شنبه 29 تیر 1398 - 14:51:13

چگونه با عسل ماسک صورت درست کنیم

 

ماسک ضد جوش و آکنه عسل و سیب

جوانسازی پوست با ماسک عسل

 

چگونه با عسل ماسک صورت درست کنیم؟

 


اکثر ما عسل را به عنوان یک ماده غذایی سالم می شناسیم که در تهیه بسیاری از خوراکی های خوشمزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما خوب است بدانید که عسل در تهیه ماسک صورت و مو نیز کاربردهای زیادی دارد. عسل با داشتن ترکیبی از شهد انواع گل و صمغ ها، کمک بسیاری به حفظ رطوبت پوست و مبارزه با پیری زودرس می کند. همچنین، حاوی آنتی اکسیدان است که از سرطان نیز پیشگیری می کند. در ادامه این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به این موضوع بپرداریم که چگونه با عسل ماسک صورت درست کنیم؟


ماسک مرطوب کننده عسل


عسل حاوی ماده ای به نام هیدروکسی است که موجب حفظ رطوبت می شود. مصرف عسل به عنوان ماسک کمک می کند که رطوبت در لایه های زیرین پوست حفظ بماند. برای این کار کافیست ابتدا پوست خود را با یک شوینده ملایم بشویید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل را روی کل نواحی پوست به جز دور چشم پخش کنید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. در نهایت صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

 

ماسک مرطوب کننده و پاکسازی پوست عسل


ماسک پاکسازی منافذ پوست با عسل


آنزیم های موجود در عسل در تمیز و شفاف کردن منافذ پوست بسیار موثر واقع می شود. عسل خاصیت ضد باکتری نیز دارد که مصرف آن، باکتری های سطح پوست را از بین برده و التهاب پوست را کاهش می دهد. برای تهیه ماسک پاکسازی منافذ پوست می توانید عسل را با مقداری روغن جوجوبا یا روغن نارگیل ترکیب کرده و روی صورت قرار دهید. برای پاکسازی پوست بهتر است پوست را به طور دورانی ماساژ دهید. پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم آبکشی کنید.

 

ماسک لایه بردار عسل


برای لایه برداری پوست با عسل می توانید مقداری جوش شیرین یا شکر به آن اضافه کنید. ماساژ این ماسک روی صورت، لایه های مرده پوست را از بین برده و اجازه می دهد سلول های جوان جایی برای تنفس داشته باشند. دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کرده و روی روی صورت نمدار قرار دهید. کمی پوست خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید.
یک روش دیگر برای لایه برداری پئست با عسل، ترکیب آن با سیب است. برای این کار به یک عدد سیب متوسط، 4 قاشق غذاخوری عسل و کمی آب ولرم نیاز خواهید داشت. تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و برای رقیق شدن کمی آب ولرم اضافه کنید. لایه ای از ماسک عسل و سیب را روی نواحی پوست صورت به جز دور چشم قرار دهید و بگذارید حدود 15 دقیقه به همان حال بماند. در آخر صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید. تفاله های سیب مانند یک اسکراب ملایم عمل می کند و پوست را از آلودگی ها می رهاند. اسید گلیکولیک موجود در سیب نیز فرآیند لایه برداری را تسهیل می کند. عسل نیز یک آنتی اکسیدان و ضدمیکروب قوی است که عفونت های به وجود آورنده آکنه را از بین می برد.

 

ماسک التیام بخش صورت با عسل


ماسک التیام بخش عسل


همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، عسل دارای ترکیباتی است که پوست را به خوبی میکروب زدایی می کند. علاوه بر این، از خاصیت بازسازی و آبرسانی پوست نیز برخوردار است. برای تهیه ماسک التیام بخش به یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون نیاز خواهید داشت. مواد را به خوبی ترکیب کرده و روی زخم قرار دهید. سپس یک دستمال مرطوب گرم روی آن قرار دهید و اجازه دهید سرد شود. این کار را هر روز تکرار کنید تا زخم ها بهبود پیدا کنند.


ماسک درمان کننده آکنه با عسل


عسل با داشتن خاصیت ضد التهابی می تواند در تسکین قرمزی و سوزش پوست و همچنین از بین بردن میکروب ها بسیار مفید واقع شود. برای این کار مقداری عسل را به تنهایی روی نواحی دارای آکنه قرار داده و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس پوست تان را با آب گرم شستشو دهید.
روش دیگر درمان آکنه صورت با استفاده از عسل، ترکیب آن با شیر، ماست و لیموترش است. برای این کار کافیست 2 قاشق شیر تازه، 2 قاشق عسل، آب یک عدد لیموترش تازه، یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با هم ترکیب کنید تا یک لوسیون غلیظ و یکنواخت به دست بیاید. سپس لایه ای از آن را روی نواحی صورت و گردن بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود و سپس یک لایه دیگر از ماسک را روی صورت و گردن قرار دهید. این روند را تا جایی ادامه دهید که ترکیب ماسک تان تمام شود. در آخر حدود 10 دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب ولرم آبکشی نمایید. ماسک عسل با شیر و آبلیمو را می توانید هفته ای 3 الی 4 مرتبه استفاده کنید. بهتر است برای هر بار مصرف، این ماسک را به صورت تازه تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. با این کار، ماسک بیشترین تاثیر را روی پوست خواهد داشت. اسید سیتریک موجود در آبلیمو، یک پاک کننده بسیار خوب بوده و شیر نیز صورت را تمیز می کند. ماست یک نرم کننده و آبرسان پوست است و مصرف آن به همراه آبلیمو توصیه می شود؛ چرا که آبلیمو به تنهایی می تواند موجب خشکی پوست شود.

 

ماسک درمان کننده آکنه و جوش عسل


ماسک پیشگیری از جوش با عسل


برای پیشگیری از ابتلا به جوش و آکنه می توانید از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنید. برای این کار به مقداری پودر دارچین و عسل نیاز خواهید داشت. اگر قصد دارید ماسک را روی کل نواحی صورت بزنید، به 3 الی 4 قاشق غذاخوری پودر دارچین نیاز خواهید داشت. خمیر به دست آمده از ترکیب عسل و دارچین، بایستی حالت شل داشته باشد. سپس آن را روی کل نواحی صورت یا با توجه به نیاز خود روی آکنه ها قرار دهید. حتی می توانید این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و صورت خود را صبح روز بعد بشویید. دارچین حاوی ترکیبات سینامالدئید، اوژنول، متیل چاویکول، لینالول، بتاکاریوفیلن و فیبر است. این ترکیبات از خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی برخوردارند. همچنین، دانه های دارچین قادر به لایه برداری سطحی پوست نیز خواهد بود. دارچین به دلیل طبع گرمی دارد، ممکن است برای برخی افراد آلرژی زا باشد. به همین دلیل، بهتر است پیش از مصرف کمی از محتویات ماسک را روی دست امتحان کنید و در صورت عدم وجود سوزش و خارش، نسبت به مصرف آن اقدام نمایید.


ماسک پوست خشک با عسل


ماسک عسل می تواند خطوط زبر و خشن پوست را با مرطوب کردن آن به خوبی درمان کند. برای این کار می توانید یک قاشق چای خوری عسل را با مقداری آووکادو له شده ترکیب کرده و کمی ماست به آن اضافه نمایید. ماست حاوی اسید لاکتیک است که لطافت پوست و همچنین کلاژن سازی را به دنبال دارد. علاوه بر این، برای ترمیم حفره های پوست نیز موثر خواهد بود. ترکیب به دست آمده را آنقدر با هم مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. سپس، به مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید و بعد از گذشت این مدت، به خوبی شستشو دهید. این ماسک را می توان چند بار در هفته استفاده کرد.

 

رفع جوش با ماسک عسل


رفع جوش های سرسیاه با ماسک عسل


برای رهایی از جوش سرسیاه می توان از ماسک سیب و عسل استفاده کرد. سیب مانند یک پنی سیلین طبیعی عمل کرده و شما را از شر جوش برهاند. هسته های یک عدد سیب را به خوبی خارج کرده و در مخلوط کن بریزید تا به حالت پالپ در بیاید. سپس چند قاشق عسل به آن اضافه کنید. یک لایه از ماسک سیب و عسل را روی پوست قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. سپس یک لایه دیگر روی آن قرار دهید و این پروسه را تا اتمام مواد ماسک، ادامه دهید. در آخر صورت تان را با آب ولرم شستشو داده و این کار را هفته ای دو الی سه مرتبه تکرار کنید.


پیشگیری از جوش بعد از اصلاح با ماسک عسل


اگر جوش های زیرپوستی دارید یا به جوش های بعد از اصلاح دچار شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم از ماسک عسل، شیر و آبلیمو استفاده کنید. این مواد قابلیت پاکسازی، لایه برداری و آبرسانی پوست را خواهند داشت. برای این کار کافیست شیر، آبلیمو، ماسک و عسل طبیعی از هر کدام دو قاشق غذاخوری را با هم مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست خشک شود و سپس نسبت به شستشوی آن با آب ولرم اقدام نمایید.

 

پیشگری از جوش بعد از اصلاح با ماسک عسل


جوانسازی پوست با ماسک عسل


سیر و زردچوبه از گذشته تاکنون برای تقویت پوست و مو مورد استفاده قرار می گرفتند. این مواد حاوی مقادیر بالایی از خواص ضد باکتریایی، ضد عفونی کننگی و ضد ویروسی هستند. علاوه بر این، حاوی آنتی اکسیدان نیز می باشد. برای تهیه این ماسک به 6 حبه سیر، 3 قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چایخوری زردچوبه نیاز خواهید داشت. سیرها را پوست بگیرید و له کنید. سپس در ظرفی ریخته و با عسل طبیعی ترکیب کنید. زردچوبه را به این ترکیب اضافه کنید و مواد به دست آمده را روی صورت قرار دهید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آهستگی با حوله خشک کنید. این ماسک به تغذیه و جوانسازی پوست کمک شایانی می کند. همچنین، از بروز چین و چروک پیشگیری می کند.
یک روش دیگر برای جوانسازی پوست با عسل این است که آن را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. برای این کار به یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز خواهید داشت. سفیده تخم مرغ و عسل را با هم ترکیب کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید حداقل 10 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.


تمیز کردن منافذ پوست با عسل


عسل حاوی آنزیم هایی است که به تمیزی منافذ پوستی کمک بسیاری می کند. این ماده حاوی ترکیبات ضد باکتریایی نیز می باشد که از عدم تعادل پوستی و بروز آکنه جلوگیری می کند. برای این کار به یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز خواهید داشت. این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا ترکیب غلیظی به دست بیاید. سپس ماسک به دست آمده را روی پوست خشک قرار دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک عسل برای پوست صورت


از بین بردن سلول های مرده پوست با عسل


شکر قهوه ای در از بین بردن سلول های مرده پوست کمک شایانی می کند. همچنین، قادر است رنگدانه های سیاه و تیره را نیز از بین ببرد. یکی از ساده ترین روش های از بین بردن سلول های مرده پوست و روشن شدن آن، استفاده از عسل و شکر قهوه ای است. استفاده از این ترکیب موجب درخشندگی سریع پوست می شود. برای این کار به یک قاشق چایخوری عسل و دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای نیاز خواهید داشت. ابتدا شکر قهوه ای و عسل را به خوبی با هم ترکیب کنید. سپس مواد را روی صورت قرار داده و بعد از گذشت 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

از بین بردن سلول های مرده پوست با ماسک عسل


معایب ماسک عسل


• ماسک عسل معمولا چسبناک است و احتمال چکه کردن آن روی لباس، زمین و سایر وسایل وجود دارد.
• جواب گرفتن از ماسک های طبیعی مانند ماسک عسل معمولا به مدت زمان زیادی نیاز دارد.
• استفاده از عسل ممکن است در برخی افراد تولید آلرژی و حساسیت کند.


نکات تکمیلی استفاده از ماسک عسل


• ماسک های طبیعی را بهتر است به صورت تازه مورد استفاده قرار دهید. به بیانی دیگر، بهتر است از نگهداری آن ها خودداری نمایید.
• در تهیه انواع ماسک های طبیعی به علاوه ماسک عسل، از مواد ارگانیک استفاده نمایید.
• توجه داشته باشید که برای مصرف ماسک عسل باید از عسل تصفیه شده استفاده کنید. استفاده از عسل تصفیه نشده به علت داشتن گرد و غبار، بقایای زنبور عسل و دانه های گرده می تواند بسیار آلرژی زا باشد.
• هنگام شستشوی صورت از ماسک عسل، از هیچ گونه مواد شوینده ای استفاده نکنید.

 

 

در مطلب چگونه با عسل ماسک صورت درست کنیم به آموزش و  بررسی انواع مختلف ماسک عسل برای مقاصد گوناگون پرداختیم. چنانچه شما هم تجربه جدیدی از مصرف ماسک عسل طبیعی دارید، برای ما کامنت بگذارید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 13 شهریور 1398 - 13:48:20
سلام وقت بخیر این ماسک برای پوست های خشک نیز مناسب می باشد؟
WWW.bozorgmehr.co
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: