دوشنبه 07 شهریور 1401 - 15:12:20

پاکسازی پوست

 

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست از جمله اقدامات درمانی پوست است که موجب  سلامتی و زیبایی بیشتر پوست می شود. که برای انجام آن باید نزد پزشکان و متخصصین پوست مراجعه کرد. این روش نیاز به اقدامات اصولی دارد تا  بدون آسیب دیدگی به پوست به نتیجه دلخواه رسید. اما منظور از پاکسازی پوست چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به جواب این سوال برسید.

 

فهرست مطالب

پاکسازی پوست چیست؟
مرکز پاکسازی پوست
انواع روش های پاکسازی پوست
فواید و معایب پاکسازی پوست
سوالات متداول در مورد پاکسازی پوست

 

 

پاکسازی پوست

 

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست روش مطمئنی برای تمیز کردن پوست از انواع آلودگی های محیطی و احیای دوباره آن است. پوست بزرگترین عضو حفاظتی بدن است که مستقیماً در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرد. شستشوی سطحی پوست و استحمام تنها می تواند آلودگی هایی را که به سطح پوست چسبیده اند را تمیز و پاکسازی نماید. بسیاری از این آلودگی ها به مرور زمان به لایه های داخلی پوست نفوذ می کنند و سبب ایجاد مشکلات پوستی و جوش و آکنه می شوند. همچنین در طولانی مدت آسیب های جدی تری به پوست وارد می کنند.

 

یکی از این آسیب ها پیری زودرس پوست و از بین رفتن شادابی آن است. هدف از پاکسازی پوست از بین بردن سلول های مرده و جلوگیری از تجمع چربی هایی است .که در مجاورت اکسیژن هوا، ایجاد جوش های سر سیاه و آکنه می کنند. و زیبایی و درخشندگی پوست را از بین می برند. پاکسازی پوست علاوه بر تاثیر در زیبایی، راهکاری پیشگیرانه از بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی است. در ادامه با انواع پوست برای پاکسازی پوست آشنا می شویم.

 

پوست خشک:
پوست هایی نازک، گاهی اوقات فلس مانند، ترک دار و زبر می باشند. درخشندگی نداشته و به سختی روزنه ای را روی سطح پوست می توان دید.

 

پوست چرب:
پوستی صاف، صیقلی و جلا داده شده مخصوصاً در قسمت پیشانی، بینی و چانه می باشد. مقدار چربی روی پوست از حد معمول بیشتر و هنگام لمس کردن اکثر منافذ آن آشکار است.

 

پوست نرمال:
پوستی میان خشک و چرب است که نرمی و رطوبت آن مطلوب بوده و منافذ روی پوست بزرگ نیستند.

 

پوست ترکیبی یا مختلط:
تقریباً مانند پوست های نرمال بوده و در مناطق پیشانی، بینی و چانه دارای منافذ باز می باشد.

 

 

بهترین مرکز پاکسازی پوست

یافتن بهترین مرکز پاکسازی پوست صورت یکی از مهمترین اقداماتی است که حداقل سالانه یکبار برای زیبایی پوست باید انجام شود. پاک سازی پوست صورت مزایای بسیار زیادی دارد و با یک لایه برداری سطحی، کلاژن سازی در پوست را تسریع می بخشد. پاکسازی صورت منافذ پوست را باز کرده و امکان نفس کشیدن برای پوست صورت را فراهم می کند. باز شدن منافذ و از بین رفتن لایه نازکی از پوست به مرور مشکلات پوست را مرتفع کرده و پوست شما را جوان و شفاف می نماید.

 

دقت داشته باشید که در پاکسازی پوست باید بسیار دقت کرد چرا که باید حتما به دست کسانی انجام شود که با انواع پوست و چگونگی انجام این کار کاملا اشنایی دارند. و از بهترین و با کیفیت ترین محصولات و دستگاه ها استفاده میکنند. معمولا افرادی که به قصد انجام پاکسازی پوست به این مرکز مراجعه می کنند ابتدا پوست آن ها توسط فرد متخصص، مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تعیین شدن نوع پوست آن ها از مناسب ترین روش پاکسازی برای پاکسازی پوست آن ها استفاده می کنند. مراکز پاکسازی پوست، برای پاکسازی صورت افراد از انواع روش های پاکسازی با دستگاه، پاکسازی پوست با لیزر، پاکسازی پوست با بخور و ماسک، میکرودرمی، هیدرودرم و … استفاده می کنند.

 

 

پاکسازی پوست

 

انواع روش های پاکسازی پوست

زمانی که می‌خواهید چیزی را به پوست منتقل کنید، اگر لایه‌های پوست ضخامت بیش از حد داشته باشند بخاطر وجود قشرهای مرده در سطح پوست حتما باید پوست را پاکسازی کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود و فونی که به چهره می‌زنید بسیار شفاف و تمیز باشد. پاکسازی یک واژه‌ی عمومی برای توصیف ترکیبی از روش‌های مراقبت از پوست است. در ادامه به توضیح در مورد انواع روش های پاکسازی پوست میرسیم:

 

پاکسازی پوست با شیر پاک کن

یکی از مهمترین مراحل پاکسازی پوست که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به آن توجه داشته باشید این است که پوست خود را به خوبی تمیز کنید. اینکه شما پوستتان را تنها با آب شستشو دهید کافی نمی‌باشد و باید پوست را با شیر پاک کن تمیز کنید تا تمامی آلاینده‌هایی را که در سطح پوست شما وجود دارد را از بین ببرد.

با استفاده از شیر پاک کن که یکی از مهمترین مراحل پاکسازی صورت می‌باشد پوست شما بسیار شفاف و تمیز می‌گردد و همچنین حالت تازگی و شفافیت هم به پوست شما بخشیده می‌شود. اگر شما در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و آلودگی هوا در این شهرها زیاد است بدون شک باید از شیر پاک کن‌ها برای پاکسازی پوست خود استفاده نمایید.

 

پاکسازی پوست با استفاده از تونیک

یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست که بعد از شستشوی صورت با شیر پاک کن اهمیت دارد استفاده از تونیک می‌باشد. لوسیون تونیک یکی از بهترین لوسیون‌هایی می‌باشد که باید با یک تکه اسفنج و یا گاز استریل آن را بر روی صورت خود بمالید. بهترین روش زدن تونیک این است که آن را به صورت دورانی بر روی صورت بمالید.
شما با انجام دادن این حرکت پوست خود را بسیار شاداب‌تر می‌نمایید و نشاط و شادابی بیشتری به پوست خود می‌بخشید. بسیاری از کسانی که به شادابی و نشاط پوست خود اهمیت می‌دهند از تونیک استفاده می‌کنند تا پوست زیباتری داشته باشند.

 

لایه برداری پوست

یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست لایه برداری از پوست می‌باشد، شما می‌توانید با استفاده از کرم‌های بسیار زیادی که پاکسازی پوست را انجام می‌دهند پوست خود را لایه‌برداری کنید. روش‌های زیادی که خانگی هم هستند برای پاکسازی وجود دارند و شما می‌توانید هر یک از آنها را که با پوست شما صورت سازگاری دارد را مورد استفاده قرار دهید تا پوست خود را به خوبی لایه برداری کنید.

 

خارج کردن دانه های سرسیاه

دانه‌های ریز جوش سرسیاه برای بسیاری از افراد آزار دهنده می‌باشد. و در صورت بسیاری از افراد وجود دارد، یکی از مهمترین مراحل پاکسازی پوست که باید به آن اهمیت دهید این است که دانه‌های جوش سرسیاه را به خوبی از پوست خود خارج کنید.

برخی از این دانه‌های سر سیاه به راحتی از پوست خارج می‌شوند ولی برخی دیگر از آنها را باید با فشار دست از درون پوست خارج نمایید. در واقع باید بدانید تمامی روش‌هایی که برای پاکسازی صورت انجام می‌شود برای خارج کردن این دانه‌های سرسیاه می‌باشد و شما باید به خوبی به این مورد توجه داشته باشید.

 

رطوبت بخشیدن به پوست

بسیاری از افرادی که پوست خود را پاکسازی می‌کنند باید بدانند که از جمله مراحل پاکسازی پوست که اهمیت زیادی دارد این است که به پوست خود رطوبت بدهید. شما می‌توانید پوست خود را از طریق بخور دادن مرطوب کنید تا تمامی آلودگی هایی که روی پوستتان وجود دارد از بین برود.

برخی از منافذ پوست که بسته هستند و به همین دلیل جوش‌های زیادی روی پوست زده می‌شود با بخور دادن باز می‌شوند و صورت شما دیگر جوش نمی زند. استفاده کردن از بخور و دانه‌هایی که می‌توانید در آن بریزید تاثیر بسیاری در پاکسازی پوست دارد و بر همین اساس شما هم باید از این روش استفاده کنید تا پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.

 

پاکسازی پوست با استفاده از مرطوب کننده

یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست که اهمیت بسیاری دارد این است که بعد از انجام دادن روش‌های لایه برداری پوست خود را به خوبی مرطوب کنید. کرم‌های زیادی برای مرطوب کردن پوست وجود دارد که شما می‌توانید یکی از این کرم‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

 

 

پاکسازی پوست

 

فواید و معایب پاکسازی پوست

از جمله فواید پاکسازی پوست می توان به آبرسانی پوست اشاره کرده که باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود که برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی بسیار مفید است. آبرسانی برای پوست‌های خشک نیز بسیار مفید است و مانع از چروک زودرس می‌شود. ماساژ صورت باعث می‌شود تا خون زیر پوست شما به حرکت درآید. باعث ریلکسی و آرامش شما شده و به جذب مواد اکسیژن‌ رسان کمک می‌کند و بخاطر تحریک پوست باعث دفع مواد زائد می‌شود.

 

پاکسازی پوست اگر در کلینیک های تخصصی پوست و مو انجام شود هیچگونه عوارضی را بدنبال نخواهد داشت اما اگر پاک سازی در سالن های زیبایی توسط فرد غیر متخصص انجام شود بدلیل اینکه فرد هیچگونه تخصص و اطلاعات کافی درمورد آناتومی پوست شما ندارد به بهانه پاکسازی صورت از انواع ویتامین‌ ها ، مواد نامرغوب ، کرم‌ های مختلف و چرب برای پوست شما استفاده می کند. که باعث تحریک شدید جوش‌ های شما می‌شود که می توان گفت التهاب پوستی ، قرمزی، عفونت ، حساسیت پوستی و تحریک جوش های شما از عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه ها می باشد. و بعد از پاکسازی در آرایشگاه مطمئنا تغییرات چشمگیری را در پوست خود مشاهده نمی کنید.

 

 

پاکسازی پوست

 

سوالات متداول در مورد پاکسازی پوست

چه افرادی  به پاکسازی پوست صورت احتیاج دارند؟
افرادی که دارای پوست خشک هستند، کسانی که در اطراف چشم خود چین و چروک دارند. کسانی در پوست صورتشان دارای کک و مک هستند و یا در معرض آلودگی هوا قرار دارند.

 

در پاکسازی صورت از چه دستگاهی استفاده می شود؟
در کلینیک های زیبایی معتبر از جمله کلینیک زیبایی گلدن رویال از دستگاه های میکرونیدلینگ ، دستگاه میکرودرم ابریژن و دستگاه فیس آپ استفاده می شود .


پاک سازی پوست خشک چگونه است؟
برای انجام پاکسازی پوست خشک یکی از مهمترین مراحل ، مرحله آبرسانی پوست است که توسط پزشک متخصص انجام می شود تا از پیری زود رس جلوگیری کند


چه مواقعی باید برای پاکسازی پوست (فیشیال) مراجعه کرد؟
ممکن است جلسات پاک سازی صورت برای هر فرد متفاوت باشد اما در حالت کلی، انجام آن یک بار در ماه توصیه می شود. اگر شما پوست حساسی دارید می توانید هر 6 هفته برای پاکسازی مراجعه کنید.


برای پاک سازی پوست چرب چه کنیم؟
پوست چرب بسیار مستعد جوش می باشد و حتما برای پاکسازی باید به کلینیک زیبایی مراجعه کرد تا توسط پزشک متخصص انجام شود زیرا پاکسازی پوست چرب نیاز به پاکسازی حرفه ای تر ، لایه برداری اصولی تر و ... دارد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 14 مهر 1402 - 22:20:31
عالی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: