شنبه 27 بهمن 1397 - 14:55:24

آرایش کامل صورت عروس

انواع سبک های آرایش عروس

نکاتی که قبل از آرایش عروس باید بدانید

 

آرایش کامل صورت عروس

 

جشن عروسی یکی از رویایی ترین شب های هر دختر خانمی است که احتمالا فکر آن را از کودکی در سر می پرورانده است. پس خیلی غیر منطقی نیست که عروس خانم ها نسبت به زیبا و بی نقص بودن خود در این شب مهم، دقت و وسواس بسیاری به خرج دهند. برخی افراد با خود تصور می کنند که آرایش عروس برای یک شب است و نیازی به این همه وسواس ندارد؛ اما ما به شما می گوییم که تصاویر و فیلم های به جا مانده از این روز می تواند در طول زندگی مشترک یادآور خاطرات خوشی برای شما باشد یا بالعکس، حس نه چندان جالبی را در شما تقویت نماید. از این رو بر آن شدیم تا با ارائه این مطلب، هر آنچه برای یک آرایش کامل صورت عروس نیاز است را برای شما بازگو نماییم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


انواع سبک های آرایش عروس


مدل آرایش عروس در فرهنگ های مختلف، متفاوت است و این تفاوت ها خود را با گذشت زمان بیشتر نشان می دهند. به عنوان مثال، سبک آرایش عربی یا خلیجی را در نظر بگیرید که در آن تمرکز روی چشم ها قرار دارد؛ چشمانی آرایش شده با سایه های اسموکی و خط چشم ضخیم که حتی از یک فرسخی نیز قابل مشاهده هستند. در مقابل، آرایش اروپایی را در نظر بگیرید که در کل جهان به سادگی مشهور است. البته این موضوع به معنی آن نیست که عروس های اروپایی در شب عروسی خود بدون آرایش حاضر می شوند؛ بلکه رنگ های به کار برده شده در آرایش آن ها به حدی ملایم و ملیح است که چهره طبیعی به عروس می بخشد. آرایش عروس ایرانی در نقطه ای میان سبک آرایش خلیجی و اروپایی قرار دارد. به بیان دیگر، ترکیبی از این دو سبک آرایش در آرایش عروس ایرانی به خوبی قابل مشاهده است.

آرایش عروس لایت

سبک آرایش لایت معمولا به منظور ایجاد زیبایی بدون تغییرات واضح صورت می گیرد که برخلاف تصور عموم، کار چندان ساده ای نیست و نیاز به تخصص بالایی دارد. امروزه اکثر عروس خانم ها ترجیح می دهند از سبک آرایش ملایم استفاده کنند تا بعد از گذشت سال ها، با دیدن تصاویر ساده و طبیعی خود لذت ببرند.

سبک آرایش اروپایی

اگر به تصاویر و فیلم های عروسی اروپایی ها دقت کرده باشید، احتمالا سادگی را در آن ها تشخیص داده اید. سبک آرایش اروپایی در واقع همان سبک لایت است که بر اصل طبیعی و ساده بودن تاکید می کند. عروس های اروپایی ترجیح می دهند از مدل آرایش و مو ساده پیروی کرده و همواره از رنگ های طبیعی و خنثی برای زیبایی هر چه بیشتر خود بهره ببرند.

سبک آرایش خلیجی

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، در آرایش خلیجی استفاده از رنگ های تیره و تند برای سایه زدن بسیار مرسوم است و هیچ قانونی برای تناسب آرایش چشم و لب وجود ندارد. بدین معنی که حتی اگر چشم ها را به رنگ تیره در آوردید، این امکان را خواهید داشت که برای لب ها نیز از رنگ جیغ استفاده کنید. امروزه اما تمایل به این سبک آرایش از بین رفته است و عروس های سراسر جهان بیشتر مایل به استفاده از رنگ های ملایم و طبیعی هستند.

 

آشنایی با سبک های آرایش عروس

 

آموزش آرایش عروس

 

وسایل مورد نیاز برای آرایش صورت

 پرایمر

 کرم پودر

 کانسیلر

رژگونه

 پنکک

فیکساتور

سایه چشم

 خط چشم

 ریمل

 رژلب/ برق لب

مراحل انجام آرایش صورت 

بخش اول: به دست آوردن بیس مناسب آرایش

مرحله اول: استفاده از پرایمر

شروع آرایش باید استفاده از پرایمر باشد تا هم پوشش لکه ها بهتر انجام شده و هم آرایش ثابت بماند. به علاوه پرایمر از تعرق پوستجلوگیری کرده و ماندگاری آرایش را تضمین می کند.

 

مرحله دوم:  استفاده از کرم پودر

انتخاب رنگ کرم پودر اهمیت زیادی در زیبایی آرایش صورت دارد و باید متناسب با رنگ صورت باشد. بسیاری از خانم ها رنگ از کرم پودر خیلی روشن و یا خیلی تیره استفاده می کنند. در حالی که هرچه کرم پودر به رنگ پوست نزدیک تر باشد، طبیعی تر بوده و زیباتر دیده می شود. برای استفاده از کرم پودر کمی از کرم پودر را روی پوست پشت دست خود زده و کمی از آن را با انگشت یا اسفنج نم دار روی پوستصورت بمالید. همه کرم را روی پوست مالیده و به خوبی پخش کنید تا هیچ اثری از آن نماند.  برای پوشش بهتر لکه ها می توانید از کمی کانسیلر استفاده کنید.

 

مرحله سوم: استفاده از کانسیلر

کانسیلر برای پوشاندن لکه ها و تیرگی های زیر چشم به کار رفته و پوست این قسمت ها را روشن تر نشان می دهد. برای استفاده از کانسیلر، با کمک براش کانسیلر یا انگشتان، کمی از کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشم زده و به خوبی آن را روی پوست بمالید.  در صورتی که می خواهید لکه های روی پوست خود را بپوشانید، می توانید کانسیلر را روی آن لکه زده و پخش کنید.

 

مرحله چهارم: تثبیت کرم پودر

با استفاده از پودر یا پنکک چربی پوست را گرفته و کرم پود را تثبیت کنید. دقت داشته باشید که پنکک در همه جای صورت به یک اندازه به کار برده شود. در آخر نیز می توانید جهت افزایش ماندگاری آرایش خود، از پودر فیکس استفاده کنید.

 

 

 آموزش تصویری آرایش صورت

 

پس از آماده کردن بیس کار، نوبت به آرایش قسمت های مختلف صورت می رسد.

 

آرایش چشم ها


 مژه مصنوعی را نصب کنید که پیشنهاد ما به شما، استفاده از تارهای مژه است تا چشم ها حالت طبیعی بیشتری داشته باشند.

 برای کشیدن سایه، ابتدا از یک رنگ طبیعی برای مشخص کردن هاله پشت پلک استفاده کنید. سپس رنگ دلخواه خود را برداشته و پشت پلک تا قسمت استخوانی را به آن رنگ در آورید. قسمت های بیرونی چشم را با استفاده از یک رنگ تیره تر سایه بزنید. این کار به کشیده تر نشان دادن چشم ها کمک شایانی می کند. می توانید گوشه های درونی چشم را نیز سایه درخشان روشن بزنید تا چشم ها جذاب تر به نظر برسند.

 با استفاده از مداد یا خط چشم بالای چشم و روی مژه های پلک بالا را خط چشم کشیده و به چشم ها حالت دهید.
 روی مژه ها ریمل زده و با این کار چشم ها را بازتر نشان دهید.

درون چشم را مداد چشم سفید بزنید تا درشت تر به نظر برسند. می توانید مژه های پلک پایین را نیز ریمل بزنید.
 

 

آرایش و حالت دادن ابروها

برای بهتر نشان دادن مشخصات صورت باید به ابروها توجه کرده و با مداد یا سایه ابرو آن ها را شکل داد.
 برای حالت دادن ابروها باید با مداد یا سایه ابرو خط ابرو را مشخص کرد.
 مداد را با  ضربات آهسته و کوتاه روی ابروها زد به گونه ای که این ضربات کوتاه شکل تارهای کوتاه ابرو را پیدا کنند.
 پس از پر کردن ابرو، می توان روی آن ها ژل زد تا در جای خود ثابت بمانند.

 

 

آرایش صورت

 

آرایش گونه

رژگونه به درخشش صورت کمک می کند و برجستگی گونه ها را بهتر نشان می دهد. رژگونه در انواع کرمی و پودری موجود بوده و با توجه به نوع صورت باید به کار رود.

 

آرایش لب ها

قبل از هر کاری روی لب ها، باید روی آن ها پرایمر زد تا لب ها با طراوت تر دیده شوند و ماندگاری شان نیز افزایش یابند. عروس با توجه به تمایل و سلیقه خود می تواند از رژ لب کمرنگ یا پررنگ استفاده کند. استفاده از برق لب نیز این روزها برای عروس بسیار رایج است.

 

اهمیت تغذیه قبل از آرایش عروس


بهتر است در تمام مراحل زندگی به نوع تغذیه خود توجه داشته باشید؛ اما این موضوع در زمان عروسی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. فرض کنید روز عروسی از خواب بلند می شوید که خود را برای رفتن به آرایشگاه آماده کنید، اما ناگهان با یک جوش نسبتا بزرگ روی صورت مواجه می شوید. به طور قطع این موضوع می تواند یک ضد حال بزرگی برای شما باشد و استرس زیادی را منتقل نماید. به همین دلیل باید از دو ماه قبل عروسی خود توجه بیشتری نسبت به رژیم غذایی خود داشته باشید. سلامت و شادابی پوست رابطه مستقیمی با تغذیه دارد. حتما از میوه و سبزیجات زیادی استفاده کنید و روزی 8 لیوان آب بنوشید.
استفاده از میوه و سبزیجات موجب جذب ویتامین های لازم برای پوست شده و آن را صاف تر و شاداب تر می کند. چند روز قبل از عروسی نیز از مصرف غذاهای پرچرب خودداری نمایید. مصرف تنقلات مضر مانند چیپس و پفک را نیز به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. بهتر است از آجیل و میوه خشک به عنوان میان وعده مفید استفاده نمایید.


نکاتی که قبل از آرایش عروس باید بدانید


بهتر است پیش از موعد عروسی به نزد آرایشگرتان مراجعه کرده و از او بخواهید علاوه بر دادن مشاوره، مدل های مختلف آرایش عروس را روی صورت تان امتحان کند. بهتر است بین بازه مشاوره و روز عروسی، حداقل 3 الی 5 هفته فاصله وجود داشته باشد. هر چه را که می خواهید برای اولین بار انتخاب کنید، از آرایشگرتان بخواهید در روز تست روی صورت تان پیاده سازی کند. به عنوان مثال اگر تا به حال آرایش برنزه نداشته اید، می توانید این روز را به آرایش برنزه اختصاص دهید تا از هماهنگی آن با اجزای صورت و سایر رنگ های آرایشی اطمینان حاصل کنید.
سعی کنید روزی که برای تست مدل آرایش عروس نزد میکاپ آرتیست خود می روید، لباسی به رنگ سفید بر تن کنید. در این شرایط بهتر می توان تشخیص داد که آیا رنگ آرایش تان با لباس عروس تان همخوانی دارد یا خیر. حتی می توانید چند عکس بدون فلش نیز از خود تهیه کنید تا هماهنگی آرایش با لباس تان را بهتر متوجه شوید. به این نکته توجه داشته باشید که آرایش عروس تنها به آرایش صورت ختم نمی شود. شما باید در مرحله بعد به سراغ گردن، شانه ها و در صورت باز بودن آستین لباس، به سراغ دست ها نیز رفته و هماهنگی این نقاط با پوست صورت را یکی کنید. می توانید از فون بدن همرنگ با کرم پودر خود استفاده کرده و ظاهر طبیعی و یکدستی به بازوها و شانه بدهید.
اگر تاکنون فقط از یک سبک آرایشی پیروی می کردید، بهتر است سریع تر دست بجنبانید و مدل های دیگر آرایش را نیز امتحان کنید. شاید تکنیک های جدید به صورت شمابیشتر بیایند و تغییراتی که به دنبال آن بودید را بهتر و اساسی تر به صورت شما هدیه دهند. برای این کار می توانید پیش از مراسم عروسی خود، یک روز را به تست آرایش عروس اختصاص دهید و از آرایشگر خود بخواهید سبک های مختلف آرایش را روی صورت شما امتحان کند. همچنین می توانید چند عکس از مدل های آرایشی مورد نظرتان را به آرایشگرتان نشان دهید و از او بخواهید که روی صورت تان پیاده سازی کند.
اگر چه به آرایشگرتان اعتماد کرده اید و چهره خود را به دست او سپرده اید؛ اما این موضوع بدان معنی نیست که هیچ نظری در کار او نداشته باشید. از آن جایی که میکاپ آرتیست شناخت چندانی بر شما و سلیقه تان ندارد، باید در مورد علایق خود و شیوه های آرایشی که می پسندید با وی صحبت کنید. البته آرایشگرها با توجه به تخصص و تجربیات خود معمولا آرایش متناسب با چهره شما را برمی گزینند؛ اما اگر علاقه به متد آرایشی یا استفاده از رنگ خاصی دارید، حتما در این مورد با میکاپ آرتیست خود مشورت کنید.

 

نکات مهم قبل از آرایش عروس


البته برای انتخاب مدل آرایش باید همواره به چند نکته توجه داشته باشید. نخستین نکته استفاده از مرغوب ترین و بهترین برندهای آرایشی جهان است. بهتر است برای با شکوه ترین شب زندگی تان کمی دست و دلبازانه عمل کرده و آرایشگاهی را انتخاب کنید که از به کارگیری برندهای برتر لوازم آرایش در آن اطمینان داشته باشید. این نکته از آن جایی حائز اهمیت است که شما در روز عروسی تان مجبورید در موقعیت های مختلف آب و هوایی نظیر گرما، باد، باران و برف قرار گیرید و تعریق زیاد یا بارندگی می تواند آرایش شما را به کلی خراب کند و شما را با یک دنیا اندوه تنها بگذارد.
بهتر است در انتخاب مدل آرایش عروس از دنبال کردن مد بپرهیزید. مد شاید اولین چیزی باشد که برای این کار به دنبالش می روید؛ اما از یاد نبرید که شما تا آخر عمرتان به تصاویر روز عروسی تان نگاه خواهید کرد و مد تا زمان زیادی نمی تواند یار و همراه همیشگی شما باشد. در این شرایط، آرایش کلاسیک که همیشه از جذابیت بالایی برخوردار است، می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. علاوه بر این، از آرایش زیاد نیز بپرهیزید؛ چون معمولا زیر نور فلش جلوه بدی پیدا کرده و عکس های چندان جذابی برای شما به جای نمی گذارد.

سعی کنید از سایه های چشم بسیار پررنگ نیز دوری کنید. سیاه کردن افراطی چشم ها نه تنها هیچ جذابیتی برای چهره ندارند، بلکه زیبایی آن ها را نیز از بین می برند. اگر علاقه زیادی به استفاده از سایه های تیره دارید، بهتر است این کار را در حد خیلی کم انجام دهید. علاوه بر این، بهتر است از براق کردن یا مات کردن بیش از حد چشم ها نیز اجتناب کنید. آرایش خیلی براق دوام زیادی روی پوست شما نخواهند داشت و به سرعت از روی پوست پاک می شوند. آرایش چشم مات نیز منجر به خشکی و ترک پوست می شوند. از این رو، بهتر است از لوازم آرایش استفاده کنید که حامی اندکی مرطوب کننده نیز باشد. با انجام این کار، نه تنها دوام آرایش خود را افزایش داده اید، بلکه جلوه طبیعی تری نیز به آن بخشیده اید.
بهتر است قبل از عروسی، یک دوره پاکسازی پوست داشته باشید تا منافذ پوست تان به صورت عمقی پاکسازی شوند. از آن جایی که آرایش صورت عروس معمولا سنگین تر از آرایش معمولی است، پوست تمیز و سبک تر شده می تواند آرایش را بهتر روی خود نگه دارد. می توانید از ژل های اسکراب برای پاکسازی پوست صورت خود استفاده کنید. بخور صورت نیز می تواند در پاکسازی پوست بسیار موثر باشد.


انتخاب نوع آرایش عروس متناسب با ویژگی های ظاهری


انتخاب نوع آرایش عروس کاملا به سلیقه، علاقه مندی ها و روحیه شما بستگی دارد. اما اگر هیچ نظر خاصی در این مورد ندارید، اصلا نگران نباشید. معمولا سالن های زیبایی، تصاویر و آلبوم هایی دارند که شما را در انتخاب مدل آرایش عروس کمک شایانی می کنند. علاوه بر این، آرایشگر نیز به شما مشاوره های لازم را خواهد داد. نکته ای که زمان انتخاب مدل آرایش عروس باید به آن توجه داشته باشید، فرم صورت شما است. همه افراد دارای فرم های مختلفی از صورت مانند گرد، مثلث، بیضی، مربع و قلبی هستند. اگر قصد دارید از روی تصاویر آلبوم ها به انتخاب مدل آرایش خود بپردازید، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به فرم صورت شما شبیه باشد. یک راه دیگر نیز وجود دارد و آن این است که خود را به طور کامل به دست آرایشگر بسپارید. اگر برای آرایش روز عروسی خود یک آرایشگر ماهر را برگزیده اید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که او بهترین انتخاب را برای شما انجام خواهد داد.

 

انتخاب لوازم آرایش عروس


افزایش ماندگاری آرایش عروس


بسیاری از خانم ها در هر مجلسی که پا می گذارند، انواع لوازم آرایش را همراه خود دارند و هر زمان نیاز به تمدید آرایش خود دیدند، این کار را با استفاده از یک آیینه کوچک انجام می دهند. اما آرایش عروس یک آرایش معمولی نیست که شما هر گاه بخواهید نسبت به تجدید آن اقدام نمایید. در ثانی، شما احتمالا مدت زمان زیادی را باید به خاطر تهیه عکس و فیلم بگذرانید و شرایط آب و هوایی می تواند تاثیر بسیاری روی ماندگاری آن داشته باشد. حائز اهمیت است که از لوازم آرایش و گریم مرغوب و استاندارد استفاده کنید. برای این کار بهتر است نسبت به حرفه ای بودن آرایشگر خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، می توانید خودتان لوازم آرایش مرغوب تهیه کنید و از آرایشگرتان بخواهید از آن ها استفاده کند. آرایش عروس قرار است ساعت ها بدون تغییر روی پوست صورت باقی بماند و توجه به این نکته بسیار مهم است.


عکس آرایش عروس ایرانی

 

آرایش عروس ایرانی

 

آرایش عروس اسموکی

 

آرایش عروس اروپایی

 

آرایش عروس زیبا

 

آرایش لایت عروس

 

آرایش عروس شیک

 

آرایش عروس جذاب

 

آرایش عروس چشم رنگی

 

آرایش عروس با موی تیره

 

 

آرایش عروس متناسب با موهای قهوه ای

 

 

آرایش صورت متناسب با موهای بلوند

 

آرایش عروس مدیوم

 

آرایش غلیظ عروس

 

آرایش عروس بامزه

 

آرایش عروس خاص

 

آرایش عروس با لنز

 

آرایش عروس ساده

 

آرایش طبیعی عروس

 

آرایش عروس 2019

 

آرایش عروس با موی مشکی

 

آرایش عروس جدید

 

آرایش عروس 98

 

در این مطلب از سایت رژلب به بررسی تمام نکاتی که برای آرایش کامل صورت عروس به آن نیاز خواهید داشت، پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید تجربه خوبی از انتخاب آرایش صورت عروس داشته باشید و همواره در بهترین شب زندگی تان بدرخشید. چنانچه نظر یا پیشنهادی در رابطه با مقاله فوق داشتید، آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: