جمعه 03 فروردین 1397 - 23:35:16

کانسیلر چیست؟

چگونه کانسیلر مناسبی انتخاب کنیم؟
معرفی انواع کانسیلر و روش استفاده


کانسیلر

برای پوشاندن لک ها و تغییر رنگ های پوست در قسمت های مختلف بدن، به خصوص صورت از کانسیلر استفاده می کنند. کانسیلر با توجه به رنگ پوست باید انتخاب شده و با توجه به چند نکته هم روی صورت به کار برده شود تا لک ها به خوبی پوشانده شده و حالت طبیعی پوست نیز حفظ شود. از طرفی انتخاب کانسیلر مناسب در طبیعی نشان دادن آن تعیین کننده بوده و در صورتی که کانسیلر به درستی انتخاب نشود، تاثیر کافی نخواهد داشت.

 

چگونه کانسیلر مناسبی انتخاب کنیم؟

انتخاب کانسیلر مناسب بستگی به نوع و رنگ پوست داشته و به همین دلیل نیز قبل از هر چیزی باید از نوع پوست خود آگاهی داشته و سپس اقدام به خرید کانسیلر نمایید. به علاوه کانسیلرهای انواع مختلف دارند. به طور مثال برخی از آن ها مایع، برخی کرمی و برخی دیگر به صورت پن استیک های جامد هستند.

 

کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع تنوع بسیار بالا و کاربردهای مختلفی  دارند. این کانسیلرها به سادگی روی پوست مالیده شده و پوشش خوبی روی پوست فراهم می کنند. به علاوه بسیاری از آن ها سبک و برای پوشش های سطحی تر و برخی دیگر سنگین و برای پوشاندن لکه های پر رنگ تر هستند. به علاوه کانسیلرهای مایع به صورت مات و براق هستند و از آن جایی که حالت مایع دارند، به احتمال کمتری داخل منافذ پوست نفوذ کرده و باعث بسته شدن این منافذ می شوند. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست حساس و آکنه خیزی دارید، می توانید این نوع کانسیلر را امتحان کنید.


بهترین مارک کانسیلر مایع

از جمله کانسیلرهای مایع مرغوب، کانسیلر MAC، LA Girl و Urban Decay را می توان نام برد.

 

کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی برای کسانی مناسب است که پوست ترکیبی دارند. این کانسیلرها برای پوشش انواع لکه ها در بازار موجودند و برخی از آن ها برای پوشش قوی و برخی دیگر برای پوشش های سطحی تر طراحی شده اند. به علاوه فرمول به کار رفته در این نوع کانسیلر، تغییر رنگ پوست را به خوبی پوشانده و ماندگاری خوبی دارد. البته برخی از کانسیلرها بعد از چند ساعت خاصیت خود را از دست می دهند و بنابراین مرغوبیت این محصولات اهمیت ویژه ای دارد. برای ماندگاری این محصولات نیز می توان روی آن ها از اسپری تثبیت کننده یا پنکک استفاده کرد.

 

بهترین مارک کانسیلر کرمی

از جمله کانسیلرهای کرمی خوب می توان به کانسیلر NARS، کانسیلر Bobbi Brown و کانسیلر کرمی MAC اشاره کرد.

 

کانسیلر جامد

 

کانسیلر جامد

کانسیلرهای جامد که معمولا به صورت پن استیک در بازار وجود دارند، برای پوست های خشک و حساس طراحی شده اند. این کانسیلرها حالت پودری و مات داشته و برای پوشش متوسط تا قوی لکه ها و تغییر رنگ های روی پوست به کار می روند.


بهترین مارک کانسیلر جامد

از محبوب ترین کانسیلرهیا جامد می توان به کانسیلر های Cay و Hourglass اشاره کرد.

 

انتخاب کانسیلر مناسب با توجه به رنگ پوست

برای هماهنگی کانسیلر با رنگ پوست، باید از کانسیلری استفاده کنید که یک درجه از رنگ پوستتان روشن تر باشد. برای این کار می توان از تئوری رنگ و چرخه رنگ ها استفاده کرده و به یاد داشت که برای از بین بردن هر لکه رنگ باید رنگ متضاد آن روی لکه به کار رود. انتخاب این رنگ ها نیز با کمک چرخه رنگ میسر می شود. به طور مثال
سبز قرمز را خنثی کرده، نارنجی با آبی خنثی شده و بنفش با زرد خنثی می شود.

 

از بین بردن لکه های تیره زیر چشم با کانسیلر

برای از بین بردن لکه های تیره زیر چشم باید از کانسیلری استفاده شود که توناژ گرم داشته باشد. به علاوه از آن جایی که این تیرگی ها به رنگ بنفش هستند، برای از بین بردن آن ها باید از کانسیلرهای با بیس زرد رنگ کمک گرفت. البته اگر این تیرگی ها قهوه ای باشند، برای از بین بردن آن ها باید از نارنجی، هلویی و رنگ هایی از این قبیل کمک گرفت.

 

چه رنگ کانسیلر مناسب برای پوشاندن لک های قرمز روی پوست

برای پوشاندن لک های قرمز روی پوست باید از کانسیلرهایی با بیس سبز رنگ استفاده کرد.

 

پوشاندن لکه های تیره پوست با کانسیلر نارنجی

کانسیلرهای به رنگ هلویی و نارنجی برای پوشاندن لکه های قهوه ای و تیره روی پوست مناسب هستند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

یکشنبه 12 فروردین 1397 - 15:05:30
سلام میشه بگیدکانسیلرهاداراری چه رنج قیمتی هستن؟ممنون
یکشنبه 12 فروردین 1397 - 15:04:29
سلام میشه بگید کانسیلرها دارای چه رنج قیمتی هستن؟ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: