چهارشنبه 14 فروردین 1398 - 00:19:41

روشن کردن مو بدون دکلره

روشن کردن مو با رنگ موی اورآل

روشن کردن مو با دکو کرم و سه صفر

 

روشن کردن مو بدون دکلره


اگر روشن کردن مو با استفاده از دکلره طبق اصول و قواعد مربوط به خود انجام نشود، می تواند به پوست و موی سر آسیب بسیار زیادی را وارد کند. شاید به همین دلیل است که اکثر خانم ها تمایلی به انجام دکلره ندارند و ترجیح می دهند بدون استفاده از این ماده موهای خود را به پایه روشن برسانند. در مقاله روشن کردن مو بدون دکلره قصد داریم روش های به پایه روشن رساندن مو بدون استفاده از دکلره را به شما ارائه دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


استفاده از رنگ موی اورآل Loreal


برند Loreal یک رنگی به نام Excellence Hi Color دارد که مخصوص موهای تیره است. یعنی افراد دارای موهای تیره که می خواهند بدون استفاده از دکلره موهایشان را چند درجه روشن کنند و یا اینکه می خواهند موهای روشن خود را چند درجه روشن تر کنند، می توانند از این رنگ مو استفاده نمایند. این رنگ مو حدودا 4 درجه موهای شما را روشن می کند؛ بنابراین بهتر است با اکسیدان 12 درصد ترکیب شود. در صورتی که می خواهید رنگ موی خود را با اکسیدان 12 درصد ترکیب کنید، موهای شما باید صد در صد سالم باشد و دمج نباشد.


بسیاری از مخاطبان با این سوال مواجه هستند که دمج چیست؟

اگر موهای شما کمی خشک است، دلیل آن می تواند عدم نوشیدن آب به میزان کافی، تغذیه نامناسب، استفاده از سشوار، اتو مو، قرار گرفتن در معرض اشعه مضر خورشید، استفاده از شامپوهایی که برای موهایتان نامناسب است یا شست و شوی زیاد موها و همچنین استفاده از رنگ موها باشد. بنابراین اگر موهای شما به واسطه این موارد خشک شده و به اصطلاح خودمان دمج شده است، نمی شود که روی مو رنگ موهای Hi Color را استفاده کرد. مویی دمج است که به واسطه رنگ کردن های زیاد با دکلره یا به واسطه اتو کشیدن کاملا سوخته باشد یا در آستانه سوختن باشد. اگر موی شما نازک شده باشد، زمانی که در حمام آن را مرطوب می کنید، کش می آید، از همدیگر پاره می شود و خورد می شود. البته به واسطه نازک شدن و کش آمدن، موی سرتان دچار ریزش نخواهد شد و عوامل دیگری موجب ریزش مو می شوند. موها وقتی از وسط خورد می شود و می شکند، تبدیل به موخوره شده و آن موقع می توان گفت که مو دمج شده است و شما نمی توانید از این Hi Color استفاده کنید. دلیل آن هم این است که شما نباید از اکسیدان بالا برای موهای آسیب دیده استفاده کنید. البته اگر موهای تان کمی خشک و ضعیف است، می توانید با اکسیدان 9% یا سیوالیوم هم کار کنید. ولی برای نتیجه بهتر، ترجیحا از اکسیدان 12 درصد استفاده نمایید.

 

موی آسیب دیده یا دمج چیست؟

 

نحوه استفاده از رنگ موی های کالر اورآل

این رنگ مو مخصوص افرادی درست شده که تمایل چندانی به دکلره کردن مو ندارند و می خواهند از روش های سالم تر نسبت به روشن کردن موهای خود اقدام کنند. رنگ های Hi Color خودشان تناژ دارند و زمان مکث شان حدود 30 دقیقه می باشد. بدین معنی که شما باید این رنگ را به موهایتان بزنید و بعد یک کلاه پلاستیکی بپوشید. سپس به مدت 30 دقیقه مکث کنید و موهای خود را با آب ولرم آبکشی نمایید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا باید موهای رنگ شده را با آب ولرم آبکشی کرد؟ دلیل این موضوع آن است که در پروسه روشن کردن، موهای تان کمی گرم می شود و اگر یکهو آب خیلی سرد را روی موهای تان بریزید، چون موهایتان گرم شده منجر به خورد شدن و شکنندگی آن ها خواهد شد. اگر آب خیلی داغ هم بریزید دوباره همین اتفاق می افتد. پس با آب ولرم رو به سرد که یک ولرم خنک باشد موهایتان را بشویید و کاندیشنر بزنید. حین ترکیب کردن هم سعی کنید وقتی که می خواهید رنگ مو را با اکسیدان ترکیب کنید، یک تیوپ از این رنگ را در کاسه مخصوص رنگ ریخته و به میزان 5/1 قسمت اکسیدان بریزید. یعنی اکسیدان تان باید از حجم رنگ تان بیشتر باشد. بعضی از شماره های رنگ موی فوق در ادامه بازگو می شوند. این رنگ موی اورآل دارای رنگ های قرمز و بنفش نیز است.


شماره های تناژ Hi Color


این شماره هایی که گفته می شود موها را روشن می کند:

• شماره H15: البته روی بعضی از آن ها تنها شماره نوشته شده است. روی بعضی دیگر نیز عدد همراه با نام رنگ به چشم می خورد و باکس های آن ها کمی با هم فرق می کند. ولی شما قادر به خواندن آن خواهید بود. نام کامل این رنگ مو، H15 Golden Ginger است که موهای تان را تا 4 درجه روشن می کند. شما می توانید با استفاده از این رنگ مو، تنها پایین موهایتان را هایلایت کنید. همچنین می توانید هایلایت های ضعیفی به صورت رگه رگه روی موهای تان کار کنید.
• شماره H17 که تقریبا یک رنگ بلوند ماسه ای است. البته صد درصد روی موهای تیره ما هیچوقت مثل عکسی که روی آن زده شده و واقعا یک رنگ بلوند ماسه ای است، نمی شود. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر موهایتان خیلی تیره می باشد، به صورتی که بعد از روشن کردن خیلی زرد می شود و پیگمنت های نارنجی می دهد، حتما بعد از مصرف آن از شامپوهای ضد زردی استفاده کنید. همچنین می توانید موها را کلا رنگ کنید و به صورت رنگساژ مجددا رنگ کنید.
• شماره H14 که شامپاین وانیلی است که این هم رنگ مناسبی برای روشن کردن مو است و رنگ قشنگی را برای موهای شما به ارمغان می آورد.
• شماره H13 که Natural Blondes است و یک رنگ طلایی درخشان را برای شما به ارمغان می آورد.
• شماره H16 که Hani Blondes است یک Ash Blondes دارد که پیگمنت ASH آن بیشتر است و شاید موهای شما کمتر زردی بدهد.

 

رنگ موی روشن کننده اورآل

 

کاربردهای رنگ موی Hi Color

حال انواع رنگ موهای اورآل را شناختید و دانستید که تناژهای مربوط به آن به چه صورت است تا در انواع هایلایت ها و رنگ موهای خود از آن بهره مند شوید. علاوه بر این، اگر شما موهایتان را دکلره کرده اید و ریشه موهایتان درآمده و نمی خواهید این قسمت را دکلره کنید، یا اینکه ریشه موهایتان خیلی تیره است و پایین موهایتان روشن تر از آن و خیلی تفاوت ایجاد شده و هر چه به موهای تان رنگ می زنید نمی توانید این تفاوت را کاهش دهید که طبیعی تر به نظر برسد، می توانید از انواع رنگ موهای  Loreal استفاده نمایید. هر کدام از شماره هایی که گفته شد برای روشن کردن موها گزینه خوبی هستند. البته به خاطر داشته باشید که رنگ شامپاین وانیلی یک مقدار تن قرمزی دارد. ولی رنگ بلوند طبیعی می تواند رنگ طلایی زیبایی را به موهای شما بدهد. Ash Blondes نیز گزینه مناسبی برای روشن کردن موها بدون دکلره است که کمی قرمزی و زردی دارد. ولی به هر حال شما می توانید آن را به ریشه موهایتان و به قسمتهایی که دکلره ندارد بزنید تا موها کمی روشن شود. سپس روی آن رنگ دودی بگذارید که این زردی ها را برای تان کاور کند. با این حساب، نتیجه می گیریم که می توان با مصرف یک یا دوبار پشت سر هم یا در روزهای مختلف از این رنگ مو، ریشه موها را تا 4 درجه روشن تر کنید. همچنین می توانید ریشه مشکی موها را تا حدی به پایین موها که دکلره شده اند، هم رنگ کنید تا رنگ شان مثل هم شود.
همانطور که گفته شد اگر موهایتان سالم است از این رنگ مو استفاده کنید و حتما سعی کنید اگر Loreal را برای روشن کردن موهایتان انتخاب می کنید، از اکسیدان یا کرم مارک خودش استفاده کنید. همچنین سعی کنید اکسیدان های مایع و آبکی استفاده نکنید؛ چون اگر با آن ترکیب کنید روی موهایتان اثری نخواهد داشت. اکسیدان مایع نوعی اکسیدان است که روان و آبکی بوده و اگر از آن برای ترکیب با رنگ موی اورآل استفاده می کنید که برای موهایتان هم ضعیف تر است، باید بدانید که نتیجه دلخواه (روشن شدن تا 4 درجه) را نخواهید گرفت. پس سعی کنید اکسیدان یا کرم مخصوص به خرنگ موی اورآل را خریداری کنید.

 

رنگ موی های کالر اورآل


روشن کردن مو با دکو کرم


به دکو کرم دکلره ضعیف نیز گفته میشود به دلیل آن که قدرت و نفوذ دکلره سنتی را ندارد همچنین به دلیل چرب و نرم بودن کرم دکلره باعث میشود موها بعد از دکلره خشک و آسیب دیده نشوند زیرا مملو از روغن های مغذی است که علاوه بر روشن کردن موها به تقویت و حفظ رطوبت و شادابی مو منجر می شود. برای اینکه موهای خود را به پایه های روشن برسانید و در عین حال موهای سالم و شادابی داشته باشید باید روش صحیح استفاده ازدکوکرم را بدانید. دکوکرم را با چه شماره اکسیدانی ترکیب کنیم؟ انتخاب شماره اکسیدان به پایه مو مورد نظر شما و اینکه در کدام قسمت سر می خواهید عمل دکلره را انجام دهید بر می گردد.

روشن کردن ریشه مو با دکو کردم

پیشنهاد می شود برای روشن کردن ریشه مو و موهای تازه روییده شده از نسبت یک به یک یا یک به یک و نیم با کرم اکسیدان 6% استفاده نمایید.

روشن کردن ساقه مو با دکوکرم

برای روشن کردن ساقه موها از اکسیدان 9% یا 12% به نسبت یک به یک استفاده می کنیم.

زمان ماندن یا مکث مخلوط دکوکرم روی مو چقدر است؟

مدت زمان ماندن مخلوط دکوکرم بر روی موها به جنس مو فرد و درجه روشن کنندگی بستگی دارد.و بهتر است در فواصل زمانی کوتاه در حین عمل دکلره مقاومت موها را تست کنیم.

نکات مهم در استفاده از دکو کرم

  • قبل از استفاده حداقل 48 ساعت حمام نکرده باشید تا منابع طبیعی از چربی پوست سر تان را از دست ندهید
  • بهتر است ساقه و ریشه مو  در دو مرحله مجزا به مخلوط دکو کرم آغشته شوند زیرا به دلیل گرمای کف سر معمول ریشه موها زودتر رنگ باز می کنند و به پایه مورد نظر ما می رسند پس بهتر است ابتدا ساقه ها رو تا دوسانت مونده به ریشه به مخلوط آغشته کنیم
  • از زمانی که اکسیدان را با دکو کرم یا پودر دکلره مخلوط می کنید تنها تا 30 دقیقه این مواد با هم واکنش شیمیایی دارند. اگر موهای بلندی دارید بهتر است در دو مرحله مجزا مخلوط روشن کننده خود را آماده کنید

 

روشن کردن مو با دکوکرم

 

روشن کردن مو با رنگ موی سه صفر

 

این رنگ مو قادر است که پایه مو را تا 4 درجه روشن کند. به این معنی که مو را از پایه یک به 4 برساند. رنگ مو سه صفر بی رنگ و خنثی است.

روش استفاده از رنگ مو سه صفر

دو روش برای استفاده از رنگ مو سه صفر و رشن کردن مو بدون دکلره وجود دارد.
1. میتوانید رنگ مو سه صفر را با اکسیدان ترکیب کنید و به مو های بزنید و تا پایه مو روشن شود.
2. یا رنگ موی سه صفر را با رنگ موی مد نظر ترکیب کنید و به مو بزنید.

برای روشن کردن مو با رنگ مو سه صفر به این نکات دقت کنید

  • رنگ موی سه صفر روی موی دکلره شده کارایی ندارد.
  • رنگ موی سه صفر برای موهای تیره و حداقل تا پایه 6 تولید شده است و روی آن جواب میدهد.
  • اگر رنگ موی طبیعی کسی پایه 7 یا 8 است (اروپایی) یا به واسطه رنگ کردن به این پایه رسیده با رنگ موی سه صفر میتواند تنها 1 پایه رنگ موی خود را روشن تر کند.

 

رنگ موی سه صفر

 

روش ترکیب رنگ موی سه صفر

رنگ مو سه صفر + اکسیدان 12 درصد ( 1 قسمت رنگ مو و 1 و نیم قسمت اکسیدان)
این ترکیب را به مدت 45 دقیقه روی مو بگذارید و سپس با آب و شامپو بشویید. با این روش مو ها 4 درجه روشن تر میشود.
اگر مو آسیب دیده نبود میتوانید یک بار دیگر همین کار را تکرار کنید و مو را یک پایه دیگر روشن کنید تا مجموعا مو 5 پایه روشن شود.
در صورتی که رنگ مو سه صفر را با رنگ موی مد نظر خود ترکیب کنید مو تنها 1 درجه روشن تر میشود.

برای ترکیب رنگ مو سه صفر با رنگ موی انتخابی به این روش عمل کنید:

به نسبت 2 به 1 رنگ مو انتخابی و رنگ مو سه صفر را ترکیب کنید به نحوی که دو قسمت ظرف رنگ مو و یک قسمت رنگ مو سه صفر باشد. سپس رنگ مو را با اکسیدان 9 درصد ترکیب کنید و روی مو قرار دهید.

 

در مقاله روشن کردن مو بدون دکلره انواع روش های مفید در به پایه روشن رساندن مو بدون نیاز به مصرف مواد دکلره را خدمت تان معرفی کردیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: