پنجشنبه 21 شهریور 1398 - 09:16:24

خرید لوازم بهداشتی

 

انواع لوازم بهداشتی مورد نیاز 

شرایط نگهداری لوازم بهداشتی

 

خرید لوازم بهداشتی

 


امروزه تنوع گسترده ای از انواع محصولات بهداشتی در بازار موجود است که موجب سر در گمی افراد در انتخاب محصول ضروری و مناسب می شود. این سر در گمی موجب می شود نه تنها موفق به خرید کالای ضروری نشوید، بلکه هزینه های هنگفتی را نیز برای خرید محصولات غیرضروری پرداخت نمایید. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم شما را در خرید لوازم بهداشتی ضروری یاری دهیم. با ما همراه باشید.


انواع پاک کننده صورت و آرایش


پاک کردن و شستشوی صورت یکی از کارهای روزمره و مهمی است که همه افراد باید انجام دهند. انواع مختلفی از پاک کننده آرایش و صورت در بازار موجود است که از جمله آن ها می توان به شیر پاک کن، تونر، ژل شستشو و ... اشاره کرد. شما برای پاک کردن روزانه آرایش خود حداقل به یکی از این موارد نیاز خواهید داشت. برای این کار شوینده ها و پاک کننده هایی که نیاز به آبکشی دارند، گزینه بهتری هستند و در کنار آن ها می توان از پاک کننده های میسلار نیز استفاده کرد.

 

خرید پاک کننده صورت


کرم مرطوب کننده


فرقی نمی‌کند پوستتان خشک، چرب یا ترکیبی از هر دو باشد؛ چون مرطوب‌کننده‌ها روند فرسایش پوست را به تعویق می‌اندازند و از آن دربرابر تغییرات ناگهانی آب‌وهوا محافظت می‌کنند. مرطوب‌ کننده‌ ها به اشکال مختلف لوسیون مایع، پماد و کرم دیده می‌شوند که میزان چربی و آب آن‌ها باهم تفاوت دارد و غلظت‌ آن‌ها در هر شکل متفاوت است.
مهم‌ترین نکته در انتخاب یک مرطوب‌کننده، توجه به نوع پوست است که می‌تواند خشک، چرب، معمولی و مختلط باشد. برای اینکه نوع پوست‌ خود را بشناسید، کافی است پس از حمام‌کردن، روی پوست تمیز خود دست بکشید و متوجه میزان چربی روی آن شوید. برای پوست‌های خشک باید از مرطوب‌کننده‌های حاوی چربی استفاده کرد. در مورد پوست‌های چرب نیازی به استفاده از مرطوب‌کننده نیست؛ مگر در برخورد با آب‌ وهوای گرم یا سرد. در مورد پوست نرمال باید از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کرد که میزان چربی کمتری داشته باشد.

 

خرید کرم مرطوب کننده


کرم ضد آفتاب


همواره به این نکته توجه داشته باشید که کرم ضد آفتاب باید آخرین مرحله از مراقبت های پوستی شما باشد. به عنوان مثال اگر قصد دارید از انواع کرم های مرطوب کننده یا ضد چروک استفاده کنید، این کار را باید قبل از زدن کرم ضد آفتاب انجام دهید. ضد آفتاب باید آخرین لایه پوششی روی پوست شما باشد تا محافظت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.
بهترین زمان برای مصرف کرم ضد آفتاب، 15 تا 30 دقیقه پیش از خروج از منزل است. ابتدا یک لایه از کرم را در تمام بخش های پوست به خوبی پخش کنید و با نوک انگشت ها به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. سپس یک لایه نازک دیگر از ضد آفتاب را روی پوست قرار دهید. این کار را هر جزء برنامه روتین روزانه خود قرار دهید و فراموش نکنید که حتی زیر سقف نیز به کرم ضد آفتاب نیاز خواهید داشت.
اگر قصد استفاده از کرم پودر را نیز داشتید، بهتر است پس از زدن ضد آفتاب حدود 3 الی 5 دقیقه صبر کنید و سپس به سراغ کرم پودر بروید. کرم پودر را به نرمی و با حرکات رو به پایین فشار دهید تا لایه ضد آفتاب از بین نرود. حتی می توانید از انواع کرم پودرهای حاوی ضد آفتاب نیز استفاده کنید؛ به شرط آن که در مصرف آن دست و دلبازانه برخورد کنید.

 

خرید کرم ضد آفتاب


کرم دور چشم


پوست اطراف چشم از نازک ترین و خشک ترین قسمت های پوست محسوب می شود؛ به همین دلیل است که چین و چروک در آن زودتر از سایر بخش های صورت نمایان می شود. برای پیشگیری از بروز چین و چروک زودرس می توانید از کرم دور چشم استفاده کنید. البته بهتر است که این کار را با تجویز پزشک و از دهه سوم زندگی به بعد انجام دهید. معمولا کرم های حاوی هیالورونیک اسید، بهترین نوع کرم دور چشم محسوب می شوند.

 

خرید کرم دور چشم


شامپو مخصوص موهای رنگ و مش شده


استفاده از رنگ مو و یا انجام مش و هایلایت همواره آسیب های مختلفی را به ساقه مو وارد نموده و ساختار آن را کدر و بی جان می کند. برای این که بتوانید این آسیب ها را بازسازی کنید و باعث ثبات بیشتر رنگ موی خود شوید از فرآورده های تخصصی موهای رنگ و مش شده استفاده نمایید. شامپو مخصوص موهای رنگ شده، علاوه بر افزایش براقیت و درخشندگی موها، تثبیت و تداوم رنگ آن به مدت طولانی، سبب محافظت و تقویت ساختار موهای شما می گردد.

 

شامپو موی رنگ شده


ماسک مو


مو بعد از شامپو شدن نیاز به نرم کننده دارد تا لطافت و نرمی خود را دوباره بدست بیاورد؛ برای این کار، پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک مو است. بعد از شستشو با شامپو و گرفتن آب اضافه موها، ماسک را به ساقه مو بزنید و ماساژ دهید. اجازه دهید که ماسک مو برای 5 تا 10 دقیقه روی ساقه موها باقی بماند، سپس با آب ولرم بشورید و در آخر جهت بسته شدن کوتیکول مو، با آب سرد آبکشی کنید. استفاده از ماسک مو 1 تا 22 بار در هفته توصیه می شود. استفاده بیش از حد از ماسک مو باعث ریزش موها می شود. برای افرادی که موهای بسیار خشک و زبر دارند می توانند بعد از شستشو ساقه مو را به ماسک مو آغشته کنند و کلاه پلاستیکی روی موها قرار دهند و حدود 5 دقیقه روی کلاه را  باد گرم سشوار بگیرند و سپس 5 دقیقه مکث کنند و با آب ولرم آبکشی کنند و در انتها مو را با آب سرد آبکشی کنند.


شامپوی خشک


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به میهمانی دعوت شوید اما فرصت شستشوی موها را نداشته باشید. یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن چربی پوست سر، استفاده از شامپوی خشک است. می توانید شامپوی خشک را روی کف سر اسپری کنید و در کمترین زمان شاهد از بین رفتن چربی اضافی باشید.


بالم لب


لب ها در طول روز در معرض آلودگی، خشکی، گرد و غبار، لوازم آرایشی و ... قرار دارند؛ به همین دلیل مراقبت از آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بالم لب یکی از محصولاتی است که می تواند لب شما را در برابر خطرات محیطی در امان نگاه دارد. شما می توانید بالم لب حاوی اس پی اف نیز تهیه کنید تا در مقابل اشعه های مضر خورشید نیز محافظت به عمل آورد. بالم لب با ایجاد مانع از خشک شدن سطح لب جلوگیری کرده و آن را نرم و براق می کند.

 

خرید بالم لب

 

انواع دئودورانت


یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، تعریق بدن است که موجب بوی بد بدن می شود. یکی از مواردی که درکاهش تعریق بدن و جلوگیری از بوی بد آن موثر است، دئودورانت می باشد. دئودورانت ها را می توان در انواع اسپری، مام و رول پیدا کرد.

 

خرید دئودورانت


ماسک و لایه بردار صورت


پاکسازی صورت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که منافذ پوست را تمیز کرده و منجر به شفافیت و شادابی پوست می شود. همچنین از بروز جوش و آکنه نیز پیشگیری می کند که تمام این موارد در جلوه بهتر آرایش صورت بسیار تاثیرگذار هستند. همیشه ماسک و لایه بردار کارخانه ای همراه خود داشته باشید تا آرایش روی صورت تان بهتر بنشیند.

 

انواع ماسک صورت


لوسیون و اسکراب بدن


پوست بدن نیز مانند پوست صورت نیاز به اسکراب و لایه برداری مرتب دارد و این لایه برداری را می توان به وسیله انواع لوسیون و اسکراب انجام داد. این اسکراب ‌ها را روی پوست مرطوب ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید تا اثری از آن و سلول‌های مرده پوست باقی نماند.


شوینده بدن


فرقی نمی کند برای شستشوی بدن از شامپو بدن، ژل دوش، صابون یا سایر محصولات استفاده کنید؛ مهم این است که این محصولات را با توجه به نوع پوست خود مصرف کنید. بدین معنی که اگر پوست شما خشک است، به هیچ عنوان نباید از صابون برای شستشوی بدن خود استفاده کنید. در مقابل، باید محصولی را به کار ببرید که پوست شما را نرم و آبرسانی کند. پس از حمام کردن نیز استفاده از لوسیون بدن و انواع مرطوب کننده را فراموش نکنید.

 

انواع شوینده بدن


کرم روز و شب


طی یک روز، عوامل محیطی بسیاری هستند که می توانند روی سلامت پوست تاثیرگذار باشند. مهم ترین این عوامل، نور آفتاب و آلودگی هوا می باشد. خشکی پوست نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در ایجاد چین و چروک می باشد. مصرف کرم های روز و شب می تواند پوسترا از عوامل خارجی مصون نگه دارد. این کرم ها در ویژگی هایی با هم تفاوت دارند وبهتر است هر کدام را در موعد خاص خود مورد استفاده قرار داد.
هر دوی کرم های روز و شب دارای خاصیت مرطوب کنندگی و محافظت هستند؛ اما کرم روز حاوی ضد آفتاب نیز هست که پوست را در برابر آفتاب در امان نگاه می دارد. در صورتی که کرم شب فاقد ضد آفتاب می باشد. کرم های شب معمولا از میزان غلظت بالاتری برخوردارند و حاوی مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای پوست هستند.علاوه بر این، برخی از کرم های شب حاوی رتینول و عوامل لایه بردار هستند که در طول روز موجب حستس شدن پوست در مقابل آفتاب می شوند. به همین دلیل بهتر است کرم روز را به هنگام روز و کرم شب را به هنگام شب مورد مصرف قرار دهید.


محصولات محافظت از مو


استفاده مداوم از وسایل حرارتی برای آراستن موها، می تواند شما را با آسیب های بسیاری نظیر ریزش مو، ایجاد موخوره، سوختگی و وز شدگی موها و ... مواجه کند. استفاده از محصولات محافظت از مو قبل از اتو یا سشوار کشیدن موها می تواند شما را تا حد زیادی از این آسیب ها مصون نگاه دارد. البته توصیه ما به شما این است که استفاده از وسایل حرارتی مو را به حداقل برسانید.


نحوه نگهداری صحیح لوازم بهداشتی


رعایت بهداشت محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار حائز اهمیت است؛ از این جهت که طول عمر آن ها را افزایش داده و همواره آن ها را سالم نگه می دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم نکاتی از نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی در خانه را به شما ارائه دهیم.

عطر را در جای خشک و خنک نگهداری کنید

نور شدید آفتاب به هیچ وجه برای عطرها خوب نیستند؛ چرا که موجب شکسته شدن پیوندهای شیمیایی موجود در آن شده و از کیفیت عطر می کاهند. شما با نگهداری عطرها در مکان های خنک مانند کشو و کمد می توانید به طول عمرشان بیفزایید.

محصولات بهداشتی را در حمام قرار ندهید

حمام ها معمولا محیطی مرطوب و حاوی بخار هستند که شرایطی ایده آل را برای رشد کپک و باکتری فراهم می آورند. سعی کنید از قرار دادن محصولات آرایشی خود رد حمام و یا محیط های پر از رطوبت و بخار پرهیز کنید.

لوازم بهداشتی ارگانیک را در یخچال نگهداری کنید

بیشتر محصولات امروزی حاوی نگهدارنده‌ هایی هستند که بدون قرار دادن محصولات در یخچال از رشد باکتری ‌ها جلوگیری می کنند. اما اگر محصولات ارگانیک یا طبیعی بدون این نگهدارنده‌ ها را ترجیح می ‌دهید، حتما بلافاصله پس از باز کردن، آنها را در یخچال قرار دهید. به دلیل این که عمر این محصولات به بلندی محصولات دارای نگهدارنده نیست.
برخی از محصولات آرایشی را بهتر است در یخچال نگه دارید تا علاوه بر افزایش طول عمرشان، خواص آن ها نیز افزایش یابد. در ادامه با این محصولات آشنا خواهید شد:

کرم دور چشم

برای کسانی که معمولا چشم‌های ‌شان حالت خواب‌آلود دارد، استفاده از درمان پف چشم با کرم‌های سرد بسیار تاثیرگذار است. به دلیل این که دمای پایین، مویرگ‌ها را منقبض کرده و درنتیجه جریان مایع در بافت نرم را کاهش می ‌دهد. کم شدن جریان مایع، التهاب و پف را کم کرده و حس خوبی را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

نگهداری از لوازم بهداشتی

 

ماسک صورت

محققان معتقد هستند که بهتر است ماسک‌های مرطوب کننده، آرام ‌بخش و ترمیم کننده پوست را در یخچال حفظ کنید. این موضوع در مورد انواع پوست های حساس و مستعد قرمز شدن بیشتر صدق می کند. از آنجایی که سرما مویرگ‌ ها را منقبض کرده و قرمزی پوست شما را نیز کاهش می ‌دهد، سعی کنید ماسک های صورت را در یخچال نگهداری کنید.

رژلب

احتمالا برای شما هم پیش آمده که رژ لب را در ماشین یا جیب ‌تان بگذارید و تحت‌تاثیر گرما، رژ لب تان کاملا آب شده باشد. زمانی ‌که رژ لب در یخچال قرار گیرد، فرم خود را حفظ کرده و از ذوب شدن مصون می ماند. اگر رژلب تان در معرض آفتاب قرار گرفت و ذوب شد، آن را سریعا در یخچال بگذارید. کافی است پس از یک ساعت به آن سر بزنید و ببینید که دوباره به حالت اول خود بازگشته است.

ضد آفتاب

آیا می دانستید اگر کرم ضد آفتاب را در محیط گرم قرار دهید، مقاومت آن در برابر اشعه ماوراء بنفش کم می ‌شود؟ پس ضد آفتاب‌ها را از روی میز جمع کرده و با جا به‌ جا کردن وسایل داخل یخچال، جایی برای آن ها نیز باز کنید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: