شنبه 24 فروردین 1398 - 13:22:23

همه چیز درباره کاشت ناخن

حکم و غسل کاشت ناخن به چه صورت است؟

ترمیم و قیمت کاشت ناخن

 

همه چیز درباره کاشت ناخن


امروزه کاشت ناخن بسیار رواج پیدا کرده و مشکل افرادی که از عدم زیبایی و استحکام ناخن های طبیعی خود گلایه دارند را به خوبی حل نموده است. اگر شما هم از ناخن های طبیعی خود ناراضی هستید و قصد کاشت آن را دارید، احتمالا با سوالاتی از قبیل قیمت کاشت ناخن، حکم و غسل کاشت ناخن، مراکز معتبر، زمان و نحوه ترمیم کاشت ناخن مواجه شده اید. از این رو بر آن شدیم تا با ارائه همه چیز درباره کاشت ناخن، شما را در یافتن پاسخ صحیح یاری دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.

 

کاشت ناخن چیست؟


به آرایش و تزئین ناخن با استفاده از مواد که به صورت ناخن مصنوعی قرار گرفته و ماندگاری نسبتا طولانی دارد، کاشت ناخن گفته می شود. برای کاشت ناخن ابتدا سطح ناخن ها را به وسیله سوهان برقی می تراشیم تا لایه نازکی باقی بماند. این کار باعث می شود که ناخنپس از فرآیند کاشت برجستگی نداشته باشد و طبیعی به نظر برسد. یک ناخن خوب علاوه بر داشتن ظرافت و زیبایی باید از دوام بالایی نیز برخوردار باشد.


محاسن کاشت ناخن


اگر کاشت ناخن را در یک سالن مجهز، استاندارد و تمیز انجام دهید، در آینده مشکلات بزرگ تر و غیر قابل جبران گریبان شما را نخواهد گرفت. ناخن در فرآیند کاشت با هیچ آسیبی مواجه نمی شود. تا زمانی که ناخن در طی فرآیند کاشت رشد کند و نیاز به ترمیم داشته باشد، به معنای آن است که از سلامت برخوردار بوده و دارای مشکل خاصی نمی باشد. علاوه بر این، افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند، می توانند جهت ترک این عمل خود نسبت به انجام کاشت ناخن اقدام کنند. چرا که مواد به کار رفته در کاشت بسیار تلخ و بدمزه بوده و فرد را مجبور به ترک عادت می کند.


معایب کاشت ناخن


در صورتی که کاشت ناخن را نزد ناخن کار حرفه ای و در محیط مجهز و تمیز انجام ندهید، عوارضی همچون احتمال بروز قارچ و عفونت را به دنبال خواهد داشت. نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن موجب تغییر رنگ و کدر شدن آن خواهد شد. با قرار گرفتن ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی، ریشه آن از بین رفته و ناخن دچار تغییر می شود.
در برخی مواقع، مواد شیمیایی که برای کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرند، غیر استاندارد بوده و می تواند حساسیت های پوستی و عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی نیز از دیگر عوارض شایع کاشت ناخن است که به وسیله لوازم کاشت ناخن به راحتی قابل انتقال است.

 

محاسن و معایب کاشت ناخن


حکم کاشت ناخن


سوالی که در این بین برای بسیاری افراد پیش می آید این است که نظر دین اسلام و مراجع تقلید راجع به کاشت ناخن چیست؟ در ادامه نظر 5 تن از مراجع تقلید در این باره را با هم بررسی می کنیم.

عقیده آیت الله خامنه ای درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن فی نفسه اشکالی ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود. در صورت کاشت ناخن، برای وضو و غسل باید مانع – حتی با صرف هزینه – برداشته شود. چنانچه شخص می داند امکان برطرف کردن کاشت ناخن وجود ندارد و یا رفع آن با مشقت غیر قابل تحمل همراه است یا ضرر قابل توجهی دارد، باید در وقت نماز غسل یا وضو خود را انجام دهد و سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل های بعدی را باید به صورت جبیره انجام دهد. بدین معنی که با دست مرطوب، مانع را مسح کند. در صورتی که امکان برطرف کردن مانع در روزهای بعد وجود داشته باشد ولی شخص از روی عمد این کار را انجام ندهد، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره کاشت ناخن

در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد، آن را ترک کنند. چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و عسل جبیره ای می گیرند.

عقیده آیت الله صافی گلپایگانی درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند، اشکال دارد؛ ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود. در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطا تیمم هم کند.

عقیده آیت الله سیستانی درباره کاشت ناخن

از ایشان سوال پرسیده شده که: برخی خانم ها ناخن هایشان را به قصد آرایش از حد طبیعی بلندتر می کنند و چون گاهی اوقات آن ها را می شکنند، طبیبان روکشی تجویز می کنند که تا پاسی از روز روی ناخن ها می ماند و با علم به این که آن روکش یا لاک و مانیکور مانع از رسیدن آب به هنگام غسل و وضو به ناخن ها است، آیا استفاده خانم ها از چنین روکش، لاک یا مانیکور جایز است و غسل و وضو با آن به چه صورت می باشد؟
آیت الله سیستانی در پاسخ به این سوال می فرمایند: غسل و وضو با چنان چیزی که مانع از وصول آب می شود، صحیح نیست و ناگزیر باید آن ها را برای انجام غسل و وضوی صحیح پاک کند و قصد آرایش، مجوز چنان کاری نمی شود.

نظر آیت الله بهجت درباره کاشت ناخن

شخصی که اصلا ناخن ندارد و می خواهد ناخن مصنوعی بکارد، آن ناخن جزء بدن او نمی شود؛ چون رشد و نمو ندارد و از اول این کاشتن جایز نیست. به دلیل این که اضطرار ندارد. در صورت کاشت ناخن، در وضو و غسل اشکال به وجود می آید و در داخل وقت نماز، ضایع نمودن امر واجب محسوب می شود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتیاط است. اما اگر این کار را کرد و هنگام وضو یا غسل امکان بیرون آوردن آن نبود، باید در مسح و غسل، عمل به جبیره کند.

 

غسل در شرایط کاشت ناخن به چه صورت است؟

 

غسل کاشت ناخن


کاشت ناخن با ابهاماتی در مورد غسل و وضو همراه شده است. سوالی که در این مورد پیش می آید این است که آیا با چنین وضعیتی می توان غسل کرد یا خیر؟ حکم شرعی این مسئله چیست؟ در ادامه نظر چند تن از علما را درباره غسل کاشت ناخن مطالعه می فرمایید.

پاسخ آیت الله خامنه ای در رابطه با غسل کاشت ناخن

اگر ناخن کاشته شده قابل برداست نباشد یا ازاله آن مستلزم مشقت باشد و با وجود ناخن ها قدرت بر رساندن رطوبت به پوست دست نباشد، مسح روی همین ناخن ها کافی بوده و برای غسل کردن نیز می توانید از همین حکم پیروی نمایید.

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره غسل کاشت ناخن

اگر شخصی ناخن مصنوعی بکارد، در صورت امکان باید آن را برای وضو و غسل بردارد. در صورتی که برداشتن آن امکان پذیر نباشد یا موجب سختی غیر قابل تحملی باشد، بهتر است به صورت جبیره ای غسل و وضو را انجام دهد. بدین معنی که روی ناخن مصنوعی دست تر بکشد، وضو و غسل صحیح است.

عقیده مرحوم آیت الله بهجت درباره غسل کاشت ناخن چه بود؟

وضو و غسل صحیح نخواهد بود و اگر این فعل در یکی از اوقات نماز انجام شود، ضایع نمودن امر واجب دانسته شده و اگر قبل از وقت نماز انجام شود، خلاف احتیاط خواهد بود. در صورت کاشت ناخن به هنگام وضو یا غسل اگر امکان بیرون آوردن آن نبود، باید در وضو و غسل عمل به جبیره کند.

نظر آیت الله صافی گلپایگانی درباره غسل کاشت ناخن

کاشت ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند، اشکال دارد. اما اگر شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان پس از برداشتن ناخن وضو و غسل را به طور طبیعی انجام دهد و در صورت عدم امکان، با همان حال وضو و غسل جبیره ای و احتیاطا تیمم نیز انجام دهد.

پاسخ آیت الله وحید خراسانی در مورد غسل کاشت ناخن

اگر در جای وضو و غسل چیزی چسبیده که برداشتن آن ممکن نیست یا موجب سختی باشد، بنا بر احتیاط واجب هم وضو یا غسل جبیره ای گرفته و هم تیمم کند. احتیاط واجب آن است که بعد از برداشتن ناخن، نمازهای خوانده شده را قضا کند.

نظر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی درباره غسل کاشت ناخن

اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد، باید برطرف شود و در صورت عدم امکان، حکم وضو و غسل جبیره را دارد.

عقیده آیت الله نوری همدانی درباره غسل کاشت ناخن

اگر چنین ناخنی قابل کندن نیست، اگر ناخن مصنوعی در محل تیمم نباشد، باید تیمم نماید و اگر در مواضع تیمم باشد، باید هم وضو و غسل جبیره ای انجام داده و هم تیمم کند.

 

مراکز معتبر برای کاشت ناخن


مراکز کاشت ناخن


همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، حتما به مراکز کاشت ناخن معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید. همچنین نسبت به تجربه و تبحر ناخن کار خود نیز اطمینان حاصل نمایید. یک ناخن کار خوب و باتجربه شخصی است که قادر به انجام انواع روش های کاشت از جمله کاشت پودری، کاشت میکس، کاشت هلویی، کاشت بیبی بومر و کاشت گریم باشد. همچنین قادر به انواع طراحی های ناخن مانند فرنچ، طراحی مرمریت، ژلیش، طراحی ماربل، طراحی آکواریوم، طراحی کروم و طراحی با فویل باشد.
در فرآیند کاشت ناخن، مرحله مانیکور بسیار حائز اهمیت است. ناخن کار خوب باید قادر به عقب زدن کوتیکول ناخن، سوهان کشی، فرم دادن به ناخن، مرتب سازی، ژلیش و طراحی با لاک به نحو احسن باشد.


قیمت کاشت ناخن


هزینه کاشت ناخن کاملا به ناخن کار، حرفه او و طرح های درخواستی شما بستگی دارد. اما معمولا کاشت ناخن هزینه ای بین 100 تا 200 هزار تومان را در بر می گیرد. این قیمت با توجه به نوع کاشت، نوع ناخن، محل قرارگیری سالن زیبایی و میزان حرفه ای بودن ناخن کار تعیین می شود. به طور مثال، ناخن کار ممکن است بابت کاشت ناخن پودری هزینه ای معادل 120 هزار تومان از شما طلب کند؛ این در حالی است که کاشت ناخن به روش میکس غالبا هزینه ای بالاتر از این میزان است. قیمت ترمیم کاشت ناخن اما از این میزان کم تر بوده و معمولا یک سوم هزینه کاشت ناخن است. هزینه طراحی ناخن نیز به پیچیدگی یا سادگی طرح درخواستی شما بستگی دارد که بر حسب طراحی یک ناخن حساب می شود. به طور میانگین می توان گفت هزینه طراحی ناخن از ناخنی 7 تا 20 هزار تومان و حتی بالاتر، متغیر است.

 

هزینه و ترمیم کاشت ناخن

 

ترمیم کاشت ناخن


واضح است که ناخن ها به مرور زمان رشد کرده و قد می کشند. ناخن های دست حدودا دو الی سه میلیمتر در ماه رشد می کنند. از این رو، زمانی که شما کاشت ناخن انجام می دهید، بعد از مدتی که ناخن طبیعی رشد کرد، مواد از سمت ریشه به سمت جلو آمده و قسمتی از ناخن که رشد کرده بود، بدون پوشش می ماند. فرقی نمی کند که این پوشش کاشت پودری باشد، لاک ژل یا لاک معمولی؛ این موضوع برای همه انواع کاشت ناخن صدق می کند.
در کاشت پودری، معمولا پس از گذشت دو تا سه هفته یا نهایتا یک ماه باید نسبت به ترمیم آن اقدام کنیم. با رشد ناخن، فشار روی صدف ناخن بر اثر کارهای روزمره بیشتر شده و حتی ممکن است شکستگی یا آسیب در بستر ناخن اصلی را در پی داشته باشد. با این حساب، متوجه می شویم که ناخن کاشته شده مادام العمر نبوده و نیاز به رسیدگی دارد. در حین ترمیم کاشت ناخن باید همواره به نکاتی توجه داشته باشید که از جمله آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.
- قسمتی از ناخن که رشد کرده و نزدیک به کوتیکول قرار دارد، باید بستر سازی شود.
- چنانچه در هر قسمتی از ناخن که قبلا مواد زده بودیم متوجه شویم که مواد از ناخن اصلی جدا شده و بین آن ها فاصله افتاده است، باید مواد کهنه را از آن قسمت برداشته تا به ناخن طبیعی برسیم. به این عمل اصطلاحا هواگیری نیز گفته می شود.
- اگر عمل هواگیری به درستی انجام نشود، بعد از ترمیم به صورت یک خط منحنی زیر ناخن را هوا می گیرد که به مرور زمان موجب جذب رطوبت و ایجاد قارچ خواهد شد. اگر با پودر شفاف کار می کنید، این خط منحنی بعد از کار کاملا نمایان شده که اصطلاحا به آن می گوییم خط ترمیم از بین نرفته و یک ایراد بسیار مهم در کار محسوب می شود.
- چنانچه لیفتینگ زیاد باشد از سوهان برقی برای هواگیری استفاده می شود. انجام این کار با سوهان دستی بسیار مشکل و وقت گیر خواهد بود.
- جهت برداشتن مواد هوا گرفته در نزدیک کوتیکول با سوهان برقی، درست قسمتی که هوا گرفته را سوهان برقی نمی کشیم؛ بلکه کمی مانده به محل مورد نظر را سوهان می کشیم تا به ناخن طبیعی لطمه ای وارد نشود.
- در زمان بستر سازی، تنها روی ناخن طبیعی دی هیدارتور و پرایمر می زنیم نه روی کل ناخن.


در مقاله همه چیز درباره کاشت ناخن به بررسی محاسن و معایب، قیمت، حکم و ترمیم کاشت ناخن پرداختیم که امیدواریم به کارتان بیاید. چنانچه هر گونه سوال یا پیشنهادی در این مورد داشتید، می توانید آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام ناخن اشاره دست من بخاطر شیطنتای زیادی که توی بچگی انجام میدادم یه جسم سنگین روش افتاد و شکست و دکتر کارنابلد و ناشی اون زمان یه بخیه ناقص زد و تیکه های ناخنم رو به هم چسبوند ولی از اونجایی که ناوارد بود فقط سر هم بندیش کرد و ناخن من از اونموقع تا حالا خیلی شکل بدفرمی داره طوریکه به جای چهار گوش بودن یه فرم بد بیضی شکل داره و یه تیکه هایی ازش اصلا نیست و هر وقت هم نگاهش میکنم حالم بد میشه حالا سوالم از شما اینه که من میتونم این ناخن رو جراحی کنم و یک ناخن جدید قابل رشد و طبیعی به جاش بکارم ایا این امکان هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: