دوشنبه 07 آذر 1401 - 16:34:20

آرایش عروس

آرایش عروس

آرایش عروس از مسائل مهم و حیاتی برای هر عروس خانم در شب عروسی می باشد. امروزه از میکاپ های مختلفی برای آرایش عروس کمک می گیرند. بنابراین انتخاب نوع میکاپ، کاری زمان بر و دشوار است. آرایشگران حرفه ای و عروس خانم ها بهتر است پیش از شروع میکاپ، اطلاعات کمی درباره آرایش و میکاپ عروس داشته باشند. در این مقاله از سایت رژلب به انواع آرایش عروس و نکات ماهم آن می پردازیم.

فهرست مطالب:

آرایش عروس چیست؟
نکات مهم در آرایش عروس
انواع آرایش عروس

تفاوت آرایش عروس با آرایش معمولی

 

آرایش عروس

 

خانم فرناز صفری میکاپ آرتیست حرفه ای فرمانیه. برای بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید

 

آرایش عروس چیست؟

تمام فعالیت‌هایی که در راستای بهبود ظاهر انسان‌ها انجام می‌شود، آرایش‌کردن نام دارد. برای انجام این کار، از محصولات و مواد مختلفی نیز استفاده می‌شود. برخی از این محصولات به‌صورت کاملا شیمیایی ساخته شده و برخی از آن‌ها نیز پایه طبیعی دارند. پیشینه آرایش به مصریان باستان و یونانیان باز می‌گردد. انواع روغن‌های طبیعی، رنگ‌های گرفته شده از گل‌ها و سایر گیاهان رنگی و حتی استفاده از پوست برخی حیوانات یا حشرات، همه انواع مختلف آرایش در زمان‌های دور بود. آرایش عروس بسیار مهارت و سلیقه بهتری لازم دارد و باید حتما پیش بهترین متخصصان انجام گیرد.

 

 

نکات مهم در آرایش عروس

برای بهره مندی از آرایش عروس باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. توجه داشته باشید که هر نوع میکاپی برای هر چهره ای مناسب نیست. گاهی رعایت نکردن اصول آرایش و عدم انتخاب صحیح میکاپ می تواند آرایش عروس را بسیار نامتعارف و نامطلوب نشان دهد. این در حالی است که بیشتر خانم ها تمایل دارند در شب عروسی همچون ماه در مرکز آسمان نمایان گردند و از نظر زیبایی و آرایش بر سایر مهمانان برتری داشته باشند. البته این موضوع کاملاً طبیعی است. قطعاً شگردهای آرایشی پیاده شده بر روی صورت عروس با آرایش سایر مهمانان متفاوت است و همین موضوع تفاوت چهره عروس را با دیگر خانم های مهمان موجب می گردد. برای درخشیده شدن در شب عروسی بهتر است با بایدها و نبایدهای آرایش عروس آشنا شوید. بایدها و نبایدهای آرایش عروس به شما کمک می کنند تا به چهره برتر آرایشی در شب عروسی تبدیل شوید.

 

 

آرایش عروس

 

 

انواع آرایش عروس

حتما می دانید که هر آرایشی، مطابق طبع مشکل پسند هر بانویی نخواهد بود و از سویی دیگر هر نوع آرایشی روی چهره ای متفاوت، زیبای خاصی خواهد داشت. به همین دلیل آرایشگران از انواع آرایش عروس با توجه به علاقه، پسند و صورت افراد استفاده می کنند. در ادامه با مشهورترین نوع آرایش عروس، آشنا می شوید.

1) آرایش عروس خلیجی

یکی از غلیظ ترین نوع آرایش عروس، آرایش خلیجی است. در این سبک از آرایش عروس، ابروها به صورت نازک و پر رنگ برای عروس خانم ها طراحی شده و آرایش چشم غلیظی برای آن ها در نظر گرفته می شود. همچنین لازم به ذکر است که در این سبک از آرایش، سایه های انتخاب شده برای عروس ها، اغلب رنگی هستند. البته این روزها آرایش خلیجی همانند گذشته چندان طرفدار ندارد و کمتر عروسی از این سبک آرایش استقبال می کند.

 

2) آرایش عروس عربی

آرایش عروس عربی دارای مدل های مختلف تیره، متوسط و ملایم است که انتخاب آن کاملا به سلیقه مشتری و همچنین اجزای صورت وی دارد. اگر فاصله چشم و ابروی مدل زیاد و پلک از استاندارد مورد نظر برخوردار باشد، می توان از رنگ های غلیظ و تیره استفاده کرد. در این سبک می توان از رنگ های مکمل در کنار رنگ های اصلی نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، قرارگیری رنگ نارنجی در کنار طیفی از رنگ آبی در صورتی که در جای درست خود استفاده شود، جلوه بسیار زیبایی را رقم خواهد زد. رژلب های براق و تیره و همچنین کانتورینگ صورت می تواند میکاپ شما را بسیار برجسته نشان دهد.

 

3) آرایش عروس اروپایی

در تکنیک آرایش عروس اروپایی، چهره فرد باید در ساده ترین و طبیعی ترین حالت ممکن خود باید. رنگ های مورد استفاده در این سبک، باید به رنگ طبیعی اجزای صورت نزدیک باشد. می توان از کانتورینگ با سایه روشن هایی نزدیک به رنگ طبیعی پوست استفاده کرد. همچنین، بهتر است به جای کشیدن خط چشم، بیشتر روی سایه مانور دارد. البته سایه چشم نیز باید در رنگ های خنثی و طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که تمایل به کشیدن خط چشم داشتید، می توانید به یک خط بسیار باریک بسنده نمایید. برای رژلب نیز بهتر است از رنگ کرم یا قهوه ای بسیار روشن استفاده کنید. استفاده از برق لب بدون رنگ هم گزینه بسیار عالی برای آرایش اروپایی است. این سبک آرایش نیز مانند همه سبک آرایش ها، باید به چهره شخص سازگار باشد. بدین معنی که شما نمی توانید روی شخصی که با آرایش ملایم، بسیار رنگ پریده و بی روح نشان داده می شود را میکاپ اروپایی کنید.

 

 

آرایش عروس

 

 

 

4)  آرایش عروس شاین

آرایش شاین یا همان براق، یکی دیگر از سبک های آرایش عروس است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این سبک از آرایش، از سایه های براق و اکلیل دار، رژ لب های براق و حتی رژ گونه های اکلیل دار استفاده می شود. این آرایش در نوع خود از جمله آرایش های غلیظ محسوب می شود که البته جلوه بسیار زیبایی به عروس می دهد.


5) آرایش عروسکی

یکی دیگر از سبک های آرایشی که برای عروس انتخاب می شود، آرایش عروسکی است. همان طور که از نام این سبک پیداست، در این نوع آرایش از المان هایی که روی صورت عروسک دیده می شود، استفاده می کنند. به عنوان مثال می توانیم بگوییم که تمرکز آرایشگران روی درشت نشان دادن چشم ها، استفاده از مژه مصنوعی های مشکی بلند و همچنین کوچک کردن بینی به شکل عروسک خواهد بود. همچنین مدل موهایی که برای این سبک در نظر گرفته می شود، درست شبیه به مدل موهایی است که روی سر عروسک ها مشاهده می کنیم.

 

6) آرایش عروس گربه ای

برخی از افراد تمایل زیادی به آرایش چشم گربه ای دارند. عروس خانم هایی که این سبک از آرایش عروس را انتخاب می کنند، می بایست خود را برای چشمانی کشیده با آرایش تیره و البته رنگ لنز روشن آماده کنند که چشمان آن ها را درست شبیه به گربه ها طراحی کرده و نشان خواهد داد. در این سبک از آرایش، چشم ها خندان و کشیده می شود و کمی نیز شیطنت در چهره فرد نیز دیده خواهد شد.

 

7) آرایش ساده و شیک

برخی ها سادگی را ترجیح می دهند و دوست دارند تا تنها نواقص صورتشان برطرف شده و زیبایی هایشان نمایان گردد. در این حالت، تمرکز در آرایش تنها بر این دو مورد خواهد بود و در نهایت آن چه که از زیر دست آرایشگر بیرون می آید، چهره ای نه چندان با تغییر زیاد و همراه با آرایش سبک و ملایم خواهد بود

 

8) آرایش عروس ایرانی

سبک ایرانی آرایش عروس، یک متد بین سبک اروپایی و سبک عربی است. بدین معنی که می توان از رنگ های گرم و متوسط برای سایه چشم، رژلب و رژگونه استفاده کرد. استفاده از خط چشم با در نظر گرفتن فرم پلک های مشتری، بلامانع است. در صورتی که تمایل داشتید آرایش چشم مشتری را کمی تیره تر در نظر بگیرید، بهتر است برای زدن رژلب از یک رنگ ملایم استفاده کنید. برعکس، اگر قصد دارید رنگ سایه را مات و ملایم در نظر بگیرید، بهتر است برای زدن رژلب از رنگ های شاد و کمی جیغ استفاده نمایید.

 

 

آرایش عروس

 

تفاوت آرایش عروس با آرایش معمولی

آرایش عروس خانم ها در شب عروسی شان باید از سایر دختر خانم های میهمان، متفاوت تر باشد. معمولا برای گریم و آرایش عروس از بهترین برندهای لوازم آرایشی در دنیا استفاده می شود تا علاوه بر افزایش زیبایی، ماندگاری میکاپ نیز بیشتر شود. از آن جایی که میکاپ عروس باید مدت زمان زیادی روی صورت قرار گیرد، بهتر است از انواع پودر فیکس و اسپری های فیکساتور برای تثبیت میکاپ استفاده شود. این در حالیست که برای یک آرایش معمولی می توان از لوازم آرایش میان رده نیز استفاده کرد. همچنین، به دلیل این که معمولا آرایش معمولی مدت زمان زیادی روی صورت قرار نمی گیرد، عدم استفاده از تثبیت کننده آرایش مانعی ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: