دوشنبه 10 تیر 1398 - 12:50:31

خرید کرم مرطوب کننده

ویژگی های یک کرم مرطوب کننده خوب

بایدها و نبایدهای خرید کرم مرطوب کننده

 

نحوه خرید کرم مرطوب کننده


انواع مختلفی از کرم مرطوب کننده در بازار موجود است که برخی مواقع ما را دچار سردرگمی در خرید آن می کند. برخی از این کرم ها مخصوص پوست های خشک هستند و برخی دیگر با داشتن خاصیت چربی کنترل شده، برای پوست های چرب و مستعد جوش مناسب می باشند. اگر شما هم در خرید کرم مرطوب کننده دچار تردید هستید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب خرید کرم مرطوب کننده را از دست ندهید.


چگونه تجربه خوبی از خرید کرم مرطوب کننده داشته باشیم؟


روغن های اشباع شده و منحصر به فرد گزینه خوبی برای استفاده در کرم های مرطوب کننده هستند. این روغن ها دارای ترکیبات شیمیایی خاصی هستند که پوست را در برابر رادیکال های آزاد مقاوم می کند. روغن نارگیل، شی باتر، روغن جوجوبا، کره کاکائو و ... بهترین گزینه برای روغن های تشکیل دهنده در کرم مرطوب کننده هستند. هنگام خرید کرم مرطوب کننده از وجود این روغن ها در ترکیبات آن اطمینان حاصل کنید.
روغن های اشباع نشده نیز در ساخت کرم مرطوب کننده مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما از کیفیت پایین تری برخوردارند. از جمله روغن های اشباع نشده می توان به روغن کنجد، سویا، دانه انگور و آفتابگردان اشاره کرد.
سعی کنید کرم مرطوب کننده ای را خریداری کنید که عاری از عطر و رایحه مصنوعی باشد. رایحه مصنوعی منجر به بروز حساسیت های پوستی و بسیاری از مشکلات پوستی خواهد شد.


خرید کرم مرطوب کننده یا آبرسان پوست؟


بسیاری از مردم گمان می کنند که کرم مرطوب کننده همان آبرسان پوست است؛ اما این دو محصول با هم تفاوت هایی دارند. کرم آبرسان پوست شما را نرم و لطیف می کند و برای افرادی که دچار کم آبی یا دهیدراته شدن شده اند، مناسب واقع می شود. این در حالی است که افراد دارای پوست خشک باید از مرطوب کننده برای تامین روغن مورد نیاز و درمان پوسته پوسته شدن استفاده کنند.
یک مرطوب کننده خوب قادر است آب پوست را با ایجاد یک لایه چربی روی پوست حفظ کرده و مانع از تبخیر شدن آن شود. کرم آبرسان پوست اما آب موجود در هوا جذب کرده و به پوست تزریق می کند. اگر دارای پوست خشک هستید و مدام از مرطوب کننده استفاده می کنید اما پوستتان هنوز هم ناهموار است، می توانید از یک آبرسان مناسب نیز استفاده کنید. پوست دهیدراته اگر که به میزان مورد نیاز آبرسانی نشده باشد، کدر و خسته به نظر می رسد. از طرفی، پوست خشکی که هیدراته شده باشد اما مرطوب نباشد، هنوز پوسته پوسته بوده و بافت خشنی دارد.

 

خرید کرم مرطوب کننده متناسب با پوست


خرید کرم مرطوب کننده یا لوسیون؟


تفاوت لوسیون با کرم مرطوب کننده در این است که رقیق تر بوده و در ترکیب اصلی آن آب به کار رفته است. از این رو می توان گفت که برای پوست های چرب مناسب نمی باشد. توجه داشته باشید که زمان و محل استفاده از لوسیون با توجه به غلظت آن روی بدن متغیر است. معمولا از نوع غلیظ لوسیون در شب و نوع رقیق آن در روز استفاده می شود. لوسیون غلیظ برای مصرف روی بدن مناسب بوده و لوسیون رقیق را باید روی صورت استفاده کرد. پیشنهاد ما به شما این است که نوع لوسیون تان در تابستان ها رقیق و در زمستان ها نیز غلیظ باشد. به این دلیل که لوسیون لایه ضخیم تری از پوست را بپوشاند و از آن در برابر برف، باد و به طور کلی خشکی هوا، محافظت کند.


خرید کرم مرطوب کننده دارای آنتی اکسیدان


رادیکال های آزاد، مولکول هایی هستند که منجر به تخریب سلول های پوست می شوند. خوشبختانه کرم مرطوب کننده بسیاری در بازار موجود است که حاوی آنتی اکسیدان بوده و برای هر نوع پوستی مفید واقع می شود. این کرم ها معمولا حاوی عصاره چای سبز، بابونه و انار بوده و پوست را تازه و شفاف می کند. آنتی اکسیدان موجود در کرم مرطوب کننده موجب خنثی شدن رادیکال های آزاد شده و پوست را جوانسازی می کند.


خرید کرم مرطوب کننده مناسب برای از بین بردن آکنه


این نوع کرم های مرطوب کننده حاوی ترکیباتی هستند که از بروز جوش و آکنه جلوگیری کرده و با باز نگه داشتن منافذ پوست مانع از بروز آن می شود. آلفا هیدروکسی اسید موجود در کرم مرطوب کننده ضد آکنه، از خاصیت ضد چروک نیز برخوردار است.

 

خرید کرم مرطوب کننده برای پوست های مستعد آکنه


خرید کرم مرطوب کننده مناسب برای پوست خشک


اگر دارای پوست خشکی هستید، کرم های مرطوب کننده غلیظ حاوی اسید هیالورونیک و دایمتیکون گزینه بسیار خوبی برای آبرسانی پوست هستند. گلیسیرین، گلوکل و پروتئین موجود در این نوع کرم ها، آب، چربی و رطوبت را توسط پوست های خشک جذب می کنند.


خرید کرم مرطوب کننده روز و شب


هر دو کرم مرطوب کننده روز و شب دارای خاصیت مرطوب کنندگی هستند؛ اما تفاوت آن ها در داشتن مقداری ضد آفتاب در کرم روز است. کرم های شب معمولا غلیظ تر بوده و حاوی مواد مغذی و ویتامین های مفیدی برای پوست می باشد. برخی کرم های شب دارای رتینول و عوامل لایه بردار هستند. افرادی که دارای پوست چرب و جوش دار هستند، بهتر است از کرم های روز خیلی سبک، ملایم و فاقد چربی استفاده کنند. اغلب کرم های شب حاوی عوامل مرطوب کننده و جوان کننده هستند. همچنین، فاقد فیلتر های ضد آفتاب بوده و توان آن ها از کرم های روز بیشتر است. معمولا کرم های شب برای افراد دارای پوست حساس و مستعد آکنه مناسب نمی باشد.


مشخصات خرید کرم مرطوب کننده خوب


زمان خرید کرم مرطوب کننده خوب به یک سری نکات باید توجه داشته باشید. یک کرم مرطوب کننده خوب باید رنگ و بوی مناسبی داشته باشد و دارای شفافیت و جلای خوب باشد. ظاهر این محصول باید کاملا یکنواخت باشد. ایجاد حساسیت نکند و طی مصرف، هیچ گونه آلودگی و میکروبی را به ارمغان نیاورد. کرم مرطوب کننده مناسب باید از قوام و ویسکوزیته خوبی برخوردار باشد. همچنین باید پس از شستشو به سرعت ار سطح پوست پاک شود و احساس چرب بودن پوست را منتقل نکند. کرم مرطوب کننده را پس از این که ماساژ می دهید، باید بلافاصله جذب پوست شده و هیچ آثاری از خود به جا نگذارد.

 

کرم مرطوب کننده خوب


نکات استفاده از کرم مرطوب کننده برای صورت


اگر قصد دارید کرم مرطوب کننده را برای صورت مورد استفاده قرار دهید، حتما قبل از مصرف ابتدا صورت خود را بشویید تا عاری از هر گونه میکروب و پسماند آرایشی شود. قبل از این که صورت شما به طور کامل خشک شود، کرم مرطوب کننده را روی صورت ماساژ دهید. سعی کنید از مقدار اندکی کرم مرطوب کننده استفاده کنید. کرم مرطوب کننده را به آرامی ماساژ دهید تا هم به خوبی جذب پوست شده و هم این که با ماساژ دادن منجر به جوانسازی پوست نیز شود.


نکاتی که باید از خرید کرم مرطوب کننده بدانید


استفاده از کرم مرطوب کننده، قواعد خاص خودش را دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده

با داشتن یک برنامه مراقبت از پوست روتین می توانید سلامت آن را تضمین کنید. در این برنامه، استفاده از کرم مرطوب کننده را در اولویت خود قرار دهید. بهتر است هر شب پس از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را زمانی که پوست هنوز تر است، انجام دهید تا کارایی بیشتری داشته باشد. از آن جایی که در فصل سرما پوست افراد خشک تر است، سعی کنید از مرطوب کننده های قوی تری استفاده نمایید. در فصل گرما نیز مرطوب کننده های ملایم تری را انتخاب کنید.

دو بار استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست چرب

اگر پوست شما خشک است، بهتر است روزی دو بار از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. پوست خشک به خصوص در زمستان، ممکن است دچار زبری، ترک خوردگی و حتی خونریزی شود. بهترین راهکار برای درمان خشکی شدید پوست، استفاده از کرم مرطوب کننده ای است که ترکیبات آن به ترمیم پوست نیز کمک می کند. کرم های مرطوب کننده ای که حاوی گلیسیرین، دایمتیکون و مواد نرم کننده هستند، بهترین گزینه برای این کار هستند.

پوست چرب نیز به کرم مرطوب کننده نیاز دارد

پوست های چرب و مستعد آکنه نیز به کرم مرطوب کننده نیاز دارند. اما باید توجه داشته باشید که کرم مرطوب کننده این نوع پوست با سایر کرم ها متفاوت است. در واقع فاقد هر گونه روغن می باشد. افراد دارای پوست چرب زمانی که پوست خود را مرطوب نمی کنند، غدد پوستی آنان متوجه خشکی شده و برای جبران آن، چربی بیشتری تولید می کنند. اغلب کرم مرطوب کننده متناسب برای پوست های چرب حاوی لایه بردار ملایمی مانند سالیسیک اسید یا گلیکولیک اسید نیز هستند.

عدم استفاده از ترکیبات بسیار قوی

بهتر است از محصولات حاوی ترکیبات بسیار قوی استفاده نکنید. به ویژه اگر پوست شما بسیار حساس است، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. برای این منظور می توانید به توضیحات روی بسته بندی محصول توجه داشته باشید تا مطمئن شوید فاقد الکل و عطر شیمیایی است. الکل و عطر غیر طبیعی قادر است چربی طبیعی پوست را از بین برده و موجب بروز صدمه در آن شود.

انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

هر پوست نیازهای مراقبتی مخصوص به خود را دارد. خوشبختانه برای همه نوع پوست کرم مرطوب کننده وجود دارد. هنگام انتخاب کرم مرطوب کننده، توضیحات روی بسته بندی آن را به دقت مطالعه نمایید. اگر در مورد نوع پوست خود یا محصول مورد نظر مطمئن نیستید، کرم مرطوب کننده متناسب با پوست معمولی را انتخاب نمایید. سپس به وضعیت پوست تان توجه کنید و ببینید که آیا به شکل قابل توجهی خشک تر شده یا چرب تر؟

 

نکات خرید کرم مرطوب کننده


بایدها و نبایدهای خرید کرم مرطوب کننده


هنگام خرید کرم مرطوب کننده همواره باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

- اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، باید مرطوب کننده هایی استفاده کنید که فاقد ترکیبات کومدوژنیک یا جوش زا هستند. این ترکیبات، پوست را مسدود کرده و منجر به بروز آکنه می شود. بهترین راهکار این است که از برندهای معتبر کرم مرطوب کننده استفاده کرده و به محض این که متوجه شدید پوست تان حساس شده است، مصرف مرطوب کننده را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه نمایید.
- تعداد عناصر تشکیل دهنده مرطوب کننده ای که انتخاب می کنید باید کمتر از 10 باشد. هر چه مواد تشکیل دهنده یک کرم مرطوب کننده کمتر باشد، احتمال بروز حساسیت به حداقل می رسد. تا جای ممکن سعی کنید از کرم های دارای رنگ و عطر استفاده نکنید.
- خوب است بدانید هر چیزی که برای پوست بدن شما خوب است، به این معنی نخواهد بود که برای پوست صورت شما نیز متناسب می باشد. اغلب مرطوب کننده های بدن حاوی روغن های معدنی، موم و شی باتر هستند که مصرف همزمان آن برای پوست صورت می تواند موجب بسته شدن منافذ پوست شود. از این رو آکنه را به دنبال خواهد داشت.
- توجه داشته باشید که تعداد اسیدهای به ‌کار رفته در مرطوب ‌کننده نباید بیش‌ از حد باشد. اگر پوست‌ شما خشک است، مرطوب‌ کننده حاوی آلفا هیدروکسی اسید، گلیکولیک اسید، رتینوئیک اسید و سالیسیلیک اسید ممکن است سبب تحریک و حساسیت آن شود. این ترکیبات می ‌توانند به طور عمیق در پوست نفوذ کنند و موجب بروز مشکل شوند. از مرطوب ‌کننده ‌های حاوی الکل‌ نیز خودداری کنید.
- سعی کنید مرطوب کننده هایی را تهیه کنید که در ظروف غیر شفاف و با دهانه کوچک عرضه شوند. چرا که اگر محصول حاوی آنتی اکسیدان باشد، تمام خواص خود را در معرض نور یا هوا از دست خواهد داد. از این رو تیوب ها گزینه بسیار خوبی به شمار می روند. علاوه بر این، نیازی نیست هر بار دست خود را به درون ظرف حاوی کرم مرطوب کننده ببرید و محیط بسیار خوبی برای رشد باکتری ها فراهم سازید.


در مطلب خرید کرم مرطوب کننده به بررسی تمام ویژگی هایی که یک کرم خوب می تواند داشته باشد، پرداختیم. همچنین، بایدها و نبایدهای خرید کرم مرطوب کننده را نیز مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 16 تیر 1398 - 15:09:44
ممنون ولی یک کرم مرطوب کننده خوب واس پوست خشک معرفی کنید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: