سه شنبه 22 شهریور 1401 - 14:08:37

کاشت ناخن موقت

مراحل کاشت ناخن موقت

مدت زمان ماندگاری و هزینه کاشت ناخن موقت

 

کاشت ناخن موقت


در این دوره زمانی که روش های کلاسیک مانیکور و پدیکور جای خود را به انواع کاشت ناخن داده اند، نوع و حالت های خاص و متنوعی از زیباسازی ناخن به وجود آمده است. در این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به بررسی کاشت ناخن موقت بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

کاشت ناخن چیست؟

 

به آرایش و تزئین ناخن با استفاده از مواد که به صورت ناخن مصنوعی قرار گرفته و ماندگاری نسبتا طولانی دارد، کاشت ناخن گفته می شود. برای کاشت ناخن ابتدا سطح ناخن ها را به وسیله سوهان برقی می تراشیم تا لایه نازکی باقی بماند. این کار باعث می شود که ناخن پس از فرآیند کاشت برجستگی نداشته باشد و طبیعی به نظر برسد. یک ناخن خوب علاوه بر داشتن ظرافت و زیبایی باید از دوام بالایی نیز برخوردار باشد.

 

انواع کاشت ناخن

 

دو نوع اصلی کاشت ناخن دائم و موقت وجود دارد. هر کدام از این روش ها دارای روش کار منحصر به فرد است. علاوه بر این، مزایا و معایب مختص به خود را دارند. در مقالات گذشته از همین وب سایت، به تفصیل راجع به روش های کاشت ناخن دائم توضیح داده ایم و در این مقاله قصد داریم به بررسی کاشت ناخن موقت بپردازیم.

 

کاشت ناخن

 

کاشت ناخن موقت


در برخی شرایط خاص مانند مجالس عروسی یا مهمانی ها، تمایل دارید ناخن های خود را بیارایید؛ اما نمی خواهید مدت زمان طولانی درگیر کاشت ناخن باشید. در این شرایط راهکار مناسبی وجود دارد و آن کاشت ناخن موقت است.
در کاشت ناخن موقت، تنها مراحل چسباندن تیپ را انجام می دهیم و مواد گذاری انجام نمی شود. سپس طراحی ناخن مورد نظر روی تیپ انجام می شود. این نوع کاشت به کاشت ناخن نمازی نیز معروف است و همان طور که از اسم آن مشخص می باشد، مدت ماندگاری کمتری نسبت به کاشت ناخن دائمی دارد.

 

آموزش کاشت ناخن موقت

 

اگر تمایل داشتید خودتان در منزل کاشت ناخن موقت را انجام دهید، پیشنهاد می دهیم مراحل ذیل را دنبال کنید.


1. ابتدا ناخن را مانیکور کنید و روی سطح ناخن را بافر بکشید.

 

کاشت ناخن موقت


2. سطح ناخن را با الکل 99 درصد تمیز کنید سپس تیپ را روی ناخن قرار دهید به نحوی که درست به اندازه ناخن شود. سپس یک لایه نازک از چسب ناخن را با احتیاط به محل اتصال ناخن بزنید و ناخن را به مدت 5 الی 10 ثانیه به صورت ثابت نگه دارید.

 

کاشت ناخن موقت



3. تیپ را به اندازه دلخواه کوتاه کنید .سپس با سوهان به آرامی سطح ناخن را صاف کنید. گرده های روی ناخن را بعد از سوهان کشی پاک نکنید.

 

 

کاشت ناخن موقت



4.  یک لایه دیگر چسب ناخن به محل اتصال تیپ و ناخن بزنید.

 

کاشت ناخن موقت



5. ناخن را بافر کشی کنید و سطح ناخن را با الکل کاملا تمیز کنید. یک تکه ابریشم مخصوص کاشت موقت روی کل سطح ناخن قرار دهید البته کمی از قسمت کوتیکول ناخن فاصله بگیرید.

 

 

کاشت ناخن موقت



6. ابریشم را دقیقا به اندازه ناخن برش بزنید . سپس برای  چسباندن آن از چسب ناخن یا رزین استفاده کنید.

 

کاشت ناخن موقت



7. با بافر و سوهان روی سطح ناخن را صاف کنید تا هر گونه ناهمواری از بین برود.

 

کاشت ناخن موقت



8. روی سطح ناخن یک لایه ژل پرایمر بزنید و روی آن یک لایه بیس کت. روی آن لاک مد نظر را بزنید و در آخر با تاپ کت روی کل ناخن را پوشش دهید.

 

کاشت ناخن موقت

 

ماندگاری کاشت ناخن موقت


مدت زمان ماندگاری این نوع کاشت به نحوه نگهداری فرد بستگی دارد؛ اما در بهترین حالت بین چند ساعت الی 10 روز ماندگاری دارد. افرادی که به زیبایی ناخن هایشان اهمیت می دهند، می دانند که کاشت ناخن به دقت و مراقبت های بسیاری نیاز دارد. اگر به تازگی کاشت ناخن انجام داده اید، بهتر است از تماس با اجسام آلوده دور بمانید. بسیار مراقب باشید که به ناخن هایتان ضربه وارد نشود تا دچار خم شدگی و از جا در آمدن نشود. هنگام انجام کارهای روزانه و کار با آب و مواد شوینده، حتما از دستکش استفاده کنید. در این صورت، کاشت ناخن موقت شما با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد.


مزایای کاشت ناخن موقت


مهم ترین مزیت کاشت ناخن موقت این است که آسیبی به ناخن ها وارد نمی کند و خیلی بهتر از ناخن مصنوعی است. از آن جایی که هیچ نوع مواد کاشت ناخنی روی تیپ قرار نمی گیرد، شما مجبور به تحمل کاشت ناخن دائم برای مدت زمان طولانی و همچنین ترمیم ماهیانه آن نخواهید بود. از همه مهم تر این که هر گاه از ناخن های خود خسته شدید، می توانید آن را در بیاورید و از ناخن های طبیعی خود لذت ببرید.


معایب کاشت ناخن موقت


از جمله معایب کاشت ناخن موقت می توان به نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن در طولانی مدت اشاره کرد که تغییر رنگ و کدر شدن آن را به دنبال خواهند داشت. علاوه بر این، با قرار گرفتن ناخن مصنوعی یا تیپ روی ناخن فرد، ریشه آن از بین رفته و ناخن دچار تغییر حالت می شود. در برخی مواقع، مواد شیمیایی که برای چسباندن ناخن مصنوعی یا موادی که در کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرند، غیر استاندارد بوده و حساسیت های پوستی را به همراه خواهند داشت. عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی نیز از عوارض این نوع کاشت است که توسط مواد غیر استریل و چند بار مصرف به راحتی به سایرین انتقال داده می شوند.
برای درمان عفونت های قارچی ناشی از کاشت ناخن می توان از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد؛ اما در برخی مواقع گاهی ریشه ناخن به حدی دچار آسیب شده است که از حالت طبیعی خود خارج می شود. گاهی مواقع، کاشت ناخن موقت در صورتی که بدون وقفه و پشت سر هم انجام شود، احتمال دارد دچار نازکی و کدر شدن شود. همچنین این احتمال وجود دارد که محور ناخن از حالت عادی خود خارج شود.
به طور کلی، تنها زمانی که مشتری نسبت به انجام کاشت ناخن موقت اصرار داشت، این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، بهتر است از انجام آن سر باز کنید؛ چون بسیار خطرناک بوده و اگر مراقبت کامل انجام نشود، احتمال برگشتن ناخن بسیار زیاد است. در این حالت، نه تنها خود تیپ بلکه از سینه خود ناخن آسیب دیده و شکسته می شود.

 

معایب کاشت ناخن


هزینه کاشت ناخن موقت


کاشت ناخن موقت هزینه ای کمتر از کاشت ناخن دائم دارد. به طور کلی، هزینه این نوع کاشت با توجه به سالن آرایشی و شهری که کاشت ناخن انجام می شود، متفاوت است. اما اگر بخواهیم به طور میانگین محاسبه کنیم، هزینه ای حدود 30 الی 80 هزار تومان در بر دارد.


فرق کاشت ناخن موقت با دائم در چیست؟


در کاشت ناخن دائم ابتدا تیپ یا ناخن مصنوعی را با استفاده ازچسب روی نیمی از ناخن چسبانده و تا اندازه مورد نظر کوتاه می کنیم. سپس روی ناخن را با مواد ضد قارچ پوشانده و پس از خشک شدن، پودر مخصوص کاشت ناخن را در امتداد قالب کار می کنیم. بعد از این مرحله، نوبت به شکل دادن ناخن با استفاده از سوهان برقی می رسد. البته کاشت ناخن دائم انواع متعددی دارد که هر کدام روش خاص کاشت و سوهان کشیدن را می طلبد. شایع ترین نوع کاشت ناخن، کاشت ناخن به وسیله پودر است که زمانبر بوده و نیاز به سوهان کشی بیشتر و دقیق تری دارد. علاوه بر این، هر جلسه کاشت نیز حدود یک تا یک و نیم ساعت زمان می برد و هر انگشت به صورت جداگانه نیاز به سوهان کشی دارد.
این در حالی است که کاشت ناخن موقت نیاز به هیچ گونه مواد گذاری ندارد. سریع تر انجام می شود و ماندگاری کمتری نسبت به کاشت ناخن دائم دارد. ماندگاری کم کاشت ناخن موقت باعث می شود که تیپ زودتر از سطح ناخن برداشته شود؛ به همین دلیل میزان آسیب رسیدن به ناخن ها را بسیار کاهش می دهد.

 

خطرات احتمالی کاشت ناخن


خطرات احتمالی کاشت ناخن

 

یکی از شایع ترین خطرات احتمالی کاشت ناخن، حساسیت و آلرژی نسبت به چسب نگهدارنده ناخن است که می تواند باعث ایجاد ورم، التهاب و قرمزی شود. علاوه بر این، اگر کاشت ناخن در اندازه بلند انجام گیرد، بلند کردن اجسام را با مشکل مواجه کرده و در صورت عدم دقت می تواند شکستگی و خسارات دیگری همچون جدا شدن ناخن از بستر خود را نیز به بار آورد.
از آنجایی که انجام کاشت ناخن می تواند روند پیشرفت بیماری در افراد مبتلا به بیماری های عفونی و قارچ ها را از چشم دور نگاه دارد، انجام آن به این افراد به هیچ وجه توصیه نمی شود. افرادی که دارای سیستم دفاعی ضعیفی هستند نیز باید از انجام این کار پرهیز کنند؛ چون کاشت ناخن می تواند روند بیماری های عفونی را تسریع بخشد.
سعی کنید از کاشت ناخن در پاها نیز خودداری کنید؛ دلیل آن هم بسته بودن فضای این عضو بدن است که آسیب پذیری ناخن ها را افزایش می دهد. علاوه بر این، رعایت بهداشت ناخن های پا نیز دشوارتر از ناخن دست است که می تواند خطر بیشتری تولید کند.

 

نحوه برداشتن کاشت ناخن موقت


هر زمان که تصمیم به برداشتن ناخن های موقت خود گرفتید، می توانید نسبت به انجام آن اقدام کنید. در صورتی که خواستید ناخن های خود را بردارید، ابتدا در ظرف مانیکور یا هر ظرف دیگری که بتوانید انگشتان خود را در آن قرار دهید، مقداری استون ریخته و دستان را طوری قرار دهید که تمام ناخن هایتان قرار گیرند. 6 تا 7 دقیقه صبر کنید و سپس دست ها را بیرون آورده و با دستمال روی ناخن ها را تمیز کنید. دوباره دست ها را درون استون قرار دهید.

 

نحوه برداشت کاشت ناخن موقت


روش هایی برای افزایش زیبایی طبیعی ناخن ها

 

اگر می خواهید ناخن هایتان به طور طبیعی زیبا باشند و شما را از کاشت ناخن چه به صورت دائمی و چه به صورت موقتی بی نیاز کنند، باید در راستای افزایش زیبایی طبیعی ناخن ها کارهایی را انجام دهید:

به ناخن هایتان ویتامین برسانید

گروه ویتامین B و C و همچنین مواد غذایی حاوی زینک در بهبود وضعیت ناخن ها بسیار موثر واقع می شوند. اگر می خواهید ناخن ها از استحکام خوبی برخوردار باشند، مصرف این گروه از ویتامین ها به خصوص ویتامین ب را از دست ندهید.

سعی کنید از استون استفاده نکنید

استون یکی از مخرب ترین گزینه برای پاک کردن ناخن ها است. این ماده بسیار قوی است که موجب خشکی بیش از حد ناخن و پوستهای اطراف آن می شود. بهتر است به جای استون، از لاک پاک کن برای پاک کردن لاک ناخن های خود استفاده کنید. بعد از استفاده حتما دستان خود را با شوینده بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.

ناخن ها را از گوشه نگیرید

برای همه ما پیش آمده که گوشه ناخن هایمان در گوشت فرو برود و می دانیم که این موضوع خیلی آزاردهنده است. به همین دلیل بهتر است به جای آن که ناخن ها را از گوشه بگیریم، آن را صاف کوتاه کنیم. برای تمیز کردن ناخن ها، سعی کنید آن را کاملا کوتاه کنید یا با کمک سوهان زیر ناخن را تمیز کنید. به خصوص زمانی که روی ناخن هایتان لاک دارید، به تمیزی آن دقت بیشتری نشان دهید.

 

راهکارهای افزایش زیبایی ناخن ها

 

ناخن هایتان را کمتر مانیکور کنید

اگر از آن دسته خانم هایی هستید که وقت زیادی را در آرایشگاه ها صرف مانیکور و کاشت ناخن می کنند، خوب است بدانید که این کار آسیب بسیاری به ناخن های شما وارد کرده و آن را از حالت طبیعی خارج می کند. بهتر است تنها در مواقع خاص ناخن هایتان را مانیکور کنید و انجام این کار را به افراد کاملا حرفه ای بسپارید. چنانچه قصد دارید خودتان به ناخن هایتان رسیدگی کنید، بهتر است به جای صیقل کردن سطح ناخن با استفاده از سوهان زبر، نوک بلند شده ناخن ها را سوهان بکشید. برای این کار از سوهان نرم و استاندارد استفاده کنید.

از دستکش استفاده کنید

عدم استفاده از دستکش حین ظرف شستن یا کار با مواد شوینده، دست و ناخن ها را در معرض خشکی بیش از حد و به دنبال آن شکنندگی قرار می دهد. اگر به ناچار نمی توانید از دستکش استفاده کنید، بهتر است مایع ظرفشویی سازگار با پوست دست مصرف کنید. همچنین بهتر است به جای استفاده از آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید و بعد از شستشو نیز دست های خود را مرطوب کننده بزنید.

 

در مقاله کاشت ناخن موقت با آموزش این روش کاشت آشنا شدید. همچنین در مورد مزایا و معایب، مدت زمان ماندگاری و هزینه کاشت ناخن موقت نیز صحبت به میان آمد. چنانچه تجربه ای از این نوع کاشت ناخن داشتید، می توانید آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 

 

انجام کلی خدمات کاشت و طراحی به سبک اصولی با بهترین متریال وتنوع انواع طراحی

آموزش کلیه موارد فوق به صورت تخصصی


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام ببخشید یه سوال داشتم ،اینکه ما اگه یه بار تیپ هارو توی خونه جدا کنیم ، دوباره میتونیم‌همون تیپ هارو توی خونه با چسب ناخن بچسبونیم یا تیپ ها یکبار مصرفن؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: