چهارشنبه 08 خرداد 1398 - 23:52:45

کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انواع کانسیلرهای رنگی و کاربرد آن ها

نحوه صحیح زدن کانسیلر به چه صورت است؟

 

 

همه چیز درباره کانسیلر

 

چین و چروک، لک و پیس، آثار جوش و زخم و بسیاری موارد دیگر، از جمله مشکلات پوستی هستند که اکثر افراد با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. امروزه با گسترده شدن خط تولید محصولات آرایشی، به جرأت می توان گفت که اکثر این مشکلات قابل حل شدن هستند. یکی از لوازم آرایشی که به کمک پوست می آید و قادر است انواع مشکلات آن را برطرف نماید، کانسیلر است. خصوصا با افزایش سن که پوست کلاژن و رطوبت خود را از دست می دهد، استفاده از محصولی که چین و چروک و لک های صورت را برطرف کند، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. در این مقاله از سایت رژلب با ما همراه باشید تا به بررسی کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ بپردازیم.


کانسیلر چیست؟


کانسیلر، نوعی کرم پودر رنگی است که به صورت جامد، نیمه جامد و مایع یافت می شود و به عنوان زیرساز آرایش مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب کانسیلرها برای پوشاندن زیر چشم طراحی شده اند؛ اما اگر روش های استفاده صحیح از آن را فرا بگیرید، به راحتی می توانید برای پوشاندن معایبی نظیر جای جوش، جای زخم، زیرساز آرایش و ... استفاده نمایید.
مهم ترین نکته در استفاده از کانسیلر این است که باید یک درجه از کرم پودر روشن تر باشد تا عیوب پوست را بپوشاند. در غیر این صورت به جای برطرف کردن مشکلات، بیشتر آن ها را نمایان خواهد کرد. البته از کانسیلر می توان برای کانتورینگ یا همان متد هایلایت و شدو نیز استفاده کرد که در این صورت می بایست رنگ های دو تا سه درجه روشن تر و تیره تر را تهیه نمود.


نحوه استفاده از کانسیلر برای صورت


کانسیلر علاوه بر این که در برطرف سازی لکه های پوستی، چین و چروک و سیاهی دور چشم مفید است، کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

جلوگیری از ریختن سایه چشم

کانسیلر در جلوگیری از ریزش سایه چشم بسیار مفید واقع می شود. روش استفاده از آن بدین صورت است که ابتدا پلک پشت چشم را با کانسیلر بپوشانید و سپس از سایه چشم مورد نظر خود استفاده کنید. کانسیلر می تواند در مخفی کردن پف دور چشم ناشی از بی خوابی را نیز مفید واقع شود.

پوشاندن اشتباهات آرایشی

احتمالا برای شما نیز تاکنون پیش آمده که در کشیدن خط چشم دچار اشتباه شوید یا آن را لنگه به لنگه بکشید. به جای اینکه خط چشم را پاک کنید و موجب سیاه شدن دور چشم شوید، با استفاده از کانسیلر نسبت به از بین بردن ایراد به وجود آمده اقدام کنید.

 

کاربرد کانسیلر چیست؟

 

پنهان کردن جای جوش روی بدن

اگر روی پوست بدن خود جوش هایی دارید که نیاز به پنهان کردن آن ها است، می توانید از کانسیلر استفاده کنید. روش کار هم به این صورت است که ابتدا با استفاده از یک کانسیلر متناسب با رنگ پوست، جوش را بپوشانید و سپس با کمک پودر فشرده، آن را محو کنید.

کانتور کردن ابروها با کانسیلر

می توانید برای کانتور کردن ابروها از کانسیلر استفاده کنید. کانتورینگ ابروها به شما کمک می کند ابروهای برجسته تر و زیباتری داشته باشید. برای این کار از کانسیلری که یک درجه روشن تر از رنگ پوست است کمک بگیرید و بالا و پایین قسمت انتهایی ابروهای خود را به آن آغشته کنید.

استفاده از کانسیلر در آرایش لب

کانسیلر در آرایش لب نیز کاربرد بسیاری دارد که یکی از مهم ترین آن ها، تثبیت رژلب است. اگر می خواهید رژلب تان از ماندگاری بالایی برخوردار باشد، ابتدا تمام قسمت های لب را به کانسیلر آغشته کرده و سپس به زدن خط لب و رژلب بپردازید. همچنین، می توانید برای جلوگیری از ریزش رژلب نیز از کانسیلر استفاده کنید. روش به کار بردن آن به این صورت است که مرزهای خارجی لب خود را مشخص کنید. پس از این که رژلب خود را زدید، با استفاده از یک کانسیلر نوک تیز، خطوطی را خارج از خط لب اصلی بکشید و به خوبی فید کنید. با انجام این کار نه تنها از ریزش رژلب جلوگیری کرده اید، بلکه باعث جلوه بهتر لب ها نیز خواهید شد.


انواع کانسیلر


کانسیلرهای مختلفی در بازار موجود هستند که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع دارای مدت ماندگاری بالاتر هستند و استفاده از آن ها برای افراد دارای پوست چرب توصیه می شود. کانسیلر مایع، نور را منعکس میکند که موجب عدم نمایش خطوط ریز و لکه های تیره دور چشم می شود. کانسیلرهای مایع را می توان در انواع ماژیکی و ابردار تهیه کرد.

 

کانسیلر مایع و نحوه استفاده از آن

 

کانسیلر مدادی

کانسیلرهای مدادی دارای یک حالت چسبناک هستند که دوام آن را بیشتر از سایر کانسیرها کرده است.

 

کانسیلر مدادی

 

کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی را می توان با انگشت روی پوست پخش کرد. اگر پوشاندن لکه های پوست برایتان حائز اهمیت است، بهتر است که از این نوع کانسیلر استفاده کنید. کانسیلرهای کرمی هم از ماندگاری بالایی برخوردارند و پوسته پوسته و خشکیده به نظر نمی رسند.

 

کانسیلر کرمی

 

کانسیلر پودری

کانسیلرهای پودری، شبیه به پودر فشرده هستند و با انواع کانسیلرهای مدادی یا مایع ترکیب شده و سپس مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کانسیلر پودری

 

کانسیلر استیکی

کانسیلرهای استیکی، ظاهری شبیه به رژلب دارند و کار کردن با آن ها بسیار ساده است. البته بهتر است آن را مانند رژلب روی پوست نزنید و برای این کار از براش یا پد استفاده نمایید.

 

کانسیلر استیکی

 

انواع کانسیلر رنگی


رنگ های مختلف کانسیلر برای پوشاندن لک و برطرف کردن نواقصی از صورت تولید شده اند که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

کانسیلر سبز

کانسیلر سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست و برطرف کردن جای جوش و زخم کاربرد دارد. اگر پوست شما دارای کک و مک است یا به صورت مادرزادی دارای لک های قرمز و ماه گرفتگی هستید، به شما پیشنهاد می دهیم از کامسیلر سبز برای برطرف کردن آن ها استفاده نمایید. دلیل استفاده از رنگ سبز برای پوشاندن جوش ها این است که جوش ها به رنگ قرمز بوده و رنگ مکمل آن یعنی سبز، کمک زیادی به پوشاندن این مشکل خواهد کرد. بهتر است یک براش جداگانه برای این کانسیلر در نظر بگیرید تا باکتری ها به دیگر قسمت های پوست پخش نشوند.

کانسیلر زرد

کانسیلرهای زرد معمولا برای پوشاندن تیرگی ها و سیاهی دور چشن کاربرد دارند. از آن جایی که کانسیلرهای زرد برای برطرف کردن رنگ های تیره مفید است، می توان از آن برای پوشاندن لک ها و جای جوش های تیره استفاده کرد.

کانسیلر بنفش

از کانسیلر بنفش می توان برای پوشاندن حالت تورم صورت استفاده کرد. همچنین، اگر پوست مایل به زردی دارید، می توانید از آن برای پوشاندن نواقص چهره در زیر کرم پودرتان استفاده نمایید.

کانسیلر نارنجی

برطرف کردن جای جوش، لک و زخم در افراد دارای پوست سبزه بهتر است که با کانسیلر نارنجی انجام شود. علاوه بر این، اگر دور چشم کبود دارید، بهتر است از رنگ نارنجی که متضاد کبودی و رنگ بنفش است، استفاده نمایید. در این حالت، استفاده از کانسیلر روشن اشتباه است؛ چرا که موجب خاکستری به نظر رسیدن این بخش می شود. پس از مصرف کانسیلر نارنجی می توانید از کانسیلر روشن استفاده کرده و آن را به خوبی فید کنید.

 

کاربرد کانسیلر رنگی


نحوه صحیح استفاده از کانسیلر


برخی افراد با این مشکل مواجه هستند که یک تا دو ساعت بعد از زدن کانسیلر روی پوست، آن قسمت بریده بریده شده یا چروک به نظر می رسد. برای پیشگیری از این مشکل، روش صحیح زدن کانسیلر روی پوست را به شما آموزش می دهیم:
برای جلوگیری از چروک شدن پوست اطراف چشم با کانسیلر می توان از انواع پرایمرهای مخصوص چشم استفاده کرد. اگر همیشه با مشکل چروک شدن پوست اطراف چشم مواجه هستید، بهتر است که از کرم پودر استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید که کانسیلرهای چرب و غلیظ حتی کوچک ترین چروک های زیر یا اطراف چشم را بزرگ تر و عمیق تر از حد معمول نشان می دهند؛ بنابراین سعی کنید از کانسیلرهای خشک استفاده نمایید.
برای زدن کانسیلر از براش استفاده نکنید. بهتر است از انگشت یا یک اسفنج مرطوب برای این کار استفاده کرده و به صورت ضربه ای به زیر چشم بزنید. پس از این که کانسیلر را مصرف کردید، اجازه دهید به خوبی خشک شود و سپس لوازم آرایشی دیگر را مورد استفاده قرار دهید. در این فاصله سر خود را پایین نگه داشته و به بالا نگاه کنید. به این ترتیب، تمام خطوط چشم باز شده و کانسیلر به خوبی روی آن می نشیند. پس از آن یک اسفنج مرطوب گرفته و به صورت ضربه ای روی پلک بزنید. در مرحله بعد می توانید با استفاده از همان اسفنج مرطوب، کمی پودر روی پلک بزنید. این کار را هم باید به صورت ضربه ای انجام دهید.
نحوه صحیح زدن کانسیلر به این صورت است که یک مثلث وارونه در پلک پایین چشم زده و آن را در نواحی اطراف محو کنید. بیشتر افراد کانسیلر را به صورت مدور زیر پلک می کشند که روش اشتباهی است و تیرگی و چروک ها را به خوبی پوشش نخواهد داد.


آموزش پنهان کردن جای زخم با استفاده از کانسیلر


برای پوشاندن جای زخم، باید قبل از هرچیز آن را کمرنگ کرده و به اصطلاح خنثی کرد تا پوشانندگی بهتری داشته باشد. بنابراین اگر اثر زخم قرمز و یا هر مشکل دیگری روی سطح پوست شما وجود دارد، باید از یک کانسیلر با زیرتوناژ سبز استفاده کرد که اثر رنگ قرمز را خنثی کند. در صورتی که برای این کار از یک کانسیلر روشن استفاده کنید، تنها اثر زخم صورتی شده و باز هم دیده می شود. به همین دلیل نیز باید کانسیلر زخم را به رنگ پوست در آورده و اثر آن را خنثی کند.

در صورتی که جای زخم کمی برآمده است، به هیچ وجه نباید از کانسیلر رنگ روشن استفاده کرد. زیرا این نوع کانسیلرها تنها برای زیر چشم استفاده می شوند و نه تنها زخم را نمی پوشانند، بلکه باعث جلب توجه بیشتر به آن نیز خواهند شد. به همین دلیل نیز باید از کانسیلری استفاده کرد که با رنگ پوست تطابق داشته باشد.
پس از زدن کانسیلر نوبت به زدن پودر پنکک می رسد و پوشش زخم را ماندگارتر می کند. برای این کار می توان از پودرها و یا پنکک های فشرده استفاده کرده و ماندگاری پوشش زخم را تضمین کرد.

 

نحوه استفاده صحیح از کانسیلر

 

نکاتی در مورد خرید و استفاده از کانسیلر


• یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین نکات در هنگام خرید کانسیلر توجه به نوع پوست است. اگر در حال حاضر نیز از کانسیلر استفاده کرده ولی به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نمی کنید، به این معنی است که شما در حال استفاده از کانسیلری هستید که با پوست شما هم خوانی نداشته و مناسب آن نیست.
• وقتی نوبت به انتخاب کانسیلر می رسد باید بدانید که گاهی اوقات باید هزینه بیشتری بپردازید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید. به خصوص اگر کانسیلرهایی می خواهید که پوشش بیشتری داشته باشد، طبیعتا قیمت بالا تری نیز خواهند داشت. از طرف دیگر محصولات با کیفیت بالاتر مواد تشکیل دهنده بهتری داشته و باعث بسته شدن منافذ پوستی نمی شوند.

نکته دیگری که در هنگام خرید کانسیلر باید به آن دقت شود، نوع مشکلی است که می خواهید با کمک کانسیلر آن را بپوشانید. به طور مثال برای پوشاندن حلقه های تیره دور چشم و نامتعادل بودن رنگ پوست بهتر است از کانسیلرهای با تناژ زرد استفاده کرده و برای پوشاند قرمزی و جای جوش ها بهتر است از کانسیلری با توناژ سبز استفاده شود زیرا به پوست کمک می کند که ظاهر بهتری داشته باشد.
• اگر می خواهید کانسیلر شما در تمام طول روز در جای باقی بماند، قبل از زدن آن روی صورت پوست خود را بشویید. زیرا کانسیلر در حالاتی بهتر عمل می کند که پوست تمیز باشد. پس فراموش نکنید که قبل از استفاده از کانسیلر پوست خود را شسته و روی آن مرطوب کننده بزنید تا آماده استفاده از کانسیلر شود. استفاده از پرایمر قبل از زدن کانسیلر هم فکر خوبی است؛ زیرا باعث ماندگاری بهتر کانسیلر می شود. مصرف کانسیلر باعث می شود که نیازی به استفاده از کرم پودر نبوده و تنها با پوشاندن برخی نقاط به پوست زیبایی دست خواهید یافت.


در مطلب کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد، به بررسی همه چیز درباره این محصول آرایشی مفید پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود. چنانچه هر گونه سوال یا تجربه جدیدی از این محصول دارید با ما به اشتراک بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

دوشنبه 17 تیر 1398 - 12:48:33
سلام میتوان از فون گریم به عنوان کانسیلر استفاده کنیم
شنبه 25 خرداد 1398 - 18:09:42
سلام
سلام
نوار موبر ویت قیمتش چنده و عوارض داره؟ برای صورت و ناحیه حساس میخوام که نمیتونم با موم بردارم. بیرون هم گرون میگیرن موم بندازم. واسه صورت هم که میگن وکس پوستو نازک میکنه ننداز این ویتو تازه شنیدم.
همینطور بیگودی جادویی عوارض داره؟ چقدر فر موها دوام داره؟ بیگودی غلطکی خوبه یا جادویی؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: