چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 23:03:20

اسکراب پوست صورت رمز داشتن پوستی شفاف

یک اسکراب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

معرفی یک اسکراب مفید و مقرون به صرفه

 

معرفی بهترین اسکراب های پوستی


پوست صورت و بدن برای حفظ شادابی و طراوت خود به از بین بردن لایه های مرده نیاز دارند و این امر به جز انجام اسکراب میسر نخواهد بود. با اسکراب پوست می توان شفافیت و درخشانی پوست را بازگرداند؛ در واقع اسکراب پوست صورت رمز داشتن پوستی شفاف است. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که اسکراب چیست؟ به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز در این مورد بپردازیم.


اسکراب چیست؟


منافذ باز پوست می تواند به وسیله سلول های مرده پوست، گرد و غبار، آلودگی، لوازم آرایش، چربی طبیعی بدن و ... بسته شود. لایه برداری پوست که اسکراب نام دارد، کمک می کند تمام این ذرات را پاک کنید و احساس تمیزی و شفافیت داشته باشید. علاوه بر این، از آن جایی که پوست ما مدام در حال تجدید سلول ها است، سلول های قدیمی جای خود را به سلول های جدید می دهند و همانند لایه سنگینی روی پوست قرار می گیرند. با استفاده از لایه برداری می توان لایه رویی پوست که حاوی سلول های مرده است را از بین برده و سلول های جدید آزاد شوند. اسکراب ها در اشکال مختلفی تولید می شوند. این محصولات را می توان به شکل ژل یا کرم هایی که حاوی دانه های ریز هستند، یافت. این محصولات گاها دارای حالت سفت تر و جامدتری نیز هستند.


چرا پوست ما به اسکراب  نیاز دارد؟


از مزایای اسکراب برای پوست می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- حذف سلول های مرده پوست و نمایان کردن سلول های جدید و تازه که جلوه پوست را شفاف تر خواهد کرد.
- اسکراب موجب می شود کرم های مرطوب کننده و آبرسان بهتر جذب پوست شوند.
- اسکراب با حذف لایه مرده پوست، آن را جوان تر نشان می دهد.

 

چرا پوست ما به لایه برداری نیاز دارد؟

 

برخی افراد فکر می کنند که اسکراب تنها مختص صورت است و پوست بدن نیازی به لایه برداری ندارد. اگر شما هم این گونه فکر می کنید، بهتر است بدانید که جایگزین شدن سلول های جدید با سلول های مرده در هر قسمت از بدن ممکن است. بنابراین واجب است که هر از گاهی نسبت به لایه برداری پوست بدن نیز اقدام کنید. در گذشته، افراد برای لایه برداری پوست بدن خود از سفیداب استفاده می کردند. امروزه اما با روش های گوناگونی همچون لیف کشیدن می توان نسبت به اسکراب بدن اقدام کرد. علاوه بر این، برخی شامپوهای بدن حاوی اسکراب هستند که خود در این امر بسیار مفید واقع می شوند.


هر چند وقت یکبار باید اسکراب کنیم؟


لایه برداری بیش از حد پوست می تواند قرمزی و حساسیت را به دنبال داشته باشد. از طرفی، اگر لایه برداری از کمتر از میزان مورد نیاز انجام دهید نیز پوست زمخت و خشن به نظر رسیده و مانع از جذب مواد مغذی و مرطوب کننده می شود. زمان لایه برداری پوست به عوامل مختلفی همچون آب و هوا بستگی دارد. پیش از این که از لایه بردارها استفاده کنید، به عکس العمل پوست خود توجه داشته باشید. پوست در ماه های گرم سال به دفعات بیشتری برای لایه برداری نیاز دارد و در فصل زمستان که پوست خشک می شود، به میزان کمتری از لایه بردار نیاز خواهد داشت.


آموزش تهیه چند اسکراب خانگی


برخی محصولات اسکراب که در کارخانه ها تولید می شوند، به دلیل این که حاوی مواد شیمیایی هستند وارد چرخه محیط زیست شده و ایجاد ضرر می کنند. از این رو توصیه ما به شما این است که تا حد امکان از انواع اسکراب های خانگی و دست ساز استفاده نمایید. درادامه روش تهیه چند اسکراب خانگی را برای شما گردآوری کرده ایم که مطالعه می فرمایید.

لایه بردار خانگی نارگیل، لیمو ترش و شکر

اولین لایه بردار خانگی ما فوق العاده است. می توانید از این لایه بردار برای داشتن پوستی عالی استفاده کنید و این بهترین هدیه ای است که می توانید به دیگران هم بدهید. برای تهیه این لایه بردار 1 قاشق غذاخوری نارگیل خرد شده، 4/1 استکان روغن نارگیل، حدود 8-6 قطره آب لیمو ترش و 1 استکان شکر سفید نیاز دارید. ابتدا روغن نارگیل را در مایکروویو گرم کرده و سپس با شکر سفید مخلوط کنید. آبلیمو و نارگیل ها را به مخلوطتان اضافه کرده و خوب هم بزنید. تا یک استکان لایه بردار داشته باشید.

 

طرز تهیه اسکراب خانگی نارگیل و لیمو

 

اسکراب خانگی پرتقال و نمک

این لایه بردار پوست شما را خوش بو کرده و رایحه ای استوایی به پوستتان می بخشد. برای تهیه این ماسک به 1 قاشق چایخوری پرتقال، لیمو ترش، گریپ فروت یا تراشه های پوشت لیمو شیرین، یک فنجان نمک دریایی و 2/1 استکان از هر روغنی که دوست دارید نیاز دارید. همه این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر لایه بردارتان درست شود. می توانید از این لایه بردار در حمام هم استفاده کنید اما مراقب باشید که در چشمتان نرود.

 

اسکراب خانگی پرتقال و نمک برای لایه برداری پوست

 

اسکراب خانگی اسطوخدوس و نمک دریا

مواد لازم: 2/1 استکان نمک دریایی، 3/1 استکان از هر روغنی که دوست دارید (ترجیحا روغن هسته انگور)، 1 قاشق غذاخوری اسطوخدوس (خشک) و روغن اسطوخدوس به میزان لازم. ابتدا نمک و روغن  را با هم مخلوط کنید و سپس برگ ها را به آن بیفزایید و در آخر چند قطره از روغن اسطوخدوس به ترکیبتان اضافه کنید. ماسک شما آماده است.

 

تهیه اسکراب خانگی اسطوخدوس

 

لایه بردار خانگی جو دو سر، عسل و شکر

شاید جو دو سر و عسل شما را به یاد صبحانه یک روز تعطیل بیندازند اما باید بدانید که این دو ماده معجزه آسا وقتی با هم ترکیب می شوند تبدیل به یک لایه بردار خانگی فوق العاده برای پوست شما می شوند. مواد لازم: 2/1 استکان جو دو سر و 4/1 استکان روغن بدن کودک وشکر (از هر کدام). همه مواد را مخلوط کنید تا لایه بردار دوست داشتنی تان آماده شود. آن را داخل یک پارچ ریخته و دور آن را با روبان تزیین کنید تا به دوستانتان هدیه دهید.

 

اسکراب طبیعی عسل و شکر برای لایه برداری پوست

 

اسکراب چای سبز و شکر

چای سبز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان بوده و دارای خواص ضد باکتریایی است. مواد لازم برای تهیه این ماسک: 1 استکان شکر، 8/1 استکان روغن هسته انگور، زیتون یا هر روغنی که دوست دارید و یک کیسه چای سبز تازه.همه مواد را داخل یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید و در آخر برای رایحه ای دلپذیر، چای سبز را به آن ها اضافه کنید.

 

اسکراب خانگی چای سبز و شکر

 

لایه بردار بدن موز و شکر

مواد به کار رفته در این ماسک، برای لایه برداری از بدن و صورت فوق العاده هستند. مواد لازم: 1 عدد موز رسیده، 3 قاشق غذاخوری شکر و 4/1 قاشق چایخوری روغن (به دلخواه). تمام مواد را با یک چنگال له کنید اما مراقب باشید که مواد زیاد هم له و نرم نشوند. اگر می خواهید این ماسک را روی صورتتان بزنید، چند تکه موز له شده را برداشته و بدون اینکه داخل چشمتان برود به آرامی روی صورتتان بمالید.

 

اسکراب طبیعی موز و شکر برای لایه برداری پوست

 

اسکراب خانگی قهوه

کافئین موجود در قهوه در جوانسازی پوست بسیار موثر است. اسکراب فوق به افرادی که پوست خود را برنزه کرده اند، بسیار توصیه می شود. می توانید به اسکراب قهوه خود کمی نعنا اضافه کنید تا خاصیت آنتی اکسیدانی آن چند برابر شده و گردش خون را افزایش دهد. علاوه بر این، آب آوردن بدن در بافت ها را کاهش می دهد. نصف پیمانه از دانه های قهوه را همراه با نصف پیمانه نمک دریا ترکیب کنید. سپس یک چهارم پیمانه روغن نارگیل مایع و دو قطره اسانس روغنی نعناع را به آن بیفزایید.

 

اسکراب خانگی قهوه


معرفی چند مارک خوب اسکراب



بسیاری از خانم ها برای مراقبت از پوست خود تنها به سه کار اصلی، شستشو صورت، مرطوب کردن آن و استفاده از ضدآفتاب می پردازند. البته بسیاری از خانم ها از ماسک ها، لایه بردارها و یا دیگر روش های مراقبت از پوست نیز استفاده می کنند. ولی یکی از اصلی ترین روش های مراقبت از پوست، لایه برداری است. برای لایه برداری به اسکراب های متناسب با پوست نیاز دارید که در ادامه به معرفی معروف ترین برندهای این محصول خواهیم پرداخت.

اسکراب بازکننده منافذ بیور Bior

این اسکراب پوست را نرم و عاری از هر گونه آکنه می کند. به علاوه با استفاده از این اسکراب بسیاری از جوش های صورت از بین رفته و به جای سفت کردن پوست، آن را نرم و مرطوب می کند.

اسکراب نمک لاش اوشِن Lush Ocean

این اسکراب برای هر نوع پوستی مناسب بوده و با توجه به میزان چربی موجود بر روی پوست، چربی های اضافی پوست و آلودگی های درون منافذ را از بین می برد. به علاوه این اسکراب برای جوش های سر سیاه معجزه کرده و آن ها را از بین می برد.

اسکراب زردآلو سنت آیوز St. Ives

این اسکراب با قیمت مناسب خود برای از بین بردن لایه های مرده پوست بسیار مناسب بوده و منافذ پوست را باز و آلودگی های آن را از بین می برد. همچنین زردآلوی موجود در این محصول باعث نرمی و شفافیت بیشتر پوست نیز می شود.


اسکراب ضد پیری پیتر توماس راث Peter Thomas Roth

در این اسکراب از دانه های جوجوبا، سالیسیلیک اسید، لیمو، آلوئه ورا و بسیاری از محصولات دیگر سازگار با پوست استفاده شده که باعث شفافیت و درخشش بیشتر پوست می شود. این اسکراب برای پوست های حساس مناسب بوده و با ملایمت هر چه تمام تر باعث طراوت پوست می شود.


اسکراب روزانه دِرمالوجیکا Dermalogica Daily Microfoliant

این اسکراب ملایم، یک لایه بردار مناسب برای پوست بوده و باعث تازگی و طراوت آن می شود. این اسکراب سلول های مرده پوست را از بین برده و برخلاف محصولاتی که با خشونت با پوست برخورد می کنند، به صورت یک فوم لطیف لایه برداری پوست را انجام می دهد.

 

معرفی بهترین اسکراب های موجود در بازار
 

اسکراب لایه بردار میکرودِلیوری

این اسکراب طرفداران زیادی دارد که از بروز آکنه جلوگیری می کند. اسکراب میکرودلیوری به خصوص برای کمرنگ کردن لکه ها و جای زخم جوش ها بسیار مناسب است. به علاوه این اسکراب به حدی ملایم است که گزینه ای مناسب برای استفاده روزانه محسوب می شود.
 

اسکراب لایه بردار اَبرون FC5

با مصرف مداوم این اسکراب دیگر هیچ جوش سر سیاهی روی صورت وجود نخواهد داشت. در این اسکراب ذرات ریزی وجود دارد که باعث کوچک کردن منافذ پوست می شود که خود پوست را نرم و لطیف می کند. لازم به ذکر است که در این اسکراب عصاره کیوی وجود دارد که بوی مطبوعی نیز به پوست می دهد.


اسکراب گردوی اُل هِنریکسون Ole Henriksen

پس از استفاده از این اسکراب، پوست نرم و لطیف می شود و تنها با مصرف کمی از آن تاثیر زیادی روی پوست مشاهده می شود.


اسکراب لایه بردار موراد Murad AHA/BHA

این اسکراب مخصوص پوست های حساس است که بدون هیچ التهاب یا قرمزی لایه های مرده پوست را از بین برده و با باز کردن منافذ پوست، باعث شفافیت و درخشش آن می شود.


اسکراب صورت بابی براون Bobbi Brown

در این اسکراب لایه بردار دانه های ریزی وجود دارد که باعث تغییر زیادی در لطافت و نرمی پوست می شود و تنها با استفاده از آن به صورت یک بار در هفته تمام پوسته های مرده پوست از بین رفته و پوست لطیف و زیبا می شود.
 

اسکراب روشن کننده کلین و کلییر Clean & Clear

این اسکراب باعث طراوت پوست شده و تنها در عرض یک هفته پوست را روشن و درخشان می کند. به علاوه بوی خوب لیمو در این اسکراب نیز طرفداران زیادی دارد.

اسکراب هیدرودرم

اگر به دنبال یک اسکراب مقرون به صرفه اما تاثیرگذار هستید، پیشنهاد وب سایت رژلب به شما اسکراب هیدرودرم است. کرم اسکراب هیدرودرم، پاک کننده و لایه بردار ملایم است که همراه با لایه برداری شیمیایی و ملایم از سلول های مرده لایه اپیدرم پوست، آلودگی های محیطی و آرایش را از روی پوست پاک کرده و منافذ باز پوست را به طور عمیق پاکسازی می کند. این کرم حاوی ترکیبات آلفا هیدروکسی و اسید سالیسیلسک است که ترشح غدد چربی را کنترل کرده و موجب برطرف سازی انواع جوش و آکنه می شود. علاوه بر این، حاوی انواع مواد آبرسان و مرطوب کننده نیز می باشد که پوست را به خوبی تغذیه می کند. همه انواع پوست ها می توانند از اسکراب لایه بردار هیدرودرم استفاده کنند.

 

معرفی اسکراب با کیفیت هیدرودرم

 

 

تلفن فروش محصولات پوست هیدرودرم

 

در مطلب اسکراب پوست صورت رمز داشتن پوستی شفاف به بررسی مشخصات یک اسکراب خوب و معرفی برترین برندهای این محصول پرداختیم. همچنین اسکراب ایرانی هیدرودرم را نیز به شما معرفی کردیم که امیدواریم به کارتان بیاید. چنانچه هر گونه سوال یا پیشنهادی در رابطه با اسکراب ها داشتید، آن را از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وفت رسیدگی کنند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: