پنجشنبه 14 تیر 1397 - 10:05:29

تاریخ انقضای لوازم آرایش

تاریخ انقضای لوازم آرایش

کی باید لوازم آرایش را دور بیندازیم

 

لوازم آرایش هم مثل هر چیز دیگری تاریخ انقضا دارد و طبیعتا نباید بعد از آن مدت از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرد. برخی تصور میکنند تاریخ انقضا فقط مربوط به خوراکی هاست  اما این تصور کاملا غلطی است لوازم آرایشی بهداشتی با سلامتی ما در ارتباط مستقیم هستند. اگر میخواهید تاریخ انقضای لوازم آرایش مختلف را بدانید این مقاله از سایت آرایشگری رژلب را دنبال کنید.

 

تاریخ انقضای کرم پودر

عمر کرم پودر تقریباز باقی لوازم آرایش بیشتر است چرا که کاملا ایزوله و محفوظ است و راه خروج آن از طرق پمپ است اما اگر برای برداشتن کرم پودر از انگشت استفاده مکنید باید هر 6 تا 8 ماه کرم پودر را دور بیندازید. در غیر صورت میتوایند با خیال راحت 8 الی 9 ماه از کرم پودر استفاده کنید.

 

تاریخ انقضای پنکک و برنزر

عمر پنکک و برنز بیش از 1 سال است البتهبه این شرط که در طی این مدت پنکک نشکسته باشد یا شما مشکل پوستی حادی نداشته باشید. البته اغلب افراد پنکک را تا یک سال نگه نمیدارند و خود به خود پنکک تا قبل از این زمان تمام میشود. اگر رنگ و بوی پنکک و برنز و پودر صورت عوض شده بلافاصله آن را دور بیندازید.

 

 

لوازم آرایش

تاریخ انقضای لوازم آرایش چشم

متخصصان و پزشکان توصیه میکنند که خط چشم مایع و ریمل را هر 3 ماه دور بیندازید اما اگر تمام جوانب احتیاط را رعیت کنید میتوانید تا 5 ماه از این محصولات استفاده کنید. اگر رمیل خشک شد یا بوی آن تغیر کر سریع آن را کنار بگذارید. محصولات پودری مثل سایه چشم تا 4 سال دوام میآورند و در صورترعیا ت نکات بهداشتی مشکل خاصی پیدا نمیکنند.

مداد چشم هم بین 1 تا 2 سال به شما فرصت استفاده میدهد دقت کنید که پیش از هر باز استفاده مداد را بتراشید تا علاوه بر پاک شدن آلودگی مداد تیز شود.

به این نکته توجه کنید که در صورت به وجود آمدن هر کشکل چشمی مانند عفونت حتما تمام وسال آرایش را حتی اگر تاریخ انقضای آنها نگذشته دور بیندازید.

 

تاریخ انقضای لوازم آرایش لب و ناخن

لاک ناخن را میتوانید به مدت 2 سال استفاده کنید البته اگر پیش از این مدت خشک نشده باشد. رژ لب، برق لب و مداد لب تا 2 سال تاریخ مصرف دارند.

 

توجه کنید که درصورت هرگونه تغییر رنگ، بو و شکلی در محصولات آرایشی بلافاصه آن ها را دور بیندازید. 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: