هستند، نیازی به خیس کردن آن ها نیست. فقط دست های خود را با آب و صابون بشویید. همچنین، قبل از به کار بردن هر گونه تجهیزات ناخن، باید آن ها را خوب با صابون بشویید و با الکل ضدعفونی کنید. به کار بردن تجهیزات آلوده و غیر استریل می تواند منجر به عفونت های پوستی و عوارض غیرقابل جبران شود.

پس از اینکه دست ها را شستشو دادید یا خیس کردید، با حوله تمیز خشک نمایید. کمی کرم مرطوب کننده به دست ها بزنید تا ناخن ها و پوست دست خشک نشود. استفاده از کرم مخصوص ناخن نیز می تواند بسیار موثر واقع شود. حتما همه ناخن ها را به کرم آغشته کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند تا خوب جذب شود. این کار را بعد از لاک زدن نیز باید انجام دهید. اگر پوست شما خشک است، از لوسیون های چرب استفاده کنید. سپس دستکش بپوشید و بگذارید به مدت طولانی بماند تا دست ها به خوبی تغذیه و مرطوب شوند.

به یاد داشته باشید که روی ناخن های چرب و حاوی کرم نمی توان لاک زد. به همین دلیل پس از اینکه کمی صبر کردید تا محصول جذب پوست و ناخن شود، سطح ناخن را با دستمال کاغذی یا پنبه پاک کنید تا آماده لاک زدن شود.


مرحله سوم: لاک زدن


می توانید برای تغذیه بهتر ناخن ها یا افزایش ماندگاری لاک، از بیس کت استفاده کنید. این مرحله اختیاری است؛ اما انجام آن فواید بسیاری را به همراه دارد. به عنوان مثال، باعث می شود ناهمواری هایی که هنوز روی سطح ناخن ها قرار دارند، به خوبی پوشانده شوند. اجازه دهید بیس کت کاملا خشک شود. سپس نوبت به لاک زدن فرا می رسد. لاک ناخن مورد علاقه خود را بردارید و حدود 10 ثانیه بین دست ها بچرخانید. تکان دادن لاک باعث ایجاد حباب شده و چسباندن آن با ناخن ها را دشوار می سازد.

لاک را باز کنید و قلمو را روی درب آن کمی فشار دهید تا مایع اضافی لاک خارج شود. به آرامی یک نوار عمودی روی مرکز سطح ناخن بکشید و به دنبال آن طرفین را نیز تکمیل نمایید. سعی کنید گوشه های ناخن را با دقت لاک بزنید تا مقداری از آن با پوست تماس پیدا نکند. می توانید طرح های مختلفی با لاک ایجاد کنید؛ اما با توجه به این که طراحی ناخن کمی دشوار است، توصیه می کنیم برای اولین بار لاک ساده بزنید.

اگر کمی ناخن با پوست اطراف ناخن ها تماس پیدا کرده است، از یک گوش پاک کن برای برداشتن آن کمک بگیرید. اگر لاک اطراف ناخن هنوز خشک نشده باشد، این کار به راحتی انجام می شود. اما اگر لاک اطراف پوست انگشتان خشک شده است، لاک پاک کردن را درون مقداری استون فرو ببرید و به این وسیله آن را پاک نمایید.

پس از این که لاک را به طور کامل روی همه ناخن های دست زدید، کمی صبر کنید خشک شود. سپس تاپ کت را بزنید. گاهی اوقات نیاز است تاپ کت دوبار روی سطح ناخن ها زده شود. پس بین هر مرحله باید چند دقیقه صبر کنید تا سطح کار قبلی کاملا خشک شود. پس از این که تاپ کت خشک شد، بنا به تمایل و سلیقه خود می توانید از انواع سنگ ها و مرواریدها برای زیبایی بیشتر کار استفاده نمایید.


مدل های مختلف مانیکور ناخن در منزل


مدل های بسیاری برای مانیکور در منزل وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

مانیکور ناخن مدل آمبره

ناخن های خود را از تیره به روشن لاک بزنید تا جذاب و شیک به نظر برسند.

 

 

مانیکور فرانسوی

مانیکور فرانسوی که به فرنچ ناخن هم معروف است، سبک کلاسیک دارد. برای انجام این کار باید روی قسمت بیرونی ناخن یا خط لبخند ناخن را لاک سفید بزنید.

 

مانیکور فرانسوی

 

مانیکور ناخن با لاک ترک

لاک ترک نیز یکی از گزینه های آسان و جذاب است که می توانید در خانه انجام دهید. کافیست یک لایه لاک روی سطح ناخن بزنید و پس از خشک شدن، لاک ترک بزنید.

 

مانیکور با لاک ترک

 

مانیکور ناخن مدل گل ساده

این مدل طراحی ناخن ساده را در منزل انجام دهید و لذت ببرید.

 

طراحی ناخن مدل گل

 

مانیکور ناخن مدل تابستانی

این نخل زیبا را می توانید در فصول گرم سال طراحی کنید و کنار ساحل از آن لذت ببرید.

 

طراحی ناخن تابستانی

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: