سه شنبه 21 خرداد 1398 - 08:25:44

آموزش سایه چشم برای مبتدی ها

آموزش فید کردن سایه چشم

انواع سایه چشم

 

آموزش سایه چشم برای مبتدی ها


زدن سایه چشم عملی کاملا حرفه ای و دقیق است که در صورت انجام صحیح، زیبایی خیره کننده ای را برای چشم ها و به طور کلی برای چهره به ارمغان خواهد آورد. اگر در زدن سایه چشم مهارت ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه مطلب آموزش سایه چشم برای مبتدی ها را از دست ندهید. با وب سایت رژلب همراه باشید.


آموزش سایه چشم لایت


امروزه اغلب خانم ها تمایل دارند از آرایش ساده و سبک استفاده کنند تا هم سن شان کمتر نشان داده شود و هم چهره شان طبیعی تر جلوه کند. در ادامه قصد داریم آموزش زدن سایه چشم لایت را به شما آموزش دهیم.
ابتدا با استفاده از پرایمر، کل نواحی پلک را پوشش دهید. این کار به شما کمک می کند تا آرایش چشم تمیز تری داشته باشید و سایه چشم دچار چروک نشود. سپس یک رنگ سایه چشم طبیعی ئ همرنگ با پوست خود انتخاب کرده و روی پلک بزنید. برای این کار می توانید از نوک انگشت یا قلموی مخصوص سایه چشم استفاده نمایید. بعد از این که زیرساز آرایش چشم را انجام دادید، می توانید از یک رنگ سایه ملایم و شاین برای قسمت مرکزی پلک استفاده نمایید. توجه داشته باشید که رنگ سایه چشمی که در این مرحله استفاده کردید، باید تیره تر از رنگ قبلی باشد.
برای قسمت انتهایی پلک می توانید از یک رنگ تیره تر مانند خاکستری یا قهوه ای تیره استفاده کنید. انتخاب رنگ تیره باعث می شود چشم هایتان بعد بگیرد و پلک ها زیباتر به نظر برسد. بعد از این که سایه های روشن و تیره را روی پلک زدید، با استفاده از یک قلم بزرگ تر و تمیز، آن ها را به خوبی فیر کنید تا مرزی بین شان وجود نداشته باشد. بعد از زدن سایه چشم می توانید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. استفاده از ریمل حجم دهنده به شما کمک می کند تا مژه های پر رنگ تر و زیباتری داشته باشید. در صورت تمایل می توانید از مژه مصنوعی برای پر پشت تر نشان دادن چشم ها نیز استفاده کنید. اما بهتر است به جای استفاده از مژه مصنوعی ریسه ای، از مژه مصنوعی تار به تار استفاده کنید تا جلوه طبیعی تری داشته باشد.
بهتر است در آرایش چشم لایت از خط چشم استفاده نشود. در صورتی هم که تمایل به زدن خط چشم داشتید، بهتر است این کار را در داخل پلک چشم انجام دهید تا حالت طبیعی تری به فرم چشم ها بدهد. بهتر است مژه های پلک پایین را نیز ریمل بزنید تا چشم ها درشت تر و درخشان تر به نظر برسند.

 

آموزش سایه چشم لایت


آموزش فید کردن سایه چشم


فید کردن، بلند کردن و محو کردن، از حمله عباراتی است که برای ترکیب سایه های چشم به کار می رود. فید کردن سایه چشم یک نوع مهارت است که در صورت استفاده صحیح می تواند نتیجه بسیار خوب و حرفه ای را به دنبال داشته باشد. برای فید کردن سایه چشن کافیست از یک براش مخصوص استفاده کرده و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است یک ست براش آرایش چشم برای خود خریداری کنید تا با چند براش سایه چشم خود را بزنید و یک براش مخصوص و تمیز را تنها به عمل فید کردن اختصاص دهید.
برای فید کردن سایه چشم، بهتر است از حرکات رفت و برگشتی استفاده کنید تا رنگ سایه چشم یکدست و یکنواخت باشد. همچنین، بهتر است این کار را به راحتی انجام دهید و هیچ گونه فشاری وارد نکنید. برای فید کردن دو رنگ مختلف سایه چشم، بهتر است از حرکات چرخشی استفاده کنید. این حرکت را به شکل دایره های کوچک و نزدیک به هم انجام دهید تا رنگ ها به خوبی با یکدیگر ترکیب و فید شوند. هر گاه که مرز بین سایه های چشم از بین رفت، کار فید کردن سایه چشم نیز به اتمام رسیده است. از این روش می توانید برای گوشه خارجی پلک استفاده کنید.
توجه داشته باشید که فید کردن به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد که تنها از طریق تکرار و تمرین به دست می آید. فید کردن سایه چشم را تا حدی انجام دهید که تنها مرز بین دو رنگ از بین رفته و تیره و روشن بودن سایه چشم به خوبی نمایان باشد.

 

آموزش فید کردن سایه چشم


آموزش سایه چشم ساده


اگر در زدن سایه چشم هیچ مهارتی ندارید، اصلا جای نگرانی نیست. خوشبختانه امروزه سایه چشم های ساده و تک رنگ بسیار مد هستند و افراد مشهور زیادی نیز از این روش استفاده می کنند. برای زدن سایه چشم ساده فقط کافیست رنگ دلخواه از پالت سایه چشم را با توجه به سلیقه یا رنگ لباس تان انتخاب کرده و با کمک براش روی پلک بزنید. از آن جایی که سایه چشم شما ساده است، بهتر است حتما از خط چشم استفاده شود. بهترین گزینه برای کشیدن خط چشم با سایخ چشم ساده، خط چشم گربه ای است.
خط چشم گربه ای که آن را با خط چشم بالدار نیز می شناسیم، یکی از مدل های بسیار پرطرفدار است. البته برای کشیدن خط چشم گربه ای نه تنها به آموزش، بلکه به تمرین نیز نیاز خواهید داشت. در ادامه مراحل کشیدن خط چشم گربه ای یا بالدار را به شما آموزش خواهیم داد تا با تمرین و تکرار، در این کار ماهر شوید.
اولین نکته ای که باید در کشیدن خط چشم به آن توجه داشته باشید، فرم چشم هایتان است. ابتدا می توانید زیرساز آرایش چشم و سایه چشم را بزنید و سپس شکل کلی خط چشم گربه ای را ایجاد نمایید. برای بهتر شدن نتیجه می توانید ابتدا با استفاده از یک مداد، شکل اولیه خط چشم را رسم کرده و سپس با استفاده از خط چشم مایع آن را کامل کنید.
می توانید یک چسب نواری زیر پلک و در امتداد جایی که قرار است دنباله خط چشم را بکشید، قرار داده و خط چشم را از گوشه داخلی چشم کشیده و در امتداد پلک بالا دهید تا به گوشه خارجی چشم برسد. هر چه به سمت انتهای پلک پیش می روید، خط چشم را پهن کنید و به انتها که رسیدید، موازی با چسبی که چسباندید، خط چشم را بالا ببرید. در مرحله آخر، گوشه داخلی چشم را با سایه نقره ای یا سفید شاین روشن کنید؛ چرا که انجام این کار باعث می شود خط چشم دنباله دار شما کاملا بولد و مشخص شود. مژه ها را با فرمژه حالت دهید و سپس ریمل بزنید.

 

آموزش سایه چشم ساده


انواع سایه چشم


سایه چشم های مختلفی برای آرایش چشم وجود دارند که با توجه به نوع کاربرد آن ها و سلیقه خودتان می توانید مورد استفاده قرار دهید. در ادامه با انواع سایه چشم آشنا خواهید شد.

سایه چشم مات

سایه های مات هیچ درخششی ندارند و معمولا در پایه آرایش و کانتورینگ مورد استفاده قرار می گیرند. این سایه ها، نور را منعکس نکرده و برای حالت دادن به چشم مناسب هستند. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید سایه مات حتما آن را تست کنید تا از غلظت آن مطمئن شوید؛ چون برخی بافت کرمی و برخی دیگر نیز بافت خشک تری دارند.
از آن جایی که سایه مات روی سایه هایی که در مراحل بعدی آرایش از آن استفاده می کنید تاثیری ندارد، برای زیرساز سایه کاربرد دارد. البته کاربرد سایه مات تنها در آرایش چشم خلاصه نمی شود؛ شما می توانید از این لوازم آرایش برای شکل دادن به ابروها نیز استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما، رنگ های خاکستری و قهوه ای است. اگر تمایل دارید آرایش چشم لطیف تر و طبیعی تری داشته باشید، رنگ روشن این نوع سایه بهترین گزینه برای شما است. بژ متوسط و اخرایی نیز به افرادی که دارای پوست تیره هستند، پیشنهاد می شود.

 

سایه چشم مات

 

سایه چشم نیمه مات

اگر چندان تمایلی نسبت به استفاده از سایه های مات ندارید و از طرفی هم نمی خواهید سایه تان با برق بیش از حد جلب توجه کند، بهتر است سایه نیمه مات را انتخاب کنید. سایه های نیمه مات، بین سایه های براق و مات قرار دارند. این نوع سایه از انواع سایه های مات کلاسیک تر بوده و نور را کمتر از سایه های درخشان منعکس می کنند. علاوه بر این، برای هر سن و هر نوع پوستی نیز مناسب می باشد. می توان از سایه نیمه مات برای ایجاد سایه روشن یا عمق استفاده کرد.

 

سایه چشم نیمه مات

 

سایه چشم براق

سایه های چشم براق معمولا برای برجسته کردن پلک بسیار پر کاربرد هستند. انواع تیره تر این سایه را می توان برای یک آرایش تیره عالی به کار برد. مزیت این لوازم آرایش آن است که بین چین و چروک های پوست جمع نشده و ظاهر طبیعی تری به آرایش می دهند. کاربرد این سایه در انواع سبک میکاپ چشم، لایت تا اسموکی بوده و ماندگاری خوبی دارد.

 

سایه چشم براق

سایه های متالیک

همان طور که از نام این نوع سایه ها مشخص است، رنگ هایی نزدیک به متال یا فلز دارند که برای داشتن ظاهری طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. نقره ای، مسی و طلایی از جمله رنگ های این نوع سایه جادویی هستند. خبر خوب این که تناژ گرم سایه متالیک باعث می شود که پوست شما شاداب تر و درخشان تر به نظر برسد؛ پس انتخاب خوبی برای روزهای سرشار از شادی شما محسوب خواهند شد. سایه های متالیک باعث می شوند آرایش چشم موثرتر بوده و دارای عمق خاصی باشد که جلوه غیر قابل وصفی را سبب می شود.

 

سایه چشم متالیک

 

سایه چشم یخی

سایه های یخی دارای پوشانندگی بالایی هستند و رنگدانه های کریستالی آن جلوه زیبایی را به چهره می دهد. این سایه ها برای خانم های جوان کاربردی تر است؛ زیرا فرمولاسیون این سایه ها به گونه ای است که باعث می شود سایه به راحتی در میان چروک های پلک جمع شده و پوست پیر و خسته به نظر برسد.

 

انواع سایه چشم

 

سایه چشم اکلیلی

سایه چشم های اکلیلی از کریستال هایی در اندازه های مختلف تشکیل شده اند که نور را به خوبی منعکس می کنند. این سایه ها برای اضافه کردن رنگ به آرایش کاربرد دارند و بهتر است به عنوان یک مکمل همراه با سایه مات به کار گرفته شوند.

 

نکات زدن سایه چشم

 

رعایت نکات سایه چشم که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت، در زیباتر شدن آرایش چشم تان کمک بسیاری خواهد کرد.

رنگ سفید را در زیرساز سایه چشم استفاده کنید

استفاده از رنگ سفید روی پلک به عنوان زیرساز آرایش، کمک می کند که آرایش چشم تان جذاب تر به نظر برسد. فقط کافیست رنگ سفید را روی پلک زده و سپس روی آن از رنگ دلخواه سایه استفاده کنید.

استفاده از رژگونه برای سایه چشم

این روزها آرایش تک رنگ از جایگاه بسیار خوبی در مد و فشن برخوردار است. برای این کار می توانید مقداری از رنگی که برای رژگونه استفاده می کنید را روی پلک ها بزنید تا آرایش تان تک رنگ و هماهنگ شود.

از سایه چشم همرنگ با رنگ چشم ها استفاده کنید

برای زدن سایه چشم، بهتر است ابتدا قوانین آرایش چشم را بدانید. یکی از این قواعد، هماهنگی رنگ سایه چشم با رنگ چشم ها است. به عنوان مثال، رنگ های آبی با چشم های قهوه ای و رنگ های تیره با چشم های سبز رنگ، ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد می کنند.

آرایش چشم را اول از همه انجام دهید

احتمال این که سایه چشم در قسمت های دیگر صورت پخش شود یا این که روی پایین چشم هایتان بریزد بسیار است، بهتر است پیش از این که صورت تان را آرایش کنید، سایه چشم را بزنید. با انجام این کار، در صورت پخش شدن آرایش یا رخ دادن اشتباهی در آن، به راحتی می توانید با استفاده از کرم پودر، اشتباهات آرایشی را اصلاح کنید.

به برچسب روی پالت سایه توجه کنید

هنگام خرید سایه چشم به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید. معمولا استفاده از سایه هایی که حاوی پودر تالک هستند، چندان توصیه نمی شود؛ چرا که احتمال بروز سرطان را افزایش می دهند.

 

در مطلب آموزش سایه چشم برای مبتدی ها به بیان چند مدل سایه چشم و همچنین بررسی انواع مدل های سایه پرداختیم. چنانچه شما هم هر گونه تجربه ای از زدن سایه چشم دارید، آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 09 اسفند 1398 - 23:56:16
عالیه عالیه عالیه ،???
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: