دوشنبه 11 آذر 1398 - 15:02:35

معرفی مهمترین وسایل کاشت ناخن

 

لوازم کاشت و طراحی ناخن

مهمترین وسایل مانیکور و پدیکور

 

معرفی مهم ترین وسایل کاشت و طراحی ناخن

 


این روزها بسیاری از افراد به شغل کاشت و طراحی ناخن روی می آورند؛ اما واقعا نمی دانند که چه تجهیزاتی برای این کار نیاز دارند. در ادامه مطلبی که پیش رو دارید، لیستی از لوازم ضروری را که مبتدیان کاشت و طراحی ناخن باید تهیه کنند را به شما ارائه خواهیم داد. اگر تصمیم دارید در آینده ای نه چندان دور کار کاشت و طراحی ناخن را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب از سایت رژلب را از دست ندهید.


تکنسین ناخن کیست؟


یک تکنسین ناخن که با نام های مانیکوریست یا ناخن کار نیز شناخته می شود، در فرم دادن و کاشت ناخن افراد تخصص دارد. یک ناخن کار حرفه ای قادر به درمان ناخن های آسیب دیده و مراقبت از ناخن دست و پا نیز می باشد. متخصص ناخن باید آموزش های اصولی و حرفه ای خود را در مراکز معتبر بگذراند و مدرک دریافت کند. مراقبت، کاشت و طراحی ناخن ها، یکی از لاین های پرطرفدار آرایش است. مانیکوریست برای انجام حرفه خود به لوازم بسیاری نیاز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.
نکته قابل توجه در حرفه کاشت و طراحی ناخن این است که ناخن کار می تواند خود اشتغالی داشته باشد. بدین معنی که می تواند کار کاشت و طراحی ناخن را در منزل خود یا دیگران انجام دهد. اما امروزه اکثر ناخن کارها در مراکز تخصصی، سالن های زیبایی و اسپا مشغول به فعالیت هستند.


معرفی لوازم مهم برای ناخن کارهای مبتدی


حتی افراد مبتدی در کاشت و طراحی ناخن نیز باید ابزار و لوازم حرفه ای را تهیه و استفاده کنند. البته ممکن است تهیه تمام این وسایل در وهله اول کمی دشوار به نظر برسد؛ اما می توان کار را با خرید لوازم اساسی شروع کرد و کمی بعد سایر تجهیزات مورد نیاز را نیز خریداری کرد.
پیش از هر چیز بهتر است بدانید که بسیاری از مواد مصرفی کاشت و طراحی ناخن مانند استون یا لاک از مواد خطرناک و سرطان زا تشکیل شده اند و باید با احتیاط نسبت به انتخاب و خریداری آن ها اقدام کرد.


ابزار و لوازم ضروری برای مانیکور و پدیکور


مانیکور و پدیکور از جمله اساسی ترین خدمات تخصصی ناخن هستند که یک مبتدی باید آن را بشناسد و لوازم مخصوص را تهیه نماید. از جمله این ابزارها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ناخن گیر

از ناخن گیر برای کاشه طول ناخن ها استفاده می شود. یک ناخن کار حرفه ای باید مجهز به ناخن گیرهای مجزا برای انگشتان دست و پا باشد. شما به عنوان یک حرفه ای باید مجموعه ای از ابزار حرفه ای را مورد استفاده قرار دهید.

 

ناخن گیر ابزار کاشت و طراحی ناخن

 

سوهان ناخن و بافر

از سوهان دستی ناخن معمولا برای صاف کردن و فرم دادن لبه های آزاد ناخن استفاده می شود. بافر ناخن نیز معمولا برای خط و خش انداختن روی بستر ناخن یعنی جایی که مواد کاشت و لاک قرار می گیرند، مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از مصرف این ابزار، ظاهر بهتر ناخن می باشد. معمولا در کنار سوهان دستی ناخن و بافر یک برس قلمو نیز ارائه می شود تا گرد و غبار حاصل از تراشیدن ناخن ها از بین برود.

 

سوهان دستی ناخن

 

انواع مختلف بافر

بافر انواع مختلف شن و ماسه ای، جلا دهنده و ... دارد که برای طراحی ناخن حرفه ای به تمام این موارد نیاز خواهید داشت.

 

انواع مختلف بافر

 

عقب زن کوتیکول

برای از بین بردن کوتیکول ناخن از این ابزار استفاده می شود. عقب زدن کوتیکول باعث می شود بستر ناخن بزرگ تر به نظر برسد و لاک روی آن جلوه بهتری داشته باشد.

 

عقب زن کوتیکول برای کاشت و طراحی ناخن

 

نیپر

از نیپر برای جدا کردن کوتیکول هایی که عقب برده بودیم، استفاده می شود.

 

نیپر ناخن

 

چسب ناخن

از چسب ناخن برای چسباندن انواع تیپ، ناخن مصنوعی و ... استفاده می شود.

 

چسب طراحی و کاشت ناخن

 

روغن کوتیکول، کرم یا لوسیون

برای نرم شدن ناخن های خشک می توان از این محصولات استفاده کرد. معمولا پس از هر بار کاشت و طراحی ناخن از کرم یا لوسیون برای تقویت هر چه بیشتر پوست و ناخن استفاده می شود. همچنین ممکن است بخواهید این محصولات را برای مصرف روزانه به مشتریان خود بفروشید.

 

روغن تقویت کننده ناخن

 

ضد عفونی کننده

از این ماده برای محافظت از سلامت خود و همچنین مشتریان در مقابل میکروب هایی که با دست و ناخن منتقل می شوند، استفاده می شود.

 

محلول ضد عفونی کننده دست و ناخن

 

استون و پاک کننده ناخن

معمولا از استون برای پاک کردن لاک ناخن استفاده می شود. از استون های مخصوص کاشت ناخن نیز می توان برای از بین بردن آکریلیک و ژل ناخن استفاده کرد. بهتر است انواع مرغوب استون و پاک کننده ناخن را خریداری کنید تا میزان آسیب به پوست و ناخن به حداقل برسد.

 

استون و پاک کننده ناخن

 

انواع مواد کاشت ناخن

کاشت ناخن انواع متفاوتی دارد و شما برای انجام هر یک باید مواد مخصوص آن را داشته باشید. از جمله معروف ترین مواد کاشت ناخن می توان به آکریلیک، ژل، دیپ ژل و ... اشاره کرد. انجام کلیه موارد کاشت ناخن موجب افزایش کیفیت خدمات شما خواهد شد.

 

لاک مخصوص کاشت ناخن

 

کیت طراحی ناخن

کیت طراحی ناخن یکی از ملزومات ابزارهای مورد نیاز برای مبتدیان است. این کیت ها معمولا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و هزینه کمتری دارد. این کیت برای افرادی مناسب است که با انواع مواد ژل، گلس، آکریلیک و ... کار می کنند. بهتر است انواع باکیفیت کیت طراحی ناخن را خریداری نمایید تا مدت طولانی تری ماندگاری داشته باشد.

 

کیت طراحی ناخن

 

دست پلاستیکی برای تمرین

یک دست پلاستیکی می تواند شما را در اهداف تمرینی جهت یادگیری هر چه بهتر کاشت و طراحی ناخن کمک نماید. با خریداری یک دست پلاستیکی، قادر خواهید بود کارهای مختلف هنری، انواع مواد و طرح ها را روی آن پیاده سازی نمایید.

 

دست مخصوص تمرین کاشت و طراحی ناخن

 

پیش بند

برای این که لباس هایتان را از مواد و مایعات مخصوص کاشت و طراحی ناخن محفوظ بدارید، نیاز به یک پیش بند مخصوص خواهید داشت. این پیش بند دارای چند جیب برای نگهداری ابزار و مواد نیز می باشد.

 

پیش بند مخصوص کاشت و طراحی ناخن

 

لاک ناخن و ابزار طراحی

مشتریان دارای سلایق متفاوتی هستند و شما برای برآورده کردن همه آن ها نیاز به ابزار مختلف طراحی و انواع لاک ناخن هستید. برای این کار به رنگ های متنوعی از لاک ناخن، برق ناخن، بیس کت و تاپ کت، براش های طراحی ناخن و ... نیاز خواهید داشت.

 

لاک متنوع برای کاشت و طراحی ناخن

 

جداکننده انگشت های پا برای پدیکور

این یک ابزار ضروری برای پدیکور است تا لاک ناخن به انگشتان مجاور برخورد نکند.

 

ابزار مخصوص پدیکور

 

ظروف مخصوص کاشت ناخن

برای انواع کاشت ناخن مانند کاشت ناخن پودری، به یک ظرف مخصوص برای نگهداری لیکوئید نیاز خواهید داشت. این ظروف بسیار ارزان قیمت هستند.

 

ظرف مخصوص کاشت و طراحی ناخن

 

تیپ ناخن

از تیپ ناخن می توان برای افزایش طول ناخن در انواع کاشت استفاده کرد.

 

تیپ کاشت ناخن

 

برس مویی برای طراحی و کاشت ناخن

برای کاشت و طراحی حرفه ای ناخن به مجموعه ای از براش های مخصوص احتیاج خواهید داشت. از این براش ها برای موادگذاری روی بستر ناخن و همچنین طراحی استفاده می گردد.

 

برس کاشت و طراحی ناخن

 

سوهان برقی ناخن

استفاده از سوهان برقی می تواند باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شود. این سوهان معمولا دارای سری های مختلف است که هر یک کاربردهای متفاوتی در فرم دادن به ناخن و همچنین بستر سازی آن خواهند داشت.

 

سوهان برقی کاشت و طراحی ناخن

 

 

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: