سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 11:47:26

کاشت ناخن نمازی چیست و نظر مراجع درباره کاشت ناخن

مراحل کاشت ناخن نمازی 

خطرات کاشت ناخن نمازی

 

کاشت ناخن نمازی و نظر مراجع تقلید اسلام درباره آن

 


ممکن است در برخی شرایط خاص نیاز به آراستن ناخن های خود داشته باشید، در حالی که نمی خواهید برای مدت طولانی درگیر کاشت ناخن شوید. در چنین شرایطی راهکار مناسبی وجود دارد و آن کاشت ناخن نمازی است. کاشت ناخن نمازی را می توان برای مدت زمان چند ساعت انجام داد و سپس بدون هیچ آسیبی و به راحتی آن را جدا کرد. در ادامه مقاله کاشت ناخن نمازی چیست و نظر مراجع درباره کاشت ناخن با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز در این مورد بپردازیم.


کاشت ناخن نمازی چیست؟


کاشت ناخن نمازی به صورت موقت است؛ بدین معنی که هر زمان دوست داشتید می توانید ناخن ها را بردارید. در بعضی مواقع تمایل داریم که کاشت ناخن یک یا چند روزه داشته باشیم یا بعضی از مشتریان تمایل دارند موادی روی ناخن وجود نداشته باشد تا راحت تر بتوانند نماز بخوانند. در این هنگام می توانیم از کاشت ناخن نمازی استفاده کنیم. مدت زمان نگهداری کاشت نمازی بستگی به نگهداری آن دارد و معمولا تا 10 روز ماندگاری دارد. همچنین، نسبت به سایر روش های کاشت هزینه کمتری دارد؛ چرا که هم دوام کمتری دارد و هم انجام آن مدت زمان زیادی به طوب نمی انجامد. احتمال قارچ گرفتن در روش کاشت ناخن نمازی نیز بسیار پایین است؛ چون دوام کوتاهی دارد.
سعی کنید این نوع کاشت را تنها با رضایت خود شخص انجام دهید؛ به دلیل این که کاشت ناخن نمازی خطرناک بوده و اگر به خوبی مراقبت نشود، امکان برگشتن ناخن بسیار زیاد است. در این صورت نه تنها خود تیپ، بلکه ناخن اصلی نیز صدمه دیده و شکسته می شود. در صورتی که تمایل داشتید ناخن را بردارید، ابتدا مقداری استون در یک ظرف کوچک ریخته و ناخن هایتان را در آن قرار دهید. پس از گذشت 6 یا 7 دقیقه، انگشتان خود را بیرون آورده و با دستمال تمیز کنید. دوباره ناخن ها را برای همین مدت در ظرف استون قرار دهید.

 

کاشت ناخن نمازی چیست؟


مراحل کاشت ناخن نمازی


اگر قصد دارید خودتان در منزل کاشت ناخن نمازی را انجام دهید، مراحل ذیل را طی نمایید:
1. ابتدا ناخن های خود را مانیکور کنید و روی سطح ناخن را بافر بکشید.
2. سطح ناخن را با الکل 99 درصد تمیز کنید. سپس تیپ را روی ناخن قرار دهید به نحوی که درست به اندازه ناخن شود. حال یک لایه نازک از چسب ناخن را با احتیاط به محل اتصال ناخن بزنید و ناخن را به مدت 5 الی 10 ثانیه به صورت ثابت نگه دارید.
3. تیپ را به اندازه دلخواه کوتاه کنید. سپس با سوهان به آرامی سطح ناخن را صاف کنید. گرده های روی ناخن را بعد از سوهان کشی پاک نکنید.
4. یک لایه دیگر چسب ناخن به محل اتصال تیپ و ناخن بزنید.
5. ناخن را بافر کشی کنید و سطح ناخن را با الکل کاملا تمیز کنید. یک تکه ابریشم مخصوص کاشت موقت روی کل سطح ناخن قرار دهید البته کمی از قسمت کوتیکول ناخن فاصله بگیرید.
6. ابریشم را دقیقا به اندازه ناخن برش بزنید. سپس برای  چسباندن آن از چسب ناخن یا رزین استفاده کنید.
7. با استفاده از بافر و سوهان روی سطح ناخن را صاف کنید تا هر گونه ناهمواری از بین برود.
8. روی سطح ناخن یک لایه ژل پرایمر بزنید و روی آن یک لایه بیس کت. روی آن لاک مد نظر را بزنید و در آخر با تاپ کت روی کل ناخن را پوشش دهید.

 

مراحل انجام کاشت ناخن نمازی

 

ماندگاری کاشت ناخن نمازی

 

مدت زمان ماندگاری این نوع کاشت به نحوه نگهداری فرد بستگی دارد؛ اما در بهترین حالت بین چند ساعت الی 10 روز ماندگاری دارد. افرادی که به زیبایی ناخن هایشان اهمیت می دهند، می دانند که کاشت ناخن به دقت و مراقبت های بسیاری نیاز دارد. اگر به تازگی کاشت ناخن نمازی انجام داده اید، بهتر است از تماس با اجسام آلوده دور بمانید. بسیار مراقب باشید که به ناخن هایتان ضربه وارد نشود تا دچار خم شدگی و از جا در آمدن نشود. هنگام انجام کارهای روزانه و کار با آب و مواد شوینده، حتما از دستکش استفاده کنید. در این صورت، کاشت ناخن نمازی شما با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد.

 

مزایای کاشت ناخن نمازی

 

مهم ترین مزیت کاشت ناخن نمازی این است که آسیبی به ناخن ها وارد نمی کند و خیلی بهتر از ناخن مصنوعی است. از آن جایی که هیچ نوع مواد کاشت ناخنی روی تیپ قرار نمی گیرد، شما مجبور به تحمل کاشت ناخن دائم برای مدت زمان طولانی و همچنین ترمیم ماهیانه آن نخواهید بود. از همه مهم تر این که هر گاه از ناخن های خود خسته شدید، می توانید آن را در بیاورید و از ناخن های طبیعی خود لذت ببرید.

 

معایب کاشت ناخن نمازی

 

از جمله معایب کاشت ناخن نمازی می توان به نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن در طولانی مدت اشاره کرد که تغییر رنگ و کدر شدن آن را به دنبال خواهند داشت. علاوه بر این، با قرار گرفتن ناخن مصنوعی یا تیپ روی ناخن فرد، ریشه آن از بین رفته و ناخن دچار تغییر حالت می شود. در برخی مواقع، مواد شیمیایی که برای چسباندن ناخن مصنوعی یا موادی که در کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرند، غیر استاندارد بوده و حساسیت های پوستی را به همراه خواهند داشت. عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی نیز از عوارض این نوع کاشت است که توسط مواد غیر استریل و چند بار مصرف به راحتی به سایرین انتقال داده می شوند.
برای درمان عفونت های قارچی ناشی از کاشت ناخن می توان از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد؛ اما در برخی مواقع گاهی ریشه ناخن به حدی دچار آسیب شده است که از حالت طبیعی خود خارج می شود. گاهی مواقع، کاشت ناخن نمازی در صورتی که بدون وقفه و پشت سر هم انجام شود، احتمال دارد دچار نازکی و کدر شدن شود. همچنین این احتمال وجود دارد که محور ناخن از حالت عادی خود خارج شود.
به طور کلی، تنها زمانی که مشتری نسبت به انجام کاشت ناخن نمازی اصرار داشت، این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، بهتر است از انجام آن سر باز کنید؛ چون بسیار خطرناک بوده و اگر مراقبت کامل انجام نشود، احتمال برگشتن ناخن بسیار زیاد است. در این حالت، نه تنها خود تیپ بلکه از سینه خود ناخن آسیب دیده و شکسته می شود.

 

معایب کاشت ناخن نمازی

 

خطرات احتمالی کاشت ناخن



یکی از شایع ترین خطرات احتمالی کاشت ناخن، حساسیت و آلرژی نسبت به چسب نگهدارنده ناخن است که می تواند باعث ایجاد ورم، التهاب و قرمزی شود. علاوه بر این، اگر کاشت ناخن در اندازه بلند انجام گیرد، بلند کردن اجسام را با مشکل مواجه کرده و در صورت عدم دقت می تواند شکستگی و خسارات دیگری همچون جدا شدن ناخن از بستر خود را نیز به بار آورد.
از آنجایی که انجام کاشت ناخن می تواند روند پیشرفت بیماری در افراد مبتلا به بیماری های عفونی و قارچ ها را از چشم دور نگاه دارد، انجام آن به این افراد به هیچ وجه توصیه نمی شود. افرادی که دارای سیستم دفاعی ضعیفی هستند نیز باید از انجام این کار پرهیز کنند؛ چون کاشت ناخن می تواند روند بیماری های عفونی را تسریع بخشد.

 

نظر مراجع درباره کاشت ناخن


سوالی که در این بین برای بسیاری افراد پیش می آید این است که نظر دین اسلام و مراجع تقلید راجع به کاشت ناخن چیست؟ در ادامه نظر 5 تن از مراجع تقلید در این باره را با هم بررسی می کنیم.

عقیده آیت الله خامنه ای درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن فی نفسه اشکالی ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود. در صورت کاشت ناخن، برای وضو و غسل باید مانع – حتی با صرف هزینه – برداشته شود. چنانچه شخص می داند امکان برطرف کردن کاشت ناخن وجود ندارد و یا رفع آن با مشقت غیر قابل تحمل همراه است یا ضرر قابل توجهی دارد، باید در وقت نماز غسل یا وضو خود را انجام دهد و سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل های بعدی را باید به صورت جبیره انجام دهد. بدین معنی که با دست مرطوب، مانع را مسح کند. در صورتی که امکان برطرف کردن مانع در روزهای بعد وجود داشته باشد ولی شخص از روی عمد این کار را انجام ندهد، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره کاشت ناخن

در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد، آن را ترک کنند. چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و عسل جبیره ای می گیرند.

عقیده آیت الله صافی گلپایگانی درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند، اشکال دارد؛ ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود. در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطا تیمم هم کند.

عقیده آیت الله سیستانی درباره کاشت ناخن

از ایشان سوال پرسیده شده که: برخی خانم ها ناخن هایشان را به قصد آرایش از حد طبیعی بلندتر می کنند و چون گاهی اوقات آن ها را می شکنند، طبیبان روکشی تجویز می کنند که تا پاسی از روز روی ناخن ها می ماند و با علم به این که آن روکش یا لاک و مانیکور مانع از رسیدن آب به هنگام غسل و وضو به ناخن ها است، آیا استفاده خانم ها از چنین روکش، لاک یا مانیکور جایز است و غسل و وضو با آن به چه صورت می باشد؟
آیت الله سیستانی در پاسخ به این سوال می فرمایند: غسل و وضو با چنان چیزی که مانع از وصول آب می شود، صحیح نیست و ناگزیر باید آن ها را برای انجام غسل و وضوی صحیح پاک کند و قصد آرایش، مجوز چنان کاری نمی شود.

نظر آیت الله بهجت درباره کاشت ناخن

شخصی که اصلا ناخن ندارد و می خواهد ناخن مصنوعی بکارد، آن ناخن جزء بدن او نمی شود؛ چون رشد و نمو ندارد و از اول این کاشتن جایز نیست. به دلیل این که اضطرار ندارد. در صورت کاشت ناخن، در وضو و غسل اشکال به وجود می آید و در داخل وقت نماز، ضایع نمودن امر واجب محسوب می شود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتیاط است. اما اگر این کار را کرد و هنگام وضو یا غسل امکان بیرون آوردن آن نبود، باید در مسح و غسل، عمل به جبیره کند.

 

حکم غسل کاشت ناخن

 

غسل کاشت ناخن

 

کاشت ناخن با ابهاماتی در مورد غسل و وضو همراه شده است. سوالی که در این مورد پیش می آید این است که آیا با چنین وضعیتی می توان غسل کرد یا خیر؟ حکم شرعی این مسئله چیست؟ در ادامه نظر چند تن از علما را درباره غسل کاشت ناخن مطالعه می فرمایید.

پاسخ آیت الله خامنه ای در رابطه با غسل کاشت ناخن

اگر ناخن کاشته شده قابل برداست نباشد یا ازاله آن مستلزم مشقت باشد و با وجود ناخن ها قدرت بر رساندن رطوبت به پوست دست نباشد، مسح روی همین ناخن ها کافی بوده و برای غسل کردن نیز می توانید از همین حکم پیروی نمایید.

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره غسل کاشت ناخن

اگر شخصی ناخن مصنوعی بکارد، در صورت امکان باید آن را برای وضو و غسل بردارد. در صورتی که برداشتن آن امکان پذیر نباشد یا موجب سختی غیر قابل تحملی باشد، بهتر است به صورت جبیره ای غسل و وضو را انجام دهد. بدین معنی که روی ناخن مصنوعی دست تر بکشد، وضو و غسل صحیح است.

عقیده مرحوم آیت الله بهجت درباره غسل کاشت ناخن چه بود؟

وضو و غسل صحیح نخواهد بود و اگر این فعل در یکی از اوقات نماز انجام شود، ضایع نمودن امر واجب دانسته شده و اگر قبل از وقت نماز انجام شود، خلاف احتیاط خواهد بود. در صورت کاشت ناخن به هنگام وضو یا غسل اگر امکان بیرون آوردن آن نبود، باید در وضو و غسل عمل به جبیره کند.

نظر آیت الله صافی گلپایگانی درباره غسل کاشت ناخن

کاشت ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند، اشکال دارد. اما اگر شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان پس از برداشتن ناخن وضو و غسل را به طور طبیعی انجام دهد و در صورت عدم امکان، با همان حال وضو و غسل جبیره ای و احتیاطا تیمم نیز انجام دهد.

پاسخ آیت الله وحید خراسانی در مورد غسل کاشت ناخن

اگر در جای وضو و غسل چیزی چسبیده که برداشتن آن ممکن نیست یا موجب سختی باشد، بنا بر احتیاط واجب هم وضو یا غسل جبیره ای گرفته و هم تیمم کند. احتیاط واجب آن است که بعد از برداشتن ناخن، نمازهای خوانده شده را قضا کند.

نظر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی درباره غسل کاشت ناخن

اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد، باید برطرف شود و در صورت عدم امکان، حکم وضو و غسل جبیره را دارد.

عقیده آیت الله نوری همدانی درباره غسل کاشت ناخن

اگر چنین ناخنی قابل کندن نیست، اگر ناخن مصنوعی در محل تیمم نباشد، باید تیمم نماید و اگر در مواضع تیمم باشد، باید هم وضو و غسل جبیره ای انجام داده و هم تیمم کند.

 

مراکز کاشت ناخن

 

مراکز کاشت ناخن

 

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، حتما به مراکز کاشت ناخن معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید. همچنین نسبت به تجربه و تبحر ناخن کار خود نیز اطمینان حاصل نمایید. یک ناخن کار خوب و باتجربه شخصی است که قادر به انجام انواع روش های کاشت از جمله کاشت پودری، کاشت میکس، کاشت هلویی، کاشت بیبی بومر و کاشت گریم باشد. همچنین قادر به انواع طراحی های ناخن مانند فرنچ، طراحی مرمریت، ژلیش، طراحی ماربل، طراحی آکواریوم، طراحی کروم و طراحی با فویل باشد.
در فرآیند کاشت ناخن، مرحله مانیکور بسیار حائز اهمیت است. ناخن کار خوب باید قادر به عقب زدن کوتیکول ناخن، سوهان کشی، فرم دادن به ناخن، مرتب سازی، ژلیش و طراحی با لاک به نحو احسن باشد.

 

در کاشت ناخن نمازی و نظر مراجع درباره کاشت ناخن به بررسی تمام جوانب در این باره پرداختیم. چنانچه هر گونه سوالی درباره کاشت ناخن نمازی داشتید، می توانید از طریق قسمت نظرات راجع به پرسش آن اقدام کنید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 05 آبان 1398 - 12:29:51
عالی بود ممنونم از توضیحاتتون. فیبر کاشت موقت از کجا باید بخریم؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: