دوشنبه 10 آذر 1399 - 11:33:58

در هنگام آرایش عروس باید از چه تکنیک ها و ترفندهایی بهره مند شویم؟

 

 

نکاتی که درباره گریم و آرایش عروس باید بدانید

راهکارهای افزایش ماندگاری میکاپ عروس

 

 

تکنیک و ترفندهای آرایش عروس

 

 

 

فهرست آیتم هایی که در این مطلب خواهید خواند

 

تنوع میکاپ عروس

نکات مهم در آرایش عروس

نکات مهم برای انتخاب رنگ ابرو

آرایشگر منحصر به فرد داشته باشید

انتخاب مدل آرایشی

ترفندهای ماندگاری آرایش عروس

 

 

آرایش عروس از مسائل مهم و حیاتی برای هر عروس خانم در شب عروسی می باشد. امروزه از میکاپ های مختلفی برای آرایش عروس کمک می گیرند. بنابراین انتخاب نوع میکاپ، کاری زمان بر و دشوار است. آرایشگران حرفه ای و عروس خانم ها بهتر است پیش از شروع میکاپ، اطلاعات کمی درباره آرایش و میکاپ عروس داشته باشند.


تنوع میکاپ عروس


انواع میکاپ عروس با تنوعی بیشتر از همیشه مورد استفاده قرار می گیرند. این موضوع باعث شده بیشتر خانم ها از وضعیت مناسب تر و انتخاب های بیشتری برای میکاپ برخوردار باشند. قطعاً در چنین وضعیتی فرصت ها و امکانات بهتری برای انتخاب میکاپ عروس خواهید داشت.

 

آرایش عروس کلاسیک

 


 

نکات مهم در آرایش عروس


برای بهره مندی از آرایش عروس باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. توجه داشته باشید که هر نوع میکاپی برای هر چهره ای مناسب نیست.
گاهی رعایت نکردن اصول آرایش و عدم انتخاب صحیح میکاپ می تواند آرایش عروس را بسیار نامتعارف و نامطلوب نشان دهد. این در حالی است که بیشتر خانم ها تمایل دارند در شب عروسی همچون ماه در مرکز آسمان نمایان گردند و از نظر زیبایی و آرایش بر سایر مهمانان برتری داشته باشند. البته این موضوع کاملاً طبیعی است. قطعاً شگردهای آرایشی پیاده شده بر روی صورت عروس با آرایش سایر مهمانان متفاوت است و همین موضوع تفاوت چهره عروس را با دیگر خانم های مهمان موجب می گردد. برای درخشیده شدن در شب عروسی بهتر است با بایدها و نبایدهای آرایش عروس آشنا شوید.
بایدها و نبایدهای آرایش عروس به شما کمک می کنند تا به چهره برتر آرایشی در شب عروسی تبدیل شوید.

تست میکاپ

تست میکاپ عروس از مهم ترین اقداماتی است که باید پیش از شب عروسی انجام دهید. متاسفانه یک رسم غلط و نا به جا در میان خانم ها رایج شده و بیشتر خانم های جوان از آن تبعیت می کنند. در واقع بیشتر آرایشگران و عروس خانم ها از هنجارهای متعارف برای انتخاب آرایش عروس غافل می شوند. در واقع برخی از آرایش ها برای چهره های گرد و برخی از آرایش ها بر روی چهره های کشیده نتیجه بهتری می دهند. این در حالی است که بیشتر آرایشگران تنها به جدید بودن بودن آرایش عروس فکر می کنند و موارد جدید آرایشی را به عروس خانم پیشنهاد می دهند. در حالی که ممکن است ترکیب رنگی و تم آرایشی با رنگ پوست، فرم صورت و حالت چهره عروس هماهنگی نداشته باشید.

 

آرایش عروس اسموکی

 



حدود 3 تا 5 هفته قبل از قرار گرفتن در موقعیت شب عروسی و گرفتن میکاپ اصلی، باید میکاپ خود را بر روی صورت تست کنید. در واقع آرایشگر، آرایش عروس منتخب را بر روی صورت عروس پیاده سازی می کند و عروس خانم متوجه برازنده بودن یا نبودن آرایش خواهد شد. رنگ کرم پودر انتخابی باید متناسب با رنگ چهره انتخاب شود. البته امروزه از ترفند و تکنیک های زیادی برای تطبیق آرایش، کرم پودر، رنگ رژ و ... استفاده می شود.
تصور کنید شما خواهان استفاده از آرایش نود در شب عروسی هستید. در چنین حالتی باید رنگ کرم پودر انتخابی بر روی پوست تست شود. در این صورت متوجه هماهنگی آرایش عروس می شوید.
در روز تست آرایش عروس بهتر است یک شبیه سازی فوق العاده از شب عروسی فراهم کنید. برای شبیه سازی روز عروسی بهتر است لباس سفید بپوشید. برخی از مدل های آرایش عروس با لباس سفید تطابق چندانی ندارند. در هنگام انتخاب آرایش عروس باید رنگ لباس عروسی را مدنظر قرار دهید.

عکاسی در روز تست

بعد از تمام شدن تست میکاپ عروس و پوشیدن لباس سفید، حالا باید چند عکس در فرم و ژست های مختلف از خود بگیرید. در این صورت متوجه مناسب بودن آرایش عروس می شوید. عکس های میکاپ عروس در روز تست باید بدون فلش گرفته شوند.
در روز تست ممکن است نظرات مختلفی از دوستان، خواهر، خانم های همراه، آرایشگران و یا حتی افراد داخل سالن زیبایی بشنوید. توجه داشته باشید که تصمیم گیرنده اصلی برای انتخاب آرایش عروس خود شما هستید. بنابراین فقط تصویر رویت شده در آینه را باور کنید. هر چند که در بیشتر موارد درباره آرایش عروس اتفاق نظر وجود دارد. چون هماهنگی در آرایش مطلب سخت و غیرقابل درکی نیست و بیشتر افراد قادر هستند بدون هیچ گونه تخصص و مهارتی آن را تشخیص دهند.

 

آرایش عروس ملایم

 


به موی مصنوعی نه بگویید!

متاسفانه یکی از ترفندها و تکنیک های آرایشی که بسیاری از آرایشگران از آن استفاده می کنند، موی مصنوعی است. موی مصنوعی برای پر کردن مو و پنهان کردن نواقص مورد استفاده قرار می گیرد. موی مصنوعی حالت طبیعی چهره را از عروس دور می کند و باعث می شود آرایش عروس غیر طبیعی به نظر برسد. متاسفانه تضاد رنگی موی مصنوعی با موی طبیعی عروس در زیر نور فلاش های دوربین به خوبی نمایان می گردد و چندان جالب به نظر نمی رسد. بنابراین هیچ گاه به آرایشگر اجازه ندهید از پر کردن مو با موی مصنوعی استفاده کند. در واقع تکنیک های زیادی برای آرایش موی عروس و پر کردن مو وجود دارد. این تکنیک ها بسیار طبیعی تر و بهتر از موی مصنوعی در چهره عروس نمایان می شوند.
 

نکات مهم برای انتخاب رنگ ابرو


رنگ ابرو از مهم ترین اقلام در آرایش عروس است. بخشی از هنر آرایش عروس مربوط به رنگ ابرو می باشد. رنگ ابرو باید با رنگ موها ست شود. این موضوع چهره شما را جذاب تر می کند. ابروها باید به شیوه صحیح و اصولی پر شوند. انتخاب مدل ابرو تاثیر زیادی در آرایش عروس دارد. توجه داشته باشید که ابروها نباید خیلی غیر طبیعی به نظر برسند. ابروها از نظر اندازه باید وضعیت مناسبی داشته باشند. یعنی خیلی حجیم یا باریک نباشند. ابروهای طبیعی باعث زیبایی بیشتر چهره عروس می شوند. فرم دادن به ابروها را به شکل هماهنگ با اجزای صورت انجام دهید. از تراشیدن ابروها برای آرایش عروس بپرهیزید.

 

آرایش عروس مدیوم

 

 


آرایشگر منحصر به فرد داشته باشید


توجه داشته باشید که علی رغم تنوع میکاپ ها، سبک کاری آرایشگرها در چهره های مختلف یکسان است. بنابراین اگر آرایشگر عروس با آرایشگر چند نفر از مهمانان یکسان باشد، در این صورت می توان شباهت آرایش صورت را در میان آن ها احساس کرد. در چنین حالتی آرایش عروس تک نیست و این موضوع برای عروس خانم ها چندان خوشایند نمی باشد.
متاسفانه در بسیاری از مهمانی ها شاهد یک دست شدن برخی از میکاپ ها در میان خانواده، مهمانان و فامیل های دور و نزدیک عروس و داماد هستیم. در واقع آرایش عروس باید با سایر چهره ها و آرایش ها متفاوت باشد. عروس باید مرکز توجه باشد و آرایش چهره اش شباهت به دیگر چهره ها نداشته باشد.


انتخاب مدل آرایشی


بسیاری از افراد با دست پر به آرایشگاه می روند. هر دختر خانمی برای شب عروسی خود مدل های مختلفی از آرایش عروس را انتخاب کرده است. بنابراین بهتر است قبل از قرار گرفتن در پیشنهادهای آرایشگر، عکس ها و مدل های آرایشی دلخواه خود را به آرایشگر نشان دهید. واقعیت امر این است که ابتدا باید مدل آرایش عروس دلخواه شما بر روی صورت تان پیاده شود. آن گاه مدل آرایشی اعمال شده بر روی صورت را مورد ارزیابی قرار دهید. در این صورت متوجه می شوید میکاپ انتخابی برای صورت شما مطلوب است یا خیر؟

 

آرایش عروس جدید و شیک

 



توجه داشته باشید که میکاپ های پیشنهادی عروس و آرایشگر باید بر روی صورت تست شوند. بنابراین به شنیده ها و گفته ها اکتفا نکنید. به عنوان مثال آرایشگر به عروس خانم یک کاتالوگ برای انتخاب آرایش عروس می دهد. عروس خانم مدل انتخابی خود را به آرایشگر پیشنهاد می نماید. در نهایت آرایشگر نظر خود را به عروس خانم اعلام می کند.
صرف شنیدن نظر آرایشگر در مورد میکاپ نباید میکاپ را برای شب عروسی انتخاب کرد. همچنین عدم تایید آرایشگر نیز بدون تست اهمیتی ندارد. از این رو باید تست کردن را به عنوان یکی از موضوعات مهم در آرایش عروس مورد توجه قرار داد.


ترفندهای ماندگاری آرایش عروس


ماندگاری آرایش عروس اهمیت زیادی دارد. همان طور که می دانید لوازم آرایشی در برابر گرما، سرما، نور، تعریق صورت، لمس، آب، رطوبت و ... واکنش نشان می دهند و فرو می ریزند. در شب عروسی باید زمان زیادی را با میکاپ سپری کنید. بنابراین ماندگاری آرایش بر روی صورت اهمیت زیادی دارد. در واقع این آرایش باید مدت زمان طولانی بر روی صورت باقی بماند. در چنین شرایطی آرایشگر باید از لوازم آرایش با کیفیت و مناسب برای آرایش صورت عروس استفاده کند. ضمن اینکه از تثبیت کننده های قدرتمند و متفاوت برای تثبیت آرایش بهره مند شود.

 

آرایش عروس لایت

 

 

مژه مصنوعی مناسب

بخشی از آرایش عروس مربوط به انتخاب مژه مصنوعی می باشد. مژه مصنوعی در چهره عروس اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب مژه مصنوعی عروس باید وقت گذاشته شود. مژه های مصنوعی با طول متفاوتی تهیه شده اند. بهتر است مژه های مصنوعی را به صورت تک در میان مژه های عروس بگذارید. این موضوع باعث طبیعی شدن مژه عروس می شود و ظاهر مصنوعی را از مژه ها می گیرد. از مژه مصنوعی برای پرکردن مژه های عروس استفاده می شود. مژه های مصنوعی ردیفی گزینه خوبی برای آرایش عروس نیستند.

پرهیز از آرایش مات

آرایش های مات برای میکاپ عروس توصیه نمی شوند. آرایش عروس باید از جلوه و درخشش خاصی برخوردار باشد. به همین خاطر استفاده از آرایش های مات و بی حال برای روز عروسی چندان جالب و جذاب به نظر نمی رسد. ضمن اینکه آرایش مات با رنگ سفید لباس عروس بسیار بی روح و سرد جلوه می کند. توجه داشته باشید که لباس عروس معمولاً در رنگ سفید انتخاب می شود، بنابراین برای جلوه آرایش عروس در شب عروسی باید از رنگ مناسب کمک گرفت.

 

آرایش عروس ساده و جذاب

 

 

برای آرایش صورت نظر بدهید

بسیاری از خانم ها در روز عروسی از آرایش خود ناراضی هستند. در واقع برخی از عروس خانم ها به سلیقه آرایشگر اعتماد می کنند. در نتیجه در پایان کار اقدام به باز کردن چشمان خود می نمایند. در این حالت با یک آرایش نه چندان مطلوب و دلخواه مواجه می گردند. توجه داشته باشید که بسیاری از آرایشگران از نظرخواهی درباره عروس خانم غافل می شوند. در چنین شرایطی بهتر است ابتدا خودتان صاحب نظر باشید. در واقع اگر مدل ابرو یا رنگ رژلب مورد پسندتان نیست، بهتر است از همان ابتدا با آرایشگر در میان بگذارید.

به روز بودن آرایش

آرایش عروس باید با متدهای روز هماهنگ باشد. به عنوان مثال اگر امسال سبک میکاپ عروس اروپایی رواج یافته، بهتر است  میکاپ های هماهنگ با آن را انتخاب کنید.

پرهیز از آرایش تند

بسیاری از آرایشگران از حد نهایی آرایش برای چهره عروس بهره مند می شوند. آرایش چهره عروس باید حالت طبیعی داشته باشد. آرایش تند و غلیظ در نور فلش و در عکس ها بسیار نمایان می گردد. بنابراین بهتر است از آرایش طبیعی برای روز عروسی بهره مند شوید و در آرایش کردن زیاده روی نکنید.

تست آرایش در محیط های تاریک و پرنور

آرایش چهره عروس باید در نورهای کم، زیاد و متوسط تست شود. بسیاری از میکاپ ها در موقعیت های نوری مختلف، متفاوت به نظر می رسند. در واقع عروس باید از میکاپی بهره مند شود که در موقعیت های مختلف همچنان زیبا به نظر برسد. چهره عروس در اتاق، زیر نور آفتاب، محیط آرایشگاه و ... باید همچنان زیبا و جذاب باشد. 

 

آرایش عروس رنگی

 

 

انتخاب آرایش کلاسیک

همان طور که می دانید سالانه مدل های آرایشی عروس تنوع زیادی می یابند. بنابراین بیشتر مدل های آرایشی بعد از مدتی از رده خارج می شوند. برای روز عروسی، آرایشی را انتخاب کنید که بعد از گذشت چند سال دمده و خارج از رده به نظر نرسد. آرایش کلاسیک عروس گزینه ای ایده آل برای میکاپ است. این آرایش همواره زیبا و جذاب به نظر می رسد و میکاپ شما را برای همیشه ماندگار خواهد کرد.

انتخاب رژلب

رژلب پر رنگ را برای آرایش عروس انتخاب کنید. رژلب های پررنگ گزینه خوبی برای روز عروسی هستند. رنگ رژلب قرمز و صورتی در عکس های عروسی بسیار زیبا جلوه می کنند و چهره عروس را متفاوت می نمایند. اگر معمولاً از رژهای مات، قهوه ای و مات برای آرایش روزانه استفاده می کنید، بهتر است برای روز عروسی از رژ صورتی یا قرمز استفاده کنید.
میکاپ عروس باعث تفاوت قابل توجه رنگ پوست صورت با دیگر نواحی بدن می گردد. این موضوع می تواند رنگ پوست عروس خانم را ناموزون و ناهمگن نماید. برای حذف ناهماهنگی بهتر است از رنگ کرم پودر هماهنگ با صورت برای سایر نواحی همچون گردن، دست ها و شانه استفاده کنید. این کار تفاوت رنگی در پوست را از بین می برد.

از آرایش تیره استفاده نکنید

از رنگ های تیره و پر برای سایه چشم استفاده نکنید. خط چشم های حجیم و سنگین با رنگ سیاه می تواند آرایش عروس را ناموزون کند و تاثیر نامطلوبی داشته باشد. سیاه کردن بیش از اندازه چشم ها سبب از بین رفتن حالت طبیعی چشم می شود.
از آرایش خیلی مات یا براق برای چهره بپرهیزید. آرایش های مات باعث خشکی پوست می شوند. آرایش های براق ماندگاری زیادی ندارند و به سرعت حذف می شوند. لوازم آرایشی انتخابی برای عروس باید دارای مرطوب کننده باشند.

 

آرایش عروس چشم و ابرو مشکی

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: